Przetargi.pl
Przebudowa i rozbudowa budynku użyteczności publicznej w Rogowie

GMINA ROGÓW ogłasza przetarg

  • Adres: 95-063 Rogów, Żeromskiego, 23
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 46 874 80 70
  • Data zamieszczenia: 2023-02-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA ROGÓW
    Żeromskiego, 23
    95-063 Rogów, woj. łódzkie
    tel. 46 874 80 70
    REGON: 750148443
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rogow.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i rozbudowa budynku użyteczności publicznej w Rogowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa istniejącego budynku użyteczności publicznej będącego siedzibą Urzędu Gminy. Przedsięwzięcie obejmuje: przebudowę funkcjonalną budynku z wyodrębnieniem sali konferencyjnej w parterze budynku oraz remont pomieszczeń na obu kondygnacjach, poprawę efektywności energetycznej poprzez wymianę stolarki okiennej i drzwiowej oraz termomodernizację budynku, dobudowę kotłowni i budynku gospodarczego a także przebudowę strefy wejściowej obejmującą dobudowę wiatrołapu i instalację windy osobowej ze szczególnym przeznaczeniem dla osób starszych i niepełnosprawnych. Realizacja zadania wymaga rozbiórki zadaszenia wejścia głównego w części frontowej budynku oraz demontażu wiaty w części gospodarczej. Inwestycja przewidziana do realizacji etapowanej.2. Opis przedsięwzięcia.Zadanie polega na wykonaniu i uzgodnieniu w niezbędnym zakresie projektu budowlanego przebudowy i rozbudowy istniejącego budynku użyteczności publicznej, uzyskaniu pozwolenia na budowę a następnie zrealizowaniu przedsięwzięcia według opracowanego projektu. 1) W zakresie robót projektowych dot. planowanego przedsięwzięcia jest wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej obejmującej projekty architektoniczno-budowlane z projektami branżowymi, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, kosztorysów, informację BiOZ wraz ze wszystkimi wymaganymi prawem uzgodnieniami, sprawdzeniami oraz uzyskanie pozwolenia na budowę, a następnie realizacja zamierzenia budowlanego zgodnie z opracowaną dokumentacją oraz wykończenie i wyposażenie wnętrz w oparciu o przygotowane w uzgodnieniu z Inwestorem projekty aranżacji urządzenia wnętrz;Wykonawca dokumentacji powinien uzyskać własnym staraniem i na własny koszt wszystkie wymagane przepisami opinie, uzgodnienia, pozwolenia, zezwolenia, decyzje i zgody oraz wykonać wymagane badania i pomiary. Przed rozpoczęciem prac projektowych należy bezwzględnie przedstawić Inwestorowi propozycję rozwiązań funkcjonalnych i technicznych oraz wyposażenia, projekty koncepcyjne poszczególnych robót zawierające część rysunkową określającą cechy obiektów dotyczące rozwiązań projektowych. Do dalszych prac można przystąpić dopiero po uzyskaniu akceptacji przez Inwestora przedstawionych propozycji.2) W zakresie robót budowlanych zakres zadań przewidzianych do realizacji w ramach przedsięwzięcia inwestycyjnego:a) Roboty wstępne i przygotowawcze związane z zagospodarowaniem terenu:- wyznaczenie i zabezpieczenie strefy prowadzenia robót budowlanych- wykonanie niezbędnych modernizacji lub przebudowy- roboty rozbiórkowe na obiektach kubaturowych- rozbiórka części nawierzchni z kostki brukowej w zakresie niezbędnym dla realizacji zadania,- przebudowa elementów infrastruktury, w tym: przyłącza kablowegob) Roboty na obiektach kubaturowych:Etap I- przebudowa i remont pomieszczeń parteru budynku z wyodrębnieniem sali konferencyjnej- przebudowa i remont pomieszczeń piętra budynku - dostosowanie obiektu do wymagań przeciwpożarowych, - wymiana stolarki okiennej i drzwiowej- wymiana rozdzielnicy głównej - wykonanie nowych instalacji wewnętrznych po przebudowie układu funkcjonalnego: dot. instalacji elektrycznej, sanitarnej wod.- kan oraz cwu i c.o., wentylacji grawitacyjnej i odgromowej- demontaż, zabezpieczenie i ponowny montaż instalacji: fotowoltaicznej oraz zewnętrznych jednostek klimatyzacji,- wykonanie projektowanych instalacji niskoprądowych i przygotowanie pomieszczenia serwerowni- termomodernizacja budynku, wymiana poszycia dachu i orynnowania- montaż wyposażenia Etap II Realizacja Etapu II wymaga zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla fragmentu miejscowości Rogów, Uchwała Rady Gminy Rogów Nr 49/XII/2007 z dn. 5 grudnia 2007r. (w części dotyczącej ustaleń dla obszaru oznaczonego symb. 4Up )Procedura dot. zmiany mpzp – na etapie uzgodnień – przewidywany termin zakończenia czynności i uchwalenia zmiany planu to czerwiec 2023 r. (procedura wszczęta na podstawie Uchwały RG z dnia 29.06.2022 r. Nr XLIII/251/2022)- dobudowa zespołu wejścia głównego z wiatrołapem oraz windą osobową z napędem elektrycznym wyposażoną w kabinę o wymiarach 1,1x2,0m- dobudowa 2 kondygnacyjnej oficyny z kotłownią i częścią gospodarczą (magazyn podręczny) na parterze oraz serwerownią, pokojem biurowym i podręcznym archiwum na I piętrze- przeniesienie kotłowni z uwzględnieniem wymiany kotła i pozostałych elementów systemu.- wykonanie instalacji wewnętrznych: elektrycznej, gazowej, sanitarnej wod.- kan oraz cwu i c.o. oraz wentylacyjnejc) Roboty związane z zagospodarowaniem terenu:- wykonanie nawierzchni brukowych,- urządzenie terenów zielonych,- montaż małej architektury (tablica informacyjna, ławki, kosze na śmieci, oświetlenie zewnętrzne)d) Roboty związane z aranżacją i wyposażeniem wnętrz:- zakres prac i wykaz wyposażenia wg zatwierdzonych przez Inwestora projektów wnętrz3. Szczegółowy zakres prac do wykonania ujęty jest w Programie funkcjonalno–użytkowym (PFU) stanowiącym Załącznik Nr 1 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca przystępujący do niniejszego przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium przetargowego w wysokości 50.000,00 zł słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych.2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3, oraz ust. 2 ustawy Pzp.3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego na konto nr 14 8781 0006 0050 0005 2000 0040 Bank Spółdzielczy w Andrespolu o/ Rogów z adnotacją: „Wadium na zadanie „Przebudowa i rozbudowa budynku użyteczności publicznej w Rogowie”2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 299 z późn. zm.).5. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego tzn. pieniądze muszą zostać zaksięgowane na koncie Gminy Rogów przed upływem terminu składania ofert. Zaleca się dołączenie dokumentu przelewu do oferty, celem potwierdzenia tej formy wniesienia wadium.6. Jeśli wadium wniesiono w formie innej niż w pieniądzu, Wykonawca przekazuje zamawiającemu poprzez dołączenie do składanej oferty oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej podpisanej przez Gwaranta.7. Zapisy w treści gwarancji lub poręczeń (niewynikające z odrębnych, ogólnie obowiązujących przepisów, które winny być wówczas powołane) nie mogą utrudniać Zamawiającemu realizacji swoich praw do zatrzymania wadium wynikających z zapisów ustawy w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) wadium musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp;2) z treści gwarancji lub poręczenia powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) wadium powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści gwarancji lub poręczenia powinna znaleźć się nazwa oraz numer postępowania;6) beneficjentem gwarancji lub poręczenia jest: Gmina Rogów.7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.Zamawiający nie określa minimalnego poziomu zdolności w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia dotyczącego spełniania warunków udziału w postępowaniu - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ.2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.Zamawiający nie określa minimalnego poziomu zdolności w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia dotyczącego spełniania warunków udziału w postępowaniu - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ.3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający nie określa minimalnego poziomu zdolności w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia dotyczącego spełniania warunków udziału w postępowaniu - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ.4) Zdolności technicznej lub zawodowejWykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia dotyczącego spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz:A. Wykonawca wykaże się doświadczeniem należytego wykonania, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie realizacją min. jedną robotę budowlaną polegającą na zaprojektowaniu i budowie/przebudowie obiektu kubaturowego o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 400 m2 lub wartości robót nie mniejszej niż 5 000 000,00 złotych.LubWykonawca wykaże się doświadczeniem należytego wykonania, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie realizacją min. jedną robotę budowlaną polegającą na budowie/przebudowie obiektu kubaturowego o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 400 m2 lub wartości robót nie mniejszej niż 5 000 000,00 złotych, oraz Wykonawca wykaże się doświadczeniem należytego wykonania, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie realizacją co najmniej jednego zamówienia obejmującego usługę polegającą na wykonaniu kompleksowej dokumentacji projektowej na budowę/przebudowę obiektu kubaturowego będącego budynkiem użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 400 m2. Wymaga się by zaprojektowany budynek był zrealizowany lub w trakcje realizacji. Uwagi:a. Pod pojęciami „budowa”, „przebudowa” rozumie się pojęcia zdefiniowane odpowiednio w art. 3 pkt. 6 i 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.).b. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/ umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza, aby Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.c. Zamawiający uzna warunek SWZ za spełniony również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót budowlanych od wymaganych przez Zamawiającego.d. Zamawiający nie dopuszcza sumowania robót budowlanych wykonanych w ramach odrębnych kontraktów (umów/zamówień) celem uzyskania wymaganego warunku kwotowego.e. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu na Platformie e-Zamówienia. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu na Platformie e-Zamówienia, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty obowiązujący w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu na Platformie e-Zamówienia.B. dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj. posiadającymi prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z poniższym wyszczególnieniem:- minimum jedną osobę (projektant w branży konstrukcyjno-budowlanej) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia ją do projektowania w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,- minimum jedną osobę (projektant w branży sanitarnej) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia ją do projektowania w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,- minimum jedną osobę (projektant w branży elektrycznej) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych, których zakres uprawnia ją do projektowania w zakresie objętymi przedmiotem zamówienia ,- minimum jedną osobę (kierownik budowy w branży konstrukcyjno-budowlanej) posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia ją do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia,- minimum jedną osobę (kierownik robót w branży sanitarnej) posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, których zakres uprawnia ją do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia.- minimum jedną osobę (kierownik robót w branży elektrycznej) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych, których zakres uprawnia ją do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-13

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach