Przetargi.pl
KOMPLEKSOWE SPRZĄTANIE I UTRZYMANIE CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NIERUCHOMOŚCI ZARZĄDZANYCH PRZEZ KZGM W KATOWICACH.

Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej ogłasza przetarg

  • Adres: 40-126 Katowice, ul. Grażyńskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 258 20 21-25 , fax. 32 258 20 25, 41 63 167
  • Data zamieszczenia: 2018-10-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
    ul. Grażyńskiego 5
    40-126 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 258 20 21-25, fax. 32 258 20 25, 41 63 167
    REGON: 000515780
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.kzgm.katowice.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    KOMPLEKSOWE SPRZĄTANIE I UTRZYMANIE CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NIERUCHOMOŚCI ZARZĄDZANYCH PRZEZ KZGM W KATOWICACH.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe sprzątanie i: 1) utrzymanie czystości i porządku w częściach wspólnych budynków (m. in. klatki schodowe, korytarze, piwnice, suszarnie, strychy, rowerownie) 2) utrzymanie czystości i porządku terenów zewnętrznych (tereny utwardzone i zielone m. in. chodniki, drogi wewnętrzne, tereny utwardzone, trawniki, klomby, rabaty, place zabaw, miejsca pod koszami na śmieci, urządzenia małej architektury) łącznie z pielęgnacją (przycinanie, odchwaszczanie, podlewanie) zieleni oraz odśnieżaniem w okresie zimowym i wystawianiem koszy na śmieci we wskazanych nieruchomościach; 3) koszenie trawników wraz z wywozem i utylizacją powstałych odpadów; 4) doraźne sprzątanie nieruchomości, w tym pielęgnacja zieleni lub dodatkowe koszenia trawy w nieruchomościach zlokalizowanych na terenie Miasta Katowice i zarządzanych przez Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach dla powierzchni wskazanych dla każdej części oddzielnie. 2. Zamówienie obejmuje nieruchomości o łącznej powierzchni 1 136 564,91 m2, (powierzchnia wewnętrzna w budynkach: 139 355,60 m2, powierzchnia terenów zewnętrznych 997 209,31 m2, w tym powierzchnia trawników 496 741,67 m2) i podzielone jest na 12 części: Część 1 obejmuje kompleksowe sprzątanie i utrzymanie czystości i porządku nieruchomości położonych w dzielnicy Koszutka, Wełnowiec, Józefowiec i administrowanych przez EB-1 o łącznej powierzchni 308 672,51 m2 (powierzchnia wewnętrzna w budynkach: 17 388,55 m2, powierzchnia terenów zewnętrznych 291 283,96 m2, w tym powierzchnia trawników 163 154,64 m2) Cześć 2 obejmuje kompleksowe sprzątanie i utrzymanie czystości i porządku nieruchomości położonych w dzielnicy Dąbrówka Mała i administrowanych przez EB-2 o łącznej powierzchni 81 826,86 m2 (powierzchnia wewnętrzna w budynkach 9888,20 m2, powierzchnia terenów zewnętrznych 71 938,66 m2, w tym powierzchnia trawników 32 881,19 m2) Część 3 obejmuje kompleksowe sprzątanie i utrzymanie czystości i porządku nieruchomości położonych w dzielnicy Giszowiec i administrowane przez EB-2 o łącznej powierzchni 34 705,51 m2 (powierzchnia wewnętrzna w budynkach: 4 182,55 m2, powierzchnia terenów zewnętrznych 30 522,96 m2, w tym powierzchnia trawników 9030,66 m2) Część 4 obejmuje kompleksowe sprzątanie i utrzymanie czystości i porządku nieruchomości położonych w dzielnicy Szopienice i administrowanych przez EB-2 o łącznej powierzchni 118 852,72 m2 (powierzchnia wewnętrzna w budynkach: 26 098,84 m2, powierzchnia terenów zewnętrznych 92 753,88 m2, w tym powierzchnia trawników 28 428, 64m2) Część 5 obejmuje kompleksowe sprzątanie i utrzymanie czystości i porządku nieruchomości administrowanych przez EB-3 (Centrum), w tym ul. Warszawska 6/Teatralna 9 i ul. 3 Maja 36 (budynki użytkowe o innej częstotliwości świadczenia usług) o łącznej powierzchni 33 100 m2 (powierzchnia wewnętrzna w budynkach: 12 960,44 m2, powierzchnia terenów zewnętrznych 20 139,56 m2, w tym powierzchnia trawników 3 196,50 m2); Część 6 obejmuje kompleksowe sprzątanie i utrzymanie czystości i porządku nieruchomości administrowanych przez EB-3 (Śródmieście) o łącznej powierzchni 28 203,98 m2 (powierzchnia wewnętrzna w budynkach: 3 438,66 m2, powierzchnia terenów zewnętrznych 24 765,32 m2, w tym powierzchnia trawników 11 386,59 m2); Część 7 obejmuje kompleksowe sprzątanie i utrzymanie czystości i porządku nieruchomości administrowanych przez EB-3 (Zawodzie) o łącznej powierzchni 44 535,91 m2 (powierzchnia wewnętrzna w budynkach: 11 305,38 m2, powierzchnia terenów zewnętrznych 33 230,53 m2, w tym powierzchnia trawników 8042,18 m2); Część 8 obejmuje kompleksowe sprzątanie i utrzymanie czystości i porządku nieruchomości administrowanych przez EB-4 o łącznej powierzchni 66 835,22 m2 (powierzchnia wewnętrzna w budynkach: 23 955,34 m2, powierzchnia terenów zewnętrznych 42 879,88 m2, w tym powierzchnia trawników 12880,27 m2); Część 9 obejmuje kompleksowe sprzątanie i utrzymanie czystości i porządku nieruchomości administrowanych przez EB-5 o łącznej powierzchni 236 624,35 m2 (powierzchnia wewnętrzna w budynkach: 15 549,58 m2, powierzchnia terenów zewnętrznych 221 074,77 m2, w tym powierzchnia trawników 133 967,75 m2); Część 10 obejmuje kompleksowe sprzątanie i utrzymanie czystości i porządku nieruchomości administrowane przez EB-6 (Tysiąclecie) o łącznej powierzchni 94 542,44 m2 (powierzchnia terenów zewnętrznych 94 542,44 m2, w tym powierzchnia trawników 67 801,29 m2). Usługa nie obejmuje utrzymania czystości w budynkach. Część 11 obejmuje kompleksowe sprzątanie i utrzymanie czystości i porządku nieruchomości administrowanych przez EB-6 (Załęże) o łącznej powierzchni 86 807,45 m2 (powierzchnia wewnętrzna w budynkach: 13 049,37 m2, powierzchnia tere nów zewnętrznych 73 758,08 m2, w tym powierzchnia trawników 25 971,96 m2); Część 12 obejmuje kompleksowe sprzątanie i utrzymanie czystości i porządku nieruchomości położonych przy ul. Jana 10, ul. Mieszka I 2, ul. Janasa 6, ul. Rynek 13 – budynki użytkowe o wyższym standardzie o łącznej powierzchni 1857,96 m2 (powierzchnia wewnętrzna w budynkach: 1538,69 m2, powierzchnia terenów zewnętrznych 319,27 m2). Usługa nie obejmuje koszeń trawy. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera wzór umowy wraz z załącznikami, gdzie określone są powierzchnie wewnątrz budynków (załącznik nr 1.1 do 1.12 do wzoru umowy), powierzchnie zewnętrzne, w tym powierzchnie trawników do koszenia (załącznik nr 2.1 do 2.12 do wzoru umowy), standardy świadczenia (czynności, częstotliwość) usług (załącznik 3/3a/3b/3c/3d/3e/3f do wzoru umowy) oraz pozostałe informacje określające wielkość i zakres przedmiotu zamówienia. 4. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę. Zamawiający wymaga, dla każdej części zamówienia, aby osoby biorące bezpośrednio udział w realizacji zamówienia tj. osoby wyznaczone do realizacji umowy w zakresie czynności związanych z bieżącym utrzymaniem czystości i porządku były w okresie realizacji umowy zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.) przez Wykonawcę lub Podwykonawcę. Zamawiający nie wymaga zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących prace doraźne związane z koszeniem trawy, pielęgnacją roślin, odśnieżaniem lub myciem okien oraz czynności związanych z koordynacją wykonania usług. Wymóg nie dotyczy m.in. osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej, w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście usługi na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy. Sposób kontroli oraz sankcje związane z niespełnieniem ww. wymogu opisane są we wzorze umowy. Sposób dokumentowania zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wyżej wymienione czynności, uprawnienia w zakresie kontroli spełnienia wymogu zatrudnienia na umowę o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, określone zostały we wzorze umowy. 5. Prawo opcji. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany zakresu/wielkości przedmiotu zamówienia w trakcie trwania umowy, który może zostać zmniejszony lub zwiększony w związku ze: 1) zmianą liczby m2 powierzchni nieruchomości, w których wykonywane są usługi w częściach wspólnych budynków, na terenach zewnętrznych w przypadku np. oddania lub objęcia do zarządzania nieruchomości przez KZGM w Katowicach lub rozbieżności w stanie faktycznym, dla których usługi wykonywane są z określoną w harmonogramie częstotliwością, 2) zwiększoną liczbą koszeń trawy dla danych nieruchomości lub koniecznością doraźnego posprzątania nieruchomości w szczególności, gdy daną nieruchomość Zamawiający objął w administrowanie na kilka dni lub podmiot trzeci nakazał posprzątać daną nieruchomość lub powierzchnia jest objęta umową, a usługi mają być wykonane jednorazowo (dodatkowe zabrudzenia); Prawo opcji polega na możliwości zwiększenia lub zmniejszenia wartości przedmiotu umowy. Górną granicą zobowiązania (największy możliwy zakres zamówienia z uwzględnieniem prawa opcji) stanowi kwota wynikająca z iloczynu wielkości powierzchni (zewnętrznych, wewnętrznych, koszenia - w zależności od części zamówienia) i cen jednostkowych dla wskazanych w SIWZ powierzchni oraz okresu realizacji zamówienia dla poszczególnych części zamówienia zwiększona dla części 1 i 11 do 30 %, dla każdej z pozostałych części zamówienia do 15 % jej wartości. Zamówienie gwarantowane (najmniejszy możliwy zakres zamówienia) stanowi kwota wynikająca z iloczynu wielkości powierzchni (zewnętrznych, wewnętrznych, koszenia - w zależności od części zamówienia) i cen jednostkowych dla wskazanych w SIWZ powierzchni oraz okresu realizacji zamówienia dla poszczególnych części zamówienia pomniejszona dla części 1 i 11 do 30 %, dla każdej z pozostałych części zamówienia do 15 % jej wartości. Warunki skorzystania z prawa opcji zostały opisane we wzorze umowy. Zasady dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia obligatoryjnego (gwarantowanego). Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wykorzystania wszystkich ilości wynikających z prawa opcji a Wykonawcy nie przysługuje roszczenie z tego tytułu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90900000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca składający ofertę obowiązany jest wnieść wadium, oddzielnie dla każdej części na którą składa ofertę, w wysokości 10 000 zł. Uwaga! W przypadku składania oferty na więcej niż 1 część Wykonawca zobowiązany jest wnieść wielokrotność tej kwoty odpowiadającą liczbie części na które składa ofertę. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. 2018 poz 110 ze zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach PKO BP 16 1020 2313 0000 3602 0515 4762 W tytule przelewu należy wpisać: „Kompleksowe sprzątanie i utrzymanie czystości i porządku nieruchomości zarządzanych przez KZGM w Katowicach. (NZ.231.144.2018) - część .....”. 4. Wadium należy wnieść do upływu terminu składania ofert tj. do 20.11.2018 r. do godz. 08:45. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu termin wniesienia wadium zostanie dotrzymany, jeżeli wadium będzie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający zaleca dołączyć do oferty dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie pieniądza z adnotacją o części zamówienia, na którą Wykonawca składa ofertę. 7. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału. Zamawiający dopuszcza złożenie wadium w kopii potwierdzonej „za zgodność z oryginałem” jedynie w przypadku, gdy przepisy prawa lub treść dokumentu wadialnego nie uzależniają skutecznego, nieodwołalnego i bezwarunkowego zobowiązania gwaranta do zapłaty gwarantowanej sumy na pierwsze żądanie zamawiającego od konieczności posiadania przez zamawiającego dokumentu gwarancyjnego w formie oryginału. 8. Wadium wnoszone w postaci innej niż pieniądz należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 9. W treści wadium składanego przez Wykonawcę w formie innej niż pieniądz musi być wskazane jakiej części zamówienia dotyczy i muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może je zatrzymać. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, gdy nastąpią okoliczności przewidziane w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 11. Zamawiający dopuszcza by w przypadku Wykonawców występujących wspólnie wadium zostało wniesione przez jednego z tych Wykonawców lub przez Pełnomocnika. 12. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. 14. Wykonawcy, którego oferta dla danej części zamówienia zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wniesione do niej wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie tej części zamówienia publicznego. 15. UWAGA: W przypadku, gdyby Wykonawca składał oferty na więcej niż jedną część zamówienia, a wniesione wadium nie pokrywałoby sumy wysokości wadium odpowiedniej dla wszystkich części zamówienia, na które Wykonawca składa oferty i Wykonawca nie określi których części wniesione wadium dotyczy, Zamawiający uzna, że wadium w ogóle nie zostało wniesione.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. 1. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w Rozdziale VIII pkt 3 SIWZ należy sporządzić aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w formie JEDZ, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 lub 6 do SIWZ. Informacje zawarte w formularzu JEDZ stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. Wykonawca zobowiązany jest przesłać JEDZ Zamawiającemu w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zaszyfrowany, pocztą elektroniczną na adres e-mail: jedz@kzgm.katowice.pl w taki sposób, aby dotarł do Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. II. W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca składa dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ. Oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach