Przetargi.pl
Pełnienie obowiązków inwestora zastępczego przy przygotowaniu i realizacji zadania inwestorskiego pn. Budowa Powiatowego Centrum Edukacyjno - Rewalidacyjnego z Zespołem Szkół Specjalnych w Oławie

Starostwo Powiatowe w Oławie ogłasza przetarg

  • Adres: 55-200 Oława, ul. 3 Maja 1
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 3011522 , fax. 71 3011562
  • Data zamieszczenia: 2014-04-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Oławie
    ul. 3 Maja 1 1
    55-200 Oława, woj. dolnośląskie
    tel. 71 3011522, fax. 71 3011562
    REGON: 93195091000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.starostwo.olawa.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie obowiązków inwestora zastępczego przy przygotowaniu i realizacji zadania inwestorskiego pn. Budowa Powiatowego Centrum Edukacyjno - Rewalidacyjnego z Zespołem Szkół Specjalnych w Oławie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie obowiązków inwestora zastępczego przy przygotowaniu i realizacji zadania inwestycyjnego pn. Budowa Powiatowego Centrum Edukacyjno - Rewalidacyjnego z Zespołem Szkół Specjalnych w Oławie, zgodnie z opracowanymi STWIOR, o powierzchni użytkowej ok. 4 732,69 m2 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 2.1. Obowiązki inwestora zastępczego 2.1.1. Inwestor zastępczy zobowiązuje się do realizacji praw i obowiązków wynikających z umów zawartych przy jego udziale przez Zamawiającego na realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego. 2.1.2. Strony ustalają, że do szczegółowych obowiązków inwestora zastępczego należy: 1) przyjęcie i sprawdzenie prawidłowości przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej, przez inwestora zastępczego 2) przygotowanie i przeprowadzenie przy udziale Zamawiającego postępowania przetargowego na wybór wykonawcy kompleksowej budowy w/w inwestycji w trybie zamówienia publicznego: 3) sprawdzenie i w przypadkach tego wymagających uzupełnienie przekazanej przez Zamawiającego STWIOR przez Inwestora Zastępczego. 4) ustalenie w porozumieniu z Zamawiającym warunków stawianych przyszłym wykonawcom robót w zakresie doświadczenia, kwalifikacji, sytuacji finansowej, gwarancji, terminu wykonania robót, kryteriów oceny ofert oraz warunków płatności, 5) przygotowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z wzorem umowy oraz innych dokumentów niezbędnych do wszczęcia postępowania i przekazanie ich do zaakceptowaniu przez Zamawiającego, w terminie do 30 dni od podpisania umowy. 6) udzielenie odpowiedzi na pytania wykonawców dotyczące SIWZ, 7) organizacja otwarcia ofert z udziałem przedstawicieli Zamawiającego oraz osób przez niego wskazanych, 8) dokonanie oceny złożonych ofert i przedstawienie protokołu przeprowadzonego postepowania Zamawiającemu, 9) wybór Wykonawcy, który złożył ofertę najkorzystniejszą w świetle postawionych kryteriów 10) udzielenie odpowiedzi na odwołania złożone przez wykonawców, udział w ewentualnych postępowaniach odwoławczych. 11) doprowadzenie do zawarcia umowy z Wykonawcą, w tym przygotowanie do podpisania umowy z wybranym wykonawcą, przedstawienie jej przed podpisaniem do akceptacji Zamawiającemu, 12) wykonanie i przedstawienie Zamawiającemu do akceptacji: zbiorczego zestawienia kosztów oraz harmonogramu rzeczowo-finansowego robót budowlanych po wyłonieniu wykonawcy tych robót w terminie 10 dni od podpisania umowy z wykonawcą. 13) przygotowanie niezbędnych dokumentów do przekazania placu budowy i przekazanie go Wykonawcy przy udziale Zamawiającego. 14) ustanowienie inspektorów nadzoru we wszystkich branżach występujących w obiekcie ze wskazaniem inspektora-koordynatora, zgodnie z prawem budowlanym. 15) kontrola procesu rozpoczęcia budowy oraz zapisów w dzienniku budowy w zakresie wytyczenia geodezyjnego oraz oświadczeń uprawnionych osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne. 16) dopilnowanie odbioru podłoża przez geologa i potwierdzenia tego faktu stosownym zapisem. 17) kontrola zgodności realizacji z dokumentacja projektową, techniczna, warunkami technicznymi wykonania i robót, obowiązującymi przepisami, aktualną wiedza techniczna, prawem budowlanym oraz umową o realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego. 18) sprawdzenie jakości wykonywanych robót i wbudowanych materiałów, kontrola i archiwizacja dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu i stosowania w budownictwie. 19) sprawdzanie i dokonywanie odbiorów robót zanikających i (lub) ulegających zakryciu. 20) sprawdzenie protokołów elementów robót i akceptowanie ich w zakresie rzeczowym i rachunkowym. 21) współpraca z projektantem - kwalifikowanie nadzorów autorskich do zapłaty. 22) zgłaszanie projektantowi zastrzeżeń do dokumentacji wynikłych podczas robót budowlanych i wyegzekwowanie od projektanta stosownych poprawek. 23) opracowywanie sprawozdań miesięcznych z wykonanego zakresu rzeczowo -finansowego. 24) kontrolowanie zgodności realizacji z zapisami umowy, w szczególności z harmonogramem rzeczowo-finansowym. 25) kwalifikowanie zasadności wykonania ewentualnych robót dodatkowych w uzgodnieniu z Zamawiającym. 26) pozyskanie inwentaryzacji powykonawczej uzbrojenia terenu i usytuowania obiektów kubaturowych oraz dokumentacji powykonawczej. 27) sprawdzanie, czy stosowane przez wykonawców wyroby są dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z prawem budowlanym. 28) prowadzenie narad koordynacyjnych na budowie w terminach uzgodnionych z Zamawiającym i wykonawcami robót. 29) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń, potwierdzonych wpisem do dziennika budowy, dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów. 30) żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót, dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót. 31) wstrzymywanie robót budowlanych w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie, bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. 32) uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz archiwizacja wszystkich protokołów prób i badań przeprowadzonych w trakcie budowy. 33) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót, bądź ich elementów podlegających odbiorowi częściowemu, przygotowanie wraz z wykonawcą dokumentów do odbioru końcowego i ewentualnego rozruchu. 34) doprowadzenie do odbioru końcowego inwestycji, udział w komisjach odbiorowych i przekazaniu inwestycji do eksploatacji przy założeniu, że odbierającym jest Zamawiający. 35) skompletowanie wymaganej przepisami dokumentacji do złożenia przez Zamawiającego wniosku o uzyskanie decyzji na jego użytkowanie po zakończeniu budowy ( ustawa Prawo Budowlane tekst jednolity Dz.U z 1994 nr 89 poz. 414 ze zm.) 36) egzekwowanie usunięcia przez projektanta i wykonawcę robót usterek oraz niedoróbek stwierdzonych komisyjnie w trakcie odbiorów częściowych i odbioru końcowego. 37) udział w rozruchu instalacji i urządzeń zainstalowanych w budynku. 38) kontrola rozliczeń finansowych, w tym: a) kontrola prawidłowości wystawienia faktur, zakresów prac i kwot; w zakresie zgodności z umową zawartą z wykonawcą b) sprawdzenie faktur przejściowych i końcowych przekładanych przez wykonawcę, kwalifikowanie ich do zapłaty i przekazywanie ich Zamawiającemu do zapłaty. c) sprawdzanie kalkulacji ( kosztorysów np. zamiennych) robót. 39) przygotowanie materiałów związanych z naliczeniem kar umownych oraz odszkodowań uzupełniających od wykonawcy za nienależyte lub nieterminowe wykonanie przez niego zobowiązań umownych, których obowiązek zapłaty musi być zastrzeżony w zawartej z wykonawcą umowie. 40) dopilnowanie by koszty umowne inwestycji nie zostały przekroczone. 41) rozliczenie końcowe inwestycji ( włącznie z rozliczeniem dotacji o ile taka wystąpi). 42) opracowywanie opinii i ekspertyz dotyczących wad wykonania przedmiotu umowy w okresie trwania rękojmi i gwarancji; 43) przygotowywanie dokumentów oraz dowodów księgowych (zgodnie z aktualnymi przepisami) będących podstawą wprowadzenia do ewidencji księgowej efektów zrealizowanej inwestycji w postaci środków trwałych; 44) przeprowadzenie na zasadach określonych w umowie z Zamawiającym, poodbiorowej, 3 miesięcznej rozruchowej eksploatacji obiektu, w celu sprawdzenia prawidłowości funkcjonowania wszelkich instalacji oraz urządzeń zainstalowanych w obiekcie. 2.1.3. Zamawiający ma prawo zgłaszać w każdym czasie uwagi i zastrzeżenia dotyczące procesu inwestycyjnego, które Inwestor zastępczy winien niezwłocznie przeanalizować i uwzględnić, zawiadamiając Zamawiającego o podjętych działaniach. 2.2. Odpowiedzialność inwestora zastępczego: 2.2.1. Inwestor zastępczy pełniąc czynności zastępstwa inwestorskiego działa w imieniu i na rachunek Zamawiającego jako Jego pełnomocnik. 2.2.2. Inwestor zastępczy zobowiązany jest do podejmowania czynności mających na celu zabezpieczenie praw i interesów Zamawiającego. 2.2.3. Inwestor zastępczy ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za wyrządzone szkody, będące następstwem nienależytego wykonania lub zaniechania czynności objętych niniejsza umową ocenianych w granicach przewidzianych dla umów starannego działania 2.2.4. Naprawienie szkody obejmuje straty, które Zamawiający rzeczywiście poniósł.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 742000001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda składana oferta będzie zabezpieczona wadium w wysokości: 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) 2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: a) w pieniądzu (wyłącznie przelewem na rachunek bankowy zamawiającego), b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz.1158 z późn. zm.) f) Wadium wnoszone w formie pieniądza należy wpłacić na konto Zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Oławie ul. 3 Maja 1, 55-200 Oława Bank Spółdzielczy w Oławie 05 9585 0007 0010 0018 0542 8091 z dopiskiem: INWESTOR ZASTĘPCZY - PCER ZSS w Oławie g) Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu należy złożyć w oryginale, w siedzibie Zamawiającego w Biurze Obsługi Klienta (parter w budynku Starostwa Powiatowego w Oławie) h) TERMIN WNIESIENIA WADIUM W FORMIE INNEJ NIŻ PIENIĄDZU: - zostanie określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.starostwo.olawa.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach