Przetargi.pl
Usługa odstraszania ptaków i innych zwierząt z terenu lotniska.

Jednostka Wojskowa 3293 ogłasza przetarg

  • Adres: 62-430 Powidz, ul. Witkowska 8
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 63 277 44 71 , fax. 63 277 41 00, 2774111
  • Data zamieszczenia: 2014-11-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Jednostka Wojskowa 3293
    ul. Witkowska 8 8
    62-430 Powidz, woj. wielkopolskie
    tel. 63 277 44 71, fax. 63 277 41 00, 2774111
    REGON: 31018885400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.33bltr.wp.mil.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka Wojskowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa odstraszania ptaków i innych zwierząt z terenu lotniska.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Opis przedmiotu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa odstraszania dzikiego ptactwa oraz innych zwierząt (sarny, jelenie, daniele, zające itp.) z terenu lotniska 33. Bazy Lotnictwa Transportowego w Powidzu z wykorzystaniem metody sokolniczej oraz psów celem zwiększenia bezpieczeństwa lotów. 2.Wymagana ilość ptactwa drapieżnego w ciągłej dyspozycji niezbędna do realizacji usługi - nie mniej niż 4 sztuki, będące przedstawicielami któregoś z następujących gatunków: - Jastrząb gołębiarz (Accipiter gentilis) - Raróg (Falco cherrug) - Sokół wędrowny (Falco peregrinus) - Białozór (Falco rusticolus) - Raróg górski (Falco biarmicus) 3. Wymagana ilość psów ułożonych do odstraszania ptaków - co najmniej 1 szt. II. Wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia: 1. Płoszenie i odstraszanie polegać będzie na: a) codziennym (z wyjątkiem dni wolnych od pracy) sprawdzaniu dróg startowych, dróg kołowania, stref podejścia i startu pod względem występowania ptactwa i innych zwierząt (każdorazowo po uzgodnieniu z kontrolerem lotniska - krl TWR) w czasie uzależnionym od czasu wykonywania operacji lotniczych, średnio w ciągu 8 godzin dziennie (z możliwością przerw w pracy); b) płoszeniu ptaków i innych zwierząt bytujących na terenie lotniska w szczególności w strefach podejścia i startu statków powietrznych; c) interweniowaniu (w zakresie płoszenia ptaków i innych zwierząt) na sygnał kontrolera lotniska; d) prowadzeniu ciągłego monitoringu lotniska pod względem aktywności ptaków gniazdujących, przelotnych i zalatujących sporadycznie, a także zwierząt stanowiących zagrożenie dla ruchu lotniczego oraz informowanie kontrolera lotniska o bieżącej sytuacji; e) wykorzystywaniu posiadanych ptaków drapieżnych do codziennych lotów na terenie lotniska w celu zniechęcania innych ptaków do przebywania w tym rejonie. 2. Płoszenie i odstraszanie odbywać się będzie według potrzeb zgłoszonych przez Komendanta Wojskowego Portu Lotniczego lub kontrolera lotniska. W wyjątkowych wypadkach Komendant WPL może zlecić świadczenie usługi w dzień wolny od pracy. 3. Wykonawca zobowiąże się także do: a) dokonania prezentacji przydatności zgłoszonych ptaków do wykonywania usługi (pokaz ptaków w locie) w ciągu pierwszych 10 dni wykonywania usługi; termin zostanie uzgodniony z Zamawiającym, b) prowadzenia ewidencji czasu pracy (wg wzoru zatwierdzonego przez Szefa Infrastruktury) i uzyskiwania potwierdzania na nim swojej pracy od kontrolera lotniska, c) określania i podawania kontrolerowi lotniska stopnia aktywności ptaków na zasadach opisanych w INOP (Instrukcja Operacyjna Lotniska); d) posiadania i przedstawiania do kontroli Świadectw zwalniających z zakazu podejmowania działań komercyjnych wydanych przez Ministra Środowiska na podstawie art. 8 ust. 1 i 3 rozporządzenia rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996r. w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi dla ptaków wykorzystywanych do realizacji usługi. W przypadku, kiedy świadectwa są wystawione w obcym języku dołączyć do nich tłumaczenie na język polski. e) przed dokonaniem zmiany ptaka wykorzystywanego do wykonywania usługi zgłosić pisemnie ten fakt Zamawiającemu oraz przedstawić Świadectwo zwalniające z zakazu podejmowania działań komercyjnych wydane przez Ministra Środowiska na podstawie Art. 8 ust. 1 i 3 rozporządzenia rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996 r. w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi dla wprowadzanego ptaka; zgłoszenie musi zawierać także dane wycofywanego ptaka; f) współpracy z Grupą Odstraszania Ptaków i Zwierzyny Płowej w zakresie odstraszania ptaków i zwierząt na lotnisku; g) uczestniczenia w spotkaniach mających na celu przekazywanie informacji o zaobserwowanych zagrożeniach generowanych przez zwierzęta oraz wypracowywania skutecznych metod ich odstraszania; h) umożliwiania przedstawicielom Zamawiającego przeprowadzania kontroli ilości, rodzaju oraz zdolności ptaków do wykonywania usługi; i) umieszczenia na wolierze/klatce czytelnej informacji o gatunku i numerze obrączki ptaka, który się w niej znajduje; j) zapoznania się i przestrzegania zasad określonych w Instrukcji Operacyjnej Lotniska dotyczącej poruszania się po lotnisku; k) po zakończeniu świadczenia usługi (nie później niż następnego dnia roboczego) przywrócenia do stanu pierwotnego przekazanego zaplecza przez Zamawiającego. 4. Wykonawca nie ma obowiązku płoszenia ptactwa i innych zwierząt w przypadkach: a) złych warunków atmosferycznych (zamiecie śnieżne, silne ulewy deszczu, gdzie opad jest większy niż 10 mm/h, porywisty wiatr gdzie szybkość wiatru przekracza 20 km/h) potwierdzonych każdorazowo przez służbę meteorologiczną jednostki wojskowej, b) do dwóch dni w miesiącu jeżeli zostało to uzgodnione z Zamawiającym z tygodniowym wyprzedzeniem. 5. W okresie trwania umowy Zamawiający zobowiązuje się do: a) zapewnienia Wykonawcy zaplecza dla: 4 szt. ptaków (w przypadku wykorzystywania większej ilości ptaków Wykonawca musi posiadać dla nich własne woliery), psa oraz opiekuna, b) wjazdu i wyjazdu własnym pojazdem, a także poruszania się po lotnisku, umożliwienia wejścia na tereny wydzielonych obiektów, przejazdu przez bramy wjazdowe w celu szybkiego odnalezienia ptaków, c) zapłaty wynagrodzenia, które będzie odbywać się miesięcznie z dołu w terminie 30 dni od daty doręczenia prawidłowo wystawionej faktury, przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 983900003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wnoszenia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Wykorzystywanie dodatkowo (oprócz 4 wymaganych sztuk ptaków) jednej lub dwóch sztuk ptaków przez Wykonawcę przy relizacji usługi.
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.33bltr.wp.mil.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach