Przetargi.pl
„Usługi kompleksowego utrzymania czystości w obiektach Śląskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wraz z usługami utrzymania terenów zewnętrznych”

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Śląski Oddział Regionalny w Częstochowie ogłasza przetarg

  • Adres: 42-200 Częstochowa, ul. Sobieskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 782 800 , fax. 343 249 428
  • Data zamieszczenia: 2021-01-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Śląski Oddział Regionalny w Częstochowie
    ul. Sobieskiego 7
    42-200 Częstochowa, woj. śląskie
    tel. 343 782 800, fax. 343 249 428
    REGON: 10613083001470
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.arimr.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa osoba prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Usługi kompleksowego utrzymania czystości w obiektach Śląskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wraz z usługami utrzymania terenów zewnętrznych”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie obejmuje usługi kompleksowego utrzymania czystości w obiekcie Śląskiego Oddziału Regionalnego i obiektach 17 Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wraz z usługami utrzymania terenów zewnętrznych. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych w zakresie dwóch części: Zadanie 1 - usługi kompleksowego utrzymania czystości w obiektach 16 Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wraz z usługami utrzymania terenów zewnętrznych. Zadanie 2 - usługi kompleksowego utrzymania czystości w obiekcie Śląskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Biurze Powiatowym z siedzibą w Częstochowie wraz z usługami utrzymania terenów zewnętrznych. Opis przedmiotu zamówienia dla Zadania Nr 1 i 2: Załącznik nr 1a- Wykaz lokalizacji i osób odpowiedzialnych po stronie Zamawiającego wraz z ilością osób zatrudnionych w poszczególnych jednostkach, Załącznik nr 1b – Wykaz powierzchni objętych umową, Załącznik nr 1c – Wykaz garaży objętych umową w Śląskim Oddziale Regionalnym ARiMR. Zamawiający zalecił dokonanie oględzin obiektów objętych zamówieniem. W celu dokonania wizji lokalnej obiektów należy się kontaktować z osobami wskazanymi w Załączniku nr 1a do SIWZ/Umowy. Oględziny będą przeprowadzone zgodnie z zasadami obowiązującymi w sytuacji zagrożenia epidemicznego COVID-19 w obecności minimum jednego pracownika ARiMR. Zamawiający zastrzegł sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia powierzchni wewnętrznych oraz terenów zewnętrznych, w celu dostosowania do aktualnej sytuacji lokalowej Śląskiego Oddziału Regionalnego oraz Biur Powiatowych ARiMR w województwie śląskim. Zamawiający zastrzegł sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia powierzchni okien, w celu dostosowania do aktualnej sytuacji lokalowej Śląskiego Oddziału Regionalnego oraz Biur Powiatowych ARiMR w województwie śląskim. Zwiększenie lub zmniejszenie powierzchni sprzątanej lokali w wyżej wymienionym zakresie spowoduje przeliczenie aktualnej powierzchni przez stawkę sprzątania za 1 m², zgodnie ze stawką zaproponowaną w ofercie Wykonawcy Szczegółowy zakres usług (zakres czynności i obowiązków oraz częstotliwości ich wykonania), 1) usługi realizowane codziennie: a) mycie i dezynfekcja biurek wraz z zabudową i osłonami z plexi (bądź też szklanych jeśli takie występują) oraz stolików, krzesełek i urządzeń przeznaczonych dla beneficjentów w Punktach Obsługi Klienta oraz Kancelariach Biur Powiatowych, przy czym osłony z plexi należy myć wodą z mydłem, b) odkurzanie wykładzin oraz mycie powierzchni płaskich wraz z dezynfekcją (środek do dezynfekcji po stronie Wykonawcy) w Punktach Obsługi Klienta oraz Kancelariach Biur Powiatowych c) mycie i dezynfekcja klamek i poręczy oraz wszystkich pozostałych stref dotykowych, przy czym środek do dezynfekcji stref dotykowych ma zapewnić Wykonawca, d) opróżnianie koszy na śmieci oraz pojemników w niszczarkach biurowych w momencie ich zapełnienia wraz z wymianą wkładów foliowych i każdorazowe wynoszenie (nieczystości, ścinek) w odpowiednie miejsce zgodnie z systemem zbierania i segregowania odpadów obowiązującym w obiekcie oraz aktualnymi przepisami w tym zakresie, e) mycie płaskich powierzchni podłóg oraz powierzchni podestów i schodów w ramach ciągów komunikacyjnych (jeśli takie występują) środkami do tego przeznaczonymi; f) sprzątanie schodów i wejść (podestów) do budynków tj.; w okresie wiosenno-letnim: zamiatanie schodów, odkurzanie wycieraczek, w okresie jesienno-zimowym: usuwanie błota pośniegowego, zwalczanie śliskości i oblodzeń, odśnieżanie i posypywanie środkami uszorstniającymi wraz z zapewnieniem odpowiednich do takich czynności środków, przy czym odśnieżanie i posypywanie terenów utwardzonych winno być wykonane do godz. 7:00 oraz sukcesywnie w ciągu dnia w przypadku opadów śniegu. Wszelki materiał do wykonania powyższych prac Wykonawca winien wkalkulować w cenę Oferty. g) dbanie o czystość wraz z dezynfekcją urządzeń sanitarnych: umywalki (zlewozmywaki), sedesy, pisuary, bidety, podajniki na mydło w płynie oraz ręczniki papierowe typu ZZ, blaty i stoliki kuchenne środkami do tego przeznaczonymi; h) usuwanie plam z wykładzin i mebli tapicerowanych w momencie powstania i zlecenia ich usunięcia przez Zamawiającego, przy czym Zamawiający zastrzega, iż przez cały okres trwania umowy zleci usługę prania wykładzin maksymalnie 15% ( tj. 443,2 m ² )powierzchni podanej w załączniku nr 1b do umowy i taką powierzchnię należy przeliczyć i zadeklarować w ofercie cenowej, i) usuwanie śladów rąk i innych zabrudzeń z powierzchni drzwi, mebli i powierzchni szklanych. 2) usługi realizowane nie rzadziej niż 2 razy w tygodniu, obejmujące: a. odkurzanie wykładzin dywanowych, b. przecieranie na wilgotno środkami do tego przeznaczonymi blatów biurek, stolików, kontenerów i szafek gospodarczych w pomieszczeniach biurowych, 3) usługi realizowane 1 raz w tygodniu, obejmujące: a) mycie przeszkleń w drzwiach oraz w witrynach przeszklonych, b) mycie tablic, gablot i oznakowania, c) mycie luster w toaletach oraz w pomieszczeniach socjalnych (jeśli występują) 4) usługi realizowane wg potrzeb dotyczące utrzymania terenów zewnętrznych oraz terenów zielonych w Biurach Powiatowych ARiMR: Cieszyn, Racibórz, Tarnowskie Góry, Jastrzębie Zdrój, Żywiec, oraz w Śląskim Oddziale ARiMR obejmujące: a) w okresie zimowym – odśnieżanie terenu utwardzonego wraz z parkingiem o powierzchni zgodnej z załącznikiem Wykaz powierzchni nr 1b do Umowy, b) opryski bukszpanu w Biurze Powiatowym w Raciborzu (materiał Wykonawcy), przy czym termin wykonania oprysków należy każdorazowo uzgodnić bezpośrednio z Kierownikiem Biura Powiatowego w Raciborzu (Zamawiający przewiduje 4 opryski w ciągu roku), c) systematyczne uprzątanie opadających liści i gałęzi (bez ich wywozu), w odpowiednie miejsce zgodnie z systemem zbierania i segregowania odpadów obowiązującym w obiekcie oraz aktualnymi przepisami w tym zakresie) , d) utrzymywanie terenów zielonych: przycinanie, podlewanie, usuwanie nieczystości, uprzątanie zalegających liści, e) powiadamianie o zauważonych usterkach np. uszkodzeniach szyb okiennych lub drzwiowych, wadach w funkcjonowaniu punktów świetlnych, innych awariach. 5) usługi dotyczące utrzymania terenów zielonych w Biurach Powiatowych ARiMR Cieszyn, Racibórz, Jastrzębie Zdrój oraz w Śląskim Oddziale Regionalnym ARiMR, obejmujące: a) koszenie (strzyżenie) trawy w okresie wiosenno-letnim (przy czym zakładamy, iż będzie to okres od 15 kwietnia do 30 października) wraz z usuwaniem pokosu z posesji oraz z wywozem, tzn. że skoszona trawa powinna być zgrabiona oraz wywieziona na koszt Wykonawcy w odpowiednie miejsce. Koszenie trawy w okresie: kwiecień, maj, czerwiec – 2 razy, w okresie: lipiec, sierpień, wrzesień – 2 razy, w okresie miesiąca październik – 1 raz. 6) usługi realizowane, najwyżej jeden raz na kwartał dotyczące czystości wewnątrz pomieszczeń w Śląskim Oddziale ARiMR oraz 17 Biurach Powiatowych ARiMR, obejmujące: a) sprzątanie pomieszczeń magazynów, składnic akt i archiwów (pomieszczenie sprzątane wyłącznie pod nadzorem pracowników ARiMR) b) czyszczenie i konserwacja zewnętrznych powierzchni mebli biurowych oraz kuchennych, c) czyszczenie dostępnych części grzejników centralnego ogrzewania, listew ochronnych (odbojowych) we wszystkich pomieszczeniach, d) mycie wewnątrz i na zewnątrz lodówek i kuchenek mikrofalowych przy zastosowaniu odpowiednich preparatów do tego przeznaczonych, e) czyszczenie całej powierzchni ścian pokrytych glazurą w sanitariatach i pomieszczeniach socjalnych, f) przecieranie na mokro drzwi z ościeżnicami we wszystkich pomieszczeniach Zamawiającego, g) czyszczenie kratek wentylacyjnych, 7) usługi realizowane dwa razy w trakcie obowiązywania umowy, obejmujące: a) w okresie wiosenno-letnim ( kwiecień ) oraz w okresie jesienno-zimowym ( listopad );  mechaniczne czyszczenie i konserwacja powierzchni twardych podłóg (PCV, gres, płytki ceramiczne- zgodnie z powierzchnią przedstawioną w Załączniku nr 1b do Umowy) za pomocą stosownych urządzeń z użyciem odpowiednich środków chemicznych, zgodnych z zaleceniami producenta tj.: zdjęcie starych warstw środka nabłyszczającego i ponowne lakierowanie, impregnacja podłoża. Termin wykonania usługi powinien być uzgodniony z właściwym Kierownikiem Biura Powiatowego odpowiednio wcześniej. b) w okresie wiosenno-letnim ( kwiecień ) oraz w okresie jesienno-zimowym ( listopad );  dwustronne mycie okien wraz z ramami i parapetami wewnątrz oraz na zewnątrz (przez mycie okien Zamawiający rozumie mycie szyb wraz z ramą oraz parapetów wewnętrznych i zewnętrznych). Termin wykonania usługi powinien być uzgodniony z właściwym Kierownikiem Biura Powiatowego odpowiednio wcześniej. c) w okresie wiosenno-letnim oraz w okresie jesienno-zimowym;  wytarcie z kurzu wewnątrz i na zewnątrz wiszących opraw oświetleniowych oraz plafonów (plafony należy przetrzeć wilgotną szmatką oraz ponownie zamontować czyste). Wykaz jednostek wraz z zestawieniem powierzchni objętych Umową zawiera Załącznik nr 1 b do Umowy. Wykaz lokalizacji i osób odpowiedzialnych zawiera Załącznik nr 1a do Umowy. 3.8 W ramach Umowy Wykonawca: 1) zaopatruje sanitariaty w: a) mydło – antybakteryjne w płynie, zawierające substancje chroniące skórę przed wysuszeniem, działające łagodnie na skórę, może zawierać środki pielęgnujące dłonie. Mydło powinno posiadać kartę charakterystyki. Zamawiający nie dopuszcza mydła jako produktu kosmetycznego (mydło w płynie do zamontowanych pojemników na mydło lub w przypadku braku pojemników lub istnieniu pojemników niesprawnych – mydło w płynie w pojemnikach z dozownikiem). Według standardu Zamawiającego dozownik ma być zawsze uzupełniony do ¾ pojemności. b) papier toaletowy w rolkach – Papier toaletowy Jumbo, kolor biały, celuloza (dopuszczony surowiec makulatura ale o parametrach nie gorszych niż celuloza), śr. 18-19 cm, długość ok. 180mb, gramatura minimum 270g – papier do zamontowanych w toaletach pojemników (wg standardu Zamawiającego 1 rolka musi znajdować się w dozowniku, a 2 rolki mają być zostawione w zapasie) c) ręczniki papierowe składane ZZ jednowarstwowe – ręcznik Z-Z wyrób makulaturowy, wymiary listka 22x25 ( +/- 5 % ) cm, kolor szary lub zielony - ręczniki papierowe typu ZZ umieszczone zawsze w dozownikach (nie dopuszcza się aby ręczniki znajdowały się poza pojemnikiem do tego przeznaczonym) d) Łączne średnioroczne zużycie w 16 Biurach Powiatowych środków higienicznych to około 2 600 rolek papieru toaletowego, 7 850 paczek zawierających po 200 sztuk ręczników papierowych typu ZZ, natomiast w Biurze Powiatowym w Częstochowie i w Śląskim Oddziale ARiMR to 2 270 rolek papieru toaletowego oraz 6 800 paczek zawierających po 200 sztuk ręczników papierowych typu ZZ, e) środki zapachowe/odświeżacze powietrza (sukcesywna wymiana zużytych odświeżaczy na nowe), f) kostki toaletowe oraz wkłady żelowe do pisuarów o działaniu antybakteryjnym, odświeżające i zapobiegające osadzaniu się kamienia, g) worki foliowe na śmieci; 2) zaopatruje pomieszczenia socjalne/kuchnie w: a) ręczniki papierowe składane ZZ jednowarstwowe ręczniki papierowe typu ZZ umieszczone zawsze w dozownikach (nie dopuszcza się aby ręczniki znajdowały się poza pojemnikiem do tego przeznaczonym) b) mydło (mydło w płynie do zamontowanych w sanitariatach pojemników na mydło lub – w przypadku braku pojemników lub istnieniu pojemników niesprawnych – mydło w płynie w pojemnikach z dozownikiem). Według standardu Zamawiającego dozownik ma być zawsze uzupełniony do ¾ pojemności. c) worki foliowe na śmieci (zarówno do koszy na śmieci oraz niszczarek, ilość niszczarek 40 sztuki o pojemności 120/160 litrów ) Wszystkie środki czystości Wykonawca dostarczać będzie na bieżąco, aby zachować ciągłość pracy zgodnej z wyznaczonym standardem. Wszelkie środki należy uzupełniać na bieżąco w ciągu dnia pracy. Wykonawca dostarczy środki higieny osobistej dostosowane do zamontowanych w pomieszczeniach sanitarnych i socjalnych pojemników, a w przypadku braku pojemników lub istnieniu pojemników niesprawnych – w przypadku mydła- mydło w płynie z dozownikiem. 3.9 W ramach realizacji niniejszego zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do stosowania następujących wytycznych: a)Wszystkie używane produkty muszą spełniać wymogi Polskich i Europejskich Norm Higieniczno-Sanitarnych i innych wymaganych przepisami prawa aktualnych atestów w tym ważnych w okresie świadczenia usługi terminów przydatności do użytku oraz muszą być dopuszczone do stosowania w Polsce w budynkach użyteczności publicznej. b)Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania sprzętu używanego do świadczenia usługi w nienagannej czystości oraz odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym przez cały okres świadczenia usługi. c) Akcesoria do sprzątania typu ścierki (podział kolorystyczny według rodzaju przeznaczenia powierzchni) oraz wkłady do mopów muszą być utrzymane w odpowiedniej czystości ( np. poprzez częste pranie w pralce poza miejscem Biur Powiatowych lub wymiana na nowe), przy zastosowaniu odpowiedniego detergentu; detergenty zapewnia Wykonawca. d)Wykonawca przed podpisaniem umowy składa Zamawiającemu listę środków i artykułów higieniczno-sanitarnych, które będą używane do utrzymania czystości na terenie wskazanych lokalizacji, zawierającej oznaczenie odpowiednich atestów dla artykułów i środków. Zamawiający umożliwia aktualizację listy środków i artykułów higieniczno-sanitarnych, po wcześniejszej akceptacji listy przez Zamawiającego. e) Wykonawca zobowiązany jest do wyboru środków czystości pozwalających na magazynowanie ich w pomieszczeniu wskazanym przez Zamawiającego na terenie obiektu objętego usługą (za wyjątkiem Biura Powiatowego ARiMR w Bieruniu; w tej lokalizacji Wykonawca zobowiązany jest zapewnić takie pomieszczenie we własnym zakresie). f)Wykonawca zobowiązany jest do posiadania i udostępniania na wezwanie Zamawiającego, kart charakterystyk wszystkich używanych substancji oraz dbanie o ich aktualizację. Zamawiający nie dopuszcza stosowania produktów dopuszczonych do sprzedaży jako kosmetyk, posiadających jedynie kartę produktu (dotyczy mydła w płynie). g)Wymaga się obowiązkowo, aby w toaletach przez całą dobę znajdowały się: papier toaletowy, mydło w płynie, kostki zapachowe do toalet, oraz wkładki żelowe do pisuarów (w przypadku takiej konieczności), odświeżacze powietrza, worki na śmieci oraz ręczniki papierowe typu ZZ umieszczone zawsze w dozownikach (nie dopuszcza się aby ręczniki znajdowały się poza pojemnikiem do tego przeznaczonym, np. były ułożone na wierzchu dozowników ). 3.10 Wykonawca wykona usługę mycia okien w obiektach Śląskiego Oddziału Regionalnego ARiMR dwa razy w trakcie realizacji zamówienia, od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Zamawiającego, tj.: 730-1530, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym, z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem. Wykonawca uwzględni mycie okien wysokich i nieotwieranych wymagających użycia odpowiedniego sprzętu, który zapewni do należytego wykonania zadania ( dotyczy Biura Powiatowego w Kłobucku ). 3.11 Wykonawca winien tak ustalić obsadę, aby liczba pracowników świadczących usługi sprzątania w każdej lokalizacji Zamawiającego wykazanych w Załączniku nr 1 a do Umowy była wystarczająca do skutecznej realizacji przedmiotu Umowy (Zamawiający nie wymaga serwisu dziennego w Biurach Powiatowych, natomiast w siedzibie Śląskiego Oddziału Regionalnego ARiMR oraz w Biurze Powiatowym w Częstochowie wymagane jest zatrudnienie na poziomie maksymalnie 4 etaty ), 3.12 Wykonawca przekaże na piśmie najpóźniej w dniu podpisania Umowy (Załącznik nr 7 do Umowy ), wykaz osób, które będą wykonywać usługi porządkowe w poszczególnych lokalizacjach. O zmianach w tym zakresie Wykonawca będzie informować Zamawiającego pisemnie – na bieżąco, w terminie nie dłuższym niż 2 dni przed dniem wprowadzenia zmiany. 3.13 Wykonawca prowadzi stały nadzór nad osobami wykonującymi usługi i jakością świadczonych usług, 3.14 Wykonawca wystawi faktury uwzględniające podział kosztów na sprzątanie powierzchni wewnętrznych oraz terenów zewnętrznych wraz z utrzymaniem terenów zielonych. 3.15 Zamawiający zastrzega sobie prawo do: a) przeprowadzania w każdym czasie oceny, jakości świadczonych usług. Wszelkie stwierdzone uchybienia lub nieprawidłowości zostaną odnotowane w ,,Protokole z kontroli” stanowiący Załącznik nr 4 do Umowy. Sporządzony przez Zamawiającego protokół zostanie bezpośrednio przekazany Wykonawcy/ Przedstawicielowi Wykonawcy (Koordynatorowi) obecnemu podczas czynności kontrolnych lub przesłany drogą elektroniczną do Wykonawcy. Osobami upoważnionymi do przeprowadzenia kontroli i podpisania Protokołu kontroli są Kierownicy Biur Powiatowych ARiMR lub inna osoba upoważniona, b) odebrania usługi sprzątania i utrzymania terenów zewnętrznych oraz utrzymania terenów zielonych zgodnie z Załącznikiem 1b na koniec każdego miesiąca - Protokołem odbioru częściowego w każdej z jednostek na koniec każdego miesiąca. Protokoły odbioru będą sporządzone w 2 egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron - osobą upoważnioną do podpisania Protokołu odbioru częściowego w danej lokalizacji jest Kierownik Biura Powiatowego ARiMR lub inna upoważniona osoba. Wzór Protokołu odbioru częściowego stanowi Załącznik nr 5 do Umowy, przy czym protokoły będą podpisywane nie wcześniej niż w ostatnim dniu roboczym miesiąca, - Protokołem odbioru końcowego stanowiącym Załącznik nr 6 do Umowy - osobą upoważnioną do podpisania Protokołu odbioru końcowego jest Kierownik Biura Powiatowego ARiMR lub inna upoważniona osoba. c) Wezwania Wykonawcy do wskazania stosowanych przez niego w trakcie realizacji przedmiotu Umowy środków czyszcząco-dezynfekujących oraz środków higieny osobistej – w celu wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości, co do ich jakości i zgodności z wymogami Zamawiającego, d) Wezwania Wykonawcy do wymiany osób sprzątających w przypadku stwierdzenia, że usługa sprzątania jest nienależycie wykonywana. 3.16 Wymagania dotyczące Wykonawcy. 1. Wykonawca oświadcza, że posiada konieczne doświadczenie i profesjonalne kwalifikacje niezbędne do prawidłowego wykonania usługi i zobowiązuje się do wykonania usług przy zachowaniu należytej staranności określonej w art. 355 §2 Kodeksu Cywilnego z użyciem takich metod i środków, aby zapewnić utrzymanie obiektów/posesji w należytym porządku i czystości. 2. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usług sprzątania lokali za pomocą własnych środków czystości i narzędzi, usługi zgodnie z przepisami BHP i przepisami przeciwpożarowymi, ochrony środowiska, przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2020 r. poz. 1439 t. j.) w zakresie selektywnej zbiórki odpadów do pojemników będących w posiadaniu Zamawiającego oraz przepisami ochrony środowiska. 3. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usług utrzymania czystości oraz terenów zewnętrznych zgodnie z przyjętymi zasadami utrzymania czystości terenów utwardzonych i trawników, działając zgodnie z przepisami sanitarnymi tak, aby użyte w celach czyszczących substancje i preparaty nie stanowiły zagrożenia dla zdrowia, życia człowieka i środowiska tzn. w szczególności odpowiadające wymogom ustawy z dnia 25 lutego 2011 r., o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (tj. Dz.U. z 2019r. poz. 1225 ). 4. Zlecenie wykonania części usług innemu podmiotowi nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego za wykonanie tej części usług. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i ich pracowników w takim samym stopniu, jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracowników. 5. Wykonawca w ramach realizacji niniejszej umowy zobowiązany jest do: a) stałego przestrzegania dyscypliny i kontroli jakości wykonywanej usługi, b) skierowania 1 osoby zdolnej do pełnienia funkcji Koordynatora realizacji całości przedmiotu zamówienia , koordynującej i nadzorującej bieżące wykonanie usługi oraz zapewniającej kontakt z Wykonawcą w sprawach związanych z przedmiotem zamówienia, obsługującą adres poczty elektronicznej wskazany w umowie oraz wyposażoną przez Wykonawcę w telefon komórkowy. Osoba pełniąca funkcję Koordynatora nie może jednocześnie być zatrudniona jako osoba wykonująca usługę sprzątania. c) zapewnienia i wyposażenia osób realizujących usługi w sprawnie działające urządzenia i narzędzia niezbędne do prawidłowego wykonania umowy, nie starsze niż 5 lat. d) niezwłocznego zgłaszania Zamawiającemu uszkodzeń oraz usterek dotyczących w szczególności sieci wodno-kanalizacyjnej i c.o., zauważonych podczas świadczenia usługi, a także ich pozostawienia w takim stanie technicznym, który nie spowoduje dalszego pogorszenia stanu sprzątanych pomieszczeń i terenów zewnętrznych, ponadto zgłaszania wszelkich nieprawidłowości mających wpływ na bezpieczeństwo budynków i urządzeń, e) wykonania, prac związanych z utrzymaniem czystości w pomieszczeniach Zamawiającego po zakończeniu prac remontowych, modernizacyjnych lub podobnych, przeprowadzanych przez Zamawiającego lub na jego zlecenie (prace te będą traktowane jako rekompensata za okres w którym dane pomieszczenia były wyłączone ze sprzątania na czas trwania remontu). f) karty dostępu do pomieszczeń i stref administracyjnych zlokalizowanych w obiektach Zamawiającego, za wyjątkiem kluczy do pomieszczeń biurowych i pomieszczeń technicznych (archiwum, serwerowni, magazynków, kotłowni) zostaną przekazane Wykonawcy przed rozpoczęciem realizacji umowy. Wykonawca ponosi odpowiedzialność materialną za karty dostępu. W przypadku ich zagubienia lub zniszczenia zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania wyznaczonego pracownika Zamawiającego i zwrotu kosztów wymiany. g) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe wyposażenie osób świadczących usługi oraz za ich bezpieczeństwo w trakcie wykonywania przedmiotu umowy. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić osobom sprzątającym rękawiczki ochronne, chyba że zapewnia pracownikom środki dezynfekujące do rąk. Warunkiem jest jednak, że proces pracy odbywa się z zachowaniem właściwego dystansu między pracownikami, czyli nie mniej niż 1,5 metra. Ponadto osoby świadczące usługi powinny przemieszczać się z zasłoniętymi ustami i nosem np. w maskach, chustkach, przyłbicach itp. – dotyczy okresu, w którym na terytorium Polski jest wprowadzony stan zagrożenia epidemicznego lub wyższy 6. Wykonawca zobowiązuje się do usuwania nieprawidłowości w świadczeniu usług w dniu ich zgłoszenia przez Zamawiającego w godzinach pracy Zamawiającego maksymalnie do godz. 15.30, lub najpóźniej w następnym dniu roboczym po ich stwierdzeniu i zgłoszeniu Wykonawcy lub w uzasadnionych okolicznościach/przypadkach zgłoszonych i przyjętych przez Zamawiającego w wyznaczonym terminie. Nieprawidłowości usunięte w terminie nie będą stanowić nienależytego wykonania umowy. 7. Wszelkie powstałe z winy Wykonawcy uszkodzenia budynku lub pomieszczeń podlegających usłudze sprzątania w obiektach Zamawiającego i terenów zewnętrznych oraz elementów instalacji elektrycznej, sprzętu biurowego oraz pojemników na artykuły higieniczne usuwane będą na koszt i ryzyko Wykonawcy. 8. Dysponowanie potencjałem technicznym, tj. udokumentowanie posiadania odpowiedniego potencjału technicznego w zakresie dysponowania sprzętem i urządzeniami, które zostaną wykorzystane przy realizacji usług w obiektach Zamawiającego. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca stale dysponował na potrzebę realizacji zamówienia następującym sprzętem mechanicznym służącym do realizacji usług: a) Odkurzacz na sucho o mocy dostosowanej do rodzaju i wielkości sprzątanych powierzchni, b) Odkurzacz piorący do prania wykładzin i tapicerki dostosowany do czyszczenia z zastosowaniem odpowiedniego, mocniejszego środka, wcieranie zaaplikowanego detergentu szorowarką elektryczną, pranie ekstrakcyjne (wypłukanie zabrudzeń gorącą wodą z dodatkiem łagodnego środka konserwującego wykładzinę, utrwalającego kolor i efekt czyszczenia), suszenie i szczotkowanie wykładziny (odkurzenie i formowanie wykładziny), c) urządzenie do mechanicznego czyszczenia i konserwacji powierzchni twardych podłóg (PCV, gres, płytki ceramiczne) lakierowania i impregnacji podłoża, d) wózki serwisowe, transportowe w ilości minimum 16 sztuk, będące na wyposażeniu służące do sprzątania lokali Zamawiającego, na których zmieszczą się co najmniej: pojemnik na śmieci z funkcją umożliwiającą założenie więcej niż jednego worka na śmieci w celu ich segregacji a także wiadro (Zamawiający dopuszcza jedynie wiadra z wyciskarką na mopy) oraz miejsce na mopy/szczotki i środki higieniczne – Zamawiający nie dopuszcza możliwości ciągnięcia worków ze śmieciami po podłogach w ciągach komunikacyjnych. e) Łopaty do odśnieżania 9. Maszyny i urządzenia do sprzątania muszą być sprawne technicznie, czyste , o niskim natężeniu hałasu, nie mogą uszkadzać czyszczonej powierzchni, Zamawiający oczekuje aby osoby realizujące usługę miały do dyspozycji stale sprawny sprzęt techniczny i w wystarczającej ilości do płynnego realizowania zamówienia. Wymaga się aby sprzęt elektryczny używany przez Wykonawcę do utrzymywania posadzek w czystości był zgodny z wymogami dotyczącymi oznakowania sprzętu znakiem CE. 10. Produkty higieniczne i chemiczne oraz sprzęt wykorzystywany do realizacji przedmiotu zamówienia będzie oznakowany przez producenta w sposób umożliwiający weryfikację posiadanych certyfikatów i specyfikacji sprzętu i produktów. W szczególności na opakowaniach, obudowach będzie posiadał fabryczne nazwy handlowe, typ sprzętu, produktów itd., co umożliwi weryfikację przez Zamawiającego ich właściwości. 11. Wykonawca zapewni jednolity ubiór z widoczną nazwą firmy (logo firmy w widocznym miejscu) wszystkim osobom wykonującym usługi sprzątania powierzchni wewnętrznych. 12. O wystąpieniu jakiegokolwiek incydentu naruszenia bezpieczeństwa informacji wrażliwych należących do Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest zawiadomić Zamawiającego niezwłocznie. Za taki incydent uważane są w szczególności: wejście do pomieszczeń stref ograniczonego dostępu bez zgody Zamawiającego, bez nadzoru ze strony pracowników Zamawiającego, ujawnienie, wyniesienie, uszkodzenie lub zniszczenie dokumentów zawierających dane wrażliwe, uszkodzenie, wyniesienie lub zniszczenie elementów infrastruktury technicznej, urządzeń lub innego mienia ruchomego stanowiącego własność Zamawiającego lub osób trzecich, wprowadzenie do strefy administracyjnej Zamawiającego osób trzecich, brak niezwłocznego zgłoszenia (ten sam dzień) do wyznaczonego pracownika Zamawiającego utraty lub zagubienia przez Personel Wykonawcy karty dostępu. 13.Wyciąg/wytyczna z polityki bezpieczeństwa informacji dla Wykonawców – Załącznik nr 9. 3.17 Zasady wykonania usługi. 1.Wykonawca będzie realizował usługi będące przedmiotem Umowy zgodnie z § 1 z zachowaniem następujących zasad: a) Realizacja czynności składających się na kompleksowe utrzymanie czystości wewnątrz obiektów i utrzymanie terenów zewnętrznych oraz terenów zielonych będą realizowane od poniedziałku do piątku w dni robocze w godzinach pracy ARiMR tj. od 7:30 – 15:30 za wyjątkiem czynności związanych z odśnieżaniem oraz posypywaniem materiałem ciernym terenów zewnętrznych i odśnieżaniem budynków ( sople, nawisy śnieżne itp.. ),a w okresie wzmożonych opadów śniegu na bieżąco ,które powinny być wykonane również poza godzinami otwarcia jednostek ARiMR, tak by teren był przygotowany do użytkowania o godzinie 7:00 rano. b) Sprzątanie obiektów powinno być zorganizowane w taki sposób, aby nie zakłócać pracy Biur Powiatowych oraz Oddziału Regionalnego. c) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji usług za pomocą sprzętów, narzędzi i materiałów stanowiących jego własność. Wykonawca winien wyposażyć osoby realizujące usługę w specjalistyczny sprzęt, narzędzia, materiały (m.in. odkurzacze, wiadra, mopy, urządzenia czyszczące, wózki serwisowe, urządzenia niezbędne do realizowanych usług, jednolity ubiór, detergenty używane do sprzątania, konserwacji oraz dezynfekcji stref dotykowych i powierzchni płaskich niezbędne w związku z COVID – 19 ( środek do dezynfekcji powierzchni posiadający w swoim składzie etanol ˃ 60g/100 g ) itp. Wszystkie te elementy winny być wkalkulowane w cenę oferty. d) Ponadto, dla każdego sprzątanego lokalu osoby sprzątające powinny posiadać na wyposażeniu podest typu schodki lub drabinkę umożliwiający wyjście na wysokość co najmniej 1 m. e) Wykonawca w trakcie realizacji Umowy zobowiązany jest do przestrzegania zasad w zakresie bezpieczeństwa informacji i bezpieczeństwa fizycznego, przepisów dot. ochrony danych osobowych, przepisów PPOŻ., BHP, sanitarnych, ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa osób i mienia. Do wykonania prac na wysokości powyżej 1m Wykonawca zobowiązany jest skierować osoby posiadające odpowiednie uprawnienia i badania lekarskie oraz wyposażone w środki techniczne i środki ochrony osobistej niezbędne do bezpiecznego i należytego wykonania usług sprzątania. f) Nadzór nad pracownikami sprzątającymi sprawuje Wykonawca za pośrednictwem Koordynatora. g) Wykonawca jest zobowiązany do sprzątania powierzchni wewnętrznych oraz terenów zewnętrznych po bieżących remontach (typu odświeżanie powierzchni natynkowych, wymiana wykładziny, prace malarskie; instalatorskie, inne prace remontowe ) jako pracochłonność równoważną za okres trwania remontu i braku sprzątania w tym czasie. Usługa będzie zlecana każdorazowo wg. potrzeb Zamawiającego. Zamawiający przewiduje do 20 zleceń. h) Detergenty, środki dezynfekujące, środki czystości i środki toaletowe powinny posiadać karty charakterystyki lub inne prawnie obowiązujące dokumenty potwierdzające dopuszczenie ich do obrotu i stosowania. Zamawiający nie dopuszcza do realizacji umowy preparatów rejestrowanych jako kosmetyki ( mydło w płynie ) .Usługa winna być wykonana zgodnie z przepisami sanitarnymi tak, aby użyte w celach czyszczących substancje i preparaty nie stanowiły zagrożenia dla zdrowia, życia człowieka i środowiska tzn. w szczególności odpowiadające wymogom ustawy z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (Dz. U. z 2019r poz. 1225 ze zm. ) – wszystkie dostarczane i używane środki sanitarne, higieniczne i chemiczne muszą być opatrzone łatwo dostępnymi etykietami, zawierającymi dane dotyczące składu/ atestu, gramatury itp.; pojemniki ze środkami higienicznymi/ czyszczącymi powinny być oryginalnie zapakowane, nie dopuszcza się możliwości przelewania, przekładania ich do innych opakowań, bez oznaczeń producenta, pod rygorem naliczenia kar przewidzianych w Umowie. i) Na żądanie Zamawiającego Wykonawca udzieli informacji o jakości stosowanych narzędzi, materiałów, środków czystości, detergentów, materiałów uszorstniających itp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90919200-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach