Przetargi.pl
Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Byczyna -VII nabór

Gmina Byczyna z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Byczynie ogłasza przetarg

  • Adres: 46-220 Byczyna, Rynek 1
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 413 41 50 , fax. 77 413 41 50
  • Data zamieszczenia: 2016-06-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Byczyna z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Byczynie
    Rynek 1 1
    46-220 Byczyna, woj. opolskie
    tel. 77 413 41 50, fax. 77 413 41 50
    REGON: 53141299300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.byczyna.pl, www.byczyna.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Byczyna -VII nabór
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac związanych z demontażem, transportem i unieszkodliwianiem lub zebraniem wyrobów zawierających azbest wcześniej zdemontowanych, transport i unieszkodliwienie z nieruchomości położonych na terenie Gminy Byczyna; a) szacunkowa ilość wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych oraz elewacji do demontażu, transportu oraz unieszkodliwiania na składowisku odpadów niebezpiecznych została określona przez Zamawiającego na ok.149,67 Mg b) szacunkowa ilość wyrobów zawierających azbest, wcześniej zdemontowanych do zebrania, transportu oraz unieszkodliwiania na składowisku odpadów niebezpiecznych została określona przez Zamawiającego na ok. 20,43 Mg 2. Zakres prac obejmuje: 1) demontaż, załadunek, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych i elewacji obiektów budowlanych stanowiących własność osób fizycznych i podmiotów położonych na terenie Gminy Byczyna wg wykazu nieruchomości; 2) zbieranie wcześniej zdemontowanych wyrobów zawierających azbest (wcześniej zdemontowanych, złożonych na stosie), stanowiących niegdyś pokrycia dachowe wg wykazu nieruchomości tj. załadunek, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest składowanych na nieruchomościach; 3) zebranie i zabezpieczenie zdemontowanych i zebranych wyrobów zawierających azbest zgodnie z obowiązującymi przepisami; 4) ważenie wyrobów zawierających azbest bezpośrednio na każdej posesji przy użyciu własnych (posiadających legalizację) urządzeń Wykonawcy; okoliczność zważenia wyrobów i ich waga winny być potwierdzone podpisami przedstawiciela Wykonawcy wykonującego tę czynność, właściciela (posiadacza) nieruchomości oraz przedstawiciela Zamawiającego; 5) potwierdzenie przejęcia odpadu od właściciela nieruchomości protokołem odbioru odpadu spisanym przez właściciela nieruchomości, przedstawiciela Zamawiającego i Wykonawcy sporządzony w trzech egzemplarzach zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik Nr 2.5. do umowy dotacji Zamawiającego z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu; 6) przygotowanie zdemontowanych wyrobów zawierających azbest do transportu i ich załadunek; 7) uporządkowanie miejsca wykonywania zadania z odpadów zawierających azbest oraz oczyszczeniu go z pyłu azbestowego w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska; 8) transport odebranych odpadów zawierających azbest do miejsca ich unieszkodliwienia środkami transportu posiadającymi zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych; 9) przekazanie zebranych odpadów na składowisko posiadające odpowiednie zezwolenie na unieszkodliwianie tego rodzaju odpadów tj. na składowisko odpadów niebezpiecznych lub na wydzielonych częściach składowisk innych niż niebezpieczne i obojętne; 10) udokumentowanie przekazania odpadu na odpowiednie składowisko odpadów azbestowych kartami przekazania odpadu - sporządzona w trzech egzemplarzach: dla Zamawiającego, dla Wykonawcy, dla odbiorcy odpadu wraz z ich zestawieniem. Na karcie przekazania odpadu określone powinno być dokładne miejsce unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych (składowisko odpadów niebezpiecznych posiadające pozwolenie zintegrowane na unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest), poświadczenie unieszkodliwienia przez składowisko dostarczonej partii odpadów, dokładne dane gminy (nazwa gminy, adres), z której były odbierane wyroby zawierające azbest, wyszczególnienie ilości odpadów pochodzących z poszczególnych nieruchomości; 11) wykonawca zobowiązany jest do ustalenia daty i godziny demontażu, zebrania i odbioru wyrobów zawierających azbest z właścicielem nieruchomości, u którego mają być wykonane prace. Termin realizacji zadania powinien być dogodny dla właściciela nieruchomości; 12) odbiór azbestu z posesji mieszkańców gminy winien nastąpić bez względu na jego postać oraz sposób i miejsce składowania; 13) wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wypadkową, a także za zniszczenia własności prywatnej spowodowane swoim działaniem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia; 14) wykonawca w ramach zadania winien zapewnić: - organizację poszczególnych etapów związanych z wykonywaniem usługi i zabezpieczenie placu, na którym usługa jest wykonywana; - uporządkowanie terenu po zakończeniu prac oraz ewentualną wypłatę odszkodowań z tytułu zniszczeń powstałych w wyniku prowadzenia prac lub w związku z nimi. 3. Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia: a) wykonawca zamówienia staje się posiadaczem i wytwórcą wszystkich odpadów niebezpiecznych powstałych w wyniku prowadzenia prac; b) usuwanie i unieszkodliwianie odpadów musi być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. Unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest winno nastąpić na składowisku odpadów niebezpiecznych lub na wydzielonych częściach składowisk innych niż niebezpieczne i obojętne, którego zarządzający posiada zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych o kodach 17 06 01 i 17 06 05; c) wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody spowodowane swoim działaniem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia; d) przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami; e) wykonania przedmiotu zamówienia poprzez bezpieczne usuwanie wyrobów zawierających azbest, z uwzględnieniem zabezpieczeń przed przenikaniem azbestu do środowiska, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie; f) zgłoszenia właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy, właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu prac polegających na demontażu lub zebraniu wyrobów zawierających azbest z obiektu lub terenu, powyższe zgłoszenia powinny być dokonane co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac; g) wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i z należytą starannością oraz aktualnym poziomem wiedzy technicznej, gwarantującymi wykonanie przedmiotu umowy we właściwy i bezpieczny sposób, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami, w szczególności prawem budowlanym i przepisami dotyczącymi usuwania wyrobów zawierających azbest; h) wykonania prac zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. 2004 nr 71 poz. 649) i Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. 2010 nr 162 poz. 1089); i) posiadania zezwolenia na zbieranie odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. 2013 poz. 21 ze zm.) - o ile wystąpi zbieranie odpadów; j) posiadania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów niebezpiecznych wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 ze zmianami) lub na podstawie art. 233 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. 2013 poz. 21); lub posiadania przez wykonawcę wpisu, do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. z 2013 poz. 21 ze zm.); k) przestrzegania ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250); l) przestrzegania ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2016 r., poz. 672), m) przestrzegania ustawy z dnia 11 sierpnia 2011 r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2011 r., Nr 227, poz. 1367 ze zm.). Uwaga: Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w miejscu, gdzie będą usuwane wyroby zawierające azbest w celu zapoznania się ze stanem istniejącym oraz zdobycia wszelkich informacji, które mogą być niezbędne do prawidłowej wyceny wartości usługi. Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy. Wizja lokalna przeprowadzona jest na koszt Wykonawcy. Szczegóły zawiera - Wykaz nieruchomości objętych zamówieniem /Załącznik nr 7 do SIWZ/. Podane ilości zużycia wyrobów zawierających azbest są ilościami szacunkowymi i ich ilość może ulec zmianie. Umowa z Wykonawcą zaczyna obowiązywać z dniem podpisania przez Zamawiającego umowy z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu na dofinansowanie zadań związanych z usuwaniem azbestu z terenu województwa opolskiego, której podpisanie przewiduje się na miesiąc lipiec 2016 r. Najpóźniej na 2 dni przed podpisaniem umowy Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, jest zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu: - umowę z firmą, której zostanie przekazany odpad zawierający azbest, celem unieszkodliwienia na składowisku, posiadającą pozwolenie na prowadzenie instalacji składowania odpadów oraz decyzje na prowadzenie instalacji składowania odpadów (w tym odpadów niebezpiecznych zawierających azbest); wraz z pozwoleniem tejże firmy na prowadzenie instalacji składowania odpadów (w tym odpadów niebezpiecznych zawierających azbest) wydane dla przyjmującego do unieszkodliwienia odpad zawierający azbest - ważna decyzja. Wykonawca, który posiada własne składowiska, przedkłada decyzje na prowadzenie instalacji składowania odpadów (w tym odpadów niebezpiecznych zawierających azbest). -ważną, opłaconą polisę potwierdzającą, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. -zezwolenie na zbieranie odpadów, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. 2013 poz. 21) - jeśli jest to konieczne. 4. Przedmiot zamówienia zakwalifikowano do CPV: 90650000-8 - Usługi usuwania azbestu 5. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906500008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności faktury
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.byczyna.pl, www.byczyna.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach