Przetargi.pl
Nadzór inwestorski w ramach projektu pn. Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej - województwo lubelskie

Zarząd Dróg Miejskich ogłasza przetarg

  • Adres: 22-100 Chełm, ul. Chełmońskiego 1
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 082 5633228 , fax. 082 5633839
  • Data zamieszczenia: 2014-06-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Miejskich
    ul. Chełmońskiego 1 1
    22-100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 082 5633228, fax. 082 5633839
    REGON: 11019875800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm-chelm.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Miejska jednostka organizacyjna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Nadzór inwestorski w ramach projektu pn. Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej - województwo lubelskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Nadzór inwestorski w ramach projektu pn. Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej - województwo lubelskie. Nadzór inwestorski obejmuje rozliczenie finansowe i rzeczowe, pełnienie funkcji Inżyniera przy budowie trasy rowerowej na terenie miasta Chełm w ramach w/w projektu. 2. Zakres rzeczowy inwestycji objętej nadzorem inwestorskim obejmuje: 1) roboty branży drogowej: a) roboty pomiarowe, b) roboty przygotowawcze, c) roboty rozbiórkowe, d) roboty ziemne, e) wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego wraz z podbudową, f) wykonie nawierzchni z kostki betonowej wraz z podbudową, g) wykonanie zjazdów, h) ustawienie krawężników i obrzeży, i) urządzenia bezpieczeństwa ruchu, odbudowa ogrodzeń, j) planowanie i humusowanie gruntu, k) oznakowanie pionowe i poziome, urządzenia bezpieczeństwa ruchu, zatoki autobusowe, h) regulacja pionowa studzienek urządzeń podziemnych oraz odtworzenie punktów osnowy geodezyjnej, 2) roboty branży elektrycznej a) roboty demontażowe b) roboty montażowe (słupy i oprawy oświetleniowe, kable energetyczne, zabezpieczenie istniejących kabli oraz rury ochronne rezerwowe, pogłębienie ułożenia istniejących kabli NN), 3) promocja Projektu: a) tablice informacyjne. zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 9 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 3. Zakres obowiązków, uprawnień i czynności wykonywanych w ramach niniejszego zamówienia obejmuje: 1) Weryfikację, analizę i ocenę dokumentacji projektowej (projektów budowlanych, projektów wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych). 2) Sprawowanie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego wynikających z przepisów obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.) 3) Codzienny nadzór inwestorski. 4) Odpowiedzialność za jakość robót, terminy wykonywania poszczególnych rodzajów robót i ich zaawansowanie rzeczowo - finansowe zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem robót. 5) Zapewnienie ciągłości pracy inspektorów nadzoru oraz zgłaszanie Zamawiającemu na piśmie zmian i zastępstw. 6) Odpowiedzialność za obmiary i odbiory robót w zgodności z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych. 7) Podejmowanie decyzji o dopuszczeniu do stosowania lub odrzuceniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów oraz urządzeń przewidzianych do realizacji robót. Decyzje te muszą być oparte na dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz normach i przepisach związanych z realizacją robót budowlanych. 8) Udzielanie Wykonawcy robót, jego Podwykonawcom lub dalszym Podwykonawcom informacji, wyjaśnień i wskazówek dotyczących robót budowlanych. 9) Wnioskowanie do Zamawiającego w sprawie koniecznych zmian w dokumentacji projektowej i uzyskanie zgody Zamawiającego na zmiany. 10) Wnioskowanie do Zamawiającego w sprawach finansowych i prawnych. 11) Uzyskiwanie od Projektanta wyjaśnień odnośnie wątpliwości dotyczących dokumentacji projektowej i zawartych w niej rozwiązań. 12) Zaaprobowanie dokumentacji projektowej i dokumentów budowy przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych po uzyskaniu zgody Zamawiającego, a także uzyskanie koniecznych w trakcie realizacji robót opinii autorów dokumentacji projektowej. Zamawiający wskaże Wykonawcy autorów dokumentacji projektowej niezwłocznie po rozpoczęciu wykonywania umowy. Wykonawca powinien pisemnie powiadamiać Zamawiającego o wystąpieniu o opinie do autorów dokumentacji projektowej oraz o ich uzyskaniu i treści. 13) Opiniowanie zmian personelu Wykonawcy robót budowlanych pod względem zgodności z Umową pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą robót budowlanych i przekazywanie tej opinii Zamawiającemu. 14) Dokonywanie analizy i opiniowanie przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych harmonogramów i uaktualnionych harmonogramów robót w terminie 5 dni od daty otrzymania od Wykonawcy robót budowlanych w celu ich akceptacji oraz zatwierdzenia przez Zamawiającego. 15) Wstrzymanie robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z Umową i przepisami BHP i niezwłoczne zawiadomienie o tym fakcie Zamawiającego. 16) Bieżącą kontrolę oznakowania realizowanych robót przez Wykonawcę robót budowlanych, jego Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców w zakresie zgodności z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu na czas prowadzonych robót, a w przypadku stwierdzenia braków w oznakowaniu niezwłoczne wyegzekwowanie od Wykonawcy robót budowlanych, jego Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców usunięcia tych braków. 17) Organizowanie Rady Budowy, nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, sporządzanie protokołów z Rad Budowy i przekazywanie ich zainteresowanym stronom w ciągu 3 dni. 18) Powiadomienie Zamawiającego o planowanych odbiorach w następujących terminach: a) 3 dni robocze - w odniesieniu do odbiorów robót zanikających, ulegających zakryciu i ponaprawczych. b) 7 dni roboczych - w odniesieniu do odbioru końcowego. 19) Informowanie Zamawiającego o terminach i miejscach rad budowy na 7 dni przed wyznaczonym terminem rady. 20) Zatwierdzanie materiałów zgodnych z wymaganiami Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych ze wskazanych przez Wykonawcę robót źródeł. 21) Podejmowanie decyzji o dopuszczeniu do użycia materiałów posiadających atest producenta. 22) Zatwierdzanie receptur i technologii zgodnie z wymaganiami Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych w terminie 7 dni od złożenia przez Wykonawcę robót budowlanych. 23) Kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsc składowania po zakończeniu robót oraz kontrolowanie zgodności robót z decyzjami o pozwoleniu na budowę, zgłoszeniami i decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). 24) Zlecanie wykonania przez Wykonawcę robót budowlanych dodatkowych badań materiałów budzących wątpliwości, co do ich jakości. 25) Zatwierdzanie laboratorium Wykonawcy robót budowlanych, wyposażonego w sprzęt laboratoryjny posiadający ważną legalizację. 26) Uczestniczenie w pomiarach, badaniach i pobieraniu próbek oraz dokonywanie oceny wyników badań i pomiarów. Jeżeli Wykonawca robót budowlanych nie dysponuje możliwościami ich wykonania czynności te mogą być wykonane przez laboratorium zatwierdzone przez Wykonawcę po uprzedniej akceptacji przez Zamawiającego. 27) Sprawdzanie wykonania robót i niezwłoczne powiadamianie Wykonawcy robót budowlanych i Zamawiającego o wykrytych wadach oraz poświadczenie usunięcia wad przez Wykonawcę robót budowlanych, a także ustalania rodzaju i zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych. 28) Żądanie od Wykonawcy robót budowlanych, kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót budowlanych, a także wstrzymanie ich dalszego wykonania w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem, decyzjami o pozwoleniu na budowę, zgłoszeniami lub decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). 29) Dokonywanie odbioru technicznego: gotowych elementów, robót zanikających, ulegających zakryciu i odbioru końcowego robót, ustawienia tablic informacyjnych oraz prac z zakresu obsługi geodezyjnej nie później niż 7 dni od daty zgłoszenia przez Wykonawcę robót budowlanych. 30) Dopilnowanie zabezpieczenia przez Wykonawcę robót budowlanych placu budowy w przypadku odstąpienia od umowy Wykonawcy robót budowlanych. 31) W przypadku przerwania Inwestycji nadzorowanie Inwestycji będącej kontynuacją robót przerwanej Inwestycji. 32) Rozliczenie Umowy z Wykonawcą robót budowlanych, jego Podwykonawcami i dalszymi Podwykonawcami w przypadku odstąpienia od umowy. 33) Prowadzenie całości spraw dotyczących budowy z władzami terenowymi i miejscową ludnością. 34) Składanie do Zamawiającego następujących Raportów: raporty z realizacji inwestycji, raporty z działalności Inżyniera, raport końcowy z realizacji inwestycji, w dwóch egzemplarzach w formie pisemnej oraz w wersji elektronicznej. 35) Przygotowanie i przedkładanie Zamawiającemu protokołów konieczności robót dodatkowych oraz zamiennych i innych zgodnie z umową i z przestrzeganiem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych wraz z kosztorysami dotyczącymi tych robót a także opiniowanie ich zasadności oraz dokonywanie ich nadzoru w trakcie realizacji. 36) Poświadczenie terminu zakończenia robót. 37) Sprawdzenie kompletności i prawidłowości operatu kolaudacyjnego oraz jego zgodności ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych i przedłożenie go do akceptacji Zamawiającemu. 38) Wnioskowanie do Zamawiającego o przywołanie nadzoru autorskiego. 39) Opiniowanie zasadności roszczeń Wykonawcy robót budowlanych, jego Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców lub ich odrzucenia. 40) Organizację i obsługę dokumentacyjną i prawną czynności zdawczo-odbiorczych - robót branżowych. 41) Nadzór nad sporządzeniem przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentacji powykonawczej oraz operatu kolaudacyjnego. 42) Obsługę dokumentacyjną komisji odbioru końcowego i komisji odbioru gwarancyjnego, powoływanej przez Zamawiającego. 43) Przygotowanie materiałów do odbioru końcowego i udziału w nim. 44) Sporządzenie dokumentacji fotograficznej postępu robót: poszczególnych elementów robót budowlanych, również czynności odbiorowych i archiwizowanie za pomocą zdjęć w formie cyfrowej z pisemnymi komentarzami dla Zamawiającego. 45) Prowadzenie monitoringu, raportowania, przygotowania danych i informacji dla ewentualnych kontroli. Na polecenie Zamawiającego, w terminach uzgodnionych z Zamawiającym, przygotowanie, udostępnianie i kompletowanie wszelkich dokumentów niezbędnych dla wszelkich kontroli, jakim będzie podlegał Zamawiający i jeżeli będzie to konieczne udzielanie wszelkich niezbędnych wyjaśnień instytucjom kontrolującym. 46) Przygotowanie w terminach podanych przez Zamawiającego wszelkich dokumentów niezbędnych do rozliczenia Projektu dla Zamawiającego, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w tym co najmniej sporządzanie sprawozdań zawierających wszelkie informacje niezbędne do opracowania przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie wniosków o płatność. 47) Zorganizowanie Biura Inżyniera. 48) Zapewnienie środków transportu i łączności . 49) Wykonywanie obowiązków Inżyniera określonych w dokumentacji projektowej oraz w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB). 50) Działania promocyjne. W ramach informacji i promocji Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 - 2013 Wykonawca jest zobowiązany do stosowania znaku graficznego (Logo Programu Operacyjnego) na wszystkich dokumentach i materiałach związanych z realizacją projektu wg. zasad określonych w Wytycznych dla beneficjentów w zakresie informacji i promocji w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. 51) W okresie gwarancji i rękojmi robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim (5 lat licząc od daty odbioru końcowego robót budowlanych ) do Wykonawcy należy: a) Dokonywanie kompleksowych i systematycznych przeglądów zrealizowanej Inwestycji w okresie gwarancji i rękojmi - nie rzadziej niż raz w roku i sporządzanie z tych przeglądów Raportów i przekazywanie ich Zamawiającemu w ciągu 5 dni od daty dokonania przeglądu. b) Zbieranie zgłoszeń dotyczących wad stwierdzonych w okresie gwarancji i rękojmi. c) Zgłaszanie do Wykonawcy robót budowlanych stwierdzonych wad i ustalanie terminu ich usunięcia. d) Nadzorowanie realizacji robót związanych z usuwaniem wad stwierdzonych w okresie gwarancji i rękojmi i potwierdzenie ich usunięcia w ciągu 3 dni od dnia zgłoszenia przez Wykonawcę robót budowlanych lub osobę trzecią okoliczności ich usunięcia. e) Wystawienie protokołu usunięcia wad. f) Sprawdzanie i potwierdzanie gotowości do dokonania przez Zamawiającego komisyjnego odbioru pogwarancyjnego wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych dokumentów. 52) Zapewnienie laboratorium, w tym: a) Wykonawca na koszt własny będzie prowadził badania i pomiary kontrolne przez niezależne Laboratorium do badań kontrolnych wykonywanych robót przewidzianych w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Zamawiający nie zabezpiecza personelu, sprzętu, urządzeń lub zaplecza laboratoryjnego na potrzeby wykonywania ww. czynności. b) Badania kontrolne są badaniami Wykonawcy, których celem jest sprawdzenie, czy jakość materiałów budowlanych oraz gotowej warstwy spełniają wymagania określone w umowie z Wykonawcą robót budowlanych. Wyniki tych badań są podstawą odbioru. Pobieraniem próbek i wykonaniem badań na miejscu budowy zajmuje się Wykonawca w obecności Wykonawcy robót budowlanych. Badania odbywają się również wtedy, gdy Wykonawca robót zostanie powiadomiony o ich terminie, jednak nie będzie przy nich obecny. c) Badania laboratoryjne sprawdzające jakość materiałów proponowanych przez Wykonawcę robót budowlanych do realizacji robót, badania kontrolne wskazane przez Wykonawcę przez niezależne laboratorium oraz kontrolna obsługa geodezyjna będą prowadzone na koszt Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia próbki z miejsca pobrania do laboratorium własnymi środkami transportu i na własny koszt. d) Wykonawca jest uprawniony do dokonywania kontroli, pobierania próbek i badania materiałów w miejscu ich wytwarzania lub pozyskiwania. e) Wykonawca, dokonując weryfikacji systemu kontroli robót prowadzonego przez Wykonawcę robót budowlanych, poprzez między innymi swoje badania, będzie oceniać zgodność materiałów i robót z wymaganiami Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych na podstawie wyników własnych badań kontrolnych jak i badań dostarczonych przez Wykonawcę robót budowlanych. f) Wykonawca pobierze próbki materiałów i będzie prowadzić badania niezależnie od Wykonawcy robót budowlanych na swój koszt. Jeżeli wyniki tych badań wykażą, że badania Wykonawcy robót budowlanych są niewiarygodne, to Wykonawca oprze się wyłącznie na własnych badaniach przy ocenie zgodności materiałów i robót z dokumentacją projektową i Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Może również zlecić, sam lub przez Wykonawcę robót budowlanych, przeprowadzenie powtórnych lub dodatkowych badań niezależnemu laboratorium. g) Wykonawca będzie przekazywać Wykonawcy robót budowlanych pisemne informacje o jakichkolwiek niedociągnięciach dotyczących urządzeń laboratoryjnych, sprzętu, zaopatrzenia laboratorium, pracy personelu lub metod badawczych w laboratorium Wykonawcy robót budowlanych. Jeżeli niedociągnięcia te będą tak poważne, że mogą wpłynąć ujemnie na wyniki badań, Wykonawca natychmiast wstrzyma użycie do robót badanych materiałów i dopuści je do użycia dopiero wtedy, gdy niedociągnięcia w pracy laboratorium Wykonawcy robót budowlanych zostaną usunięte i stwierdzona zostanie odpowiednia jakość materiałów. h) Wszystkie badania i pomiary będą przeprowadzone zgodnie z wymaganiami norm. W przypadku, gdy normy nie obejmują jakiegokolwiek badania wymaganego w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stosować można wytyczne krajowe, albo inne procedury. i) Próbki będą pobierane losowo. Należy przyjąć taką lokalizację miejsca wykonania badań i pobrania próbek aby uzyskane wyniki odzwierciedlały jakość wykonanych robót na całej długości Inwestycji oraz proporcjonalnie do zakresu wykonanych robót. 53) Prowadzenie pomiarów kontrolnych, w tym: a) Pomiary kontrolne - geodezyjne wykonanych elementów robót (powierzchnie wykonanych nawierzchni - warstwy ścieralnej, nawierzchni chodników, zjazdów, poboczy, długości wybudowanych elementów drogowych). Sprawdzenie wytyczenia punktów głównych trasy, wysokości wykonanych warstw konstrukcyjnych elementów konstrukcyjnych oraz reperów roboczych. b) Wykonawca odpowiedzialny jest za prawidłowy nadzór nad pracami geodezyjnymi prowadzonymi przez geodetów Wykonawcy robót budowlanych. c) Wykonawca zobowiązany jest do dołączenia swoich kontrolnych pomiarów geodezyjnych do dokumentów obmiarowych wystawianych przez Wykonawcę robót budowlanych w celu sprawdzenia i potwierdzenia faktycznych ilości wykonanych robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 1 100,00 PLN (słownie: jeden tysiąc sto PLN 00/100). w terminie i na zasadach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdm-chelm.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach