Przetargi.pl
Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej w Gminie Milówka - budynek Szkoły Podstawowej w Lalikach

Gmina Milówka ogłasza przetarg

  • Adres: 34360 Milówka, ul. Jana Kazimierza
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 338 637 190 , fax. 338 637 600
  • Data zamieszczenia: 2018-08-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Milówka
    ul. Jana Kazimierza 123
    34360 Milówka, woj. śląskie
    tel. 338 637 190, fax. 338 637 600
    REGON: 54902200000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej w Gminie Milówka - budynek Szkoły Podstawowej w Lalikach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych objętych projektem pn. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej w Gminie Milówka - budynek Szkoły Podstawowej w Lalikach. Inwestycja prowadzona będzie w miejscowości Laliki 365, 34-373 Zwardoń. Zakres robót : Branża budowlana: - docieplenie ścian w gruncie, - docieplenie ścian zewnętrznych ponad gruntem, - docieplenia stropu ostatniej kondygnacji, - wymiany istniejącego pokrycia dachu, - wymiany stolarki okiennej i drzwiowej, - roboty towarzyszące: wykonanie opaski wokół budynku z kostki brukowej, remont schodów zewnętrznych i murka oporowego, montaż balustrad zewnętrznych, wymiana orynnowania i obróbek blacharskich, rozbiórka doświetli okien piwnicznych, montaż systemowych doświetli okien piwnicznych, remont kominów ponad dachem, nadmurowanie komina odprowadzenia spalin. Branża sanitarna: - demontaż istniejącego kotła z podajnikiem oraz instalacji towarzyszących w obrębie kotłowni; - demontaż wydzielenia na skład opału oraz wykonanie nowego wydzielenie na skład opału i żużlownie w technologii tradycyjnej murowanej; - remont pomieszczenia kotłowni; - montaż nowego kotła na węgiel w sortymencie groszek wraz podajnikiem ustawionego na postumencie oraz nowego zasobnika c.w.u., rozdzielaczy c.o., pomp, armatury itd. zgodnie z częścią rysunkową i kosztorysową projektu. Branża elektryczna: - wykonanie instalacji elektrycznej kotłowni, - wykonanie instalacji fotowoltaicznej, - wykonanie instalacji odgromowej; - wymiana oświetlenia na energooszczędne. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w dokumentacji projektowej, projekcie wykonawczym, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót oraz przedmiarach robót (budowlany, instalacje co, instalacje elektryczne) , które zostały umieszczone w załącznikach i stanowią integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). Roboty realizowane będą na podstawie : - dokumentacji projektowej, - dokumentacji wykonawczej, - Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, - prawa budowlanego, - sztuki budowlanej, - zaleceń Zamawiającego. 2.Warunki gwarancji jakości i rękojmi za wady. Minimalny wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji i rękojmi za przedmiot zamówienia wynosi 36 miesięcy, z zastrzeżeniem że Wykonawca może wskazać okres dłuższy, zgodnie z treścią Formularz ofertowego. Jeżeli Wykonawca nie wskaże w formularzu ofertowym -załącznik nr 1 do SIWZ okresu gwarancji i rękojmi, wtedy Zamawiający za ten okres przyjmuje minimalny wymagany okres tj. 36 miesięcy. Okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane rozpoczyna się od daty zakończenia robót potwierdzonych bezusterkowym protokołem odbioru końcowego zakończenia robót. W okresie rękojmi i gwarancji koszty związane z wszelkimi naprawami oraz usuwaniem usterek ponosić będzie Wykonawca. 3.Rozwiązania równoważne. 3.1.Podane w dokumentacji projektowej przykładowe nazwy handlowe materiałów i ich producentów nie stanowią nakazu ich stosowania. Nazwami handlowymi posłużono się w celu opisania parametrów jakościowych oraz technicznych danego wyrobu. 3.2.Wszystkie elementy wymienione powyżej mogą być zastąpione przez inne, równoważne, posiadające wszystkie wymagane atesty, certyfikaty i pozwolenia pod warunkiem, że zagwarantują one realizacje robót zgodnie z SIWZ i pozwolą na uzyskanie parametrów nie gorszych niż przewidzianych w dokumentacji technicznej. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z zastosowaniem rozwiązań równoważnych. Ciężar udowodnienia, że wyroby przyjęte przez Wykonawcę są równoważne w stosunku do zaproponowanych w dokumentacji projektowej, spoczywa na Wykonawcy. 3.3.Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych do opisanych w SIWZ na warunkach określonych w ustawie. Jeśli dokumentacja projektowa lub inna część SIWZ przywołuje nazwy markowe, bądź nazwę producenta lub niektóre charakterystyczne dla producenta wymiary, dopuszcza się – w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji na rynku - dostarczenie w ramach zamówienia materiałów, rozwiązań równoważnych, spełniających wymagania opisane w SIWZ wraz z jej załącznikami, w tym: w dokumentacji projektowej (Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót, rysunkach, itd.). 3.4.W SIWZ wraz z jej załącznikami, mogą występować nazwy własne, znaki towarowe lub być podane niektóre charakterystyczne dla konkretnego producenta wymiary. Gdziekolwiek takie zapisy występują, niezależnie od kontekstu, w jakim zostały użyte, nie stanowią elementu opisu przedmiotu zamówienia i tym samym nie są one wiążące dla wykonawcy. W szczególności ew. nazwy własne lub znaki towarowe nie mogą być odczytywane, jako wskazanie preferencji zamawiającego odnośnie przedmiotu zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć materiały/urządzenia/sprzęt spełniające wymagania techniczne, jakościowe i użytkowe zawarte w SIWZ wraz z załącznikami, które łącznie stanowią opis przedmiotu zamówienia. W przypadku, kiedy jakikolwiek element przedmiotu zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 4.Wykonanie przedmiotu zamówienia. 4.1. Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją, wytycznymi określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z wiedzą techniczną i sztuką budowlaną, przepisami BHP i ppoż. 4.2. Przed rozpoczęciem robót wykonawca przedłoży atesty i świadectwa na podstawowe materiały przewidziane do wbudowania i uzyska akceptacje Zamawiającego (Inspektora nadzoru) na ich wbudowanie. 4.3. Należy opracować szczegółowy plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r. (Dz. U. Nr. 120 poz. 1126). 4.4.Wszystkie dostarczone i zamontowane urządzenia muszą być nowe. Nie dopuszcza się urządzeń prototypowych. Dostarczane urządzenia muszą być pracujące, posiadać wymagane certyfikaty lub deklaracje zgodności CE. 4.5.Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie. 4.6.Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości). 4.7.Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom obowiązujących norm oraz o innych parametrach niż określone w projekcie. 4.8 Roboty obejmujące branżę budowlaną mogą zostać wstrzymane na okres warunków zimowych z uwagi na wymagania technologiczne, co zostanie odnotowane w dzienniku budowy oraz uwzględnione w aktualizacji harmonogramu rzeczowo-finansowego zatwierdzonego przez Zamawiającego. 4.9.Roboty będą prowadzone na czynnym obiekcie, który w trakcie prac remontowych będzie funkcjonował swym normalnym trybem. Wykonawca zostanie wprowadzony na budowę w dniu podpisania umowy. W okresie wszelkich dni wolnych od zajęć szkolnych prace będą się mogły odbywać na całym obiekcie. W okresach trwania zajęć Wykonawcy będą udostępniane pomieszczenia lekcyjne na wyłączność według harmonogramu pracy ustalonego z Zamawiającym przy współudziale zarządcy obiektu. W trakcie trwania prac należy do minimum ograniczyć poruszanie się pracowników po czynnym obiekcie. Do obowiązków Wykonawcy będzie takie zabezpieczenie obszaru prac (pomieszczeń) aby nie możliwe było wtargnięcie na plac budowy osób trzecich. 4.10.Do obowiązków Wykonawcy będzie należało zapewnienie kompleksowego sprzątania obiektu (w miejscach prowadzenia prac oraz poruszania się pracowników) w trakcie oraz po przeprowadzonych robotach. 4.11.Wykonawca po zakończeniu robót zwróci Zamawiającemu otrzymaną oryginalną dokumentację projektową oraz przygotuje i złoży w formie papierowej następujące dokumenty: -dokumentację powykonawczą, -oświadczenie kierownika budowy o zakończeniu robót i gotowości do odbioru, -atesty, certyfikaty CE lub deklaracje zgodności na wbudowane materiały i zamontowane urządzenia ruchome i nieruchome, -dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urządzeń, inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji. 4.12.Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia - do czasu ich wbudowania, przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą jakości, właściwości lub parametrów oraz udostępni do kontroli przez Inspektora Nadzoru. 4.13.Wykonawca, jako wytwórca odpadów, jest odpowiedzialny za odzysk lub unieszkodliwienie wszelkich odpadów powstałych w trakcie realizacji robót stanowiących przedmiot zamówienia oraz do wskazania miejsca i procesu zastosowanego odzysku lub unieszkodliwienia tych odpadów. 4.14.Wykonawca może powierzyć wykonywanie części robót budowlanych podwykonawcom, z uwzględnieniem postanowień zawartych we wzorze umowy o roboty budowlane. 5. Dodatkowe obowiązki wykonawcy. 5.1.Po stronie wykonawcy leży poniesienie kosztów odszkodowań za szkody wyrządzone podczas prowadzenia robót budowlanych. 5.2.Zaplecze wykonawcy: urządzenie i utrzymanie zaplecza wykonawcy, likwidacja zaplecza wykonawcy. 5.3.Materiały z rozbiórki stanowią własność Szkoły Podstawowej w Lalikach. Wskazane przez Dyrektora placówki materiały Wykonawca złoży na terenie szkoły, w określonym przez niego miejscu. Pozostałe materiały Wykonawca podda utylizacji. 6.Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia. 6.1. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu objętego przedmiotem zamówienia oraz zapoznał się z dokumentacją projektową, a także zdobył na swoją odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. 6.2.W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy Przedmiarami robót a dokumentacją projektową, wycenę należy sporządzić w oparciu o przedmiary. Wykonawcę wiąże zakres wskazany w przedmiarach robót. 6.3.Zamawiający wymaga, aby do oferty Wykonawca załączył kosztorys ofertowy, sporządzony w oparciu o udostępnione Przedmiary robót przy uwzględnieniu metody uproszczonej sporządzony w wersji papierowej. 6.4.Zamawiający przewiduje realizację płatności na podstawie faktur częściowych po zakończeniu określonego etapu prac zgodnie z ustalonym harmonogramem prac oraz faktury końcowej. Harmonogram rzeczowo – finansowy prac winien być zgodny z wymaganymi terminami wykonania prac, podany w Dziale III SIWZ i zatwierdzony przez Zamawiającego. 6.5.W przypadku gdy w toku prowadzonego postępowania Zamawiający dokona zmiany pozycji przedmiarowych Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić je w kosztorysie ofertowym poprzez dodanie pozycji lub wskazanie pozycji, w których zmiana została uwzględniona, o ile Zamawiający nie przekaże zmienionych Przedmiarów robót. 6.6.O wszelkich zmianach Zamawiający niezwłocznie powiadomi Wykonawców, którzy zostali zaproszeni do składania ofert oraz którym przekazano niniejszą SIWZ wraz z załącznikami. Warunkiem zapłaty należności dla Wykonawcy za wykonane roboty będzie otrzymanie przez Zamawiającego pokwitowanych przez podwykonawców potwierdzeń otrzymania zapłaty zgodnie z zawartymi z nimi umowami. Jeżeli pojawią się uzasadnione roszczenia podwykonawcy, to Zamawiający dokona zapłaty dla podwykonawcy i pomniejszy należne wynagrodzenie dla wykonawcy o kwotę zapłaconą podwykonawcy. Szczegółowe postanowienia dotyczące regulacji obejmujących podwykonawstwo zawarte są we wzorze umowy - zał. nr 7 do SIWZ. 7.Wymagania dotyczące zatrudnienia osób. 7.1.Zamawiający działając na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia, których realizacja polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r., poz. 1666 ze zm.). 7.2.W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób realizujących przedmiot zamówienia, przedłoży Zamawiającemu, oświadczenie własne lub podwykonawcy o zatrudnieniu osób realizujących przedmiot zamówienia na podstawie umowy. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że osoby wykonujące pracę związaną z realizacją zamówienia są zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania od Wykonawcy przedstawienia zanonimizowanych kopii umów o pracę (zawierających imię i pierwszą literę nazwiska pracownika, okres obowiązywania umowy o pracę, stanowisko pracy wraz z ukryciem pozostałych informacji odnoszących się do pracownika). 7.3.Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób realizujących przedmiot zamówienia, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób. 7.4.W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 7.5.Sposób udokumentowania zatrudnienia, kontroli oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań opisano w Istotnych warunkach umowy (wzór umowy załącznik nr 7 do SIWZ). 8.Obowiązki Wykonawcy. 8.1 Pełnienie funkcji koordynacyjnych w stosunku do dostawców i podwykonawców; 8.2 Pokrycie wszelkich wymaganych gwarancji i ubezpieczeń; 8.3 Zapewnienie nadzoru technicznego nad realizowanym zadaniem przez osoby posiadające ważne zaświadczenia z właściwej Izby Inżynierów; 8.4 Opracowanie planu BIOZ i dostarczenia oświadczenia o przyjęciu obowiązków Kierownika Budowy; 8.5 Opracowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji inwestycji stanowiącego załącznik do umowy i uzgodnienia go z Zamawiającym, oraz do sukcesywnego dokonywania jego uaktualnienia; 8.6 Wykonanie robót zgodnie z dokumentacją projektową i wykonawczą; 8.7 Uzgadnianie wprowadzonych z inicjatywy Wykonawcy zmian materiałowych, standardu wykonania oraz zmian projektowych z inspektorem nadzoru i Zamawiającym; 8.8 Wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym, obowiązującymi normami i sztuką budowlaną, przy pomocy osób posiadających odpowiednie kwalifikacje, przeszkolonych w zakresie BHP i PPOŻ oraz wyposażonych w odpowiedni sprzęt, narzędzia i odzież; 8.9 Terminowe wykonania robót zgodnie ze szczegółowym Harmonogramem rzeczowo – finansowym realizacji inwestycji; 9. Informacje dodatkowe. 9.1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 9.2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości przedstawienia informacji zawartych w ofercie w postaci katalogu elektronicznego lub dołączenia katalogu elektronicznego. 9.3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 9.4. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy. 9.5. Postępowanie nie jest prowadzone w celu zawarcia umowy ramowej. 9.6. Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców. W takim wypadku Wykonawca ma obowiązek (zgodnie z art. 36b ust. 1 ustawy) wskazać w ofercie (Formularz oferty stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy podwykonawców. Brak powyższych informacji w ofercie oznaczać będzie, że Wykonawca nie będzie korzystał z podwykonawstwa przy realizacji zamówienia. 9.7. Oferty należy sporządzić w języku polskim pod rygorem nieważności w formie pisemnej. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w postaci elektronicznej, podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. 9.8. Zamawiający nie przewiduje dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej, na zasadach określonych w art. 91a – 91e ustawy. 9.9. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w PLN. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych. 9.10. Zgodnie z art. 144 ustawy, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian Umowy w przypadkach określonych w Istotnych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ. 9.11. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 9.12. Cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia winny odpowiadać Polskim Normom przenoszącym europejskie normy lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości: 30 000 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). Jeżeli wadium jest wnoszone w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego: Banku Spółdzielczym w Węgierskiej Górce 20 8131 0005 0000 0244 2000 0030. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, gdy wpływ środków na rachunek zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, dokument ten musi jednoznacznie określać zakres odpowiedzialności gwaranta, który musi pokrywać się z wszystkimi przypadkami działań i zaniechań wykonawcy określone w art. 46 ust 4a i 5 ustawy Pzp, uprawniające Zamawiającego do zatrzymania wadium. Dokument ten powinien wymieniać nazwy wszystkich podmiotów działających wspólnie lub może zostać wystawiony tylko na jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, pod warunkiem, że ten pomiot jest prawidłowo umocowanym pełnomocnikiem, uprawnionym do działania w imieniu i na rzecz wszystkich współwykonawców. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, oryginały dokumentów, o których mowa wyżej należy złożyć w kasie Urzędu (parter), natomiast do oferty należy załączyć ich kserokopię. W przypadku przesyłania wadium (w formie innej niż w pieniądzu) drogą pocztową lub kurierem – Wykonawca odpowiada za właściwy opis koperty zapewniający jej skierowanie do siedziby Zamawiającego oraz zachowanie terminu na wniesienie wadium. Dokument w formie poręczenia lub gwarancji winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 3. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium oraz żąda ponownego wniesienia wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 3 ustawy – Prawo zamówień publicznych. 4. Oferta niezabezpieczona wadium, zostanie odrzucona. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę, jako najkorzystniejszej. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oprócz oświadczeń lub dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu wstępnego potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zobowiązani są również dołączyć do oferty: 3.1 Wypełniony formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ 3.2 Dokumenty, z których będzie wynikało, że oferta podpisana jest przez osoby uprawnione (np. aktualny odpis z właściwego rejestru, aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, aktualny statut spółki itp.), Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie będzie wynikało z załączonego dokumentu, należy dołączyć także pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie. 3.3 Pisemne zobowiązanie potwierdzającego udostępnienie zasobów przez inne podmioty(załączyć jeżeli dotyczy). Zobowiązanie należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 3.4 Dokument pełnomocnictwa do reprezentowania podmiotów występujących wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna, itp.) w postępowaniu o udzielenie zamówienia (załączyć jeżeli dotyczy), 3.5 Kopia dowodu wniesienia wadium, 3.6 Kosztorys ofertowy sporządzony metodą uproszczoną. 3.7 Oświadczenie w zakresie RODO. 3.8 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia, zamieszcza informacje o tych podmiotach w dołączonym do oferty oświadczeniu, o którym mowa w ust.2, sporządzonym wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 3 do SIWZ. 3.9 Zamawiający żąda, aby Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieścił informację o podwykonawcach w dołączonym do oferty oświadczeniu, o którym mowa w ust.2, sporządzonym według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 (w części* Uwaga: zastosować tylko wtedy, gdy w formularzu ofertowym wskazano podwykonawców) do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach