Przetargi.pl
Termomodernizacja i prace remontowe Budynku Warsztatowego położonego na terenie Zespołu Rezydencyjnego ks. Czartoryskich przy ulicy Czartoryskich 8 - IUNG - PIB w Puławach

Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowy Instytut Badawczy ogłasza przetarg

  • Adres: 24100 Puławy, ul. Czartoryskich
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 47 86 700 , fax. 81 47 86 900
  • Data zamieszczenia: 2018-09-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowy Instytut Badawczy
    ul. Czartoryskich 8
    24100 Puławy, woj. lubelskie
    tel. 81 47 86 700, fax. 81 47 86 900
    REGON: 7929500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.iung.pulawy.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja i prace remontowe Budynku Warsztatowego położonego na terenie Zespołu Rezydencyjnego ks. Czartoryskich przy ulicy Czartoryskich 8 - IUNG - PIB w Puławach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja i remont Budynku Warsztatowego znajdującego się na działce Nr 2416/16, w obrębie ew. Puławy, stanowiącej teren Zespołu Rezydencjalnego ks. Czartoryskich. Budynek nie jest wpisany indywidualnie do rejestru zabytków, natomiast znajduje się na obszarze objętym wpisem Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pod nr A/150. Obiekt posadowiony na niewielkiej skarpie od strony północnej, ściany fundamentowe wyniesione około 3,5 m ponad poziom terenu. Budynek wybudowany w XIX w. jako parterowy, częściowo podpiwniczony, jednokondygnacyjny z poddaszem nieużytkowym, o wymiarach 12,22m x 103,58m. Powierzchnia użytkowa wynosi 981,4 m2 . Prace remontowe w związku z różnymi źródłami finansowania podzielono na dwa zadania: (termomodernizacja oraz remont elewacji wraz z zewnętrznymi elementami architektonicznymi), w których to wyodrębniono następujące prace budowlanych i instalacyjnych: 1) Termomodernizacja. a) Docieplenie stropu nad parterem o powierzchni 1211,35 m2, które obejmuje: - przygotowanie powierzchni poprzez usunięcie zewnętrznej warstwy glinobitki wraz z demontażem istniejącego górnego poszycia z desek na belkach stropowych, oczyszczenie elementów konstrukcyjnych wraz z ich impregnacją preparatami grzybo - i owadobójczymi, - ułożenie warstw izolacji cieplnej z wełny mineralnej w przestrzeni stropu pomiędzy belkami, b) Wymiana istniejącej skrzynkowej stolarki okiennej, ilość - 59 szt, prace będą obejmowały: - wykucie okien , krat i parapetów wewnętrznych wraz z przygotowaniem otworów montażowym pod nowe okna, - montaż okien drewnianych, jednoramowych spełniających założone parametry izolacji termicznej oraz montaż nowych parapetów wewnątrz i na zewnątrz obiektu, c) Wymiana stolarki drzwiowej, ilość - 7 szt., prace będą obejmowały: - demontaż istniejących drzwi poprzez wykucie z muru ościeżnic drewnianych, - zamontowanie drzwi drewnianych płycinowych, spełniających założone parametry izolacji termicznej, d) Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania poprzez demontaż istniejących rur i grzejników i wykonanie nowej instalacji wg załączonego projektu. 2) Remont elewacji i zewnętrznych elementów architektonicznych, a) Odkopanie i izolacja przeciwwilgociowa ścian fundamentowych budynku . b) Rozbiórki i demontaże fragmentów istniejących opasek i schodów zewnętrznych, c) Remont elewacji murowanych ścian zewnętrznych, poprzez skucie zasolonych powierzchni tynku na cokołach, odbicie odspojonych warstw tynku z powierzchni ścian, przygotowanie powierzchni pod tynki oraz uzupełnienie tynków cementowo-wapiennych. d) Remont i odtworzenie elementów zewnętrznych w postaci schodów wejściowych, opaski wokół budynku oraz fragmentów chodnika dojścia do budynku, e) Remont elementów blacharskich odwodnienia dachu, wymiana rynien i rur spustowych. 2.1. Szczegółowy zakres rzeczowy zawiera dokumentacja projektowa składająca się z: 2.1.1 Inwestorskiego przedmiar robót zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 2a - 2c do SIWZ, 2.1.2 Opisu przedmiotu zamówienia zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ, 2.1.3 Dokumentacji projektowa zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ, 2.1.4 Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót zgodnie z wykazem stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ Uwagi: Zamawiający zaleca aby Wykonawcy ubiegający się o wykonanie zamówienia przeprowadzili wizję lokalną terenu, celem dokładnego zapoznania się z przedmiotem zamówienia i ujęcia w ofercie ewentualnych dodatkowych prac wyżej nie przewidzianych, a których przeprowadzenie zapewni prawidłowe wykonania przedmiotu zamówienia. 3. Zamawiający, na podstawie art. 29 ust. 3a, określa następujące wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności, w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.): 1) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, które dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli czynności tzw. pracowników fizycznych (wymóg nie dotyczy m.in. osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną czy dostawców materiałów budowlanych), 2) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a -Wykonawca, w terminie do 5 dni od daty podpisania umowy, przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót są zatrudnione, na podstawie umowy o pracę, zarówno przez Wykonawcę, jak i podwykonawców, 3) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: w okresie realizacji zamówienia Zamawiający ma prawo do skierowania wniosku do inspektoratu pracy o przeprowadzenie kontroli. Niespełnienie wymagań, o których mowa w pkt 1 skutkuje sankcjami określonymi w § 25 ust. 1 lit. j-k umowy stanowiącej załącznik nr 3 do SIWZ. 4. Realizacja przedmiotu zamówienia winna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy oraz przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie. 5. Materiały użyte przez Wykonawcę powinny odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.). 6. Wykonanie przedmiotu zamówienia i oddanie do użytku musi być również zgodne z wszystkimi aktami prawnymi właściwymi dla przedmiotu zamówienia, z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi polskimi normami, wytycznymi oraz zasadami wiedzy technicznej. 7. Jeżeli dokumentacja projektowa wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe, cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe" Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. 8. Zamawiający, w każdym przypadku, gdy opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 9. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. 10. Wykonawca oferujący rozwiązania równoważne powinien do oferty dołączyć dokumenty potwierdzające, że oferowane rozwiązanie jest równoważne w stosunku do określonego przez Zamawiającego (np. certyfikaty, testy higieniczne PZH, aprobaty (rekomendacje) techniczne ITB, deklaracje zgodności, autoryzacje producenta, karty techniczne itp.), umożliwiające Zamawiającemu porównanie cech technicznych, użytkowych i jakościowych. W przypadku nie powołania się wraz z ofertą na równoważne rozwiązania, wybrany Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia kosztorysu ofertowego z nazwą konkretnego asortymentu a w przypadku sporządzenia kosztorysu ofertowego wraz ze sformułowaniem „lub równoważne" Zamawiający uzna, że Wykonawca zaoferował konkretny asortyment wpisany w kosztorys ofertowy. 11. W trakcie wykonywania prac ( robót) obiekt oraz tereny przyległe będą użytkowane przez Zamawiającego , w związku z tym Wykonawca musi w szczególności uwzględnić, m.in.: - prowadzenie robót w sposób zapobiegający powstawaniu szkód na mieniu i osobach, - odpowiednim zabezpieczeniem terenu budowy pod kątem BHP, P.POŻ., dostępu osób trzecich, - usuwaniem gruzu-należy kalkulować wraz z kosztami jego utylizacji, - wymaganiami materiałowymi - określono w projektach -konieczność zapewnienia komunikacji z budynkiem wraz z wykonaniem odpowiednich zabezpieczeń BHP, Oprócz czynności uwzględnionych w ramach prowadzonych w/w. robót, Wykonawca musi zaplanować ww. prace i uwzględnić w swojej ofercie koszty związane z: organizacją placu budowy, Roboty będą realizowane w czasie pracy osób użytkujących budynek, co wiąże się z obowiązkami Wykonawcy (np. koniecznością wcześniejszego poinformowania o robotach, zapewnienie drożności, właściwą koordynacją robót, minimalizacja uciążliwości prac, codzienne usuwanie gruzu i bieżące utrzymywanie porządku, wcześniejsze zawiadomienie użytkowników parkingu wewnętrznego itp.) - powiadomienie przedstawicieli Zamawiającego przynajmniej poprzedniego dnia roboczego do godz. 12.00 i uzgodnienie z przedstawicielami Zamawiającego wejścia ze zgłaszanymi pracami. W przypadku zagrożenia terminów realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest realizować prace w dniach ustawowo wolnych ( np.: niedziele, święta) w ramach wynagrodzenia wynikającego z jego oferty. Przedmiot zamówienia musi być oddany Zamawiającemu w stanie nadającym się bezpośrednio do użytkowania po dokonaniu wszystkich odbiorów technicznych. Wymagany okres gwarancji jakości minimum 36 miesięcy (zgodny z ofertą) licząc od dnia odbioru końcowego chyba, że udzielona przez dostawców materiałów i urządzeń gwarancja przewiduje dłuższy okres. W okresie gwarancji Wykonawca zobowiązuje się do bezpłatnego usuwania ujawnionych wad oraz wymiany zamontowanych instalacji i urządzeń, w których stwierdzono wady, z wyłączeniem uszkodzeń będących następstwem niewłaściwej eksploatacji w terminie 7 dni licząc od daty pisemnego (listem lub faksem lub e-mail) powiadomienia przez Zamawiającego. Okres gwarancji zostanie przedłużony o czas naprawy. Okres gwarancji liczony będzie od dnia podpisania protokołu odbioru przez obie strony (bez zastrzeżeń). 12. Zamawiający wyraża zgodę na udział Podwykonawców w realizacji zamówienia. W przypadku zamiaru powierzenia określonej części robót budowlanych Podwykonawcy/om, Wykonawca zobowiązany jest wpisać części zamówienia. 12.1 Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za roboty budowlane, usługi i dostawy wykonane przez Podwykonawców. 12.2 Odpowiedzialność Wykonawcy za działania lub zaniechania Podwykonawców nie wyłącza osobistej odpowiedzialności Podwykonawców, która nie może być w jakiejkolwiek formie zniesiona lub ograniczona 13. Zamawiający ustala kosztorysową formę wynagrodzenia Wykonawcy. 14. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 15. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 16. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art.67 ust.l pkt 6 i 7. 17. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej w przedmiotowym postępowaniu. 18. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej w przedmiotowym postępowaniu. 19. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia zawartej umowy o zamówienie publiczne w walutach obcych. 20. Rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich. 21. Zamawiający nie udziela zaliczek w przedmiotowym postępowaniu. 22. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu o zamówienie publiczne. Wykonawcy ponoszą wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania. 23. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę prac związanych z przedmiotem zamówienia. 24. W przypadku powierzenia realizacji zamówienia podwykonawcom, wykonawca zobowiązany jest do wskazania w ofercie tej części zamówienia, której realizację powierzy podwykonawcy. W przypadku braku takiego oświadczenia, zamawiający uzna, iż wykonawca będzie realizował zamówienie bez udziału podwykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wypełniony i podpisany: formularz oferty – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ 2. Wypełniony i podpisany: kosztorys ofertowy( Szczegółowy wraz z tabela elementów scalonych) – oryginał dokumentu opracowany w oparciu o inwestorski przedmiar robót – wg zał. 2a- 2c do SIWZ 3. Upoważnienie (pełnomocnictwo) do podpisania oferty powinno być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z dokumentów dołączonych do oferty. Upoważnienie (pełnomocnictwo) powinno być złożone w formie oryginału albo notarialnie poświadczonej kopii. Informujemy, że dokumenty wyszczególnione w pkt. VI.V 1- 2 stanowią treść oferty i nie podlegają uzupełnieniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach