Przetargi.pl
"Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.100.000 zł"

Gmina Wola Krzysztoporska ogłasza przetarg

  • Adres: 97371 Wola Krzysztoporska, ul. Kościuszki
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. (044) 61-63-961 , fax. (044) 61-63-960
  • Data zamieszczenia: 2017-09-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wola Krzysztoporska
    ul. Kościuszki 5
    97371 Wola Krzysztoporska, woj. łódzkie
    tel. (044) 61-63-961, fax. (044) 61-63-960
    REGON: 59064790200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wola-krzysztoporska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.100.000 zł"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na udzieleniu Gminie Wola Krzysztoporska kredytu długoterminowego w wysokości 1.100.000 zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Budowa kompleksowego systemu odprowadzania i oczyszczania ścieków dla gminy Wola Krzysztoporska – etap IV”. Zadanie współfinansowane jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa V – Ochrona Środowiska Poddziałanie V.3.2. Gospodarka wodno-kanalizacyjna. 2.2. Wymagane warunki udzielenia kredytu: 2.2.1 Kwota i waluta : 1.100.000,00 PLN 2.2.2 Okres kredytowania: od dnia zawarcia umowy do 31.12.2022 r. 2.2.3 Planowany termin zawarcia umowy: październik 2017 r. 2.2.4 Planowany termin uruchomienia kredytu: od 02.11.2017 r. do 31.12.2017 r. 2.2.5 Zabezpieczenie: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie skarbnika Gminy. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oświadczenia na podstawie art. 97 ust.1 i 2 ustawy Prawo Bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1988 z późn. zm.) o poddaniu się egzekucji prowadzonej według przepisów k.p.c. Zamawiający nie przewiduje składania oświadczenie o dobrowolnym poddaniu się egzekucji w trybie art. 96 prawa bankowego. 2.2.6 Uruchomienie kredytu: - nastąpi na podstawie pisemnej dyspozycji Zamawiającego, w drodze przelewów na rachunek bankowy Zamawiającego, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od złożenia dyspozycji w banku. 2.2.7 Warunki postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego: - złożenie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie skarbnika Gminy. 2.2.8 Wykorzystanie kredytu udokumentowane będzie fakturami, potwierdzającymi poniesienie wydatków. 2.2.9 Zamawiający zastrzega możliwość niewykorzystania w pełni kwoty udzielonego kredytu. W tej sytuacji odsetki naliczane będą tylko od wykorzystanej kwoty kredytu. 2.2.10 Harmonogram spłaty kapitału: - 20 rat kapitałowych w wysokości 55.000,00 zł każda, płatnych kwartalnie na koniec miesiąca kończącego kwartał, począwszy od 31.03.2018 r., ostatnia rata kapitałowa płatna do dnia 31.12.2022 r. W przypadku nie wykorzystania całej kwoty kredytu, Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany wysokości rat kapitałowych - wykorzystana kwota kredytu zostanie podzielona na 20 rat, ostatnia będzie ratą wyrównawczą. Termin płatności pierwszej i ostatniej raty nie ulegną zmianie. 2.2.11 Sposób płatności odsetek: - odsetki rzeczywiste płatne miesięcznie ostatniego dnia każdego miesiąca w całym okresie kredytowania, począwszy od miesiąca, w którym dokonano uruchomienia kredytu, przy założeniu, że rok liczy 365 dni. 2.2.12 Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, oparte na : a) stawce bazowej WIBOR 3M dla 3 miesięcznych depozytów złotówkowych, liczonej jako średnia z ostatnich 10 notowań miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy, z zastrzeżeniem, że stawka WIBOR 3M ma obowiązywać na 3-miesięczne okresy, b) marży - stałej w całym okresie kredytowania. 2.2.13 Do ustalenia ceny na potrzeby niniejszego postępowania przetargowego, jako podstawę oprocentowania kredytu należy przyjąć stawkę WIBOR 3M na dzień 01.09.2017 r. oraz wykorzystanie jednorazowe kredytu w dniu 02.11.2017 r. Należy też przyjąć, że kapitał i odsetki spłacane będą ostatniego dnia kwartału/miesiąca niezależnie od tego, czy jest to dzień roboczy czy wolny od pracy. 2.2.14 Zamawiający nie dopuszczanie dopuszcza się występowania ŻADNYCH prowizji i opłat bankowych oraz innych kosztów związanych z udzieleniem i obsługą kredytu, np. za udzielenie kredytu, za wcześniejszą spłatę, za uruchomienie środków, za zmiany umowy itd. Na koszt zaciągnięcia kredytu składa się TYLKO wysokość pobieranych odsetek. Taryfa prowizji i opłat banku w odniesieniu do udzielonego kredytu nie ma zastosowania. 2.2.15 Umowa kredytowa (adekwatnie do zapisów powyżej) w szczególności musi: - przewidywać możliwość wcześniej spłaty kredytu bez ponoszenia jakichkolwiek prowizji i opłat bankowych, - zawierać zapisy, że oprócz odsetek bankowych od Zamawiającego NIE BĘDĄ pobierane ŻADNE prowizje i opłaty bankowe oraz inne koszty związane z udzieleniem i obsługą przedmiotowego kredytu, także w sytuacji wprowadzania ewentualnych zmian do umowy kredytowej, - zawierać zapisy, że na koszt zaciągnięcia kredytu składa się tylko wysokość pobieranych odsetek oraz, że taryfa prowizji i opłat banku w odniesieniu do udzielonego kredytu nie ma zastosowania. 2.3 Wysokości nakładów inwestycyjnych brutto na zadanie „Budowa kompleksowego systemu odprowadzania i oczyszczania ścieków dla gminy Wola Krzysztoporska – etap IV” w latach 2017 - 2018: środki własne 3.612.040,23 zł środki z kredytu 1.100.000,00 zł pożyczka z WFOŚiGW 4.660.000,00 zł dofinansowanie UE 11.105.517,29 zł całkowity koszt zadania 20.477.557,52 zł 2.4 Zadanie „Budowa kompleksowego systemu odprowadzania i oczyszczania ścieków dla gminy Wola Krzysztoporska – etap IV” dotyczy: a) budowy rozdzielczej kanalizacji sanitarnej i deszczowej w południowej części miejscowości Wola Krzysztoporska wraz z przebudową zbiornika retencyjnego i systemem podczyszczania wód deszczowych do zlewni Z1, b) budowy kanalizacji sanitarnej w miejscowości Wygoda, c) budowy kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Kacprów – Radziątków, d) budowy kanalizacji sanitarnej w miejscowości Gąski, e) budowy odcinka kanalizacji sanitarnej w miejscowości Bujny, f) wykonania ogółem 8 tłoczni ścieków wraz z niezbędnymi instalacjami. Dokumentacja projektowa inwestycji i inne dokumenty związane z wyłonieniem wykonawców robót budowalnych dostępne są na stronie internetowej Urzędu Gminy pod adresem: http://bip.wola-krzysztoporska.pl/index.php?id=59,0,0,0,2,542 (przetarg na roboty budowlane) 2.5 Informacje o sytuacji finansowej Zamawiającego: 2.5.1 Na rachunkach Zamawiającego w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 2.5.2 Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 2.5.3 U Zamawiającego nie był prowadzony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych. 2.5.4 Wobec Zamawiającego nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków. 2.5.5 Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu obligacji, wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, leasingu. 2.5.6 Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom. 2.5.7 Do specyfikacji istotnych warunków zamówienia załączono: 1) Wykonanie budżetu za I półrocze 2017 roku – załącznik nr 5 do SIWZ 2) Aktualna Wieloletnia Prognoza Finansowa (WPF) na dzień 14.09.2017 r. – załącznik nr 6 do SIWZ 3) Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu – załącznik nr 7 do SIWZ 4) Uchwała Nr XXIX/274/17 z dnia 29.03.2017 r. w sprawie zaciągnięcia kredytów długoterminowych – załącznik nr 8 do SIWZ 5) Zaświadczenia z ZUS i US o niezaleganiu – załącznik nr 9 do SIWZ 6) Wykaz posiadanych kredytów/pożyczek – załącznik nr 10 do SIWZ 2.5.8 Do pobrania ze stron internetowych: 1) Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy za 2016 rok - Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego z 2017 roku poz. 3667 2) Opinie RIO dotyczące 2016 i 2017 rok i inne informacje/dokumenty finansowe dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Urzędu www.bip.wola-krzysztoporska.pl, zakładka Finanse/Budżet i sprawozdania 2.6 Kod i nazwa zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 66113000-5 Usługi udzielania kredytu 2.7 Klauzula zatrudnienia. Zamawiający informuje, że w ramach niniejszego zamówienia nie występuje obowiązek zatrudnienia na umowy o pracę osób wykonujących czynności w realizacji zamówienia. 2.8 Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę zamówienia z uwagi na jego specyfikę. 2.9 Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7 ustawy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej na terenie Polski, w tym w zakresie usług będących przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r Prawo Bankowe (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 1988 z późn. zm).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na potrzeby oceny ofert oferta musi zawierać: a) Formularz ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ. b) Oświadczenia, o których mowa w pkt 5.1 SIWZ według wzorów stanowiących odpowiednio Załącznik nr 2 i 3 do SIWZ, c) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy (wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik, 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach