Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Kępie Piotrawińskiej wraz z instalacją pomp ciepła

Gmina Łaziska ogłasza przetarg

  • Adres: 24335 Łaziska, Łaziska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 827 69 20 , fax. 81 827 69 36
  • Data zamieszczenia: 2018-06-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łaziska
    Łaziska 76
    24335 Łaziska, woj. lubelskie
    tel. 81 827 69 20, fax. 81 827 69 36
    REGON: 43101963200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminalaziska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Kępie Piotrawińskiej wraz z instalacją pomp ciepła
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem inwestycji jest termomodernizacja istniejącego budynku Szkoły Podstawowej w Kępie Piotrawińskiej, gmina Łaziska. Obiekt zlokalizowany na działce numer 297 wraz z istniejącą infrastrukturą techniczną. Budynek wolnostojący, trzykondygnacyjny, częściowo podpiwniczony, bez poddasza użytkowego. Budynek wykonany w technologii tradycyjnej oraz elementów prefabrykowanych. Dojazd do budynku wjazdem istniejącym z drogi utwardzonej. Wykonanie remontu i ocieplenia ma na celu: - poprawienie stanu technicznego przegród zewnętrznych, - dostosowanie izolacyjności do wymagań obowiązującej normy, - znaczne poprawienie mikroklimatu pomieszczeń, - oszczędność energii cieplnej zużywanej do ogrzania pomieszczeń. 2) Zakres inwestycji przewiduje trzy etapy: A. Roboty ogólnobudowlane: Docieplenie wełną mineralną granulowaną 80 gr. 12cm wraz z wyprawą elewacyjną. Docieplenie pianką poliuretanową gr. 17cm stropu nad ostatnią kondygnacją. Wymiana pokrycia dachowego. Wymiana rynien oraz rur spustowych. Wymiana obróbek blacharskich. Wymiana parapetów zewnętrznych. Remont balkonu. B. Instalacja pomp ciepła : Źródłem ciepła dla budynku szkoły będzie gruntowa sprężarkowa pompa ciepła o znamionowej mocy cieplnej 89,4 kW i chłodniczej 72,0 kW przy parametrach BO/W35. Urządzenie to pobiera ciepło z gruntu za pomocą pionowych sond gruntowych. Maksymalna temp. zasilania 55-35 stC - instalacja grzewcza. Różnica temperatur dt - 5-10 K - instalacja grzewcza. Dla zgromadzenia ciepła wytwarzanego w ciągu doby, przy nierównomiernym rozbiorze przewiduje się zbiornik buforowy o pojemności 1500 l. Ze zbiornika buforowego ciepło doprowadzone jest do instalacji grzewczej. W okresie mniejszego zapotrzebo¬wania na ciepło najpierw uaktywnia się ogrzewanie pompą ciepła Jeśli wydajność tego źródła ciepła nie jest wystarczająca to sterownik pompy ciepła uruchamia kocioł olejowy. Dla potrzeb c.w.u. podgrzewacz biwalentny z dworna wężownicami zasilającymi o pojemności 1000 l. podgrzewacz pojemnościowy zostanie umieszczony w miejscu istniejącego podgrzewacza elektrycznego. Podgrzewacz zasilany będzie z wężownicy z kotła oraz poprzez układ pompowy z wymiennikiem ciepła zasilany z pompy ciepła. Układy zabezpieczone przed wzrostem ciśnienia zaworami bezpieczeństwa i przeponowymi naczyniami wzbiorczymi. Przewody instalacji grzewczej wykonać z rur stalowych czarnych ze szwem wg PN-74/H-74244 łączonych przez spawanie(woda). Przewody instalacji z pompy ciepła do rozdzielacza zbiorczego wykonać z rur stalowych czarnych bez szwu (glikol) Po zakończeniu robót montażowych należy wykonać próbę hydrauliczną instalacji. Próba instalacji na ciśnienie 0,6 MPa. Przed uruchomieniem instalację wypłukać mieszanką powietrzno-wodną. C. Instalacja sond gruntowych (dolne źródło ciepła) Dolne źródło ciepła składa się z układu 18 sztuk pionowych sond geotermalnych z materiału PE-Xa pojedynczych o długości czynnej 100 m każda i średnicy 40x3,7 mm. Układ sond podłączony jest przewodami PE-Xa SDR 11 o średnicy 40x3,7 mm do znajdującego się w studni rozdzielacza z regulatorami przepływu. Ze studni do budynku poprowadzone zostały preizolowane przewody UNO zaopatrzone w rurę medialną PE-Xa o średnicy 90x8,2 mm. Wszystkie przewody prowadzone poziomo powinny być układane od 20 do 40 cm poniżej głębokości przemarzania gruntu występującej na danym terenie. W przypadku przewodów tranzytowych niezaizolowanych termicznie, w miejscach w których jest to możliwe należy zachować rozstaw pomiędzy przewodami zasilania i powrotu minimum 0,7 m, Przy podejściu przewodów do przegrody budynku należy wykonać izolację cieplną tych rur na długości min 1,5 m. Prace demontażowe w istniejącej kotłowni. Prace demontażowe obejmują swoim zakresem demontaż istniejącego podgrzewacza elektrycznego oraz część istniejących rurociągów z izolacją. 3) DANE DOTYCZĄCE WIELKOŚCI pow. zabudowy - 690,64 m2 kubatura - 4 330,70 m3 powierzchnia budynku - 1397,00 m2 wysokość - 9,70 m 4) W związku z prowadzeniem robót budowlanych w funkcjonującym budynku należy zapewnić takie etapowanie prac, aby przy zachowaniu wszelkich wymogów technologicznych zabezpieczyć bezpieczne funkcjonowanie placówki i realizację zajęć szkolnych oraz prowadzić roboty budowlane w sposób nie utrudniający funkcjonowania tego budynku. Korzystanie z dostawy energii elektrycznej, wody i kanalizacji powinno odbywać się cały czas bez zakłóceń w godzinach pracy placówki. Wyłączenia tych urządzeń powinny odbywać się poza godzinami pracy lub po uprzednim uzgodnieniu z dyrektorem placówki. Po stronie wykonawcy leży obowiązek zabezpieczenia ciągłości pracy placówki. 5) Wykonawca zobowiązuje się do ubezpieczenia budowy z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich a pozostających w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych, w okresie od dnia przekazania placu budowy do dnia odbioru końcowego przedmiotu zamówienia bez wad, do wysokości wartości brutto robót budowlanych. Wykonawca zobowiąże się do uporządkowania terenu budowy do dnia odbioru końcowego bez wad. Wykonawca złoży Zamawiającemu do dnia przekazania placu budowy, kserokopię dokumentu stwierdzającego zakres ubezpieczenia, o którym mowa powyżej wraz z dowodami opłacenia polisy –oryginał do wglądu w dniu przekazania placu budowy. Niedostarczenie kserokopii wraz z dowodami opłacenia polisy w powyższym terminie będzie podstawą do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy i do naliczania zgodnie z umową kar umownych 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa: - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (STWiOR) zwana dalej Specyfikacja Techniczną) – załącznik nr 1 do SIWZ; - Dokumentacja projektowa wraz z przedmiarami robót (pomocniczo) – załącznik nr 2 do SIWZ;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w kwocie 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 259)
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 24 ust. 11 PZP Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej „informacji z otwarcia ofert”, (o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony Zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi Wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP – załącznik nr 3A do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie wymienione w niniejszym punkcie składa każdy z Wykonawców. 2. W przypadku polegania na zasobach podmiotu trzeciego przy realizacji zamówienia publicznego: 1) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu przedmiotowego zamówienia wskazujące na faktyczną dostępność tych zasobów na użytek Wykonawcy w celu realizacji zamówienia, w tym określające: a) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; b) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą – wzór stanowi zał. nr 9 do SIWZ. 3. Potwierdzających brak podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu: 1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP. 2) W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP, dokument wskazany powyżej, w odniesieniu do tych podmiotów. 3) W przypadku, gdy Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a PZP - dokument wskazany w Rozdziale X. B. pkt 3. ppkt. 1), w odniesieniu do tego podwykonawcy. 4) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zastosowanie maja odpowiednie przepisy określone w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 5) W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument wymieniony w Rozdziale X. B. pkt 3. ppkt. 1), składa każdy z Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach