Przetargi.pl
Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej województwa łódzkiego poprzez kompleksowe uzbrojenie Moszczenickich Terenów Inwestycyjnych (MTI)

Gmina Moszczenica ogłasza przetarg

  • Adres: 97310 Moszczenica, ul. Kosowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 169 570 , fax. 446 169 625
  • Data zamieszczenia: 2018-05-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Moszczenica
    ul. Kosowska 1
    97310 Moszczenica, woj. łódzkie
    tel. 446 169 570, fax. 446 169 625
    REGON: 59064794800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.moszczenica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej województwa łódzkiego poprzez kompleksowe uzbrojenie Moszczenickich Terenów Inwestycyjnych (MTI)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    IV. Opis przedmiotu zamówienia IV.1. Kod wspólnego słownika zamówień (CPV) 71221000-3 Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych, 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę, 45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków, 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę, 45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg, 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych, 45231400-9 Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych, 45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków, 45231600-1 Roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych, 45232000-2 Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli, IV.2. Przedmiot i zakres zamówienia 4.2.1 Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części, w ramach których wyodrębniono poszczególne zadania. Zamawiający dopuszcza jedynie składanie ofert obejmujących wykonanie poszczególnych części, które stanowią integralną część zamówienia. 4.2.2 Szczegółowy zakres prac do wykonania dla poszczególnych części zamówienia określa – Program funkcjonalno – użytkowy, stanowiący załącznik nr 11 do niniejszego SIWZ z tym, że pkt 3.3.12 Zadanie 12. Część aktywna sieci nie ma zastosowania w niniejszym postępowaniu. 4.2.3 Dokumentacja techniczna jest załącznikiem do SIWZ i jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego. W przypadku, gdyby Wykonawca nie posiadał dostępu do Internetu, musi to zgłosić Zamawiającemu. W takiej sytuacji dokumentacja będzie udostępniana Wykonawcom w celu sporządzenia oferty. 4.2.4 Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu harmonogram prac zmierzających do wykonania zamówienia, w terminie do 7 dni od daty podpisania kontraktu. 4.2.5 Wykonawca ma prawo do inspekcji i oceny terenu przyszłych robót i otoczenia przed złożeniem oferty. W celu umówienia terminu wizji lokalnej należy skontaktować się pod nr tel. (44) 616 96 25. 4.2.6 Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Jeżeli przedmiot (produkt) będzie opisany przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, to Zamawiający wskazuje, że dopuszcza rozwiązanie równoważne opisywanym i że do tego opisu dołącza się określenie „lub równoważne”. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności. CZĘŚĆ I: ZAPROJEKTOWANIE I WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH W ZAKRESIE SIECI WODOCIĄGOWEJ I KANALIZACYJNEJ, KANALIZACJI DESZCZOWEJ ORAZ SIECI CIEPŁOWNICZEJ, DLA ZADANIA PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI INWESTYCYJNEJ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO POPRZEZ KOMPLEKSOWE UZBROJENIE MOSZCZENICKICH I.1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie: I.1.1. Prace przedprojektowe: Przed rozpoczęciem prac projektowych Wykonawca zobowiązany jest pozyskać i zweryfikować wszelkie dane i materiały niezbędne do realizacji robót objętych zamówieniem (dane wyjściowe do projektowania). Wykonawca na własny koszt wykona wszelkie konieczne badania i analizy niezbędne do prawidłowego wykonania dokumentów Wykonawcy, w tym projektu budowlanego. W szczególności Wykonawca pozyska:  mapę do celów projektowych z wymaganym obszarem opracowania;  badania geotechniczne i hydrogeologiczne, dokumentację geologiczno-inżynierską podłoża gruntowego w zakresie niezbędnym do prawidłowego posadowienia obiektów budowlanych;  inne niezbędne dane dla prawidłowego wykonania dokumentów Wykonawcy i późniejszej realizacji robót: materiały, ekspertyzy, analizy, opracowania i badania itp., uzgodnienia branżowe. I.1.2 Prace projektowe: I.1.2.1 Prace projektowe obejmują wykonanie co najmniej: a) opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu do zatwierdzenia, w terminie do 3 tygodni, od daty podpisania kontraktu, projektu wstępnego. Wykonawca zobowiązany jest do naniesienia poprawek i sugestii Zamawiającego; b) opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu do zatwierdzenia, w terminie do 2 miesięcy, od daty podpisania kontraktu, kompletnej dokumentacji projektowej. Przedłożona dokumentacja projektowa (projekt budowlany) wymaga akceptacji Zamawiającego. Niezatwierdzenie przez Zamawiającego projektu budowlanego w terminie 3 miesięcy, od daty podpisania kontraktu może stanowić podstawę do rozwiązania kontraktu z winy Wykonawcy; c) dokumentacji budowlanej wykonawczej dla celów realizacji inwestycji. Projekty techniczne wykonawcze stanowić będą uszczegółowienie dla potrzeb wykonawstwa projektu budowlanego. Dokumentacja powinna być opracowana z uwzględnieniem warunków zatwierdzenia projektu budowlanego oraz warunków zawartych w uzyskanych opiniach i uzgodnieniach, jak również wytycznych Zamawiającego oraz uzyskanie na rzecz Zamawiającego uzgodnień i pozwoleń. Projekty wykonawcze należy sporządzić oddzielnie dla każdej branży; d) uzyskanie, w imieniu i na rzecz Zamawiającego, wynikających z przepisów: opinii, uzgodnień i pozwoleń wraz z pozwoleniem na budowę; e) opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu, przed rozpoczęciem robót budowlanych, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej: STWiORB); f) opracowanie kosztorysów inwestorskich wraz z przedmiarem robót, oraz projektu organizacji ruchu, jeżeli dotyczy g) Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, Instrukcje bhp, p.poż, pierwszej pomocy, instrukcje stanowiskowe; h) dokumentacji niezbędnej do uzyskania wymaganych przepisami uzgodnień i pozwoleń na eksploatację obiektu oraz uzyskanie na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie; i) dokumentacji powykonawczej z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy wraz z inwentaryzacją geodezyjną wykonanych obiektów i podłączeń, instrukcję eksploatacji. I.1.2.2. Przed rozpoczęciem prac Wykonawca zweryfikuje dane wyjściowe do projektowania, przygotowane przez Zamawiającego, wykona na własny koszt wszystkie badania i analizy (w tym technologiczne), niezbędne inwentaryzacje uzupełniające dla prawidłowego wykonania dokumentacji. I.1.2.3. Wykonawca zobowiązany jest wykonać i przekazać Zamawiającemu po 4 egzemplarze: projektu budowlanego, dokumentacji geotechnicznej (jeżeli jest wymagana), projektu wykonawczego, dokumentacji powykonawczej oraz wszelkiej innej niezbędnej dokumentacji, w tym instrukcji. I.1.2.4. Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zamiast projektu budowlanego oraz projektu wykonawczego wykonał tylko projekt budowlano-wykonawczy (w co najmniej 5- ciu egzemplarzach) będący podstawą do wystąpienia o pozwolenie na budowę, czyli projekt spełniający oprócz wszystkich wymagań wynikających z ustawy Prawo Budowlane, także przedstawiający wszelkie niezbędnie uszczegółowienia rozwiązań architektonicznych, konstrukcyjnych i instalacyjnych – jak w projekcie wykonawczym; kosztorys inwestorski, przedmiar robót, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót. I.1.2.5. Na każdym etapie projektowania wymagane jest zachowanie ścisłej współpracy z Zamawiającym oraz uwzględnienie jego sugestii i weryfikacji dotyczących rozwiązań technicznych i lokalizacyjnych, a w szczególności uzgodnienie z Zamawiającym specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia co najmniej trzech spotkań w celu określenia przyjętych rozwiązań projektowych. I.1.2.6. Sugestie Zamawiającego dotyczące szczegółowych rozwiązań technicznych, nie kolidujące z ogólnym rozwiązaniem proponowanym przez Wykonawcę, będą wiążące dla Wykonawcy. I.1.2.7. Jeżeli prawo lub względy praktyczne wymagają, aby niektóre dokumenty Wykonawcy były poddane weryfikacji przez osoby uprawnione lub uzgodnieniu przez odpowiednie władze, to przeprowadzenie weryfikacji lub uzyskanie uzgodnień będzie przeprowadzone przez Wykonawcę na jego koszt przed przedłożeniem tej dokumentacji do zatwierdzenia przez Zamawiającego. Dokonanie weryfikacji lub uzyskanie uzgodnień nie przesądza o zatwierdzeniu przez Zamawiającego, który odmówi zatwierdzenia w każdym przypadku, kiedy stwierdzi, że dokument Wykonawcy nie spełnia wymagań Zamówienia. I.1.2.8. Wykonawca uzyska wszelkie, wymagane zgodnie z prawem uzgodnienia, opinie i decyzje administracyjne, niezbędne dla zaprojektowania, wybudowania oraz przekazania do użytkowania infrastruktury. Zatwierdzenie jakiegokolwiek dokumentu przez Zamawiającego nie ogranicza odpowiedzialności Wykonawcy wynikającej z zamówienia. I.1.2.9. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania pozwolenia na użytkowanie. I.1.2.10. Do kompletu dokumentacji, o której mowa powyżej należy dołączyć płytę CD zawierającą opisy techniczne, opis przedmiotu zamówienia i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych w sformatowanym pliku tekstowym (nazwa_pliku.doc), kosztorys inwestorski oraz przedmiar robót w formacie arkusza kalkulacyjnego (nazwa_pliku.xls), wszystkie pliki graficzne dokumentacji (wykonane programem pozwalającym zapisać pliki graficzne z rozszerzeniem nazwa_pliku.dwg). Ponadto wszystkie pliki należy zapisać w pdf. I.1.2.11. Przedmiot zamówienia obejmuje również przeniesienie na Zamawiającego praw autorskich majątkowych do wykonanej dokumentacji projektowej w zakresie objętym kontraktem. I.1.2.12. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełen zakres robót, który konieczny jest z punktu widzenia: dokumentacji projektowej, STWiORB, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej – dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot niniejszego zamówienia. W przypadku braku wymienienia powyżej jakieś czynności, która jest konieczna o prawidłowego wykonania zadania podstawą do odbioru będą stosowane przepisy oraz obowiązująca technologia robót w danym systemie. I.1.3 Wymagania ogólne: I.1.3.1 Rozwiązania techniczne, zastosowane urządzenia i wyposażenie muszą być wysokiej jakości zapewniającej długą i pewną eksploatację, a wszystkie urządzenia, prace i instalacje nie wymienione szczegółowo w normach lub przepisach należy wykonać zgodnie z najlepszą praktyką i doświadczeniem Wykonawcy, w tym:  wszystkie zaproponowane urządzenia winny pochodzić od renomowanych i sprawdzonych na rynku polskim producentów, którzy zapewniają sprawne przeprowadzenia napraw pogwarancyjnych oraz dostarczenie części zamiennych; nie dopuszcza się stosowania urządzeń prototypowych, nie sprawdzonych w poprawnej eksploatacji,  przy doborze urządzeń należy dążyć do ujednolicenia producentów i typów,  elementy konstrukcji urządzeń winny być wykonane z materiałów odpornych na działanie korozyjne środowiska, w którym będą zainstalowane,  prace budowlane i technologia powinny być wykonane w standardzie nie niższym niż określonym w PFU. I.1.3.2. W trakcie procesu inwestycyjnego Wykonawca zobowiązany jest do uzgadniania z Zamawiającym zakresu wprowadzanych rozwiązań modernizacyjnych (zamiennych) oraz planowanych do zastosowania nowych rozwiązań i urządzeń. I.1.3.3. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania zatwierdzenia przez Zamawiającego szczegółowego harmonogramu realizacji zadania, ze szczególnym uwzględnieniem, że wszystkie roboty budowlane prowadzone w obrębie ulicy Dworcowej powinny zakończyć się przed wykonaniem modernizacji drogi. Preferowany termin zakończenia robót - do 31 sierpnia 2018 r. lub inny ściśle uzgodniony z Zamawiającym. I.1.3.4. Wykonawca zobowiązany jest do przeniesienia na Zamawiającego praw własności intelektualnej oraz udzielenia licencji na zasadach określonych we wzorze umowy. I.1.4. Sieć wodociągowa i kanalizacyjna Zakres niniejszego zadania inwestycyjnego obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie stosownych decyzji i pozwoleń oraz wybudowanie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w miejscowości Moszczenica w następującym zakresie:  sieci wodociągowej wg PFU ok. 500 mb.,  sieci kanalizacyjnej grawitacyjnej wg PFU ok. 350 mb.,  kanalizacji tłocznej wraz z przepompownią ścieków oraz jej zasilaniem energetycznym, jeżeli z obliczeń technicznych wyjdzie konieczność przetłoczenia ścieków. Sieć wodociągowa powinna zostać zaprojektowana i wykonana z rur PE o średnicy 160-250mm z uwzględnieniem warunków wydanych przez gestora sieci tj. Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. w Moszczenicy, a także zgodnie z zasadami ochrony przeciwpożarowej. Zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z.o.o. należy:  wykonać odwiert i uruchomić nową studnię głębinową o wydajności nie mniejszej niż 120 m3/h w ramach zatwierdzonych zasobów eksploatacyjnych,  dokonać adaptacji układu automatyki sterująco – pomiarowej SUW. Włączenie wodociągu do sieci należy wykonać bezpośrednio na ujęciu wody przy ul Dworcowej w Moszczenicy. Należy doprowadzić wodę w odpowiedniej ilości i jednocześnie pod odpowiednim ciśnieniem tak aby spełniała wymogi dla hydrantowej sieci ppoż. Ułożenie sieci winno nastąpić na głębokości ok. 1,5 m od powierzchni terenu do dna przewodu. Przed rozpoczęciem robót należy trasę wodociągu wytyczyć i oznaczyć palikami. Wykopy wykonać zgodnie z przepisami zawartymi w odpowiednich normach szczególnie w zakresie zachowania warunków BHP. Wykopy wykonać na głębokość 1,6-1,7m pod powierzchnią terenu. W celu zabezpieczenia przewodu przed zamarzaniem minimalne przykrycie ziemią winno wynosić l,4 m ponad wierzch rurociągu. Wykopy o szerokości 0,80 m należy wykonać o ścianach pionowych zabezpieczonych i wzmocnionych przez deskowanie ażurowe. Dla przejścia pieszych należy wykonać przenośne pomosty z bali drewnianych 14xl4cm z barierką o wys. 1,0 m. Przy skrzyżowaniach z istniejącym uzbrojeniem wykopy prowadzić ręcznie pod nadzorem gestora sieci z którą krzyżuje się wodociąg. W przypadku się ich ewentualnego pojawienia należy odpompować je pompami spalinowymi bezpośrednio z dna wykopu lub jeżeli zajdzie taka konieczność igłfiltrami. Rurociąg PE należy układać na podsypce piaskowej o grubości 15cm a po ułożeniu obsypać warstwą piasku 20cm i szerokości 0,60m. Podsypkę oraz obsypkę należy zagęszczać ręcznie drewnianymi ubijakami. Przejście pod drogami o nawierzchni asfaltowej należy wykonać poprzez wykonanie przecisku w rurze ochronnej stalowej. Do remontowanego budynku wykonać przyłącze PE 63 mm do pomieszczenia technicznego. Na przyłączu zastosować wodomierz i zawór antyskażeniowy oraz zestaw odpowiednich zaworów. Sieć wyposażyć w hydranty nadziemne zgodnie z obowiązującymi przepisami, odcinane zasuwami. Przy zasuwach żeliwnych, hydrantach żeliwnych króćcach oraz trójnikach kołnierzowych żeliwnych stosować bloki podporowe. Wymiary bloków podano w normie. Hydrauliczne próby szczelności ułożonego przewodu wodociągowego przeprowadzić należy zgodnie z wymaganiami odpowiednich dotyczących przeprowadzenia prób szczelności rurociągów PCV i PE. Na projektowanej sieci przeprowadzić próby szczelności na ciśnienie próbne minimum 1,0 MPa. Po zakończeniu budowy i pozytywnych próbach szczelności należy przepłukać sieć czystą wodą a następnie poddać ją dezynfekcji wodnym podchlorynem sodu. Dopuszcza się rezygnacji z dezynfekcji przewodów, jeżeli wyniki badań bakteriologicznych wykażą, że woda spełnia wymogi wody do picia. Po zakończeniu montażu przewodów wodociągowych, sprawdzeniu ich szczelności, wykonaniu bloków oporowych oraz zabezpieczeniu armatury przed korozją a także oznakowaniu trasy, sieć wodociągową należy zgłosić do odbioru przez gestora sieci, oraz dokonać inwentaryzacji geodezyjnej. Sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej należy zaprojektować i wykonać z rur Ø200 -315 PVC-U klasy S (SN8)/lite w miejscach poza jezdnią. Podejścia przyłączowe do budynków wykonać z rur Ø160 PVC-U klasy S (SN4)/lite, w miejscach przejść poprzecznych pod drogami wykonać z rur PVC SDR17). Sieć tłoczną wykonać z rur Ø110 PE SDR17. W pasach drogowych kanalizację należy wykonać zgodnie z zapisami zawartymi przez odpowiednie organy administracji samorządowej w decyzjach drogowych. Sieć należy uzbroić w studnie rewizyjne Ø 425 oraz Ø 1000. Studnie rozprężne wykonać jako E Ø 1000. Włączenie sieci wykonać do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej zlokalizowanej w działce drogowej ul Dworcowa w Moszczenica. Przepompownia ścieków – przejezdna Ø 1500mm w działce należącej do Gminy Moszczenica. Ułożenie przewodu kanalizacyjnego, niezależnie od sprawdzenia jego wytrzymałości na zdolność do przeniesienia obciążeń zewnętrznych, należy każdorazowo uzgodnić z Zamawiającym. W stosunku do materiału użytego na zasypkę główną: - powinien umożliwiać dobre jego zagęszczenie, - nie może zawierać materiałów organicznych, śmieci, korzeni drzew itp., - wbudowywany materiał nie może być zamarznięty lub zbrylony, Kanały wykonywane będą w wykopach szalowanych o szerokości w dnie b= 1,20 m i nachyleniu skarp n = 0. Urobek z wykopów stanowiący wypór należy wywieźć w miejsce wskazane przez inwestora. Przewody lokalizowane będą w wykopach z pełną wymianą gruntu. Podsypkę i obsypkę należy układać równomiernie z obu stron przewodu i zagęścić niezwłocznie po wbudowaniu w taki sposób, aby nie spowodować odkształcenia rur zarówno w planie jak i w ich przekroju poprzecznym. Projektowane kanały należy ułożyć na 20 cm warstwie piasku, a w wypadku gruntów nawodnionych na warstwie pospółki grubości 20 cm, o stopniu zagęszczenia Id=0,98. Nadsypkę wykonać na wysokość 20 cm, o stopniu zagęszczenia Id=0,98. Następnie uzupełnić wykop piaskiem i zgęścić do Id=0,98. Kanały sanitarne będą biegły w pasie drogi wewnętrznej oraz drogi gminnej. W przypadku uszkodzenia punktów osnowy geodezyjnej, muszą one zostać odtworzone przez specjalistyczną jednostkę wykonawstwa geodezyjnego. Przed przystąpieniem do robót ziemnych, należy wykonać wykopy kontrolne celem dokładniejszego zlokalizowania istniejącego uzbrojenia. Wykopy w pobliżu istniejącego czynnego uzbrojenia należy prowadzić ręcznie ze szczególną ostrożnością i w obecności administratora danej sieci. W miejscach skrzyżowań kanalizacji sanitarnej z istniejącym uzbrojeniem: kable telekomunikacyjne i energii elektrycznej - założyć rury dwudzielne. Kanalizację wykonać wykopem otwartym. Po wykonaniu kanalizacji, teren należy odtworzyć do stanu pierwotnego, w miejscach przekopów otwartych drogi należy odtworzyć zgodnie z uzgodnieniami z właścicielami ternu Wykopy zasypywać warstwami gr. 25 cm z zagęszczeniem gruntu do wskaźnika zagęszczenia 0,98-1,0 dla dróg. Na opracowywanym terenie ze względu na ukształtowanie terenu, może wystąpić konieczność wybudowania przepompowni ścieków. I.1.5. Kanalizacja deszczowa Zakres niniejszego zadania inwestycyjnego obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie stosownych decyzji i pozwoleń oraz wybudowanie sieci kanalizacji deszczowej w miejscowości Moszczenica, wg PFU, o długości ok. 350 mb. Sieć kanalizacji deszczowej pozwoli na odprowadzenie wód opadowych i roztopowych szczelnym systemem kanalizacji do istniejącego kanalizacji deszczowej w ulicy Dworcowej za pośrednictwem separatora olejowego, jeżeli jest wymagany na podstawie przepisów prawa lub warunków technicznych, 100 dm3/s z piaskownikiem. Kolektory deszczowe winny być zaprojektowane i wykonane z rur PVC-u klasy S SN8 średnicy 160- 315, oraz z rur betonowych 400 i 500. Dopuszcza się stosowanie rur PP SN8 dwuściennych karbowanych. Kanały należy układać na podbudowie z piasku gruboziarnistego zapewniając minimalną warstwę 15 cm od spodu rury, 15 cm od wierzchu rury. Zasypkę wykonywać warstwami 20-30 cm dobrze zagęszczając mechanicznie od warstwy 30 cm nad wierzchem rury. Stopień zagęszczenia osypki powinien wynosić ID=0,7 lub wskaźnik zagęszczenia Is≥0,98. Pozostała warstwę położną nad kolektorem wykonać z piasku lub materiału z wykopu nie zawierającego grud i kamieni. Sieć należy wyposażyć w studnie rewizyjne średnicy 1000 mm betonowe szczelne z dnem wykonane z betonu B45 ustawione na warstwie mieszanki żwirowo-piaskowej 0/31,5 mm grubości 15 cm. Należy wykonać włazy żeliwne typ ciężki 40 t o średnicy 600 mm. Studzienki ściekowe betonowe B-45 średnicy 450 mm z wpustem uliczny 40 t oraz osadnikami minimum 80 cm poniżej dna przykanalika z rur PCV-u klasy S SN8 średnicy 200x5,9 [mm] lub z rur PP SN8 dwuściennych karbowanych średnicy 200 mm. W celu obniżenia wód gruntowych w rejonie projektowanego kolektora, studnie rewizyjne należy wyposażyć w króćce drenażowe średnicy 150 mm, długości 0,4 m zakończone z klapą zwrotną zapobiegającą cofaniu się wody ze studni. Obsypkę króćca drenażowego wykonać ze żwiru płukanego 8/32 mm, warstwa grubości 0,2m powyżej oraz poniżej rury. Przykanaliki należy układać na podbudowie z piasku gruboziarnistego zapewniając minimalną warstwę 15 cm od spodu rury, 15 cm od wierzchu rury. Zasypkę wykonywać warstwami 20-30 cm dobrze zagęszczając mechanicznie od warstwy 30 cm nad wierzchem rury. Przed przystąpieniem do robót ziemnych sieć należy wytyczyć w terenie. Roboty prowadzić w wykopach wąsko przestrzennych, szalowanych. W czasie wykonywania robót mogą pojawić się instalacje nie wykazane na planie. Wszystkie odsłonięte podczas wykonywania wykopów i prac budowlano-montażowych urządzenia podziemne należy zabezpieczyć przed uszkodzeniem zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami. Prace zabezpieczające wykonać pod nadzorem właścicieli uzbrojenia. Odwodnienia wykopów za pomocą igłofiltrów. Na czas wykonywania robót montażowych, betonowych i izolacyjnych wykopy należy utrzymać w stanie suchym za pomocą pomp będących w dyspozycji Wykonawcy. W celu podczyszczenia ścieków pochodzących z wód opadowych i roztopowych, przewiduje się montaż separatora zintegrowanego z piaskownikiem o parametrach: maksymalnej przepustowości hydraulicznej 100 l/s. Piaskownik studnia z kręgów betonowych B-45, szczelna z dnem średnicy 1400 mm. Urządzenia podczyszczające zapewnią redukcję zanieczyszczeń: zawiesina ogólna < 100 mg/l; substancje ropopochodne < 15 mg/l. Zastosowany separator oleju jest zbudowany z monolitycznego zbiornika walcowego wykonanego z żelbetu pełniącego rolę osadnika, wewnątrz którego zamontowany jest hydrocyklon stożkowy stanowiący separator koalescencyjny. Efekt koalescencji osiągany jest dzięki spiralnej kierownicy przepływu umieszczonej wewnątrz separatora. Ścieki do separatora dopływają kanałem wlotowym stycznym do jego wewnętrznej ściany. Kanał wlotowy jest dwudzielny. Przy małym natężeniu przepływu wszystkie ścieki wpływają do hydrocyklonu, gdzie następuje oddzielenie substancji olejowych. Gdy natężenie przepływu przekroczy przepustowość kanału zasilającego hydrocyklon, nadmiar ścieków wpływa do zbiornika, gdzie jest ukierunkowany w ruch wirowy wokół hydrocyklonu. W zbiorniku separatora jest zamontowana przegroda wydzielająca komorę odpływu, która przedłuża krawędź przelewu (zapobiega turbulencjom), także uniemożliwia odpływ wyflotowanych substancji olejowych. Oddzielony olej pozostaje na powierzchni lustra wody. Po zakończeniu prac instalację wypłukać i poddać kamerowaniu w celu sprawdzenia jakości wykonanych robót. I.1.6. Sieć ciepłownicza Wykonawca zobowiązany jest zaprojektować i wykonać system ciepłowniczy budowanego budynku w postaci kotłowni. System ciepłowniczy należy zlokalizować w pomieszczeniu technicznym projektowanego budynku. Zadaniem źródła ciepła będzie wytwarzanie wody grzewczej dla potrzeb c.o. o parametrach 80/600C oraz ciepłej wody użytkowej. Należy przewidzieć źródło ciepła w postaci automatycznego kotła typu olejowego - piec grzewczy o przewidywanej mocy 200 kW (podana moc jest maksymalną, należy dobrać piec do rzeczywiswtych potrzeb planowanego budynku) z możliwością wymiany palnika na gazowy. Do przygotowywania c.w.u. będzie służył biwalentny podgrzewacz o poj. 500 l. zlokalizowany w węźle cieplnym budynku. Przewiduje się również alternatywny system cwu poprzez zamontowanie kolektorów słonecznych na dachu budynku. Przewiduje się dwa obiegi grzewcze dla budynków znajdujących się na uzbrajanym terenie inwestycyjnym. Regulacja temperatury czynnika grzewczego, oraz podawania paliwa będzie następowała uniwersalnym sterownikiem automatyki kotłowej, który stanowi standardowe wyposażenie kotła. Regulator ten może pracować w funkcji pogodowej z czujnikiem zewnętrznym. Sterownik w pełni obsługuje produkcję c.w.u. Do sterowania obiegu grzewczego należy zaprojektować regulator pogodowy. Umożliwi on automatyczne dostosowanie temperatury pomieszczeń według nastaw użytkownika oraz wg temperatury zewnętrznej oraz posiada możliwość samoczynnego przejścia w stan pracy z obniżoną temperaturą. Regulator będzie sterował obiegiem grzewczym poprzez 4-drogowy zawór mieszający. Instalacja powinna pracować w układzie zamkniętym, odprowadzanie spalin odbywać się będzie do komina systemowego dwupłaszowego o wym. 50x50 cm, wys. ok 15 m. poprzez stalowy czopach o śr 200 mm wykonany z blachy kwasoodpornej. Gromadzony opał – olej opałowy zabezpieczony będzie szczelną wanną chroniącą przed skażeniem środowiska w przypadku rozlania oleju. Magazyn zlokalizowany będzie w odrębnej strefie pożarowej. System ciepłowniczy należy zaprojektować i wyposażyć we wszystkie niezbędne instalacje techniczne tak aby spełniały wymagania stawiane tego typu instalacjom. Nawiew do kotłowni należy zaprojektować i wykonać z blachy stalowej ocynkowanej w postaci kanału „Z”. Do wywiewu będą służyć kanały grawitacyjne. Do wentylacji pomieszczenia składu opału należy zaprojektować i wykonać otwory 30x30 cm umieszczone nad posadzką oraz pod sufitem. CZĘŚĆ II: ZAPROJEKTOWANIE I WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH W ZAKRESIE SIECI ENERGETYCZNEJ, OŚWIETLENIA ULICZNEGO ORAZ SIECI ŚWIATŁOWODOWEJ DLA ZADANIA PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI INWESTYCYJNEJ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO POPRZEZ KOMPLEKSOWE UZBROJENIE MOSZCZENICKICH II.1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie: II.1.1. Prace przedprojektowe: Przed rozpoczęciem prac projektowych Wykonawca zobowiązany jest pozyskać i zweryfikować wszelkie dane i materiały niezbędne do realizacji robót objętych zamówieniem (dane wyjściowe do projektowania). Wykonawca na własny koszt wykona wszelkie konieczne badania i analizy niezbędne do prawidłowego wykonania dokumentów Wykonawcy, w tym projektu budowlanego. W szczególności Wykonawca pozyska:  mapę do celów projektowych z wymaganym obszarem opracowania;  badania geotechniczne i hydrogeologiczne, dokumentację geologiczno-inżynierską podłoża gruntowego w zakresie niezbędnym do prawidłowego posadowienia obiektów budowlanych;  inne niezbędne dane dla prawidłowego wykonania dokumentów Wykonawcy i późniejszej realizacji robót: materiały, ekspertyzy, analizy, opracowania i badania itp., uzgodnienia branżowe. II.1.2 Prace projektowe: II.1.2.1 Prace projektowe obejmują wykonanie co najmniej: a) opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu do zatwierdzenia, w terminie do 3 tygodni, od daty podpisania kontraktu, projektu wstępnego. Wykonawca zobowiązany jest do naniesienia poprawek i sugestii Zamawiającego; b) opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu do zatwierdzenia, w terminie do 2 miesięcy, od daty podpisania kontraktu, kompletnej dokumentacji projektowej. Przedłożona dokumentacja projektowa (projekt budowlany) wymaga akceptacji Zamawiającego. Niezatwierdzenie przez Zamawiającego projektu budowlanego w terminie 3 miesięcy, od daty podpisania kontraktu może stanowić podstawę do rozwiązania kontraktu z winy Wykonawcy; c) dokumentacji budowlanej wykonawczej dla celów realizacji inwestycji. Projekty techniczne wykonawcze stanowić będą uszczegółowienie dla potrzeb wykonawstwa projektu budowlanego. Dokumentacja powinna być opracowana z uwzględnieniem warunków zatwierdzenia projektu budowlanego oraz warunków zawartych w uzyskanych opiniach i uzgodnieniach, jak również wytycznych Zamawiającego oraz uzyskanie na rzecz Zamawiającego uzgodnień i pozwoleń. Projekty wykonawcze należy sporządzić oddzielnie dla każdej branży; d) uzyskanie, w imieniu i na rzecz Zamawiającego, wynikających z przepisów: opinii, uzgodnień i pozwoleń wraz z pozwoleniem na budowę; e) opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu, przed rozpoczęciem robót budowlanych, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej: STWiORB); f) opracowanie kosztorysów inwestorskich wraz z przedmiarem robót, oraz projektu organizacji ruchu, jeżeli dotyczy; g) Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, Instrukcje bhp, p.poż, pierwszej pomocy, instrukcje stanowiskowe; h) dokumentacji niezbędnej do uzyskania wymaganych przepisami uzgodnień i pozwoleń na eksploatację obiektu oraz uzyskanie na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie; i) dokumentacji powykonawczej z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy wraz z inwentaryzacją geodezyjną wykonanych obiektów i podłączeń, instrukcję eksploatacji. II.1.2.2. Przed rozpoczęciem prac Wykonawca zweryfikuje dane wyjściowe do projektowania, przygotowane przez Zamawiającego, wykona na własny koszt wszystkie badania i analizy (w tym technologiczne), niezbędne inwentaryzacje uzupełniające dla prawidłowego wykonania dokumentacji. II.1.2.3. Wykonawca zobowiązany jest wykonać i przekazać Zamawiającemu po 4 egzemplarze: projektu budowlanego, dokumentacji geotechnicznej (jeżeli jest wymagana), projektu wykonawczego, dokumentacji powykonawczej oraz wszelkiej innej niezbędnej dokumentacji, w tym instrukcji. II.1.2.4. Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zamiast projektu budowlanego oraz projektu wykonawczego wykonał tylko projekt budowlano-wykonawczy (w co najmniej 5- ciu egzemplarzach) będący podstawą do wystąpienia o pozwolenie na budowę, czyli projekt spełniający oprócz wszystkich wymagań wynikających z ustawy Prawo Budowlane, także przedstawiający wszelkie niezbędnie uszczegółowienia rozwiązań architektonicznych, konstrukcyjnych i instalacyjnych – jak w projekcie wykonawczym; kosztorys inwestorski, przedmiar robót, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót. II.1.2.5. Na każdym etapie projektowania wymagane jest zachowanie ścisłej współpracy z Zamawiającym oraz uwzględnienie jego sugestii i weryfikacji dotyczących rozwiązań technicznych i lokalizacyjnych, a w szczególności uzgodnienie z Zamawiającym specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia co najmniej trzech spotkań w celu określenia przyjętych rozwiązań projektowych. II.1.2.6. Sugestie Zamawiającego dotyczące szczegółowych rozwiązań technicznych, nie kolidujące z ogólnym rozwiązaniem proponowanym przez Wykonawcę, będą wiążące dla Wykonawcy. II.1.2.7. Jeżeli prawo lub względy praktyczne wymagają, aby niektóre dokumenty Wykonawcy były poddane weryfikacji przez osoby uprawnione lub uzgodnieniu przez odpowiednie władze, to przeprowadzenie weryfikacji lub uzyskanie uzgodnień będzie przeprowadzone przez Wykonawcę na jego koszt przed przedłożeniem tej dokumentacji do zatwierdzenia przez Zamawiającego. Dokonanie weryfikacji lub uzyskanie uzgodnień nie przesądza o zatwierdzeniu przez Zamawiającego, który odmówi zatwierdzenia w każdym przypadku, kiedy stwierdzi, że dokument Wykonawcy nie spełnia wymagań Zamówienia. II.1.2.8. Wykonawca uzyska wszelkie, wymagane zgodnie z prawem uzgodnienia, opinie i decyzje administracyjne, niezbędne dla zaprojektowania, wybudowania oraz przekazania do użytkowania infrastruktury. Zatwierdzenie jakiegokolwiek dokumentu przez Zamawiającego nie ogranicza odpowiedzialności Wykonawcy wynikającej z zamówienia. II.1.2.9. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania pozwolenia na użytkowanie. II.1.2.10. Do kompletu dokumentacji, o której mowa powyżej należy dołączyć płytę CD zawierającą opisy techniczne, opis przedmiotu zamówienia i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych w sformatowanym pliku tekstowym (nazwa_pliku.doc), kosztorys inwestorski oraz przedmiar robót w formacie arkusza kalkulacyjnego (nazwa_pliku.xls), wszystkie pliki graficzne dokumentacji (wykonane programem pozwalającym zapisać pliki graficzne z rozszerzeniem nazwa_pliku.dwg). Ponadto wszystkie pliki należy zapisać w pdf. II.1.2.11. Przedmiot zamówienia obejmuje również przeniesienie na Zamawiającego praw autorskich majątkowych do wykonanej dokumentacji projektowej w zakresie objętym kontraktem. II.1.2.12. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełen zakres robót, który konieczny jest z punktu widzenia: dokumentacji projektowej, STWiORB, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej – dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot niniejszego zamówienia. W przypadku braku wymienienia powyżej jakieś czynności, która jest konieczna o prawidłowego wykonania zadania podstawą do odbioru będą stosowane przepisy oraz obowiązująca technologia robót w danym systemie. II.1.3 Wymagania ogólne: II.1.3.1 Rozwiązania techniczne, zastosowane urządzenia i wyposażenie muszą być wysokiej jakości zapewniającej długą i pewną eksploatację, a wszystkie urządzenia, prace i instalacje nie wymienione szczegółowo w normach lub przepisach należy wykonać zgodnie z najlepszą praktyką i doświadczeniem Wykonawcy, w tym:  wszystkie zaproponowane urządzenia winny pochodzić od renomowanych i sprawdzonych na rynku polskim producentów, którzy zapewniają sprawne przeprowadzenia napraw pogwarancyjnych oraz dostarczenie części zamiennych; nie dopuszcza się stosowania urządzeń prototypowych, nie sprawdzonych w poprawnej eksploatacji,  przy doborze urządzeń należy dążyć do ujednolicenia producentów i typów,  elementy konstrukcji urządzeń winny być wykonane z materiałów odpornych na działanie korozyjne środowiska, w którym będą zainstalowane,  prace budowlane i technologia powinny być wykonane w standardzie nie niższym niż określonym w PFU. II.1.3.2. W trakcie procesu inwestycyjnego Wykonawca zobowiązany jest do uzgadniania z Zamawiającym zakresu wprowadzanych rozwiązań modernizacyjnych (zamiennych) oraz planowanych do zastosowania nowych rozwiązań i urządzeń. I.1.3.3. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania zatwierdzenia przez Zamawiającego szczegółowego harmonogramu realizacji zadania, ze szczególnym uwzględnieniem, że wszystkie roboty budowlane prowadzone w obrębie ulicy Dworcowej powinny zakończyć się przed wykonaniem modernizacji drogi. Preferowany termin zakończenia robót - do 31 sierpnia 2018 r. lub inny ściśle uzgodniony z Zamawiającym. II.1.3.4. Wykonawca zobowiązany jest do przeniesienia na Zamawiającego praw własności intelektualnej oraz udzielenia licencji na zasadach określonych we wzorze umowy. II.1.4. Sieć energetyczna W ramach zadania zaprojektować i wykonać budowę kabli średniego napięcia 15 kV wyprowadzonych z stacji rozdzielczej SN 15kV Zakładu Energetycznego zlokalizowanej na działce 640/39 do projektowanego budynku biurowego, w którym zlokalizowana będzie stacja transformatorowa 15/0,4kV o mocy około 200kVA (podana moc jest maksymalną, należy dobrać transformator do rzeczywistych potrzeb planowanego obiektu, natomiast elementy stałe w postaci pól, mostów szynowych na moc nominalna czyli 200kVA). Długość sieci energetycznej wg koncepcji około 250 mb. Kable zakończyć odpowiednio w Rozdzielni Głównej. Wraz z kablami układać trzy w kierunku budynku biurowego zapasowe rury osłonowe o średnicy 160 mm, które umożliwią w następnych etapach wciągnięcie kabli SN tak aby występowały jak najniższe spadki napięcia. Na załamaniach trasy kablowej zastosować studnie kablowe SK1. Kable zasilające i rury osłonowe należy układać w wspólnym wykopie na głębokości 70 cm, z zachowaniem odległości 5 cm w świetle pomiędzy kablami. Kable należy ułożyć na głębokości 70 cm, na 10 cm warstwie podsypki z piasku. Na ułożony kabel nasypać 10 cm warstwę piasku, 25 cm warstwę gruntu rodzimego, a następnie przykryć taśmą w kolorze czerwonym i uzupełnić gruntem rodzimym. W trakcie zasypywania rowu kablowego należy zagęszczać warstwy gruntu co ok. 0,2m. Przejścia pod drogami kablem energetycznym wykonać bez naruszania konstrukcji nawierzchni przeciskiem lub przewiertem w rurze osłonowej. Przecisk należy wykonać na całej szerokości jezdni na głębokości min. 1,0m. W miejscach skrzyżowań linii kablowej z innymi istniejącymi bądź projektowanymi mediami kabel układać w rurach osłonowych. Przy układaniu kabli stosować normę N SEP-E-004 „Elektroenergetyczne i sygnalizacyjne linie kablowe Projektowanie i budowa” lub równoważną. II.1.5. Oświetlenie uliczne Wzdłuż dróg wewnętrznych, parkingów, chodników i na elewacjach budynku biurowego oraz kotłowni należy zaprojektować i wykonać instalację oświetlenia ulicznego. Obwód należy wykonać kablem YAKXS-ŻO 4 x 35 mm2 o długości trasowej ok 280 m. Na całej długości kabla wykonać uziom z bednarki stalowej FeZN 30x4. Należy wykonać rurociąg rezerwowy z rur DVR  50 wraz z okablowaniem, na całej długości z wejściami do słupów, w taki sposób aby możliwe było zaciągnięcie dodatkowych obwodów elektrycznych i światłowodowych. Do oświetlenia terenu należy przewidzieć lampy oświetlenia ulicznego wykonane w technologii LED. Lampy należy montować na słupach stalowych ocynkowanych sześciokątnych o wysokości 10m za pomocą wysięgników. Zasilanie projektowanego obwodu oświetlenia z listwy zaciskowej rozdzielnicy głównej zlokalizowanej w pomieszczeniu technicznym remontowanego budynku w wydzielonej szafce oświetlenia ulicznego. Oświetlenie będzie sterowane zegarem astronomicznym, który reaguje na zmiany zachodów i wschodów słońca. Kable oświetleniowe należy ułożyć na głębokości 70 cm, na 10 cm warstwie podsypki z piasku. Na ułożony kabel nasypać 10 cm warstwę piasku, 25 cm warstwę gruntu rodzimego, a następnie przykryć taśmą w kolorze niebieskim i uzupełnić gruntem rodzimym. W trakcie zasypywania rowu kablowego należy zagęszczać warstwy gruntu co ok. 0,2m. Przejścia pod drogami kablem energetycznym wykonać bez naruszania konstrukcji nawierzchni przeciskiem lub przewiertem w rurze osłonowej. Przecisk ma być wykonany na całej szerokości jezdni na głębokości min. 1,0m. W miejscach skrzyżowań linii kablowej z innymi istniejącymi bądź projektowanymi mediami kabel układać w rurach osłonowych. Zasilanie opraw w słupach wykonać przewodem YDY 3 x 2,5 mm2 wciągniętym w rurę wysięgnika i w otwór słupa. Podłączenie linii kablowej z przewodem zasilającym oprawy, wykonać przy pomocy złącza słupowego wyposażonego w wyłącznik nadmiarowy. Słupy stalowe należy instalować na fundamentach prefabrykowanymi. Fundamenty prefabrykowane słupów montowane w wykopie należy zabezpieczyć przed wilgocią z zewnątrz przez 2-krotne nałożenie warstwy izolacyjnej zgodnie z zaleceniami producentów. Na słupach oświetleniowych przewidzieć należy możliwość montażu kamer IP, które zakupi i zamontuje Zamawiający w ramach oddzielnego zamówienia. Wykonawca na wskazanych przez Zamawiającego słupach oświetleniowych przygotuje instalację elektryczną (wydzielony obwód 230V) umożliwiający zasilenie kamer w przyszłości. II.1.6. Sieć światłowodowa Centralny Punkt Sieci Gminy Moszczenica został zlokalizowany w Gminnym Ośrodku Kultury i Sportu w Moszczenicy, który jest oddalony o około 300 metrów od MTI. W ramach tego zadania należy zaprojektować i wybudować ok. 300 mb. kanalizacji teletechnicznej i tym samym doprowadzić sieć Internet do miejsca planowanej Inwestycji. Wewnątrz budynku zostanie stworzona w jednym z pomieszczeń serwerownia, z której do każdego z miejsc zostanie rozprowadzona sieć LAN. Pasywne połączenie serwerownia MTI- GOKIS zostanie wybudowana zgodnie z poniższymi wytycznymi:  do budowy sieci wykorzystany będzie światłowód jednomodowy 48J umieszczony w specjalnie do tego celu zaprojektowanym i zbudowanym rurociągu podziemnym.  trasy kanalizacji światłowodowej powinny przebiegać zgodnie z mapą załączoną do niniejszego projektu.  materiały wykorzystane do budowy zobowiązany jest zakupić Wykonawca. Każdy zastosowany materiał powinien mieć odpowiednie dokumenty (np.: atest, certyfikat, deklarację zgodności, aprobatę techniczną, itp.) dopuszczające do stosowania na terenie Polski.  zakłada się, umieszczenie w kanalizacji telekomunikacyjnej światłowodów jednomodowych zewnętrznych spełniających normę europejską IEC 60794-5  kodowanie kolorystyczne włókien i sekwencji lub kabla powinno być zgodne z normą EN 187 105 lub równoważną. Wymaga się naniesienia trwałych znaczników identyfikujących włókna co 1 mb. Informacja ta powinna dodatkowo zawierać datę produkcji medium, nazwę producenta, ilość włókien i ich rodzaj, długość bieżącą  studnie kablowe. Studnie kablowe przelotowe powinny być umieszczone na prostej trasie kanalizacji oraz w miejscach zmian poziomu kanalizacji. Na załomach trasy należy stosować studnie narożne. W przypadku odgałęzień należy stosować studnie odgałęźne. Zaleca się stosowanie studni betonowych prefabrykowanych. Wszystkie studnie muszą być zabezpieczone zamknięciem przed dostępem osób niepowołanych  w celu umożliwienia lokalizacji projektowanego kabla światłowodowego (całkowicie dielektrycznego) należy łącznie z rurociągiem ułożyć kabel lokalizacyjny typu XzTKMXpw 2x2x0,8. Na obu końcach trasy żyły kabla lokalizacyjnego wprowadzić na zaciski w puszkach kablowych, w studniach kablowych oraz słupku oznaczeniowo-pomiarowym SOP. Miejsca zmiany kierunku trasy rurociągu oznakować dodatkowo znacznikami elektromagnetycznymi EMS,  cała infrastruktura ziemna musi być szczelna. Sposób wykonania oraz zastosowane materiały muszą gwarantować, że do jej wnętrza nie dostanie się woda, nieczystości płynne i stałe. Jej trwałość, szczelność, odporność pneumatyczna musi być zagwarantowana na co najmniej 30 lat użytkowania,  kable należy zakończyć poprzez rozszycie wszystkich włókien na dostarczonych przez Wykonawcę patchpanelach optycznych zarówno w MTI jak i serwerowni GOKiS. Prace ziemne: głębokość wykopu musi być zgodna z obowiązującymi normami. Zakłada się, że głębokość ułożenia kanalizacji powinna być taka, aby najmniejsze pokrycie liczone od poziomu terenu lub chodnika do górnej powierzchni kanalizacji wynosiło 0,7 m. Przy przejściach pod drogami głębokość ułożenia kanalizacji mierzona od nawierzchni nie powinna być mniejsza od 1 m. W sytuacjach trudnych technicznie po konsultacjach z zamawiającym i uzyskaniu jego zgody dopuszcza się zmniejszenie głębokości ułożenia kanalizacji do 0,4 m, o ile nie narusza to obowiązujących norm i przepisów. Przed ułożeniem kanalizacji dno wykopu powinno być wyrównane i ukształtowane ze spadkiem zgodnie z wymaganiami kpt. 3.6 normy BN-73/8984-05 lub równoważną. W gruntach mało spoistych na dno wykopu należy wylać ławę z betonu kl. B20 o grubości co najmniej 10 cm. Ostatnią, górną warstwę kanalizacji z rur RHDPE należy przysypać piaskiem lub przesianym gruntem do grubości przykrycia nie mniejszej od 5 cm, a następnie warstwą piasku lub przesianego gruntu grubości około 20 cm. Na tej warstwie nalży położyć folię oznacznikową. Następnie należy zasypać wykop gruntem warstwami co 20 cm i ubijać ubijakami mechanicznymi.  wykopy powstałe po budowie elementów linii powinny być zasypane zagęszczonym gruntem i wyrównane do poziomu terenu. Wskaźnik zagęszczenia powinien być równy 0,98,  Zarówno w budynku GOKIS jak i MTI włókna światłowodowe należy rozszyć na patchpanelach i następnie wykonać stosowne crossy przy pomocy kabli krosujących Kontrolę wykonanych prac przeprowadzić należy w celu weryfikacji czy zlecone prace zostały wykonane zgodnie z założoną jakością. Kontrola jakości robót telekomunikacyjnych powinna odbywać się w obecności przedstawicieli służb techniczno-eksploatacyjnych Inwestora, musi też uzyskać ich akceptację. Wykonawca powinien zostać uprzednio powiadomiony o planowanych badaniach, Inwestor jest także zobowiązany do przedstawienia w formie pisemnej wyników kontroli. Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia inwestora o zakończeniu każdego etapu robót zanikających. Po uzyskaniu akceptacji inwestora wykonawca może przystąpić do wykonywania kolejnych robót. Wykonawca zapewni odpowiedni system kontroli, włączając personel, laboratorium, sprzęt, zaopatrzenie i wszystkie urządzenia niezbędne do pobierania próbek i badań materiałów oraz robót. W szczególności należy zbadać: a) Zgodność tras światłowodów z założonymi w projekcie b) Głębokość ułożenia instalacji. c) Jakość użytych materiałów. d) Szczelność i drożność kanalizacji teletechnicznej e) Jakość kabla światłowodowego i wykonanych spawów. W tym celu dla każdego toru optycznego włączonego do pracy należy wykonać pełny zakres pomiarów. Wszelkie badania należy przeprowadzić zgodnie ze STWiORB. CZĘŚĆ III: ZAPROJEKTOWANIE I WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH W ZAKRESIE DROGI, CHODNIKÓW ORAZ PARKINGU DLA ZADANIA PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI INWESTYCYJNEJ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO POPRZEZ KOMPLEKSOWE UZBROJENIE MOSZCZENICKICH III.1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie: III.1.1. Prace przedprojektowe: Przed rozpoczęciem prac projektowych Wykonawca zobowiązany jest pozyskać i zweryfikować wszelkie dane i materiały niezbędne do realizacji robót objętych zamówieniem (dane wyjściowe do projektowania). Wykonawca na własny koszt wykona wszelkie konieczne badania i analizy niezbędne do prawidłowego wykonania dokumentów Wykonawcy, w tym projektu budowlanego. W szczególności Wykonawca pozyska:  mapę do celów projektowych z wymaganym obszarem opracowania;  badania geotechniczne i hydrogeologiczne, dokumentację geologiczno-inżynierską podłoża gruntowego w zakresie niezbędnym do prawidłowego posadowienia obiektów budowlanych;  inne niezbędne dane dla prawidłowego wykonania dokumentów Wykonawcy i późniejszej realizacji robót: materiały, ekspertyzy, analizy, opracowania i badania itp., uzgodnienia branżowe. III.1.2 Prace projektowe: III.1.2.1 Prace projektowe obejmują wykonanie co najmniej: a) opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu do zatwierdzenia, w terminie do 3 tygodni, od daty podpisania kontraktu, projektu wstępnego. Wykonawca zobowiązany jest do naniesienia poprawek i sugestii Zamawiającego; b) opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu do zatwierdzenia, w terminie do 2 miesięcy, od daty podpisania kontraktu, kompletnej dokumentacji projektowej. Przedłożona dokumentacja projektowa (projekt budowlany) wymaga akceptacji Zamawiającego. Niezatwierdzenie przez Zamawiającego projektu budowlanego w terminie 3 miesięcy, od daty podpisania kontraktu może stanowić podstawę do rozwiązania kontraktu z winy Wykonawcy; c) dokumentacji budowlanej wykonawczej dla celów realizacji inwestycji. Projekty techniczne wykonawcze stanowić będą uszczegółowienie dla potrzeb wykonawstwa projektu budowlanego. Dokumentacja powinna być opracowana z uwzględnieniem warunków zatwierdzenia projektu budowlanego oraz warunków zawartych w uzyskanych opiniach i uzgodnieniach, jak również wytycznych Zamawiającego oraz uzyskanie na rzecz Zamawiającego uzgodnień i pozwoleń. Projekty wykonawcze należy sporządzić oddzielnie dla każdej branży; d) uzyskanie, w imieniu i na rzecz Zamawiającego, wynikających z przepisów: opinii, uzgodnień i pozwoleń wraz z pozwoleniem na budowę; e) opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu, przed rozpoczęciem robót budowlanych, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej: STWiORB); f) opracowanie kosztorysów inwestorskich wraz z przedmiarem robót, oraz projektu organizacji ruchu, jeżeli dotyczy; g) Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, Instrukcje bhp, p.poż, pierwszej pomocy, instrukcje stanowiskowe; h) dokumentacji niezbędnej do uzyskania wymaganych przepisami uzgodnień i pozwoleń na eksploatację obiektu oraz uzyskanie na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie; i) dokumentacji powykonawczej z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy wraz z inwentaryzacją geodezyjną wykonanych obiektów i podłączeń, instrukcję eksploatacji. III.1.2.2. Przed rozpoczęciem prac Wykonawca zweryfikuje dane wyjściowe do projektowania, przygotowane przez Zamawiającego, wykona na własny koszt wszystkie badania i analizy (w tym technologiczne), niezbędne inwentaryzacje uzupełniające dla prawidłowego wykonania dokumentacji. III.1.2.3. Wykonawca zobowiązany jest wykonać i przekazać Zamawiającemu po 4 egzemplarze: projektu budowlanego, dokumentacji geotechnicznej (jeżeli jest wymagana), projektu wykonawczego, dokumentacji powykonawczej oraz wszelkiej innej niezbędnej dokumentacji, w tym instrukcji. III.1.2.4. Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zamiast projektu budowlanego oraz projektu wykonawczego wykonał tylko projekt budowlano-wykonawczy (w co najmniej 5- ciu egzemplarzach) będący podstawą do wystąpienia o pozwolenie na budowę, czyli projekt spełniający oprócz wszystkich wymagań wynikających z ustawy Prawo Budowlane, także przedstawiający wszelkie niezbędnie uszczegółowienia rozwiązań architektonicznych, konstrukcyjnych i instalacyjnych – jak w projekcie wykonawczym; kosztorys inwestorski, przedmiar robót, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót. III.1.2.5. Na każdym etapie projektowania wymagane jest zachowanie ścisłej współpracy z Zamawiającym oraz uwzględnienie jego sugestii i weryfikacji dotyczących rozwiązań technicznych i lokalizacyjnych, a w szczególności uzgodnienie z Zamawiającym specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia co najmniej trzech spotkań w celu określenia przyjętych rozwiązań projektowych. III.1.2.6. Sugestie Zamawiającego dotyczące szczegółowych rozwiązań technicznych, nie kolidujące z ogólnym rozwiązaniem proponowanym przez Wykonawcę, będą wiążące dla Wykonawcy. III.1.2.7. Jeżeli prawo lub względy praktyczne wymagają, aby niektóre dokumenty Wykonawcy były poddane weryfikacji przez osoby uprawnione lub uzgodnieniu przez odpowiednie władze, to przeprowadzenie weryfikacji lub uzyskanie uzgodnień będzie przeprowadzone przez Wykonawcę na jego koszt przed przedłożeniem tej dokumentacji do zatwierdzenia przez Zamawiającego. Dokonanie weryfikacji lub uzyskanie uzgodnień nie przesądza o zatwierdzeniu przez Zamawiającego, który odmówi zatwierdzenia w każdym przypadku, kiedy stwierdzi, że dokument Wykonawcy nie spełnia wymagań Zamówienia. III.1.2.8. Wykonawca uzyska wszelkie, wymagane zgodnie z prawem uzgodnienia, opinie i decyzje administracyjne, niezbędne dla zaprojektowania, wybudowania oraz przekazania do użytkowania infrastruktury. Zatwierdzenie jakiegokolwiek dokumentu przez Zamawiającego nie ogranicza odpowiedzialności Wykonawcy wynikającej z zamówienia. III.1.2.9. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania pozwolenia na użytkowanie. III.1.2.10. Do kompletu dokumentacji, o której mowa powyżej należy dołączyć płytę CD zawierającą opisy techniczne, opis przedmiotu zamówienia i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych w sformatowanym pliku tekstowym (nazwa_pliku.doc), kosztorys inwestorski oraz przedmiar robót w formacie arkusza kalkulacyjnego (nazwa_pliku.xls), wszystkie pliki graficzne dokumentacji (wykonane programem pozwalającym zapisać pliki graficzne z rozszerzeniem nazwa_pliku.dwg). Ponadto wszystkie pliki należy zapisać w pdf. I.1.2.11. Przedmiot zamówienia obejmuje również przeniesienie na Zamawiającego praw autorskich majątkowych do wykonanej dokumentacji projektowej w zakresie objętym kontraktem. III.1.2.12. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełen zakres robót, który konieczny jest z punktu widzenia: dokumentacji projektowej, STWiORB, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej – dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot niniejszego zamówienia. W przypadku braku wymienienia powyżej jakieś czynności, która jest konieczna o prawidłowego wykonania zadania podstawą do odbioru będą stosowane przepisy oraz obowiązująca technologia robót w danym systemie. III.1.3 Wymagania ogólne: III.1.3.1 Rozwiązania techniczne, zastosowane urządzenia i wyposażenie muszą być wysokiej jakości zapewniającej długą i pewną eksploatację, a wszystkie urządzenia, prace i instalacje nie wymienione szczegółowo w normach lub przepisach należy wykonać zgodnie z najlepszą praktyką i doświadczeniem Wykonawcy, w tym:  wszystkie zaproponowane urządzenia winny pochodzić od renomowanych i sprawdzonych na rynku polskim producentów, którzy zapewniają sprawne przeprowadzenia napraw pogwarancyjnych oraz dostarczenie części zamiennych; nie dopuszcza się stosowania urządzeń prototypowych, nie sprawdzonych w poprawnej eksploatacji,  przy doborze urządzeń należy dążyć do ujednolicenia producentów i typów,  elementy konstrukcji urządzeń winny być wykonane z materiałów odpornych na działanie korozyjne środowiska, w którym będą zainstalowane,  prace budowlane i technologia powinny być wykonane w standardzie nie niższym niż określonym w PFU. III.1.3.2. W trakcie procesu inwestycyjnego Wykonawca zobowiązany jest do uzgadniania z Zamawiającym zakresu wprowadzanych rozwiązań modernizacyjnych (zamiennych) oraz planowanych do zastosowania nowych rozwiązań i urządzeń. III.1.3.3. Wykonawca zobowiązany jest do przeniesienia na Zamawiającego praw własności intelektualnej oraz udzielenia licencji na zasadach określonych we wzorze umowy. III.1.4. Drogi, chodniki i parkingi W ramach zadania należy zaprojektować i wykonać nową drogę wewnętrzną o długości około 250m i szerokości 6 m w technologii asfaltobetonowej o odpowiednich spadki poprzeczne i wzdłużne tak, aby odprowadzić wody opadowe do kanalizacji deszczowej. Droga musi spełniać parametry drogi przeznaczonej do ruchu pojazdów ciężkich, z uwagi na charakter inwestycyjny terenu. Jezdnie należy zbudować na odpowiedniej podbudowie dla dróg o kategorii ruchu, co najmniej KR 3. Przewiduje się wykonanie obustronnego okrawężnikowania. Planowane drogi wyposażyć w odpowiednią organizację ruchu za pomocą znaków poziomych i pionowych i wszelkie niezbędne urządzenia poprawiające bezpieczeństwo ruchu. W celu zapewnienia bezpieczeństwa ruchu pieszych przewiduje się wykonanie około 200 mb chodników o szerokości od 1,5 do 2m. Konstrukcja chodników: - kostka betonowa grub. 8 cm - podsypka cementowo-piaskowa grub. 3 cm - stabilizacja gruntu cementem Rm= 2,5 MPa grub. 15 cm Chodniki i wjazdy okrawężnikowane od zewnętrznej strony obrzeżem betonowym 8x30 cm na podsypce cementowo-piaskowej. grub.5cm.natomiast od strony jezdni krawężnikiem drogowym posadowionym na ławie fundamentowej z oporem wykonanej z betonu. Plan uzbrojenia MTI przewiduje utworzenie parkingu dla pracowników wynajmowanych lokali, oraz personelu obsługi i interesantów. Planowana powierzchnia parkingu około 750m2, co pozwoli stworzyć około 60 miejsc parkingowych dostępnych bezpośrednio z drogi wewnętrznej. Przewiduje się parking z kostki betonowej wraz z niezbędnym okrawężnikowaniem. Obsługa komunikacyjna parkingu odbywać się będzie poprzez bezpośredni dostęp do drogi wewnętrznej. Przewidywane wymiary miejsc parkingowych: - miejsce normalne: 2,50 x 5,00 mb - miejsce dla osób niepełnosprawnych: 3,60 x 5,00 mb - szerokość drogi manewrowej 6,00 mb Konstrukcja miejsc parkingowych parkingu przedstawia się następująco: 1) Warstwa ścieralna z kostki betonowej grub. 8 cm 2) Podsypka cem. piaskowa grub. w-wy 5 cm 3) Podbudowa z kruszywa łamanego (0/31,5) grub. w-wy 20 cm Parking okrawężnikowany krawężnikiem betonowym 15x30x100 na ławie z betonu C 12/15. Odwodnienie parkingu do systemu kanalizacji deszczowej przewidzianej do zaprojektowania i wykonania. CZĘŚĆ IV: ZAPROJEKTOWANIE I WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH W ZAKRESIE ROZBUDOWY BUDYNKU BIUROWEGO DLA ZADANIA PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI INWESTYCYJNEJ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO POPRZEZ KOMPLEKSOWE UZBROJENIE MOSZCZENICKICH IV.1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie: IV.1.1. Prace przedprojektowe: Przed rozpoczęciem prac projektowych Wykonawca zobowiązany jest pozyskać i zweryfikować wszelkie dane i materiały niezbędne do realizacji robót objętych zamówieniem (dane wyjściowe do projektowania). Wykonawca na własny koszt wykona wszelkie konieczne badania i analizy niezbędne do prawidłowego wykonania dokumentów Wykonawcy, w tym projektu budowlanego. W szczególności Wykonawca pozyska:  mapę do celów projektowych z wymaganym obszarem opracowania;  badania geotechniczne i hydrogeologiczne, dokumentację geologiczno-inżynierską podłoża gruntowego w zakresie niezbędnym do prawidłowego posadowienia obiektów budowlanych;  inne niezbędne dane dla prawidłowego wykonania dokumentów Wykonawcy i późniejszej realizacji robót: materiały, ekspertyzy, analizy, opracowania i badania itp., uzgodnienia branżowe. IV.1.2 Prace projektowe: IV.1.2.1 Prace projektowe obejmują wykonanie co najmniej: a) opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu do zatwierdzenia, w terminie do 3 tygodni, od daty podpisania kontraktu, projektu wstępnego. Wykonawca zobowiązany jest do naniesienia poprawek i sugestii Zamawiającego; b) opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu do zatwierdzenia, w terminie do 2 miesięcy, od daty podpisania kontraktu, kompletnej dokumentacji projektowej. Przedłożona dokumentacja projektowa (projekt budowlany) wymaga akceptacji Zamawiającego. Niezatwierdzenie przez Zamawiającego projektu budowlanego w terminie 3 miesięcy, od daty podpisania kontraktu może stanowić podstawę do rozwiązania kontraktu z winy Wykonawcy; c) dokumentacji budowlanej wykonawczej dla celów realizacji inwestycji. Projekty techniczne wykonawcze stanowić będą uszczegółowienie dla potrzeb wykonawstwa projektu budowlanego. Dokumentacja powinna być opracowana z uwzględnieniem warunków zatwierdzenia projektu budowlanego oraz warunków zawartych w uzyskanych opiniach i uzgodnieniach, jak również wytycznych Zamawiającego oraz uzyskanie na rzecz Zamawiającego uzgodnień i pozwoleń. Projekty wykonawcze należy sporządzić oddzielnie dla każdej branży; d) uzyskanie, w imieniu i na rzecz Zamawiającego, wynikających z przepisów: opinii, uzgodnień i pozwoleń wraz z pozwoleniem na budowę; e) opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu, przed rozpoczęciem robót budowlanych, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej: STWiORB); f) opracowanie kosztorysów inwestorskich wraz z przedmiarem robót, oraz projektu organizacji ruchu, jeżeli dotyczy; g) Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, Instrukcje bhp, p.poż, pierwszej pomocy, instrukcje stanowiskowe; h) dokumentacji niezbędnej do uzyskania wymaganych przepisami uzgodnień i pozwoleń na eksploatację obiektu oraz uzyskanie na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie; i) dokumentacji powykonawczej z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy wraz z inwentaryzacją geodezyjną wykonanych obiektów i podłączeń, instrukcję eksploatacji. IV.1.2.2. Przed rozpoczęciem prac Wykonawca zweryfikuje dane wyjściowe do projektowania, przygotowane przez Zamawiającego, wykona na własny koszt wszystkie badania i analizy (w tym technologiczne), niezbędne inwentaryzacje uzupełniające dla prawidłowego wykonania dokumentacji. IV.1.2.3. Wykonawca zobowiązany jest wykonać i przekazać Zamawiającemu po 4 egzemplarze: projektu budowlanego, dokumentacji geotechnicznej (jeżeli jest wymagana), projektu wykonawczego, dokumentacji powykonawczej oraz wszelkiej innej niezbędnej dokumentacji, w tym instrukcji. IV.1.2.4. Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca w ramach realizacji zamówienia zamiast projektu budowlanego oraz projektu wykonawczego wykonał tylko projekt budowlano-wykonawczy (w co najmniej 5- ciu egzemplarzach) będący podstawą do wystąpienia o pozwolenie na budowę, czyli projekt spełniający oprócz wszystkich wymagań wynikających z ustawy Prawo Budowlane, także przedstawiający wszelkie niezbędnie uszczegółowienia rozwiązań architektonicznych, konstrukcyjnych i instalacyjnych – jak w projekcie wykonawczym; kosztorys inwestorski, przedmiar robót, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót. IV.1.2.5. Na każdym etapie projektowania wymagane jest zachowanie ścisłej współpracy z Zamawiającym oraz uwzględnienie jego sugestii i weryfikacji dotyczących rozwiązań technicznych i lokalizacyjnych, a w szczególności uzgodnienie z Zamawiającym specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia co najmniej trzech spotkań w celu określenia przyjętych rozwiązań projektowych. IV.1.2.6. Sugestie Zamawiającego dotyczące szczegółowych rozwiązań technicznych, nie kolidujące z ogólnym rozwiązaniem proponowanym przez Wykonawcę, będą wiążące dla Wykonawcy. IV.1.2.7. Jeżeli prawo lub względy praktyczne wymagają, aby niektóre dokumenty Wykonawcy były poddane weryfikacji przez osoby uprawnione lub uzgodnieniu przez odpowiednie władze, to przeprowadzenie weryfikacji lub uzyskanie uzgodnień będzie przeprowadzone przez Wykonawcę na jego koszt przed przedłożeniem tej dokumentacji do zatwierdzenia przez Zamawiającego. Dokonanie weryfikacji lub uzyskanie uzgodnień nie przesądza o zatwierdzeniu przez Zamawiającego, który odmówi zatwierdzenia w każdym przypadku, kiedy stwierdzi, że dokument Wykonawcy nie spełnia wymagań Zamówienia. IV.1.2.8. Wykonawca uzyska wszelkie, wymagane zgodnie z prawem uzgodnienia, opinie i decyzje administracyjne, niezbędne dla zaprojektowania, wybudowania oraz przekazania do użytkowania infrastruktury. Zatwierdzenie jakiegokolwiek dokumentu przez Zamawiającego nie ogranicza odpowiedzialności Wykonawcy wynikającej z zamówienia. IV.1.2.9. Wykonawca zobowiązany j
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości: - dla części I zamówienia – w kwocie 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100); - dla części II zamówienia – w kwocie 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100); - dla części III zamówienia – w kwocie 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100); - dla części IV zamówienia – w kwocie 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100); 9.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 9.3. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 pkt 1-5 ustawy. 9.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Gmina Moszczenica, BS ZP O/Moszczenica nr rachunku 36 8973 0003 0070 0700 0707 0005. 9.5. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie znajduje się na rachunku Zamawiającego. Do oferty nie musi być dołączona kopia polecenia przelewu. 9.6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 9.7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości wpłaty wadium w postaci gotówki w kasie urzędu. 9.8. W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium, oryginał dokumentu należy złożyć w Kasie Urzędu Gminy w Moszczenicy, ul. Kosowska 1, pokój nr 3. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SIWZ. Musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 9.9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt 9.10. 9.10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 9.9. jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9.13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9.14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie. Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - formularz ofertowy, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. - pełnomocnictwa (jeżeli umocowanie osoby wskazanej w ofercie nie wynika z dokumentów rejestrowych – wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, wypisu z KRS), - pełnomocnictwa dla lidera konsorcjum (jeśli oferta składana jest przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia), - zobowiązania podmiotu trzeciego (jeśli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach