Gmina Leśna ogłasza przetarg
- Adres: 59-820 Leśna, Rynek 19
- Województwo: dolnośląskie
- Telefon/fax: tel. 075 7211239 , fax. 075 7242368
- Data zamieszczenia: 2015-07-31
- Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Leśna
Rynek 19 19
59-820 Leśna, woj. dolnośląskie
tel. 075 7211239, fax. 075 7242368
REGON: 23082143400000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.lesna.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbudowa mostu w ciągu drogi gminnej nr 142 w Stankowicach [powódź lipiec 2013 r.] - II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
W ramach zadania planuje się wykonanie robót budowlanych w zakresie odbudowy mostu w ciągu dogi gminnej 142 w Stankowicach . Opis zakresu prac przedstawiony został poniżej: 1. Istniejący stan zagospodarowania terenu. Przedmiotowy obiekt - most drogowy znajduje się na cieku R-K w km 1+350 w miejscowości Stankowice, w gminie Leśna. W miejscu tym znajduje się droga gminna stanowiąca dojazd do szkoły. Droga dojazdowa w obrębie przedmiotowego obiektu jest drogą o nawierzchni asfaltowej zniszczonej na skutek powodzi. Przekrój normalny składa się z jezdni o szerokości ok. 3,0m. Droga, w ciągu której usytuowany jest przedmiotowy obiekt jest drogą gminną klasy D. Most objęty opracowaniem wykonany jest w formie płyty żelbetowej wspartej na belkach stalowych. Belki stalowe zaś posadowione są na przyczółkach z kamienia. Przedmiotowy most posiada elementy zabezpieczenia zarówno dla pojazdów jak i dla pieszych w formie barierek stalowych. Konstrukcja mostu została naruszona w wyniku nawalnych opadów i następujących po nich wysokich przepływów, które znacznie przekroczyły wody o 1% prawdopodobieństwie wystąpienia- powódź lipiec 2013. 2. Opis przyjętego rozwiązania. Opracowanie przewiduje wykonanie prac związanych z odbudowaniem przyczółków z kamienia naturalnego, odbudową wlotów (skrzydełek) z kamienia, odbudowaniem części jezdnej konstrukcyjnej mostu oraz wykonaniem barier energochłonnych o długości 2 x 6,0mb. W projekcie odbudowy mostu przyjęto obliczenia dla konstrukcji o obciążeniach jak dla kl. B. Dokumentacja przewiduje rozebranie uszkodzonej konstrukcji istniejącego mostu (płyta betonowa wsparta na belkach stalowych wys. 18cm). Kolejną czynnością jest wykonanie fundamentów żelbetowych pod przyczółki i skrzydełka z kamienia naturalnego na zaprawie. Ławy fundamentowe pod projektowane przyczółki o wymiarach 1,34x0,5m i długości 6,55m, należy wykonać z betonu klasy C25/30 W8 F150, zbrojonego stalą żebrowaną RB400W zgodnie z dokumentacją rysunkową. Pod fundamentami wykonać warstwę wyrównawczą z betonu klasy C12/15 o grubości 10cm. Ławy należy wykonać jako elementy monolitycznie połączone z przyczółkami. Ławy fundamentowe pod projektowane skrzydełka o wymiarach 1,34x0,5m, należy wykonać z betonu klasy C25/30 W8 F150, zbrojonego stalą żebrowaną RB400W zgodnie z dokumentacją rysunkową. Pod fundamentami wykonać warstwę wyrównawczą z betonu klasy C12/15 o grubości 10cm. Gdy fundamenty uzyskają swoją nośność należy wykonać przyczółki wraz ze skrzydełkami, murowane z kamienia naturalnego na zaprawie cementowej. Zaprojektowano przyczółki, oraz skrzydełka o grubości równej 50-74cm. Po czym należy wykonać poduszki żelbetowe pod konstrukcję nośną mostu z betonu klasy C25/30 W8 F150, zbrojonego stalą żebrowaną RB400W. Na poduszce żelbetowej i podkładkach stalowych z blachy grubości 12mm i wymiarach 15x20cm, ułożyć konstrukcję nośną z belek dwuteowych HEB 220mm w rozstawie co 80cm. Następnie należy wykonać płytę żelbetową o grubości zmiennej 20cm i wymiarach 6,0 x 6,35m z betonu klasy C25/30 W8 F150, zbrojonego stalą żebrowaną RB400W. W trakcie wykonywania zbrojenia płyty pomostowej należy na jej skraju zamontować obustronne kanały technologiczne z rur PVC100 o długości 6,0mb każdy. Zaprojektowano dwa rodzaje izolacji przeciwwilgociowych: wszystkie elementy betonowe i żelbetowe stykające się z gruntem oraz nawierzchnią mineral.- bitum. Należy zabezpieczyć poprzez nałożenie warstwy lepiku bitumicznego lub papy termozgrzewalnej, płytę mostową (pod projektowaną nawierzchnię drogi) należy wykonać z dwóch warstw papy termozgrzewalnej. Po zabezpieczeniu przeciwwilgociowym konstrukcji mostu, przyczółki oraz mur oporowy przysypać należy mieszanką gruntowo-piaskową ( w stosunku 50/50%). Dodatkowo przy najazdach mostowych o długości 3,0m wykonać warstwę odcinającą piaskową gr. 10cm, podbudowę z kruszywa łamanego - dolnej (frakcja 0-63mm) o gr. 15cm, oraz górnej (frakcja 0-31,5mm) o gr.10cm. Dokumentacja przewiduje również wykonanie nawierzchni z mieszanki mineralno-bitumicznej w rejonie odbudowywanego mostu o łącznej grubości 8 cm: (0/20mm) 4cm - warstwa wiążąca, (0/12,8mm) 4cm - warstwa ścieralna. Po obu stronach odbudowywanego mostu projektuje się montaż mostowych barieroporęczy energochłonnych typu BSB-140C, ze słupkami rozmieszczonymi w rozstawie 1,33m. Każda z barier o długości 6,0mb. Zgodnie z dokumentacją rysunkową na całej długości cieki R-K, należy wybrukować dno cieku kamieniem naturalnym o grubości 20cm na ławie betonowej grubości 15cm. Dylatacje Na styku konstrukcji nośnej mostu ze skrzydełkami należy zastosować dylatacje z wypełnieniem styropianem gr. 10mm. Obwodowo wyłożyć sznur konopny smołowany, a następnie krawędzie zabezpieczyć poliuretanową, tiksotropową masą dylatacyjną. Warstwy konstrukcyjne mostu: - belki stalowe dwuteowe HEB 220mm w rozstawie co 80cm - płyta żelbetowa gr. 20cm, - izolacja przeciwwilgociowa - 2x papa termozgrzewalna, - warstwa wiążąca (0-20mm) mineralno-bitumiczna gr. 4cm, - warstwa ścieralna (0-12,8mm) mineralno-bitumiczna gr. 4cm. Warstwy konstrukcyjne drogi przy najazdach: - zasypka gruntowo-piaskowa przyczółków mostu (50/50%), - warstwa odcinająca piaskowa gr. 10cm, - podbudowa z kruszywa łamanego - dolna (frakcja 0-63mm) gr. 15cm, - podbudowa z kruszywa łamanego - górna (frakcja 0-31,5mm) gr. 10cm, - warstwa wiążąca (0-20mm) mineralno-bitumiczna gr. 4cm, - warstwa ścieralna (0-12,8mm) mineralno-bitumiczna gr. 4cm. Odwodnienie mostu Odwodnienie mostu stanowić będzie odpowiednio wyprofilowany przekrój podłużny niwelety jezdni. Wykopy fundamentowe 1) Zalecenia ogólne. Wykopy i roboty fundamentowe prowadzić przy niskim stanie wód w potoku Bruśnik. Na wypadek wystąpienia podwyższonego stanu wód zachować ciągłość wałów przeciwpowodziowych poprzez np. wykorzystanie grodzi tymczasowej na szerokości wykopów. Należy tak zaplanować harmonogram robót, aby etapy prac związane z wykonywaniem fundamentów i ścian przyczółków prowadzić w maksymalnie krótkim czasie i po wykonaniu ścian przyczółków natychmiast wykonać zasypy, doprowadzić koryto i wały do stanu projektowanego lub przywrócić do stanu przed rozpoczęciem wykopów. W rejonie obiektu nie zidentyfikowano żadnych urządzeń obcych, jednakże przed przystąpieniem do wykonywania wykopów pod fundamenty, Wykonawca jest zobowiązany do zinwentaryzowania urządzeń obcych ewentualnie występujących na terenie przewidzianym pod prace budowlane. W przypadku wystąpienia urządzeń obcych w rejonie obiektów należy je zdemontować, przełożyć lub zabezpieczyć zgodnie z odpowiednimi projektami branżowymi, przed przystąpieniem do wykonywania robot ziemnych. Urządzenia te należy lokalizować wg aktualnych podkładów mapowych i projektów branżowych. 2) Wykonywanie wykopów. Dno wykopów jakie należy wykonać ze względu na betonowanie fundamentów podpór znajduje się poniżej nawierconego w trakcie badań geotechnicznych podłoża zwierciadła wody. Z tego względu zachodzi konieczność wykonania wykopów w osłonach szczelnych. Ponadto ze względu na występowanie w podłożu gruntów spoistych, wykopy należy zabezpieczyć przed napływem wód opadowych. UWAGA!!! Nośność użytkową mostu ustala się na 30 ton ! 3. Zestawienie danych technicznych: - fundamenty żelbetowe przyczółków o wym. 1,34x0,5x6,55m - 8,78 m?, - fundamenty żelbetowe skrzydełek o wym. 0,9x0,5m - 6,25 m?, - konstrukcja nośna żelbetowa mostu (płyta mostowa gr. 20cm z poduszkami) - 9,02 m?, - przyczółki z kamienia naturalnego na zaprawie gr. 0,5-0,74m - 19,52 m?, - skrzydełka z kamienia naturalnego na zaprawie gr. 0,5-74m - 11,20 m?, - belki stalowe dwuteowe HEB220 dł. 3,37mb - 8szt., - podkładki pod belki stalowe z blachy gr. 12mm i wym. 15x20cm - 8szt., - brukowanie dna cieku z kamienia gr. 20cm na betonie gr. 15cm - 38,70 m?, - barieroporęcze mostowe typu BSB-140C - 12,0 mb, - nawierzchnia mineralno-bitumiczna o gr. 8cm - 54,60 m?, - kanały technologiczne z rur PVC100 - 12,0 mb. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią następujące załączniki: Załącznik nr 1 do SIWZ Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót Załącznik nr 2 do SIWZ Dokumentacja Projektowe Załącznik nr 3 do SIWZ Przedmiar robót - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452211003
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości 2 000 tysięcy złotych (słownie: dwa tysiące złotych) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.: 1) w pieniądzu, 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: nr 69 8392 0004 4200 1368 3000 0010 w Łużyckim Banku Spółdzielczym w Lubaniu Oddział w Leśnej. Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu należy umieścić w osobnej kopercie, opisanej (WADIUM) i włożyć do koperty zawierającej ofertę. 2. Wykonawca, który nie wniesie wadium na okres związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. 3. Wadium będzie zwracane na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Zamawiający zatrzyma wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.1. Kryteria oceny ofert: okres gwarancji
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http:bip.umlesna.nv.pl
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Budowa mostu na potoku Cedron w ciągu drogi leśnej nr 10 w leśnictwie Chocieszów
Dodano: 2016-07-06 - Remont mostu w ciągu drogi na dz.nr 462/1 na rzece Kaczawa w m. Kozów [intensywne opady deszczu lipiec 2014 r.]
Dodano: 2015-09-27 - Przebudowa obiektu mostowego w ciągu drogi powiatowej nr 2403D w miejscowości Żarki Średnie (Intensywne opady deszczu i powódź czerwiec 2013r.)
Dodano: 2015-08-26 - Odbudowa drogi w miejscowości Jałowiec dz. Nr 380/1 (0+000 do 0+ 250) z mostem nad ciekiem Wilka ( 0+460) ( intensywne opady deszczu oraz powódź czerwiec 2013 r.)
Dodano: 2015-08-03 - Odbudowa drogi w miejscowości Uniegoszcz dz. Nr 96/4 (0+000 - 0+ 675) ( intensywne opady deszczu lipiec 2011 r.)
Dodano: 2015-08-03 - Odbudowa dróg gminnych do posesji nr 70, 71 (dz. nr 227; km 0+000-0+560), 30, 24 (dz. nr 159, 174; km 0+000-0+485) obok posesji nr 129 (dz. nr 508; km 0+000-0+100) oraz trzech mostów: most w ciągu drogi gminnej dz. nr 257, most w ciągu drogi gminnej dz. nr 227 oraz most w ciągu drogi gminnej dz. nr 259, 248 w Świeciu- powódź lipiec 2013
Dodano: 2015-04-30 - Odbudowa drogi gminnej stanowiącej dojazd do posesji nr 42 (dz. nr 99/2, 11/2; km 0+000-0+060), 39 i 40 (dz. nr 91; km 0+000-0+080), mostu w ciągu drogi gminnej dz. nr 399/2 a także rurociągu odwadniającego (dz. nr 593, 399/2; km 0+000-0+155) w Miłoszowie- powódź lipiec 2013
Dodano: 2015-04-08 - Odbudowa mostu w ciągu drogi gminnej działka nr 112/2 we Włodowicach [Intensywne opady deszczu lipiec 2011 r.]
Dodano: 2015-04-08 - Bieżące utrzymanie obiektów inżynierskich w latach 2015-2017 na terenie administrowanym przez GDDKiA Oddział we Wrocław, z podziałem na części.
Dodano: 2015-04-07 - Odbudowa drogi dz. Nr 115 w miejscowości Radostów Dolny z mostem w ciągu drogi km 0÷000÷0÷400 ( intensywne opady deszczu oraz powódź czerwiec 2013 r.)
Dodano: 2015-04-01