Przetargi.pl
Rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 1 w Szklarskiej Porębie - Etap II: Budowa bloku sportowego

Miasto Szklarska Poręba ogłasza przetarg

  • Adres: 58-580 Szklarska Poręba, ul. M. Buczka 2
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 7547712 , fax. 075 7547724
  • Data zamieszczenia: 2009-07-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Szklarska Poręba
    ul. M. Buczka 2 2
    58-580 Szklarska Poręba, woj. dolnośląskie
    tel. 075 7547712, fax. 075 7547724
    REGON: 23082164100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szklarskaporeba.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 1 w Szklarskiej Porębie - Etap II: Budowa bloku sportowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje: Budowę bloku sportowego składającego się z łącznika istniejącego budynku szkoły podstawowej z salą gimnastyczną oraz sali gimnastycznej. Główną część bloku sportowego stanowi częściowo podpiwniczony (3%), jednokondygnacyjny budynek o wysokości 14,56 m, będący salą gimnastyczną. Konstrukcja dachu z dźwigarów z drewna klejonego. Pokrycie dachu z blachy tłoczonej w dachówki. Wymiary sali gimnastycznej 30 m x 18 m. Łącznik sali gimnastycznej i istniejącego obiektu szkoły zaplanowano jako niepodpiwniczony, dwukondygnacyjny budynek o wysokości 8,78 m. Ściany zewnętrzne grubości 36 cm wykonane z bloczków, ocieplone od zewnątrz styropianem grubości 10 cm. Ściany wewnętrzne konstrukcyjne grubości 25 cm, natomiast działowe grubości 12 cm i 6 cm z cegły dziurawki. Stropy Teriva II bis. Stropodach konstrukcji drewnianej ocieplony wełną mineralną. Schody żelbetowe + nawierzchnia lastryko. Tynki zewnętrzne w technologii Dryvit. Tynki wewnętrzne gipsowe, natomiast w pomieszczeniach mokrych (sanitariaty, szatnie) tynki cementowo-wapienne kat. III. Stolarka okienna PCV projektowana indywidualnie. Instalacja c.o. wodna o parametrach 90_70o dwururowa z rur miedzianych z zasilaniem dolnym, obiegiem wymuszonym pompą. Wentylację Sali gimnastycznej zaplanowano jako mechaniczną na kompaktowych jednostkach grzewczo-wentylacyjnych, które mogą realizować funkcje nawiewu, wyrzutu i ogrzewania. Instalacje wody zimnej i ciepłej wody użytkowej zaprojektowane z rur polipropylenowych łączonych na klej. Instalacja kanalizacyjna z rur PCV. Dane ogólne: Powierzchnia zabudowy bloku sportowego - 1.214,66 m2 Powierzchnia użytkowa bloku sportowego - 1.505,53 m2 Kubatura bloku sportowego - 8.204,97 m2 Opis istniejącego terenu Działka szkoły bardzo nieregularnego kształtu, w części niezabudowanej znacznie pofałdowana. Istniejący budynek szkoły zlokalizowany w centrum Szklarskiej Poręby, zbudowany na przełomie XIX i XX w. Obiekt o zwartej bryle i zabytkowym charakterze, z dobudowanym blokiem dydaktycznym w pierwszym etapie inwestycji. Jest on usytuowany prostopadle do budynku właściwego szkoły i nawiązuje do niego detalem i bryłą. Zachowano jednakową wysokość i kąt nachylenia połaci dachowych, jednakową wielkość i podziały okien oraz wystrój elewacji. Z zaprojektowanych robót budowlanych objętych II Etapem rozbudowy Szkoły Podstawowej nr 1 wykonane zostały roboty stanu zerowego tzn. prace ziemne oraz fundamenty pod blok sportowy. W zakresie zagospodarowania terenu, z zaplanowanego zakresu robót zostaje usunięta budowa dwóch boisk oraz bieżni do skoku w dal. Parametry drogi pożarowej oraz ciągów pieszo-jezdnych należy dostosować do wymagań istniejących przepisów prawnych i założeń zamawiającego. Szacunkowa powierzchnia drogi pożarowej wyniesie w związku z powyższym około 660 m2, a ciągów pieszo-jezdnych około 474 m2, co należy uwzględnić przy sporządzaniu przedmiaru robót oraz w trakcie kalkulacji kosztów inwestycji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki do SIWZ: a. Specyfikacja Techniczna wykonania i odbioru robót b. Szczegółowe Specyfikacje Techniczne wykonania i odbioru robót c. Dokumentacja projektowa d. Orientacyjny przedmiar robót 6. Uzgodnienia do dokumentacji projektowej i orientacyjnego przedmiaru robót W związku z faktem, iż dokumentacja projektowa została opracowana w maju 1999 roku, zachodzi konieczność dokonania zmian w przedmiarach robót, dostosowując je do obowiązujących norm. W zakresie branży architektoniczno-budowlanej zmiany obejmować będą: -zamianę tynków cementowo- wapiennych na gipsowe, oprócz pomieszczeń tzw. mokrych (sanitariaty, natryski) gdzie pozostaną tynki cementowo- wapienne, -zwiększenie grubości izolacji pionowej ścian zewnętrznych zgodnie z obowiązującymi normami - ocieplenie styropianem gr. 10 cm; -zmniejszenie współczynnika przenikalności cieplnej okien PCV do U = 1,5 W_(m2*k) W zakresie instalacji elektrycznej należy zastosować nowe oprawy oświetleniowe, dostosowane do aktualnych norm europejskich dla oświetlenia pomieszczeń. Przykładowo dla pomieszczeń sanitarnych i szatni natężenie oświetlenia wg starych norm wynosiło 100 lx, a obecnie wg norm europejskich 200 lx. Podobnie dla sali gimnastycznej analogicznie 200 lx i 300 lx. Może zaistnieć w związku z powyższym potrzeba zabudowy nowych tablic bezpiecznikowych oraz dobór odpowiednich przewodów i zabezpieczeń. W zakresie instalacji centralnego ogrzewania ulegną zmianie moce grzejników in minus, co jest wynikiem zmiany normy w zakresie współczynników U przegród. W zakresie instalacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej należy zamienić urządzenia mechaniczne, gdyż budynek zostanie docieplony, a w związku z powyższym zmienią się moce cieplne agregatów wentylacyjnych. Powyższe zmiany i uwagi należy uwzględnić przy sporządzaniu przedmiarów robót oraz podczas kalkulacji kosztów wykonania zamówienia. Materiały, wyroby, urządzenia określone w dokumentach przetargowych poprzez przywołanie ich producentów, znaków towarowych lub jakichkolwiek innych identyfikatorów w sposób ograniczający konkurencyjność - można zastąpić materiałami, wyrobami lub urządzeniami o cechach i parametrach technicznych-równoważnych opisywanym. Wykazanie w Ofercie ich równoważności opisywanym przez Zamawiającego leży po stronie wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452122259
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium w wysokości 50.000 PLN ( słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: -pieniądzu - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym - gwarancjach bankowych - gwarancjach ubezpieczeniowych - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późniejszymi zmianami). 3. W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego tj. Miasta Szklarska Poręba), gwaranta ( banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, kwotę gwarancji, termin ważności gwarancji, zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie: - że wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy P.z.p. nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25.ust.1 ustawy P.z.p., lub pełnomocnictw, a nie udowodnił , że nie wynikało to z przyczyn leżących po jego stronie lub - że wykonawca , którego ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 4. Postanowienia pkt.3 stosuje się również do poręczeń. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - wyłącznie - na rachunek Zamawiającego, otwarty w PLN : Bank Zachodni WBK S.A. 1 Oddział w Szklarskiej Porębie - numer 68 1090 1984 0000 0001 0081 6338 z adnotacją : Blok sportowy SP1 - wadium. 6. Wadium wnoszone w innej, niż pieniądz dopuszczonej przez Zamawiającego formie _ formach wykonawca wnosi do Zamawiającego przy czym, w takim przypadku za termin doręczenia uważa się datę wpływu do Skarbnika Miasta lub upoważnionego przez niego pracownika. 7. Wadium w innej, niż pieniądz dopuszczonej przez Zamawiającego, formie formach wykonawca może dołączyć do oferty - pod warunkiem, że umieszczone zostanie w osobnej kopercie opisanej (nazwa wykonawcy, adnotacja : Blok sportowy SP1 - wadium), w sposób umożliwiający zdeponowanie wadium u Skarbnika Miasta lub upoważnionego przez niego - pracownika, przed upływem terminu otwarcia ofert - bez konieczności naruszenia koperty, w której znajduje się oferta. 8. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 9. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest nie wystarczającym warunkiem do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u.p.z.p. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w Rozdziale 10. pkt.3 nie złożył wymaganych przez Zamawiającego dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art.25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy: - posiadają uprawnienie do Wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień i są uprawnieni do działalności zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 02 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007 r. Nr 155 poz. 1095); - posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia i w tym względzie wykażą się dowodami, że: wykażą i udokumentują (referencje lub opinie lub listy polecające) - dla robót budowlanych, w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres : wykonanie robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia. - mają do dyspozycji osoby legitymujące się doświadczeniem i kwalifikacjami odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone lub posiadają zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia tych osób. -oświadczą, że dysponują niezbędnym sprzętem technicznym i narzędziami do wykonania zadania; - znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia oraz posiadają ubezpieczoną OC z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, w zakresie co najmniej podstawowym obejmującej usługi wykonywania obiektów budowlanych i w tym względzie wykażą się dowodami, że : 1. dla zabezpieczenia bieżącego wykonywania robót posiadają środki własne lub dostęp do kredytu w wysokości min. 5 000.000 zł, 2. posiadają polisę ubezpieczenia OC z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 5 000.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia; - nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. ; 2. Wykonawca wraz z ofertą jest zobowiązany do przedstawienia osób pełniących poniżej wymienione funkcje, i które muszą spełniać następujące warunki: a) osoba proponowana do pełnienia funkcji Kierownika Budowy minimalna liczba osób : jedna (1) minimalne kwalifikacje: posiadanie ważnych uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń minimalne doświadczenie zawodowe: co najmniej 24 miesięcy na stanowisku kierownika budowy branży budowlanej, pełnienie funkcji kierownika budowy nad co najmniej jedną (1) budową obiektów sportowych. Przez wymagane minimalne doświadczenie zawodowe należy rozumieć łączną ilość miesięcy przepracowanych na stanowisku jak proponowane, przy realizacji wyżej wymienionych robót. Do doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy nie sumuje się okresu zatrudnienia danej osoby na innych budowach w tym samym czasie. Przez wymagany staż pracy należy rozumieć okres od daty uzyskania uprawnień budowlanych do daty ukazania się ogłoszenia o niniejszym zamówieniu na portalu centralnym UZP - w Biuletynie Zamówień Publicznych. Wymieniona osoba do pełnienia funkcji Kierownika Budowy musi: - posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami zgodnie z ustawą z 07.07.1994 r. Prawo budowlane w specjalności jak wyżej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów, - posiadać dokument potwierdzający przynależność do polskiej , właściwej Izby Inżynierów Budownictwa, z datą ważności na dzień otwarcia ofert. b) osoba proponowana do pełnienia funkcji Kierownika Robót Sanitarnych minimalna liczba osób : jedna (1) minimalne kwalifikacje: posiadanie ważnych uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej bez ograniczeń- w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych. Minimalne doświadczenie zawodowe: 24 miesięcy na stanowisku kierownika robót branży sanitarnej. Przez wymagane minimalne doświadczenie zawodowe należy rozumieć łączną ilość miesięcy przepracowanych na stanowisku jak proponowane, przy realizacji podobnych robót. Do doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika robót nie sumuje się okresu zatrudnienia danej osoby na innych budowach w tym samym czasie . Przez podobne roboty branży sanitarnej rozumie się prace polegające na budowie lub przebudowie lub remoncie sieci kanalizacyjnych lub wodociągowych. Wymieniona osoba do pełnienia funkcji kierownika robót musi: - posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami zgodnie z ustawą z 07.07.1994 r. Prawo budowlane w specjalności jak wyżej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów - posiadać dokument potwierdzający przynależność do polskiej , właściwej Izby Inżynierów Budownictwa, z datą ważności na dzień otwarcia ofert. c) osoba proponowana do pełnienia funkcji Kierownika Robót Elektrycznych minimalna liczba osób : jedna (1) minimalne kwalifikacje: posiadanie ważnych uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej bez ograniczeń -w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych minimalne doświadczenie zawodowe: 36 miesięcy na stanowisku kierownika robót branży elektrycznej lub elektroenergetycznej. Przez wymagane minimalne doświadczenie zawodowe należy rozumieć łączną ilość miesięcy przepracowanych na stanowisku jak proponowane, przy realizacji podobnych robót. Do doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika robót nie sumuje się okresu zatrudnienia danej osoby na innych budowach w tym samym czasie . Przez podobne roboty branży rozumie się prace polegające na budowie lub przebudowie lub remoncie instalacji elektrycznych i elektroenrgetycznych Wymieniona osoba do pełnienia funkcji kierownika robót musi: - posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami zgodnie z ustawą z 07.07.1994 r. Prawo budowlane w specjalności jak wyżej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów - posiadać dokument potwierdzający przynależność do polskiej , właściwej Izby Inżynierów Budownictwa, z datą ważności na dzień otwarcia ofert. d) osoba proponowana do pełnienia funkcji Kierownika Robót Wentylacyjnych minimalna liczba osób : jedna (1) minimalne kwalifikacje: posiadanie ważnych uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej bez ograniczeń -w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wenylacyjnych, minimalne doświadczenie zawodowe: 36 miesięcy na stanowisku kierownika robót branży wentylacyjnej. Przez wymagane minimalne doświadczenie zawodowe należy rozumieć łączną ilość miesięcy przepracowanych na stanowisku jak proponowane, przy realizacji podobnych robót. Do doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika robót nie sumuje się okresu zatrudnienia danej osoby na innych budowach w tym samym czasie . Przez podobne roboty branży rozumie się prace polegające na budowie lub przebudowie lub remoncie instalacji wentylacyjnych. Wymieniona osoba do pełnienia funkcji kierownika robót musi: - posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami zgodnie z ustawą z 07.07.1994 r. Prawo budowlane w specjalności jak wyżej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów - posiadać dokument potwierdzający przynależność do polskiej , właściwej Izby Inżynierów Budownictwa, z datą ważności na dzień otwarcia ofert. 3. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki. 4. Stosownie do treści art. 26 ust. 3 u.p.z.p., Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art.25 ust.1 u.p.z.p., lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust.1, zawierajace błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba , że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 - Wykonawca składa oświadczenia, których wzór stanowią załącznik nr 6 oraz załącznik nr 7 do SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców ww dokument może być złożony przez każdego z wykonawców składających ofertę wspólną albo może być złożony wspólnie, lecz w takim wypadku oświadczenie musi być podpisane przez pełnomocnika albo przez upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców składających ofertę wspólną. 2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych winien załączyć do oferty : a. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców w ofercie musi być złożony przedmiotowy dokument dla każdego z nich. b. aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego, oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców w ofercie musi być złożony przedmiotowy dokument dla każdego z nich. 3. W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia winien załączyć do oferty: a. wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem - wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (budowa obiektów sportowych), w tym przynajmniej jeden blok sportowy o wartości 3.000.000 zł brutto, z podaniem ich wartości, przedmiotu oraz daty i miejsca wykonania - wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Dla każdej pozycji wykazu należy załączyć dokumenty (protokoły odbioru, referencje) potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie. b. dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: konstrukcyjno-budowlanej , instalacyjnej - w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej -w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, instalacyjnej w zakresie sieci wentylacyjnych oraz zaświadczenie zaświadczenia, wydane przez właściwą izbę samorządu zawodowego, potwierdzające wpis danej osoby na listę członków właściwej izby. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie zamówienia - oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie. 4. W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia winien załączyć do oferty: a. polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 5 000 000 zł. Przy składaniu ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy mogą złożyć jedną wspólną polisę potwierdzającą, że wszyscy Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. (dokumenty mogą być przedstawione w postaci kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę). 5. Nie załączenie oświadczeń i dokumentów, wymienionych w pkt. 1-4 będzie skutkowało wykluczeniem wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem art. 26 ust.3 Ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szklarskaporeba.bip.net.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach