Przetargi.pl
Świadczenie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób korzystających z pomocy Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m. st. Warszawy

Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m.st. Warszawy ogłasza przetarg

  • Adres: 02-457 Warszawa, Ul. Czereśniowa 35
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 8639837 , fax. 022 8639837 w. 110
  • Data zamieszczenia: 2015-10-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m.st. Warszawy
    Ul. Czereśniowa 35 35
    02-457 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 8639837, fax. 022 8639837 w. 110
    REGON: 01082724600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób korzystających z pomocy Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m. st. Warszawy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych przyznanych na podstawie art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015 r., poz. 163 ze. zm.) - na rzecz osób korzystających z pomocy Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Włochy m. st. Warszawy, zamieszkałych na terenie Dzielnicy Włochy m.st. Warszawy - wskazanych przez Zamawiającego, zwanych dalej Świadczeniobiorcami lub zamiennie osobami korzystającymi z Usług. 2.Usługi, o których mowa w pkt 3.2., zwane dalej Usługami, obejmują usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone na rzecz osób samotnych, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione oraz osób, które wymagają pomocy innych osób, a rodzina, a także wspólnie zamieszkujący małżonek, wstępni, zstępni nie mogą takiej pomocy zapewnić. 3.Świadczenie Usług odbywać się będzie codziennie przez siedem dni w tygodniu, w tym w niedziele i święta, w okresie od dnia 01.12.2015 r. do dnia 30.11.2017 r. 4.Miejscem świadczenia Usług będzie miejsce zamieszkania świadczeniobiorców, położone na obszarze Dzielnicy Włochy m. st. Warszawy. 5.Szczegółowy zakres Usług opisany jest w pkt 3.12-13 SIWZ. 6.Szacunkowa liczba godzin Usług w okresie objętym Zamówieniem, tj. w okresie od dnia 01.12.2015 r., tj. od dnia rozpoczęcia świadczenia Usług do dnia 30.11.2017 r., wynosi: 1)23900,00 godzin - usług opiekuńczych, w tym: a)900 godzin w 2015 r.; b)12000 godzin w 2016 r.; c)11000 godzin w 2017 r; 2)13935 godzin - specjalistycznych usług opiekuńczych, w tym: a)485 godzin 2015 r.; b)6960 godzin w 2016 r. c)6490 godzin w 2017 r. 7.Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli realizacji Zamówienia przez Wykonawcę, w tym: kontroli merytorycznej, obejmującej kontrolę zgodności świadczonych usług z warunkami umowy - w miejscu świadczenia Usług w miejscu zamieszkania osób, na rzecz których świadczone są Usługi oraz kontroli dokumentów Wykonawcy prowadzonych w powyższym zakresie, w tym w siedzibie Wykonawcy. W ramach prawa do kontroli, o której mowa wyżej, Zamawiającemu przysługuje prawo do: 1)bezpośrednich kontaktów z osobami, przy pomocy których Wykonawca świadczy Usługi (pracownikami-personelem Wykonawcy) oraz prawo przekazywania tym osobom uwag i spostrzeżeń dotyczących prawidłowości świadczonych Usług, 2)występowania do Wykonawcy o zmianę osób-osoby wykonującej Usługi. 8.Zamawiający wskaże Wykonawcy osoby uprawnione do korzystania z Usług, określając jednocześnie następujące, wskazane poniżej, dane tych osób oraz informacje o zakresie Usług przyznanych indywidualnie poszczególnym osobom: 1)imię, nazwisko oraz adres; 2)rodzaj przyznanych Usług; 3)ilość godzin przyznanych usług; 4)czas na jaki Usługi zostały przyznane; 5)stawkę odpłatności za jedną godzinę Usług, jaką zobowiązana jest ponosić osoba korzystająca z Usług zgodnie z decyzją Zamawiającego ws. przyznania Usług; 6)zalecenia lekarza dotyczące zakresu świadczonych Usług - w przypadku wydania takich zaleceń. 9.Wykonawca zobowiązuje się do rozpoczęcia świadczenia Usług na rzecz poszczególnych osób wskazanych przez Zamawiającego, na podstawie odrębnego pisemnego zlecenia Zamawiającego, od dnia wskazanego w tym zleceniu. 10.W wyjątkowych i nagłych wypadkach dopuszcza się możliwość ustnego/telefonicznego zlecenia Usług przez Zamawiającego, jak też możliwość ustnego poinformowania Wykonawcy o przerwaniu świadczenia Usług w odniesieniu do poszczególnych osób - wskazanych przez Zamawiającego, co wymaga bezzwłocznego potwierdzenia pisemnym zleceniem lub informacją Zamawiającego z doręczeniem Wykonawcy. 11.Szczegółowy zakres usług opiekuńczych: 1)podstawowa pomoc w czynnościach życia codziennego oraz załatwianiu bieżących spraw, w tym: a)zakupy podstawowych artykułów spożywczych, przemysłowych, higienicznych, realizacja recept, inne zlecone przez osobę korzystającą z usług - dokonywane w najbliższej okolicy miejsca zamieszkania osoby korzystającej z usługi; b)przygotowywanie posiłków (także dietetycznych), z zabezpieczeniem co najmniej raz dziennie gorącego posiłku, c)pomoc przy spożywaniu posiłków, d)mycie naczyń, e)sprzątanie (bez mycia okien i prania dywanów) pokoju osoby korzystającej z usług, w tym sprzątanie kuchni, łazienki i urządzeń sanitarnych, f)zmiana odzieży, bielizny osobistej i pościelowej, g)oddawanie odzieży oraz bielizny pościelowej do pralni i jej odbiór, h)pranie bielizny osobistej i lekkiej odzieży, prasowanie, i)wynoszenie śmieci, j)przynoszenie wody, węgla i palenie w piecu - w przypadku takiej konieczności, k)załatwianie bieżących spraw urzędowych, w tym wnoszenie opłat, wysyłanie korespondencji, zgłaszanie napraw urządzeń domowego użytku i sprzętu, wymiana książek w bibliotece, l)pomoc w prowadzeniu gospodarstwa domowego, m)zamawianie wizyt w placówkach zdrowia oraz pomoc w dostaniu się do placówek służby zdrowia oraz do placówek rehabilitacyjnych; 2)podstawowa opieka: a)podawanie leków wg zaleceń lekarza, b)dbałość o kondycję psychoruchową oraz zapewnienie kontaktu z otoczeniem poprzez: b.a)organizowanie spacerów, b.b)prowadzenie rozmów, b.c)czytanie prasy, książek, b.d)pomoc w prowadzeniu korespondencji, b.e)stały kontakt z rodziną osoby korzystającej z Usług, b.f)towarzyszenie osobom korzystającą z usług w urzędach i placówkach kulturalnych, b.g)dbałość o bezpieczeństwo osób korzystających z usług podczas wykonywania czynności życia codziennego, b.h)odwiedzanie osoby samotnej w przypadku jej pobytu w szpitalu; 3)współpraca: a)utrzymywanie stałego kontaktu z pracownikiem socjalnym Zamawiającego, oraz z lekarzem i pielęgniarką środowiskową w sprawach osoby korzystającej z usług; b)informowanie pracownika socjalnego Zamawiającego o wszelkich zmianach stanu zdrowia osoby korzystającej z usług oraz o jej potrzebach w zakresie dodatkowej pomocy społecznej, a także o nieobecności w miejscu zamieszkania, skierowaniu do szpitala i innych zdarzeniach mających wpływ na sytuację i przebieg wykonywania usług. 12.Szczegółowy zakres specjalistycznych usług opiekuńczych: 1)uczenie osób korzystających z usług i rozwijanie umiejętności tych osób niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: a)kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: a.a) samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia gospodarstwa domowego, a.b) dbałość o higienę i wygląd, a.c) utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, a.d) wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, a.e) korzystanie z usług różnych instytucji, b)interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym: b.a) pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne, b.b) ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, b.c) doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług, b.d) kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi, b.e) współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej, c)pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym: c.a) w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych, c.b) w wypełnieniu dokumentów urzędowych, d)pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym: d.a)nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, d.b) pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, d.c) zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe; 2)pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym: a)pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, b)uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich i badań diagnostycznych, c)pomoc w zakupie lub zamawianiu leków w aptece, d)nadzór nad przyjmowaniem leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania i zgłaszanie tych skutków, e)w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, f)pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia oraz placówek rehabilitacyjnych zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii; 3)pomoc mieszkaniowa, w tym w: a)uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat-czynszu, b)organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych, c)kształtowaniu właściwych relacji osoby korzystającej z usług z sąsiadami oraz zarządcami lokalu; 4)współpraca: a)utrzymywanie stałego kontaktu z pracownikiem socjalnym Zamawiającego, z lekarzem i pielęgniarką środowiskową, b)informowanie pracownika socjalnego Zamawiającego o wszelkich zmianach stanu zdrowia osoby korzystającej z usług oraz o jej potrzebach w zakresie dodatkowej pomocy społecznej, a także o nieobecności w miejscu zamieszkania, skierowaniu do szpitala i innych zdarzeniach mających wpływ na sytuację i przebieg wykonywania usług, c)współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzająca do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej z usług. 13.Wykonawca jest odpowiedzialny za wykonanie wszystkich obowiązków wchodzących w zakres Usług, zgodnie z Zamówieniem. 14.Do świadczenia Usług Wykonawca zobowiązany jest zatrudnić osoby sprawne fizycznie i intelektualnie, zdolne do wykonywania prac fizycznych, posiadające umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych. 15.Wykonawca zapewni świadczenie usług opiekuńczych przez osoby odpowiednio przeszkolone, tj. posiadające ukończony kurs-szkolenie w zakresie opieki nad chorym w domu, opieki nad osobami starszymi - w zakresie wykonywania Usług objętych Zamówieniem. 16.Wykonawca zapewni świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi. 17.Wykonawca zapewni w ramach swojego personelu - koordynatora usług świadczonych przez osoby realizujące Usługi bezpośrednio u osób korzystających z Usług, upoważnionego jednocześnie do stałych kontaktów z Zamawiającym w zakresie realizacji Usług. 18.Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 4 pkt 4 uPzp wymaga aby Wykonawca (lub podwykonawca) zatrudnił przy realizacji Zamówienia w ramach swojego personelu - koordynatora usług - na podstawie umowy o pracę w wymiarze czasu pracy nie mniejszym niż ? etatu, z zastrzeżeniem warunków określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 19.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zachowanie staranności w wyborze osób, przy pomocy których będzie świadczył Usługi oraz prawidłowość wykonywanych przez nie czynności i obowiązków w powyższym zakresie. 20.Wykonawca wskaże Zamawiającemu numery telefonów kontaktowych i numer faksu Wykonawcy, inne informacje niezbędne dla sprawnego i terminowego wykonania Zamówienia. 21.Wykonawca ponosi wobec osób korzystających z Usług odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez Wykonawcę w związku ze świadczeniem Usług, w tym przez osoby, przy pomocy których Wykonawca realizuje Zamówienie. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę w związku z realizacją Zamówienia. 22.W chwili zawarcia Umowy o wykonanie Zamówienia - Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu - dokumentów potwierdzających; 1)uprawnienia pracowników-personelu Wykonawcy, który będzie świadczył usługi opiekuńcze - wynikające z warunków określonych w SIWZ; 2)uprawnienia pracowników-personelu Wykonawcy, który będzie świadczył specjalistyczne usługi opiekuńcze - wynikające z przepisów rozporządzenia; 3)zatrudnienie pracownika - koordynatora Usług na podstawie umowy o pracę. 23.Warunki określone w pkt 3.23 powyżej, obowiązują także w przypadku zmiany pracowników-personelu wskazanych odpowiednio w pkt 1, 2 i 3 w trakcie trwania realizacji Zamówienia. 24.Wykonawca zobowiązany jest wskazać, które części zamówienia zamierza zlecić podwykonawcom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853111003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie żąda wniesienia wadium przez Wykonawców

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.opswlochy.waw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach