Przetargi.pl
Obsługa prawna na rzecz MZDIM Bytom w okresie od dnia zawarcia umowy do 31.12.2021 r.

Gmina Bytom - Miejski Zarząd Dróg i Mostów ogłasza przetarg

  • Adres: 41-902 Bytom, ul. Smolenia
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 969 700 , fax. 323 969 702
  • Data zamieszczenia: 2020-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bytom - Miejski Zarząd Dróg i Mostów
    ul. Smolenia 35
    41-902 Bytom, woj. śląskie
    tel. 323 969 700, fax. 323 969 702
    REGON: 24013698900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzdim.bytom.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa prawna na rzecz MZDIM Bytom w okresie od dnia zawarcia umowy do 31.12.2021 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie obsługi prawnej na rzecz Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu w okresie od dnia zawarcia umowy (przy czym nie wcześniej niż od 02.11.2020 r.) do 31.12.2021 r. 3.2. Obsługa prawna obejmuje w szczególności: a) udzielania porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa, b) sporządzanie opinii prawnych, c) informowanie o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie dotyczącym działalności Zamawiającego, d) informowanie o uchybieniach w działalności Zamawiającego w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień, e) uzgadnianie i opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów umów, f) opiniowanie pod względem formalno-prawnym zarządzeń kierownika Zamawiającego oraz innych aktów związanych z wykonywaniem zadań przez Zamawiającego z zakresu administracji publicznej, g) udział w pracach zespołów, komisji powoływanych przez kierownika Zamawiającego – w razie uzasadnionych potrzeb, h) udział w negocjacjach – w razie uzasadnionych potrzeb. 3.3. W ramach zapewnienia obsługi prawnej Wykonawca zobowiązany będzie do kompleksowego doradztwa prawnego w zagadnieniach prawnych uregulowanych m.in. w: a) Kodeksie pracy, b) Kodeksie cywilnym, c) ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym; d) ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych; e) ustawie z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych; f) ustawie z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości; g) ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych; h) ustawie z dnia 21 marca 1985 r. – o drogach publicznych; i) ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; j) ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami; k) ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym; l) ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody; m) doradztwa w zakresie prawa finansowego, w tym: - opiniowania zagadnień związanych z gromadzeniem środków publicznych oraz ich rozdysponowywaniem, - doradztwa w zakresie określenia sposobu finansowania wydatków ze środków publicznych, - opiniowania projektów finansowanych ze środków europejskich pod względem zgodności z obowiązującym prawem; n) doradztwa w zakresie prawa pracy, w tym: - opiniowania pod względem formalno-prawnym projektów regulaminów, procedur, zarządzeń oraz innych wewnątrzzakładowych aktów prawa pracy, - opiniowania projektów umów oraz innych dokumentów wskazanych przez kierownika Zamawiającego, - opiniowanie spraw pracowniczych, - obsługa prawna spraw o mobbing, molestowanie, dyskryminację i nierówne traktowanie, o) doradztwa w zakresie prawa cywilnego i gospodarczego, prawa administracyjnego, oraz pozostałych dziedzin prawa związanych z funkcjonowaniem jednostki; - opiniowania zmian statutu jednostki, regulaminu organizacyjnego, zarządzeń kierownika Zamawiającego itp.; - opiniowania i analizy prawnej wzorów umów i porozumień z kontrahentami; - opiniowania wydawanych decyzji, postanowień oraz zawieranych ugód; - informowania kierownika Zamawiającego o stwierdzonych uchybieniach w zakresie przestrzegania prawa oraz ich skutków; - reprezentowania jednostki w prowadzonych negocjacjach; - doradztwa w zakresie prawa zamówień publicznych, w tym ewentualny udział w komisjach przetargowych po uzgodnieniu z kierownikiem Zamawiającego oraz reprezentację jednostki w postępowaniu przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz sądami; - doradztwo prawnego w zakresie obsługi wierzytelności; - sporządzania opinii prawnych zawierających: analizę stanu prawnego związanego z rozpatrywanym zagadnieniem, konkluzję oraz propozycje rozwiązań zgodnych z obowiązującym prawem; - udzielania bieżących porad i interpretacji prawnych drogą mailową i telefoniczną; 3.4. Zamawiający wymaga stałej obsługi prawnej w siedzibie Zamawiającego, w lokalu udostępnionym przez Zamawiającego, w godzinach pracy Zamawiającego tj. od poniedziałku do piątku w godz. 7.15 do 15.15 przez wszystkie dni robocze, przez okres co najmniej 3 godzin dziennie. W uzasadnionych przypadkach Wykonawca zobowiązany jest zapewnić obsługę prawną także poza siedzibą Zamawiającego. Czas pracy personelu wykonawcy będzie jednym z kryteriów oceny ofert, o których mowa w pkt 15.2.D SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79100000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5.3.6. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 Pzp. 5.3.7. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 5.3.8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust. 1 Pzp, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 22a ust. 1 Pzp. 5.3.9. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 5.3.10. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.3. ppkt. 1-3 SIWZ. 6.6. Dokumenty, o których mowa w pkt 6.5.1). b) SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w pkt 6.5.1) a) SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 6.7. Zgodnie z art. 24 ust. 8 Pzp wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 6.8. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie art. 24 ust. 8 Pzp. 6.9. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.3. SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach