Przetargi.pl
Przebudowa wraz z rozbudową budynków nadszybia i maszynowni szybu KOŚCIUSZKO na terenie zabytkowej kopalni IGNACY w dzielnicy Niewiadom - wykonanie prac związanych z realizacją na podstawie odrębnego zamówienia instalacji aranżacji wystawienniczej oraz prac mających na celu uruchomienie maszyny parowej.

Miasto Rybnik ogłasza przetarg

  • Adres: 44-200 Rybnik, Bolesława Chrobrego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48324392302 , fax. +48324224124
  • Data zamieszczenia: 2020-11-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Rybnik
    Bolesława Chrobrego 2
    44-200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. +48324392302, fax. +48324224124
    REGON: 27625543000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rybnik.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa wraz z rozbudową budynków nadszybia i maszynowni szybu KOŚCIUSZKO na terenie zabytkowej kopalni IGNACY w dzielnicy Niewiadom - wykonanie prac związanych z realizacją na podstawie odrębnego zamówienia instalacji aranżacji wystawienniczej oraz prac mających na celu uruchomienie maszyny parowej.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie prac uzupełniających do aktualnie realizowanego, częściowo wstrzymanego zadania pn.: „Przebudowa wraz z rozbudową budynków nadszybia i maszynowni szybu KOŚCIUSZKO na terenie zabytkowej kopalni IGNACY w dzielnicy Niewiadom”. Objęte niniejszym zamówieniem prace dotyczą wykonania robót ogólnobudowlanych i instalacyjnych, których celem jest dostosowanie obiektu do potrzeb realizowanej na podstawie odrębnego zamówienia instalacji aranżacji wystawienniczej, wykonanie prac, których celem jest uruchomienie, a następnie prezentacja pracy parowej maszyny wyciągowej, jak również wykonanie prac związanych z zagospodarowaniem terenu. Realizacja przedmiotu zamówienia w oparciu o projekt zmian do zatwierdzonego projektu budowlanego, jak również o projekt technologii zasilania, renowacji i uruchomienia maszyny parowej oraz projekt zakładania liny nośnej w górniczym wyciągu szybowym, które to opracowania stanowią załącznik do opisu przedmiotu zamówienia. Najważniejsze elementy przedmiotu zamówienia: a) w zakresie dostosowania obiektu do instalacji aranżacji wystawienniczej: - budowa we wnętrzu budynku nadszybia antresoli o konstrukcji stalowej, stanowiącej platformę do obserwacji prezentacji multimedialnych, - budowa schodów o konstrukcji stalowej prowadzących na antresolę, - zmiana aranżacji pomieszczeń z uwagi na budowę w/w elementów, - wykonanie nowej posadzki w hali budynku nadszybia, - wyeksponowanie w posadzce oryginalnych torowisk wagoników węglowych, - wykonanie podkonstrukcji stalowych do instalowania urządzeń projekcyjnych oraz elementów scenograficznych, - korekta tras kanałów wentylacyjnych wraz z zabudową klap przeciwpożarowych, - wykonanie instalacji elektrycznej zasilania instalacji multimedialnych, - wykonanie instalacji niskoprądowych, - wykonanie instalacji klimatyzacji, - budowa platformy dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi (dostęp na poziom maszyny parowej), b) w zakresie uruchomienia maszyny parowej: - zainstalowanie wytwornic pary zasilanych kotłem na olej opałowy, - wykonanie instalacji doprowadzającej parę do maszyny wyciągowej, - renowacja i uruchomienie maszyny wyciągowej, - założenie liny pozwalającej na symulację pracy górniczego wyciągu szybowego; rozpięcie liny w pętli pomiędzy bębnami maszyny wyciągowej, kołami linowymi na wieży wyciągowej oraz kołem nawrotowym, które wraz z mechanizmem naciągu, należy zainstalować powyżej konstrukcji dachu w obrębie wieży wyciągowej, c) w zakresie zagospodarowania terenu: - budowa kotłowni kontenerowej „na tyłach” budynku maszynowni, - budowa drogi dojazdowej do urządzeń technicznych, - budowa dojść, schodów terenowych i murków oporowych, - budowa ogrodzenia, w tym muru z cegły od strony ulicy, - wykonanie pionowej izolacji przeciwwilgociowej zewnętrznych murów piwnicznych i fundamentowych oraz opaski żwirowej wokół budynków, - renowacja zewnętrznych schodów przy budynku maszynowni, - plantowanie i kształtowanie terenów zielonych wokół budynków, - wykonanie nasadzeń roślinnych. - założenie trawników. Termin usunięcia wad: do 14 dni liczone od powiadomienia Wykonawcy przez Zamawiającego o wadzie. Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia minimum 36-miesięcznej gwarancji na wykonane roboty, zastosowane materiały i zabudowane urządzenia. Zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Do obowiązków Wykonawcy należy opracowanie i przedstawienie do akceptacji Zamawiającemu harmonogramu rzeczowo-finansowego robót, w terminie do 5 dni roboczych od daty zawarcia umowy, wg wzoru będącego załącznikiem do SIWZ. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający poniżej określa czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: - montaż konstrukcji stalowych, - wykonanie posadzki w hali budynku nadszybia, - wykonanie prac instalacyjnych. W odniesieniu do Wykonawców mających siedzibę poza granicami Polski Zamawiający dopuszcza zatrudnienie pracowników na podstawie równoważnych regulacji prawnych kraju macierzystego. Stosownie do treści art. 30 ust. 8 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie prac, które ułatwią korzystanie z obiektu przez osoby z niepełnosprawnościami. Przewiduje się budowę platformy dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi (dostęp na poziom maszyny parowej) oraz wykonanie poziomych oznaczeń przeszkodowych dla osób niedowidzących, na ścieżce zwiedzania aranżacji wystawienniczej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45262700-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 25.000,00 PLN
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. W przypadku wadium wnoszonego w formie innej niż pieniężna, dowód wniesienia wadium, tj. gwarancję/poręczenie w formie oryginału. Jeżeli wadium to będzie złożone przy użyciu środków komunikacji elektronicznej dokument musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta. 5. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii w sytuacji: 1) Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 2) podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (np. wypisu z Krajowego rejestru sądowego) – pełnomocnictwo do podpisania oferty. 6. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający zamieści informacje, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy w pliku o nazwie „Zbiorcze zestawienie ofert” na swojej stronie internetowej www.bip.um.rybnik.eu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach