Przetargi.pl
Świadczenie usług pielęgnacyjnych dla klientów OPS w 2016 roku Numer sprawy: OPS/ZP/1/2015

Ośrodek Pomocy Społecznej Praga Północ m.st. Warszawy ogłasza przetarg

  • Adres: 03-477 Warszawa, ul. Szymanowskiego 6/61
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 511 24 00, 511 24 14 , fax. 22 619 34 37
  • Data zamieszczenia: 2015-10-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej Praga Północ m.st. Warszawy
    ul. Szymanowskiego 6/61 6/61
    03-477 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 511 24 00, 511 24 14, fax. 22 619 34 37
    REGON: 00216447300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.opspragapolnoc.waw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka organizacyjna m.st. Warszawy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług pielęgnacyjnych dla klientów OPS w 2016 roku Numer sprawy: OPS/ZP/1/2015
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: 1. Przedmiotem zamówienia są usługi opiekuńcze dla klientów OPS świadczone w miejscu ich zamieszkania. 2. Przez usługi opiekuńcze należy rozumień pomoc świadczoną osobom mającym trudności związane z samoobsługą, kontaktach z otoczeniem społecznym oraz funkcjonowaniem w środowisku z uwagi na wiek lub ciężkie i przewlekłe choroby, urazy powypadkowe oraz inne. 3. Przewidywana ilość godzin świadczonych usług opiekuńczych wynosić będzie w okresie zamówienia tj od 01-01-2016 roku do 31-12-2016 roku około 64 987. 4. Usługi opiekuńcze wykonywane będą na terenie Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy przez pięć dni w tygodniu w godz. 8.00 - 16.00, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach tj. w sytuacjach, w których brak realizacji usługi może spowodować zagrożenie dla życia lub zdrowia w soboty, niedziele i dni świąteczne. 5. Wykonawca usług opiekuńczych powinien posiadać miejsce głównego wykonywania działalności lub dodatkowego miejsca wykonywania działalności na terenie m. st. Warszawy, wyposażone w telefon, komputer, internet. 6. W przypadku wybrania oferty Wykonawca: 1) zatrudni taką liczbę osób, która zapewni właściwą realizację świadczenia usług opiekuńczych (minimum 55 osób) oraz koordynatora zadania łącznie nie mniej niż 56 osób. 2) zatrudni zgodnie z art. 29 ust. 4 pkt 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych do realizacji przedmiotu zamówienia na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy, co najmniej jedną osobę (koordynatora) do merytorycznego nadzoru nad personelem wykonującym usługi u klientów oraz 5 (pięć) osób realizujących świadczenie usług opiekuńczych. Łącznie zatrudni nie mniej niż 6 (sześć) osób na podstawie umowy o pracę. Wyżej wskazane osoby mają być zatrudnione w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty podpisania umowy, nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy. 3) wszystkie zatrudnione osoby realizujące zadania u klientów podpiszą pisemne zobowiązanie do zachowania tajemnicy służbowej, 4) zapewni personel o odpowiednich kwalifikacjach, tj. wszystkie osoby zatrudnione do świadczenia usług pielęgnacyjnych będą posiadały uprawnienia ( minimum szkoła pielęgniarska lub kursy uprawniające do wykonywania usług opiekuńczych) do świadczenia usług opiekuńczych odpowiednie przeszkolenia do wykonywania usług u klientów OPS 5) będzie kontrolował jakość świadczonych przez pracownika usług w miejscu ich wykonywania, tj. w miejscu zamieszkania klientów nie rzadziej niż raz na miesiąc u 10% klientów co zostanie potwierdzone comiesięcznym protokołem. 7. Wykonawca zapewni funkcjonowanie biura w godzinach pracy OPS, a także zapewni stały kontakt przez telefon komórkowy również poza godzinami funkcjonowania biura Wykonawcy. 8. Wykonawca zagwarantuje realizację usług zgodnie z ustalonym zakresem oraz kontakt osób realizujących usługi w razie wystąpienia potrzeby z pracownikami socjalnymi, z pracownikami działu realizacji usług OPS, lekarzem, pielęgniarką środowiskową i członkami rodziny. 9. W przypadku konieczności zmiany zakresu usługi u klienta, ewentualnie wymiaru tej usługi Wykonawca będzie informować OPS najpóźniej w ciągu dwóch dni, a także informować OPS o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej klienta, mającej wpływ na realizację pomocy usługowej w najszybszym możliwie terminie. 10. W przypadku nowego zgłoszenia zakres usług będzie ustalony przez zamawiającego i przekazany Wykonawcy do realizacji. 11. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca będzie przekazywać terminy i godziny realizacji usług u poszczególnych klientów, przedkładać sprawozdanie z realizacji umowy oraz miesięczne rozliczenie z wykonywanych godzin usług zgodnie z Załącznikiem nr 1 do niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. 12. Wykonawca będzie przekazywać do wglądu karty pracy za każdy miesiąc świadczonych usług do dnia 10 każdego miesiąca na okres około 5 dni. 13. Podstawowy zakres usług opiekuńczych określają załączniki nr 1 do niniejszego opisu przedmiotu zamówienia. 14. Z uwagi na zmienną ilość godzin zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia liczby godzin w miesiącu. 15. Dodatkowe wymagania Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia - klauzule społeczne: 1) Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu dowody zatrudnienia osób, o których mowa ust. 6 pkt 2) Opisu przedmiotu zamówienia przedkładając Zamawiającemu w terminie do 21 dni od daty podpisania umowy imienne umowy o pracę wraz z zakresem obowiązków jakie te osoby będą pełnić przy realizacji Zamówienia. Dokumenty winny być złożone w formie kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 2) Zatrudnienie osób, o których mowa w ust. 6 pkt 2) Opisu przedmiotu zamówienia, winno trwać przez cały okres realizacji zamówienia. 3) Dopuszcza się zmianę osoby wykonującej przedmiot zamówienia, z zastrzeżeniem wymagań określonych w ust. 6 pkt 2) Opisu przedmiotu zamówienia. W przypadku wypowiedzenia rozwiązania stosunku pracy z osobą biorącą udział przy realizacji zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany powiadomić zamawiającego o tym fakcie (pisemnie, bądź faksem) w terminie do 3 dni, licząc od dnia, w którym nastąpiło rozwiązanie stosunku pracy. 4) Wykonawca w terminie do 14 dni od dnia powiadomienia, o którym mowa w pkt. 3 nin. ustępu, jest zobowiązany zatrudnić osobę tak aby był spełniony warunek zawarty w ust. 6 pkt 2) Opisu przedmiotu zamówienia. i w terminie do 21 dni przedłożyć dokumenty, o których mowa w pkt 1) nin. ustępu. 5) Zamawiający ma prawo na każdym etapie realizacji zamówienia zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dokumentacji świadczącej o zatrudnieniu osób, o których mowa w ust. 6 pkt 2) Opisu przedmiotu zamówienia, wraz z dowodami potwierdzającymi odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne, natomiast Wykonawca ma obowiązek przedstawić je niezwłocznie Zamawiającemu. 6) W przypadku niezatrudniania przy realizacji zamówienia osób, o których mowa w ust. 6 pkt 2) Opisu przedmiotu zamówienia, lub zatrudnieniu w mniejszej niż wymaganej liczbie, Wykonawca zobowiązany będzie do zapłacenia miesięcznej kary umownej za każdą niezatrudnioną osobę poniżej liczby wymaganej przez Zamawiającego, w wysokości brutto minimalnego wynagrodzenia za pracę, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2002r. Nr 200, poz. 1679 z późniejszymi zmianami), obowiązującego na dzień dokonania naruszenia. Kara umowna będzie naliczana za każdy miesiąc, w którym ta osoba nie była zatrudniona, chyba że okoliczność, o której mowa wystąpiła z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy. Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie kwot kar umownych z należności wynikających z bieżących faktur. 7) Obowiązek wykazania okoliczności, o których mowa w pkt. 6), usprawiedliwiających niezatrudnienie odpowiedniej liczby osób będzie spoczywał na Wykonawcy. Zakres usług opiekuńczych - dotyczący wyłącznie klienta OPS 1.Utrzymywanie kontaktu z pracownikiem socjalnym i koordynatorem usług OPS. 2. Odwożenie klienta do szpitala i ewentualny odbiór, do ośrodka zdrowia w innej dzielnicy. 3. Dowiezienie/powrót do/z placówki rehabilitacyjnej i ośrodka wsparcia. 4. Zakupy artykułów niezbędnych podopiecznemu do codziennej egzystencji (łączna waga do 5 kg) : a) artykuły żywnościowe b) artykuły przemysłowe c) realizacja recept 5. Przygotowanie prostego posiłku z uwzględnieniem diety: a) śniadania b) obiadu c) kolacji 6. Przynoszenie posiłku z baru. 7. Pomoc przy spożywaniu posiłków. 8. Karmienie chorego. 9. Zmywanie naczyń po posiłku. 10. Umożliwienie klientowi wykonania zabiegów higienicznych: a) w kąpieli b) w myciu c) mycie chorego w łóżku d) kąpanie w asyście osoby drugiej e) zmiana pampersa i mycie f) mycie głowy g) czesanie h) higiena jamy ustnej i) golenie j) obcinanie paznokci. k) pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, zaprowadzenie do toalety l) przygotowanie przyborów toaletowych ł) usuwanie wydzielin z nosa i jamy ustnej m) zapobieganie odleżynom i odparzeniom n) pielęgnacja miejsc zmienionych chorobami o) nacieranie i oklepywanie p) mierzenie ciśnienia tętniczego, mierzenie temperatury ciała r) wsparcie przy przejściu chorego na wózek inwalidzki. 11. Podawanie leków w/g zaleceń lekarza. 12. Sprzątanie w zakresie podstawowym (bez generalnych porządków): pokoju klienta ( wycieranie kurzu, odkurzanie, wycieranie podłogi przy pomocy mopa lub szczotki), kuchni, łazienki i urządzeń sanitarnych (jeśli klient mieszka samotnie). 13. Zmiana odzieży, bielizny osobistej, pościelowej. 14. Prześcielanie łóżka. 15. Drobne przepierki bielizny osobistej i lekkiej odzieży, prasowanie. 16. Zanoszenie i odbiór odzieży i bielizny pościelowej do i z pralni. 17. Przynoszenie węgla i palenie w piecu. 18. Przynoszenie wody (w razie awarii wodociągu): a) woda oligoceńska do 2 l 19. Wynoszenie nieczystości (pampersy, kaczka, basen), śmieci. 20. Utrzymywanie kontaktu z lekarzem i pielęgniarką środowiskową. 21. Wizyty z klientem w placówkach służby zdrowia, instytucjach, urzędach, placówkach kulturalnych. 22. Załatwianie spraw urzędowych, wnoszenie opłat (klient zwraca koszty przejazdu komunikacją miejską). 23. Pomoc w gospodarowaniu budżetem domowym. 24. Dbanie o kondycję psychoruchową oraz zapewnienie kontaktu z otoczeniem poprzez: a) organizowanie spacerów b) prowadzenie rozmów c) czytanie prasy, książek i ich wymiana w bibliotece d) pomoc w prowadzeniu korespondencji klienta, kontakt z rodziną klienta.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853111003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Potencjał kadrowy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.opspragapolnoc.waw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach