Przetargi.pl
Otwarte Strefy Aktywności w Gminie Tarnogród – budowa dwóch placów sportowo-rekreacyjnych

Gmina Tarnogród ogłasza przetarg

  • Adres: 23-420 Tarnogród, T. Kościuszki
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 846 897 161, , fax. 846 897 731
  • Data zamieszczenia: 2018-07-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tarnogród
    T. Kościuszki 5
    23-420 Tarnogród, woj. lubelskie
    tel. 846 897 161, , fax. 846 897 731
    REGON: 00055148

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Otwarte Strefy Aktywności w Gminie Tarnogród – budowa dwóch placów sportowo-rekreacyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest budowa 2 placów sportowo-rekreacyjnego realizowanego w ramach „Programu rozwoju małej infrastruktury sportowo – rekreacyjnej o charakterze wielopokoleniowym – Otwarte Strefy Aktywności (OSA) EDYCJA 2018” .Główne elementy zakresu zamówienia: a) Siłownia plenerowa b) Strefa relaksu c) Plac zabaw o charakterze sprawnościowym d) Wyposażanie pozostałe Ogrodzenia placów zabaw , stojaki na rowery , tablice informacyjne, urządzenie terenów zieleni, roboty ziemne, roboty przygotowawcze Charakterystyka robót: • Roboty ziemne; Ze względu na istniejący rodzaj i stan gruntów w podłożu niezbędnym warunkiem jest wykonywanie robót ziemnych wykopowych. Całość gruntów z wykopów, jako materiału nieprzydatnego do wykorzystania na miejscu Wykonawca jest zobowiązany przewieźć w miejsce wskazane przez Zamawiającego na terenie miejscowości Tarnogród. • Urządzenie terenów zieleni Należy wykonać zgodnie z dołączoną dokumentacją projektową. • Tablice informacyjne z regulaminem: Zlokalizowane przy wejściu do strefy siłowni plenerowej oraz placu zabaw. Zawierają informacje określone na załącznikach i oznaczeniami graficznymi wg wzorów określonych w załącznikach nr 1 i 2 do niniejszego opisu. Na tablicy powinien znajdować się regulamin określający warunki i zasady korzystania z danego placu. Tablica regulaminowa wg wzoru określonego w dokumentacji projektowej lub analogicznego o podobnej formie architektonicznej. Konstrukcja stalowa ocynkowana ogniowo i malowana proszkowo. Elementy złączne nierdzewne. Tablica z płyty HPL grubości 6 mm z nadrukiem odpornym na działanie warunków atmosferycznych. Wysokość elementu ok. 2,00 m. Dodatkowo również w zakres zadania wchodzi ustawienie tablicy informacyjnej PROGRAMU OSA 2018 wg analogicznego wzoru architektonicznego lecz z treścią ustaloną odrębnie z Zamawiającym na etapie realizacji robót. • Ławki: Ławki z postumentami betonowymi, gładkimi lub z fakturą architektoniczną, narożne krawędzie fazowane. Beton powierzchniowo zaimpregnowany. Siedziska listwowe z kompozytów drewnopodobnych wys. min. 2,50 cm w kolorze brązowym. Mocowanie elementów kompozytowych do konstrukcji za pomocą elementów nierdzewnych. Przykładowy wzór podano w wizualizacjach wyposażenia poszczególnych stref. • Kosze na śmieci: Forma architektoniczna kosza na placu zabaw i strefy relaksu wg załączonych przykładowych zdjęć podanych w wizualizacjach wyposażenia poszczególnych stref. Kosz placu zabaw ma być wykonany w formie „zwierzątka żabki” z wewnętrznym koszem na odpadki wykonanym ze stali ocynkowanej ogniowo. Materiał obudowy kosza z tworzywa sztucznego. • Ogrodzenie placu zabaw Ogrodzenie z paneli stalowych o wys. 120 cm, cynkowanych ogniowo i malowanych proszkowo na kolor zielony. Panele z pionowych profili wg rys. A – 3. Szerokość dostosowana do całkowitego wymiaru ogrodzenia. Wymiary i sposób montażu wg rysunków szczegółowych. Furtka w wykonaniu samozamykającym się. Całość elementów ogrodzenia w wykonaniu bezpiecznym dla dzieci. Szczegóły wymiarowe ogrodzenia placu zabaw określa rys. A - 3. Jedno przęsło ogrodzenia powinno być wykonane w sposób umożliwiający jego demontaż (połączenia śrubowe) na wypadek konieczności wprowadzenia na teren placu zabaw niewielkiego sprzętu budowlanego. Istniejące po stronie wschodniej ogrodzenie z siatki stalowej, wykorzystane jest do częściowego ogrodzenia projektowanego placu zabaw. W związku z powyższym górną krawędź tego ogrodzenia należy zabezpieczyć poprzez nałożenie nakładki z blachy stalowej, ocynkowanej ogniowo i malowanej proszkowo na kolor zielony wg szczegółu jak na rys. A– 3. UWAGA: Wymiary ogrodzenia podane w przedmiarze robót wynikają z zachowania strefy bezpiecznej dla urządzeń rozmieszczonych zgodnie z wizualizacją i projektem budowlanym. W przypadku innego rozmieszczenia urządzeń na placu zabaw o charakterze sprawnościowym lub montażu urządzeń o innych wymiarach Wykonawca zobowiązany jest do wykonania ogrodzenia strefy sprawnościowej (placu zabaw) z zachowaniem strefy bezpieczeństwa. UWAGA: Zwiększenie długości ogrodzenia względem przedstawionego w przedmiarze nie może być podstawą dla Wykonawcy do dochodzenia dodatkowego wynagrodzenia (za roboty dodatkowe). W związku z tym zaleca się, aby minimalne wymiary zestawu sprawnościowego wynosiły nie mniej niż dł. 7,59; szer. 3.90. • Elementy wyposażenia siłowni plenerowej, strefy relaksu i placu zabaw: Wszystkie urządzenia, zgodnie z wymaganiami Programu OSA 2018, powinny posiadać co najmniej 7-mio letni okres gwarancji. Urządzenia powinny być wykonane z bezpiecznych i trwałych materiałów oraz spełniać wymogi Polskich Norm i warunków bezpieczeństwa określonych w innych przepisach i winny posiadać certyfikaty bezpieczeństwa według norm EN-1176, EN-1177 oraz PN-EN 748:2013-09. Wszystkie elementy i urządzenia wyposażenia siłowni i placu zabaw należy fundamentować i instalować zgodnie z PN-EN 1176-1:2009 i PN-EN 1176-7:2009. Wszystkie montowane urządzenia i elementy wyposażenia muszą mieć atesty i certyfikaty bezpieczeństwa potwierdzające, że zostały wykonane w oparciu o obowiązujące normy w tym zakresie oraz posiadać dopuszczenie do stosowania w kontakcie z dziećmi. Wykonanie montażu urządzeń mogą dokonywać firmy i osoby przeszkolone w tym celu przez producentów urządzeń. Konstrukcje nośne urządzeń (słupki, schodki, drabinki, barierki, pochwyty, itp.) wykonane ze stali ocynkowanej ogniowo i malowanej proszkowo. Elementy dodatkowe tj.: siedziska ze wzmacnianego tworzywa HDPE, zjeżdżalnia ze stali nierdzewnej. Wszystkie elementy wyposażenia placu takie jak ławki, stoły do gier, kosze na śmieci muszą być w sposób trwały zamocowane do podłoża uniemożliwiający ich przestawienie przez osoby postronne. Niemniej jednak musi być to zamocowanie rozbieralne dla służb administratora obiektu. Sposoby zamocowania Wykonawca musi uzgodnić z inspektorem nadzoru. Postanowienia końcowe: 1. Przedmiot zamówienia w części I oraz w części II został opisany poprzez określenie wymagań funkcjonalnych oraz architektonicznych poszczególnych elementów. Wykonawca ma prawo zaproponować rozwiązania równoważne zgodnie z wykładnią prawa zamówień publicznych przy założeniu, że cechami porównywalnymi do stwierdzenia równoważności uważa się: a) projektowaną funkcjonalność danego elementu, b) zbliżone z tolerancja +/ - 10% wymiary elementy, jeżeli nie zostały określone jako minimalne lub maksymalne, c) zbliżoną kolorystykę, d) zachowanie wymagań dla grupy materiałów, jeżeli zostało to określone w dokumentacji projektowej np. stal, ocynkowanie ogniowe, malowanie proszkowe, e) przyjęcie elementów stalowych ze stali nierdzewnej. Nie uważa się za rozwiązanie równoważne takich elementów jak: odstąpienie od ocynkowania ogniowego elementów stalowych, odstąpienie od malowania proszkowego (jeżeli nie przyjęto stali nierdzewnej), udowodniona możliwość zmniejszenie wielkości fundamentów betonowych pod urządzenia. 2. Dokumentacja projektowa oraz SST wskazuje równocześnie obowiązujące normy prawne gwarantujące bezpieczeństwo użytkowania tych elementów. Jeżeli wskazane normy nie wyczerpują wszystkich obowiązujących przepisów w tym zakresie nie zwalnia to Wykonawcę od ich pełnego przestrzegania podczas realizacji przedmiotu zamówienia. 3. Całość robót wykonać i odebrać zgodnie z postanowieniami „Szczegółowej Specyfikacji Technicznej” stanowiącej załącznik do niniejszej dokumentacji projektowej, w tym określającymi zakres i sposób kompletacji dokumentacji odbiorowej. 4. W uzasadnionych technicznie i kosztowo przypadkach oraz nie pogarszaniu parametrów technicznych przyjętych rozwiązań, za zgodą inspektora nadzoru inwestorskiego, możliwe jest wprowadzanie określonych w dokumentacji projektowej zamienników materiałowych. Zmiany te, jako zmiany nieistotne z punktu widzenia prawa budowlanego nie będą wymagały zmiany decyzji pozwolenia na budowę. 5. W kosztach ogólnych budowy Wykonawca robót powinien przewidzieć nakłady na naprawę ewentualnych szkód w majątku Zamawiającego spowodowanych błędami wykonawstwa, w tym zniszczenie istniejących nawierzchni drogowych i trawników przez sprzęt budowlany. 6. Demontaż istniejących urządzeń zabawowych starego typu, kolidujących z obecnie projektowanymi urządzeniami Wykona samodzielnie Zamawiający. 2.3. Na szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w części I oraz w części II, stanowiący załącznik Nr 1 do SIWZ, opisujący zakres wykonywanych robot będących przedmiotem zamówienia składają się: Projekty budowlane, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR), Przedmiary robót. Przedmiary robót załączone do SIWZ mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót lub we wzorze tabeli elementów rozliczeniowych robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze i wzorze tabeli elementów rozliczeniowych ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektu oraz SST. 2.4. Rozwiązania równoważne. W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy Pzp oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją projektową. 2.5. Gwarancja. Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia - stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go na okres w przedziale od 84 miesięcy (termin minimalny) do 120 miesięcy (termin maksymalny). Zamawiającemu przysługują pełne uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego w terminach tam określonych – niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Udzielając gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia, więc powinien ten koszty uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku, chyba, że gwarancja producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 6.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium: 6.1.1. w zakresie zamówienia w części I w wysokości: 2 000,00 PLN (słownie: dwa tysiące zł), 6.1.2. w zakresie zamówienia w części II w wysokości: 1 800,00 PLN ( słownie: jeden tysiąc osiemset złotych ) 6.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; (wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: b) Bank Spółdzielczy w Tarnogrodzie, Nr konta bankowego: 51 9637 0001 2001 0000 0404 0012 z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: RI.271.1.2018 część nr ……..” ( należy wskazać nr części, na którą składana jest oferta Wykonawcy) c) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; d) gwarancjach bankowych; e) gwarancjach ubezpieczeniowych; f) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 ze zm.). 6.3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6.4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 6.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 6.6. Dowód wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miejski w Tarnogrodzie, ul. Tadeusza Kościuszki 5, 23-420 Tarnogród, pokój nr 17/księgowość/ przed upływem terminu składania ofert. 6.7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 6.8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 6.9. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 6.10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6.11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 6.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 6.14. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach