Przetargi.pl
wykonanie usług holowania i parkowania pojazdów zabezpieczonych do celów procesowych oraz holowania pojazdów służbowych na potrzeby KMP w Piotrkowie Trybunalskim

Komenda Wojewódzka Policji w Łodzi ogłasza przetarg

  • Adres: 91-048 Łódź, ul. Lutomierska 108/112
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 6652295 , fax. 042 6652080
  • Data zamieszczenia: 2016-03-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Wojewódzka Policji w Łodzi
    ul. Lutomierska 108/112
    91-048 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 042 6652295, fax. 042 6652080
    REGON: 47075497600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodzka.policja.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    wykonanie usług holowania i parkowania pojazdów zabezpieczonych do celów procesowych oraz holowania pojazdów służbowych na potrzeby KMP w Piotrkowie Trybunalskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi przewozu i parkowania pojazdów zabezpieczonych do celów procesowych na potrzeby KMP w Piotrkowie Trybunalskim (nie objętych dyspozycją art.50a ust.1 i art.130a ust. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zmianami), ochrony mienia z uwagi na podjęcie przez policję czynności służbowych oraz holowanie pojazdów służbowych Policji. 2. Zakres podstawowych czynności wchodzących w skład każdorazowego zlecenia obejmuje: 2.1. Przyjęcie zlecenia i udokumentowanie go przez służbę dyspozytorską Wykonawcy (gotowość przez całą dobę). 2.2. Dojazd (holownika) w określonym czasie, możliwie najkrótszą drogą do wskazanego przez jednostkę zlecającą miejsca zdarzenia, przy czym najdalszym miejscem, z którego następuje dojazd pojazdu holowniczego przy rozliczaniu usługi będzie parking wskazany w umowie. 2.3. Załadunek pojazdu na pojazd holujący, bez względu na warunki atmosferyczne, porę dnia lub nocy, utrudnienia wynikające z ukształtowania terenu lub zabudowy oraz spoza drogi (np. pojazd w rowie, zaklinowany na drzewie lub słupie, z innym pojazdem, pojazd w wodzie, na grząskim terenie, wyciągany z torowiska, pojazd leżący na dachu). W przypadku pojazdów ciężarowych wszelkie czynności niezbędne do holowania/przewozu (np. przy ciągniku siodłowym z naczepą usunięcie blokady hamulców i sterowania, demontaż i montaż wału pędnego) celem dokonania załadunku. Dotyczy również prac związanych z zebraniem wszystkich elementów wskazanych przez funkcjonariuszy, które oddzieliły się od pojazdu w trakcie zdarzenia i umieszczenie ich na lawecie oraz uporządkowanie po zdarzeniu miejsca zdarzenia za wyjątkiem neutralizacji substancji chemicznych i łatwopalnych np. oleju, paliwa. 2.4. Przewóz pojazdu na parking Wykonawcy wskazany w zał. nr 6 do SIWZ - opis parkingu lub inne miejsce wskazane przez osobę zlecającą usługę. Pojazd holujący nie może opuścić miejsca zdarzenia bez zgody osoby, która kieruje grupą obsługującą zdarzenie. Przejazd z miejsca zdarzenia i rozładunek pojazdu na parkingu powinien odbywać się w obecności funkcjonariusza Policji. 2.5. Rozładunek pojazdu na parkingu Wykonawcy wraz z ich protokolarnym przyjęciem przez służbę dyspozytorską parkingu w obecności funkcjonariusza, który wykonujący czynności związane z zabezpieczeniem pojazdu zobowiązany jest do jego oplombowania i osznurowania. 2.6. Powrót (holownika) na parking Wykonawcy występować może jedynie w przypadku: a) gdy wykonanie usługi holowania (przewozu) i rozładunek pojazdu jest w innym miejscu wskazanym przez funkcjonariusza na zleceniu usługi niż parking Wykonawcy podany w umowie, b) gdy wykonanie usługi holowania (przewozu) i rozładunek pojazdu jest w innym miejscu wskazanym przez funkcjonariusza na zleceniu usługi niż parking Wykonawcy podany w umowie 2.7. Parkowanie (przechowywanie) pojazdu na parkingu Wykonawcy do czasu, gdy pozostawał on będzie w dyspozycji jednostki zlecającej, obejmuje: przyjmowanie pojazdów, ewidencjonowanie, ochrona i nadzór nad pojazdami, wydawanie pojazdów. Wykonawca musi dysponować materiałem (np. brezent, folia) umożliwiającym zabezpieczenie wnętrza pojazdu przed wpływem warunków atmosferycznych. Pojazdy zabezpieczone na parkingu powinny być osznurowane i oplombowane. Wykonawca ma obowiązek odłączyć pojazd od źródła zasilania oraz opróżnić układ chłodzenia silnika w przypadku, gdy pomiar glikometrem wskaże odporność na zamarzanie powyżej -10oC. Do umieszczanych pojazdów powinien być łatwy dostęp w celu dokonania dodatkowych oględzin. W przypadku, gdy wymagane będzie zabezpieczenie pojazdu w sposób uniemożliwiający zatarcie śladów niezbędnych do przeprowadzenia dochodzenia, Wykonawca ma obowiązek umieścić pojazd w miejscu ograniczającym wpływ warunków atmosferycznych (np. garaż, wiata) oraz dostęp osób trzecich. 2.8. Udostępnianie pojazdu do oględzin (badań) uprawnionym osobom wskazanym przez jednostkę zlecającą na potrzeby, której zabezpieczono pojazd oraz każdorazowe dokumentowanie tego faktu przez służbę dyspozytorską parkingu. 2.9. Za pierwszą dobę parkowania przyjmuje się pierwszy dzień następujący po umieszczeniu pojazdu na parkingu Wykonawcy. 3. Wykonawca zobowiązany jest do: 3.1. Całodobowej gotowości do przyjęcia i wykonania zlecenia - również w niedziele i święta 3.2. Stawienia się w gotowości do usunięcia i przemieszczenia pojazdu (pojazdów) w każdym miejscu powiatu piotrkowskiego w tym miasta Piotrków Trybunalski, przy czym czas reakcji, liczony od momentu powiadomienia przez Policję służby dyspozytorskiej parkingu o konieczności holowania wskazanego pojazdu na teren parkingu do chwili przyjazdu pojazdu holującego na miejsce wezwania, nie może być dłuższy niż 60 minut. 3.3. Zapewnienia środków transportowych, urządzeń oraz sprzętu pomocniczego przeznaczonych do usuwania i przemieszczenia pojazdów odpowiadających warunkom określonym w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. 2015, poz. 305 z późn. zm.). 3.4. W przypadku nieposiadania własnego sprzętu, powierzenia wykonania usługi holowania podwykonawcy posiadającemu uprawnienia niezbędne do wykonania tej usługi, w szczególności licencji lub równoważnego dokumentu na transport rzeczy zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 r., poz. 1414). 3.5. Maksymalnie sprawnego usunięcia pojazdów blokujących ruch. 3.6. Zapewnienia całodobowej łączności przy użyciu telefonu w celu umożliwienia przekazywania dyspozycji w każdym momencie świadczenia usługi. 3.7. Zabezpieczenia pojazdu i ładunku, gdy znajduje się na pojeździe holowanym przed uszkodzeniem, zniszczeniem, kradzieżą w czasie transportu na wskazany parking Wykonawcy lub inne miejsce oraz w czasie przechowywania, do czasu wydania go uprawnionemu podmiotowi. 3.8. Nieujawniania osobom trzecim informacji pozyskanych w wyniku świadczenia usługi. 3.9. Wykonywania dyspozycji w sposób określony w umowie, z uwzględnieniem formalności wymaganych w załącznikach do niniejszej umowy. 3.10. Świadczenia usług objętych umową zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym i rozporządzeniami wydanymi na podstawie tej ustawy. 3.11.Rzetelnego prowadzenia i przekazywania Zamawiającemu usługi do dziesiątego dnia każdego miesiąca wykazu deponowanych na parkingu pojazdów wg stanu na ostatni dzień poprzedniego miesiąca. 3.12. Niezwłocznego pisemnego poinformowania Zamawiającemu usługi w przypadku nieodebrania w wyznaczonym terminie pojazdu przez osobę upoważnioną. 3.13. Z chwilą wygaśnięcia/rozwiązania umowy - do pisemnego powiadomienia odbiorcy usługi o ilości przechowywanych pojazdów pozostających w dyspozycji jednostki Policji - nie później, niż 3 dni od zakończenia umowy. 3.14. Przewiezienia pojazdów będących w dyspozycji jednostki Policji na parking wskazany w umowie po stawkach przewidzianych umową - w przypadku, gdy przed zawarciem niniejszej umowy usługi objęte umową wykonywał na rzecz Zamawiającego inny podmiot. 4. Wykonawca może zostać zobowiązany do wykonania dodatkowych czynności: 4.1. Przejazd dźwigu do miejsca załadunku lub rozładunku pojazdu. Nie dotyczy użycia dźwignika np. typu HDS znajdującego się na stałym wyposażeniu pojazdu holowniczego-lawety. Decyzje o konieczności użycia dźwigu będzie podejmował funkcjonariusz potwierdzając ją na zleceniu usługi. Koszt przejazdu obejmuje koszt dojazdu i powrotu dźwigu wg stawek taryfikatora określonych w umowie (niezależnie od tego czy dźwig stanowi własność wykonawcy czy też podwykonawcy) i będzie stanowił odrębną pozycję na fakturze VAT, którą Wykonawca wystawi za wykonanie usługi. Trasa dojazdu i powrotu dźwigu będzie liczona możliwie najkrótszą drogą od parkingu Wykonawcy do miejsca zdarzenia i z powrotem na parking lub inne miejsce wskazane przez funkcjonariusza na zleceniu usługi. 4.2. Praca dźwigu użytego do załadunku i rozładunku na miejscu zdarzenia, na parkingu lub w innym miejscu powinna być odnotowana przez funkcjonariusza wraz z godziną jej rozpoczęcia i zakończenia w zleceniu usługi. Wykonawca w przypadku użycia dźwigu nie może obciążać dodatkowo Zamawiającego kosztem załadunku i rozładunku. Koszt wykonania ogółu czynności niezależnie od jego udźwigu zostanie wkalkulowany w koszt pracy dźwigu i będzie rozliczany wg taryfikatora (§8 ust.2 umowy) jako odrębna pozycja na fakturze VAT. Do roboczogodziny pracy dźwigu nie wlicza się czasu na przygotowanie go do pracy. 4.3. Użycie pojazdu dodatkowego do przewozu ładunku przewożonego przez holowany pojazd. Decyzje o konieczności przeładunku towaru podejmować będzie funkcjonariusz potwierdzając ją w zleceniu. Koszt użycia obejmuje koszt dojazdu i powrotu pojazdu dodatkowego i będzie rozliczany wg stawek taryfikatora w umowie i będzie stanowił oddzielną pozycję na fakturze VAT, którą Wykonawca wystawi za wykonanie usługi. Trasa dojazdu i powrotu samochodu dodatkowego będzie liczona możliwie najkrótszą drogą od parkingu Wykonawcy do miejsca zdarzenia i z powrotem na parking lub inne miejsce wskazane przez funkcjonariusza na zleceniu usługi. 4.4. Dodatkowe prace przeładunkowe dotyczą przeładunku towaru znajdującego się na/lub w pojeździe zabezpieczonym, jeżeli pozostawienie ładunku na w.w pojeździe uniemożliwia jego załadunek na lawetę. Decyzje o konieczności przeładunku towaru podejmować będzie funkcjonariusz potwierdzając ją w zleceniu. Koszt prac przeładunkowych będzie rozliczany wg stawek taryfikatora w umowie i będzie stanowił odrębną pozycję na fakturze VAT, którą Wykonawca wystawi za wykonanie usługi. Czas prac przeładunkowych, na fakturze, będzie wynikał z ilości pracowników biorących bezpośredni udział w ww. pracach i rzeczywistego czasu trwania tych czynności. 5. Przewidywana ilość holowań (przewozów) oraz ilość dni/dób parkowania, stanowi podstawę do oszacowania cen do oferty, złożonej w niniejszym postępowaniu. W okresie 18 miesięcy Zamawiający przewiduje następującą ilość holowanych pojazdów oraz ilość dni pozostawania na parkingu Wykonawcy: - ok. 10 holowanych pojazdów o DMC do 0,5 t. - ok. 100 holowanych pojazdów o DMC od 0,5 t do 3,5 t - ok. 20 holowanych pojazdów o DMC powyżej 3,5 t. - ok. 100 dni parkowania pojazdów o DMC do 0,5 t. - ok. 2000 dni parkowania pojazdów o DMC od 0,5 t do 3,5 t. - ok. 200 dni parkowania pojazdów o DMC powyżej 3,5 t. 6. Świadczenie usług w zakresie przedmiotowego zamówienia będzie odbywać się zgodnie z bieżącymi potrzebami jednostki zlecającej. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zamówienia w przedmiocie ilości usług określonych w SIWZ w przypadkach, gdyby odbiegała ona od faktycznych potrzeb jednostki zlecającej w tym zakresie. 7. Określenie przez Zamawiającego ilości przewidywanych usług nie może być podstawą roszczeń ze strony Wykonawcy w razie mniejszej liczby zleceń. 8. Szczegółowy opis warunków zamówienia zawiera wzór umowy stanowiący załącznik Nr 9 do SIWZ - Wzór umowy. 9.Wykonawca, będzie realizował usługi na podstawie dokumentów stanowiących załączniki o nr 1, 2, 3, 4 do wzoru umowy oraz załączniki 5 i 6 do SIWZ (wykaz sprzętu i opis parkingu). 10.Wymagania techniczno-organizacyjne parkingu przewozu i parkowania, zostały określone w załączniku nr 2 do SIWZ. 11.Zamawiający zastrzega, iż po wyborze najkorzystniejszej oferty, a przed podpisaniem umowy upoważniony przedstawiciel Zamawiającego może dokonać weryfikacji danych wskazanych w załączniku nr 5 do SIWZ oraz załączniku nr 6 do SIWZ poprzez oględziny parkingu oraz sprzętu wskazanego ww. załącznikach. W sytuacji, kiedy dane wskazane w ww. załącznikach będą odbiegały od stanu faktycznego, Zamawiający odstąpi od podpisania umowy, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 501181109
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: czas dojazdu do miejsca zdarzenia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.przetargi.lodzka.policja.gov.pl; www.policja.pl/ld/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach