Przetargi.pl
Zwiększenie efektywności energetycznej budynku szkoły w zaraszowie

Gmina Bychawa ogłasza przetarg

  • Adres: 23100 Bychawa, ul. Partyzantów
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 81 5660004 w. 42 , fax. 815 660 048
  • Data zamieszczenia: 2018-03-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bychawa
    ul. Partyzantów 1
    23100 Bychawa, woj. lubelskie
    tel. 81 5660004 w. 42, fax. 815 660 048
    REGON: 43102009000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.umbychawa.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zwiększenie efektywności energetycznej budynku szkoły w zaraszowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.4.1. Przedmiotem zamówienia obejmuje: 1.4.1.1. Część I: roboty ogólnobudowlane oraz zagospodarowanie terenu: docieplenie ścian, roboty malarskie, roboty blacharskie, rusztowanie, remont kominów oraz budowa nowych, docieplenie stropodachu, wymiana stolarki, remont ścian piwnic, remont żelbetowego daszku nad wejściem, roboty dodatkowe, zagospodarowanie terenu, 1.4.1.2. CZĘŚĆ II: ROBOTY SANITARNE: modernizacja kotłowni wymiana instalacji centralnego ogrzewania modernizacje instalacji wodociągowej 1.4.1.3. Opis budynku Parametry charakterystyczne budynku: - powierzchnia użytkowa 931,79 m2 - kubatura części nadziemnej: 2 031,37 m3 - kubatura piwnic i kanałów 1 166,78 m3 - kubatura całkowita 3 198,15 m3 - długość 43,04 m - szerokość 16,05 m - szerokość 9,61 m Obiekt objęty opracowaniem jest budynkiem użyteczności publicznej i pełni funkcję dydaktyczną. Jest to budynek częściowo dwukondygnacyjny, podpiwniczony, wolnostojący, murowany, o konstrukcji tradycyjnej. Budynek ma poprzeczny układ ścian konstrukcyjnych i układ korytarzowy. Budynek składa się z dwóch części. Ściany murowane, stropy Kleina na belkach stalowych. Stropodach wentylowany. Dach jednospadowy kryty papą. 1.4.2. Ponadto wykonawca zobowiązany jest do: 1.4.2.1. do odtworzenia zamocowania w ramach przedmiotu zamówienia elementów istniejących na elewacji oraz dachu budynku (np. tablic pamiątkowych, tabliczek numeracyjnych, informacyjnych, kratek wentylacyjnych, szyldów, uchwytów do flag, urządzeń klimatyzacyjnych, wentylacyjnych, oświetlenia zewnętrznego, gniazdek, central, kamer i czujników monitoringu balustrad, zadaszeń, anten) w sposób zabezpieczający przed zaciekaniem ścian w czasie opadów poprzez zastosowanie kapinosów (dotyczy Części I), 1.4.2.2. wykonania robót przygotowawczych, porządkowych, zagospodarowania placu budowy, utrzymania zaplecza i placu budowy, dozorowania, doprowadzenia i korzystania z wody oraz energii elektrycznej na terenie budowy. Administrator budynku wskaże miejsca poboru wody i energii elektrycznej na cele budowlane - Wykonawca zawrze z Administratorem budynku stosowną umowę. 1.4.2.3. zapewnienia bezpiecznego przejścia w zakresie uzgodnionym z administratorem budynku i inspektorem nadzoru, 1.4.2.4. uzgodnienia sukcesywnych terminów wejścia do poszczególnych pomieszczeń z pracownikami Administratora budynku, 1.4.2.5. właściwego zabezpieczenia terenu prowadzenia robót, w tym przestrzegania przepisów bhp i ppoż., prowadzenia robót w sposób zapewniający bezpieczeństwo osób przebywających wewnątrz i w otoczeniu budynku, 1.4.2.6. przestawienia w pomieszczeniach mebli biurowych wraz z zawartością w przypadku kolizji z trasą instalacji c.o. oraz powrót do stanu pierwotnego (dotyczy Części II) 1.4.2.7. wykonania otworów w ścianach budynków użytkowanych w celu przeprowadzenia instalacji w sposób jak najmniej pyłotwórczy oraz odpylanie pomieszczenia na bieżąco (dotyczy Części II), 1.4.2.8. bieżącego punktowego wykończenia w użytkowanych pomieszczeniach przynajmniej na gładko (dotyczy Części II), 1.4.2.9. posiadania aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej a przypadku, gdy ważność ubezpieczenia upłynie w trakcie realizacji kontraktu, Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia działalności na dalszy okres i przedłożenia dowodu zawarcia umowy ubezpieczenia w ciągu 7 dni od daty upływu ważności ubezpieczenia, 1.4.2.10. ponoszenia odpowiedzialności na zasadach ogólnych za szkody związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w szczególności za utratę dóbr materialnych, uszkodzenie ciała lub śmierć osób oraz ponoszenia odpowiedzialności za wybrane metody działań i bezpieczeństwo na terenie budowy. 1.4.2.11. ponoszenia odpowiedzialności wobec osób trzecich za szkody, następstwa tych szkód i inne zdarzenia powstałe w związku z wykonywaniem robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia, chyba że odpowiedzialnym za powstałe szkody jest Zamawiający lub osoba trzecia, za którą Zamawiający ponosi odpowiedzialność. 1.4.2.12. prowadzenia robót w sposób nie powodujący dewastacji pomieszczeń i terenu obiektu oraz zapewnienia spełnienia wymaganych warunków techniczno-użytkowych, 1.4.2.13. umożliwienia wstępu na teren budowy wyłącznie osobom upoważnionym przez Zamawiającego lub Wykonawcę, 1.4.2.14. ponoszenia kosztów naprawienia każdej szkody rzeczywistej powstałej w obiekcie, którego dotyczy przedmiot zamówienia i za którą ponosi odpowiedzialność na zasadach ogólnych, a spowodowanej wypadkiem zaistniałym przed dniem odbioru końcowego, który nie był objęty ryzykiem Zamawiającego lub czynnościami Wykonawcy na terenie budowy po dniu odbioru końcowego. 1.4.2.15. utrzymania dróg dojazdowych do placu budowy w należytym porządku, pokrycia kosztów napraw i przywrócenia do stanu poprzedniego dróg zniszczonych podczas transportu przez Wykonawcę lub inne podmioty, za które ponosi on odpowiedzialność, w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, 1.4.2.16. wykonywania robót budowlanych w sposób nie zakłócający pracy czynnego obiektu, utrzymywania w należytym porządku i czystości wspólnie użytkowanych ciągów komunikacyjnych, 1.4.2.17. uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę, w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów i ich instalacji, 1.4.2.18. potwierdzenia uporządkowania terenu oświadczeniem Administratora o należytym jego wykonaniu, 1.4.2.19. zachowania w czasie wykonywania robót budowlanych wymagań ochrony środowiska, w szczególności podjęcie działań minimalizujących możliwość wystąpienia w wyniku prowadzonych prac budowlanych szkód przyrodniczych, 1.4.2.20. usuwania we własnym zakresie odpadów z terenu budowy z zachowaniem przepisów ustawy o odpadach oraz udokumentowania wywozu i utylizacji tych odpadów, 1.4.2.21. ponoszenia kosztów wywozu, utylizacji i złomowania odpadów oraz uwzględnienia w cenie ofertowej ewentualnych dochodów Wykonawcy z tego tytułu, 1.4.2.22. przedłożenia zgodnie z przepisami ustawy o odpadach informacji o wytwarzanych odpadach oraz sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami, 1.4.2.23. ponoszenia odpowiedzialności z tytułu konieczności uiszczenia opłat, kar lub grzywien przewidzianych w przepisach dotyczących ochrony środowiska lub przyrody i przepisach regulujących gospodarkę odpadami, 1.4.2.24. do podjęcia czynności prawnych zmierzających do przejęcia odpowiedzialności z tytułu zobowiązań prywatnoprawnych lub publicznoprawnych, które mogą być dochodzone od Zamawiającego z powodu naruszenia przez Wykonawcę przepisów z zakresu ochrony środowiska lub przyrody, 1.4.2.25. wykonywania przedmiotu zamówienia z należytą starannością zgodnie z Szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia, nienaruszającymi umowy poleceniami Inspektora nadzoru inwestorskiego, zasadami wiedzy technicznej oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego, 1.4.2.26. ponoszenia odpowiedzialności za jakość wykonywanych robót budowlanych oraz za jakość zastosowanych do robót materiałów, 1.4.2.27. przekazywania Inspektorowi nadzoru inwestorskiego informacji dotyczących realizacji przedmiotu zamówienia oraz umożliwienia mu przeprowadzenia kontroli ich wykonywania, 1.4.2.28. wykonywania robót budowlanych oraz innych czynności objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z właściwymi przepisami prawa oraz z zasadami wiedzy technicznej, 1.4.2.29. terminowego usuwania wad, ujawnionych w czasie wykonywania robót lub ujawnionych w czasie odbiorów oraz w czasie obowiązywania rękojmi i gwarancji oraz ponoszenie kosztów ich usunięcia, 1.4.2.30. zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót, a w razie zniszczenia lub uszkodzenia – ich odtworzenia oraz poniesienia kosztów tego odtworzenia, 1.4.2.31. stosowanie materiałów, wyrobów i urządzeń zgodnych z obowiązującymi normami posiadających atesty dopuszczające ich stosowanie w obiektach będących przedmiotem zamówienia. Parametry techniczne materiałów i wyrobów użytych do wykonania zamówienia muszą spełniać wymagania określone w ustawie Prawo budowlane i ustawie o wyrobach budowlanych oraz nie mogą być gorsze od przyjętych w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, 1.4.2.32. brania udziału w wyznaczonych terminach w spotkaniach roboczych oraz odbiorach robót, 1.4.2.33. wykonanie wszelkich badań powykonawczych w szczególności prób ciśnieniowych, pomiaru skuteczności zerowania, ochrony przeciwporażeniowej instalacji elektrycznych, itp., 1.4.2.34. sukcesywnego prowadzenia dokumentacji budowy oraz kompletowania dokumentacji powykonawczej wraz z postępem robót oraz odbiorami robót zanikających i ulegających zakryciu i poddawanych odbiorom częściowym, 1.4.2.35. udostępnienia dokumentów budowy oraz dokumentacji powykonawczej Zamawiającemu na każde żądanie, 1.4.2.36. powiadomienia Inspektora nadzoru inwestorskiego o gotowości do odbioru robót zanikających lub ulegających zakryciu oraz umożliwić Inspektorowi nadzoru inwestorskiego sprawdzenie każdej roboty zanikającej lub ulegającej zakryciu, 1.4.2.37. przygotowania dokumentacji powykonawczej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, odzwierciedlając i dokumentując stan faktyczny wykonania robót, pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu odbioru robót, a w szczególności: protokoły badań i prób, sprawozdania, niezbędnych świadectw kontroli jakości, dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń. Dokumentacja powykonawcza musi być opatrzona szczegółowym spisem oraz wpięta w segregator, 1.4.2.38. przeszkolenia osób wskazanych przez użytkownika w zakresie obsługi urządzeń i systemów zainstalowanych w obiekcie, oraz opracowanie instrukcji użytkowania, potwierdzone oświadczeniem osób przeszkolonych oraz przedstawiciela Administratora budynku, 1.4.2.39. sporządzenia świadectwa charakterystyki energetycznej budynku po termomodernizacji (dotyczy cz. I), 1.4.2.40. realizacji robót zamiennych w stosunku do robot budowlanych opisanych w projekcie budowlanym, jeżeli ich wykonanie jest konieczne dla realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, 1.4.2.41. przygotowanie w terminie zakończenia robót - zestawienia rzeczowego wykonanych robót w układzie kosztorysu inwestorskiego zawierającego rzeczywiste ilości wykonanych robót. 1.4.2.42. wskazania Kierownika budowy lub kierowników robót, posiadających niezbędne uprawnienia budowlane, pełniące samodzielne funkcje w budownictwie, zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, 1.4.2.43. pełnienia funkcji koordynatora podwykonawców (w przypadku powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcom) podczas wykonywania robót i usuwania ewentualnych wad, odpowiedzialność za działania lub uchybienia każdego Podwykonawcy. 1.4.2.44. angażowania odpowiedniej liczby osób, posiadających niezbędne uprawnienia, wiedzę i doświadczenie do wykonywania powierzonych im robót i innych czynności w ramach wykonania zamówienia, gwarantujących terminowe wykonanie przedmiotu zamówienia z odpowiednio wysoką jakością, 1.4.2.45. stosowania się do poleceń Inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnych z przepisami prawa i postanowieniami zawartej umowy, 1.4.2.46. przerwania robót na żądanie Zamawiającego oraz zabezpieczenia wykonania robót przed ich zniszczeniem, 1.4.2.47. wyznaczenia odpowiedniej osoby za osobę spośród personelu Wykonawcy lub jego Podwykonawcy wobec której Inspektor nadzoru inwestorskiego zgłosi żądanie jej usunięcia, która pomimo udzielonego jej upomnienia uporczywie wykazuje rażący brak staranności, wykonuje swoje obowiązki w sposób niekompetentny lub niedbały, nie stosuje się do postanowień umowy lub stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa, zdrowia lub ochrony środowiska, w szczególności narusza zasady bhp oraz przepisy ppoż, 1.4.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, jego zakres i warunki realizacji zostały przedstawione w niniejszej SIWZ oraz w załączonych dokumentach: przedmiarze robót – zał. Nr 8, dokumentacji projektowej – zał. Nr 9 oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót – zał. Nr 10. Przedmiar robót stanowi jedynie materiał pomocniczy i nie stanowi podstawy określenia zakresu przedmiotu zamówienia. Przedmiar robót powinien być odczytywany w powiązaniu z SIWZ w tym, z Dokumentacją projektową i Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. Uważa się, że Wykonawca dokładnie zapoznał się ze szczegółowym opisem robót, które należy wykonać i sposobem ich wykonania. Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie, w celu uzyskania dodatkowych informacji koniecznych do prawidłowego przygotowania oferty. Wykonawca do kalkulacji ceny ofertowej jest zobowiązany do uwzględnienia wszystkich dokumentów stanowiących Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia co potwierdza w formularzu ofertowym. Uwaga! Wszystkie wymienione w dokumentacji materiały i urządzenia opatrzone nazwami, które mogą pojawić się w dokumentacji mają na celu określenie wymaganych minimalnych parametrów, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza materiały innych producentów pod warunkiem spełnienia przez nie minimalnych parametrów. Nie stanowią one narzucenia bądź sugestii Zamawiającego. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności przy realizacji zamówienia: wykonywanie prac fizycznych przy realizacji robót budowlanych i instalacyjnych – jeżeli wykonywanie tych czynności polegać będzie w przypadku danego wykonawcy na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowanie tego obowiązku przez zamawiającego zawarto w załączniku Nr 7 – ogólne warunki umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45443000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 6.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 15 000,00 PLN (słownie złotych: piętnaście tysięcy) - w przypadku składania oferty na realizację Części I zamówienia i 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące) - w przypadku składania oferty na realizację Części II zamówienia. 6.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110). 6.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy zamawiającego: Rejonowy Bank Spółdzielczy w Bychawie nr rachunku: 97 8685 0001 0017 3892 2000 0060 z adnotacją „Wadium - Znak sprawy: GPK.271.3.2018 Zwiększenie efektywności energetycznej budynku szkoły w Zaraszowie”. Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. 6.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami. 6.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 6.7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert.  6.8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy. 6.9. Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 6.10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6.11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 6.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa ww. warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców w ramach spółki cywilnej lub konsorcjum każdy z wykonawców powinien przedłożyć dokumenty wymienione w pkt 2 oraz dołączyć pełnomocnictwo dla jednego podmiotu do reprezentowania wszystkich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego (art. 23 ust. 2 ustawy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną