Przetargi.pl
Rozwiązanie problemu gospodarki wodno-ściekowej na terenie sołectw Gminy Ogrodzieniec poprzez budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w celu poprawy jakości życia mieszkańców

Gmina Ogrodzieniec ogłasza przetarg

  • Adres: 42-440 Ogrodzieniec, Plac Wolności
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 6709700 , fax. 32 6709721
  • Data zamieszczenia: 2018-04-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ogrodzieniec
    Plac Wolności 25
    42-440 Ogrodzieniec, woj. śląskie
    tel. 32 6709700, fax. 32 6709721
    REGON: 276258842
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ogrodzieniec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozwiązanie problemu gospodarki wodno-ściekowej na terenie sołectw Gminy Ogrodzieniec poprzez budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w celu poprawy jakości życia mieszkańców
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane i projektowe pn.: „Rozwiązanie problemu gospodarki wodno – ściekowej na terenie sołectw Gminy Ogrodzieniec poprzez budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w celu poprawy jakości życia mieszkańców”. 2. Zamówienie polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej, dostawie urządzeń, montażu i uruchomieniu przydomowych biologicznych oczyszczalni ścieków spełniających wymogi norm PN-EN 12566-3+1:2009. 3. Dostarczane urządzenia – oczyszczalnie mają być kompletnymi fabrycznie nowymi produktami. 4. Przedmiot zamówienia realizowany będzie na terenie Gminy Ogrodzieniec, w miejscowościach i na działkach wskazanych prze Zamawiającego w załączniku nr 6 do SIWZ w ilości 65 sztuk przydomowych biologicznych oczyszczalni obsługujących gospodarstwa domowe w tym 61 szt. dla 1-6 RLM (typ A) i 4 szt. dla 7-9 RLM (typ B) . 5. Zakres prac projektowych na poszczególnych nieruchomościach objętych zamówieniem: a) badanie gruntu obszaru objętego projektem, b) sporządzenie projektu wstępnego i uzyskanie dla niego akceptacji właściciela posesji i Zamawiającego, c) sporządzenie projektu budowlano - wykonawczy wszystkich branż na mapie do celów projektowych i uzyskanie dla nich wymaganych przepisami: opinii, uzgodnień i pozwoleń wraz z uzyskaniem w imieniu Zamawiającego pozwolenia na budowę/ zgłoszenia w Starostwie Powiatowym w Zawierciu, d) sporządzenie dokumentacji powykonawczej z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy wraz z inwentaryzacją geodezyjną, e) opracowanie instrukcji eksploatacji urządzeń dla użytkownika (wraz z instrukcjami obsługi i konserwacji urządzeń), 6. Dokumentacja projektowa całości zamówienia winna obejmować zbiorczo wszystkie nieruchomości objęte zamówieniem i wykonana w 4 egz. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej na nośniku w postaci płyty DVD zawierającej: a) pliki w formacie PDF dla każdej nieruchomości oddzielnie b) pliki edytowalne w formatach: DWG, DXF, DGN, 7. Wszelkie opłaty administracyjne ponoszone w wyniku prowadzonych działań związanych z uzyskiwaniem uzgodnień, opinii i decyzji Wykonawca winien wliczyć do ceny opracowania dokumentacji projektowej. 8. Zakres robót budowlanych i prac towarzyszących związanymi z dostawą i montażem oczyszczalni ścieków objętych zamówieniem: a) prace ziemne oraz obsługę geodezyjną b) montaż kompletnej przydomowej oczyszczalni ścieków wraz z instalacjami niezbędnymi do jej funkcjonowania, w tym: zasilania elektrycznego oraz odprowadzenia ścieków oczyszczonych, c) podłączenie instalacji kanalizacji sanitarnej w budynku do oczyszczalni, d) rozruch technologiczny, e) uporządkowanie terenu budowy wraz z odtworzeniem do stanu pierwotnego obiektów naruszonych (odtworzenie chodników, zieleni), 9. Do oczyszczalni kierowane będą ścieki bytowo-gospodarcze w ilości jednostkowej 120 dm3/Md (litrów na mieszkańca na dobę) o parametrach: pięciodobowe biochemiczne zapotrzebowanie tlenu (BZT5) - 500 g O2/m3, zawiesina ogólna - 583,3 g/m3, azot ogólny - 91,7g N/m3, fosfor ogólny - 15 g P/m3. 10. Oczyszczalnia ma zapewnić: a) stabilną pracę niezależnie od pory roku, b) odporność na zrzuty udarowe, c) niezawodną pracę niezależnie od krótkotrwałych przerw w dostawie energii elektrycznej d) programowanie i sterowanie dla różnych obciążeń pracy np. urlop, e) gwarancję minimum 10 lat niezawodnej pracy układu napowietrzania i układu recyrkulacji osadów, działania dmuchawy membranowej, f) gwarancję minimum 10 lat na zbiornik, g) spełnienie parametrów dla ścieków oczyszczonych wg normy PN EN 12566-3 lub równoważnej. 11. Zamawiający wymaga zastosowania w oczyszczaniu ścieków technologii osadu czynnego wg tzw. technologii hybrydowej. 12. Wymaga się, aby częstotliwość wywozu osadów z oczyszczalni ścieków objętych zamówieniem była nie większa niż jeden raz na rok. Preferowane będą technologie oczyszczania nie wymagające stosowania biopreparatów. 13. Zamawiający wymaga, aby rozwiązania techniczne, zastosowane urządzenia i wyposażenie były wysokiej jakości zapewniającej długą i niezawodna eksploatację, a wszystkie urządzenia, prace i instalacje nie wymienione szczegółowo w normach lub przepisach były wykonane zgodnie z najlepszą praktyką i doświadczeniem Wykonawcy, a ponadto: a) wszystkie zaproponowane urządzenia muszą pochodzić od producentów, którzy zapewniają sprawne przeprowadzenia napraw pogwarancyjnych oraz dostarczenie części zamiennych; nie dopuszcza się stosowania urządzeń prototypowych, nie sprawdzonych w poprawnej eksploatacji, b) przy doborze urządzeń należy dążyć do ujednolicenia producentów i typów, c) elementy konstrukcji urządzeń winny być wykonane z materiałów odpornych na działanie korozyjne środowiska, w którym będą zainstalowane, d) zaproponowana technologia musi uwzględniać powszechny dostęp do preparatów używanych w bieżącej eksploatacji, e) Prace budowlane i technologia powinny być wykonane w standardzie nie niższym niż określonym w PFU. 14. Ciąg technologiczny oczyszczalni składać się powinien z następujących urządzeń: a) przykanalika o dostosowanych wymiarach, b) rewizji, c) właściwej oczyszczalni biologicznej, d) studzienki rozdzielczej, e) komór filtracyjnych (odbiornik ścieków oczyszczonych - ilość uzależniona od rodzaju gruntu) lub studni chłonnych. 15. Oczyszczalnia posiadać musi układ wentylacji wysokiej. 16. Zamówienie nie przewiduje poniesienia kosztów budowy przepompowni ścieków na nieruchomościach – przyjmuje się grawitacyjne odprowadzenie ścieków z budynku do przydomowej oczyszczalni. W przypadku stwierdzenia podczas wizji lokalnej projektanta/wykonawcy, że aktualne rozwiązanie odprowadzenia ścieków z budynku wymagałoby zaprojektowania przepompowni ścieków, projektant winien uzgodnić sposób przyłączenia do oczyszczalni z właścicielem nieruchomości i Zamawiającym. Wówczas należy uwzględnić w projekcie rozwiązanie alternatywne (np. przeniesienie punktu wyjścia z instalacji kanalizacji z budynku) w taki sposób, aby jeśli to możliwe odbiór ścieków z budynku odbywał się grawitacyjnie. Wyboru pomiędzy rozwiązaniem alternatywnym (dostosowanie budynku wg wskazań projektanta) lub decyzji o wyborze przepompowni dokonuje uczestnik projektu – właściciel posesji w terminie do 7 dni od przedstawienia rozwiązania. Dostosowanie budynku lub koszt dostawy i montażu przepompowni obciążają w 100% uczestnika projektu- właścicielowi posesji. 17. W uzasadnionych technicznie przypadkach - jeżeli zezwolą na to przepisy, za zgodą właściciela nieruchomości, Zamawiający dopuszcza lokalizację przydomowej oczyszczalni ścieków w miejscu aktualnie znajdującego się zbiornika bezodpływowego (szamba) na ścieki. W takim przypadku wszelkie koszty adaptacyjne związane z likwidacją starego zbiornika (szamba) i przygotowaniem wykopu na potrzeby zabudowy w jego miejscu przydomowej oczyszczalni ścieków zostaną pokryte przez uczestnika projektu – właściciela posesji. 18. Na każdym etapie projektowania wymaga się ścisłego kontaktu z właścicielem nieruchomości i Zamawiającym oraz uzyskanie zgody na zaproponowane rozwiązania lokalizacyjne urządzeń i wyposażenia związanych z budową oczyszczalni. 19. W trakcie procesu inwestycyjnego Wykonawca zobowiązany jest do uzgadniania z Zamawiającym zakresu wprowadzanych zmian i rozwiązań modernizacyjnych nie ujętych w dokumentacji projektowej. 20. Wykonawca zobowiązany jest do przeniesienia na Zamawiającego praw własności intelektualnej oraz udzielenia licencji na zasadach określonych we wzorze umowy . 21. Wymaga się, aby dokument potwierdzający zgodność z normą PN-EN 12566-3+A1:2009 (lub równoważną) wystawiony był przez laboratorium notyfikowane w Komisji Europejskiej. 22. Zamawiający wymaga, aby przy wykonywaniu robót budowlanych zostały zastosowane wyroby (urządzenia, materiały budowlane, odczynniki), które zostały dopuszczone do obrotu zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332) oraz przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 1570 z późniejszymi zmianami) oraz rozporządzeń wykonawczych do ww. ustaw. Wszystkie niezbędne elementy robót budowlanych powinny być wykonane w standardzie i zgodnie z obowiązującymi normami. 23. Całe zadanie inwestycyjne, począwszy od projektowania a skończywszy na odbiorach gwarancyjnych i eksploatacyjnych, winno być wykonane w oparciu o obowiązujące w kraju akty formalnoprawne i normatywne w tym Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1800), oraz wymagania Zamawiającego określone w umowie zawartej z Wykonawcą. 24. Podane w programie funkcjonalno – użytkowym (PFU) nazwy i znaki towarowe mają charakter przykładowy, a ich wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu, przy czym Zamawiający dopuszcza składanie „ofert równoważnych”. Przez „ofertę równoważną” należy rozumieć taką, która przedstawia opis przedmiotu zamówienia o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych spełniających minimalne parametry określone przez Zamawiającego, lecz oznaczoną innym znakiem towarowym lub pochodzeniem. W przypadku zamiaru zastosowania przez wykonawcę urządzeń równoważnych zobowiązany jest on na etapie składania oferty wykazać te urządzenia i zestawić je w tzw. tabeli równoważności porównując z parametrami i wymaganiami urządzeń, określonymi w Programie funkcjonalno-użytkowym. Z tabeli równoważności musi jednoznacznie wynikać, że proponowane urządzenia mają takie same lub lepsze parametry techniczne. Brak tabeli równoważności będzie świadczył o tym, iż wykonawca proponuje rozwiązania wskazane w PFU. W przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Pzp zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. Wykonawca analizując dokumentację powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Pzp użytemu w dokumentacji towarzyszy wyraz „lub równoważne". Użycie w SIWZ lub załącznikach oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy Pzp oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. 25. Użycie w SIWZ lub załącznikach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zmawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. 26. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 1666 z późn. zm.) osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Wymóg ten dotyczy osób (pracowników fizycznych) wykonujących prace przy realizacji robót budowlanych, prace operatorów sprzętu i prace instalacyjno - montażowe objęte zakresem zamówienia. Wymóg nie dotyczy osób kierujących budową, osób wykonujących usługi dostawy materiałów, usługi transportowe, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej, w zakresie w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy. Sposób kontroli oraz sankcje związane z niespełnieniem ww. wymogu opisane są we wzorze umowy. 27. Zamawiający przewiduje wykonanie zamówienia w dwóch etapach tj. 1) Etap I – budowa 34 szt. oczyszczalni we wskazanych przez Zamawiającego miejscowościach (Giebło, Giebło Kolonia, Podzamcze) w nieprzekraczalnym terminie do końca października 2018 r. 2) Etap II – budowa 31 szt. oczyszczalni we wskazanych przez Zamawiającego miejscowościach (cd. Podzamcza, Ryczów, Śrubarnia, Gulzów, Mokrus, Kiełkowice, Fugasówka, Żelazko, Markowizna) w nieprzekraczalnym terminie do 30 września 2019 r. 3) Jeżeli potencjał Wykonawcy na to zezwoli, za zgodą Zamawiającego, możliwe jest wykonanie w 2018 r. oprócz Etapu I dodatkowo część zakresu z Etapu II. 4) Dopuszcza się zamianę realizacji oczyszczalni pomiędzy miejscowościami z poszczególnych etapów. 28. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na roboty budowlano-montażowe, dostarczone materiały i urządzenia – minimum 10 lat od daty podpisania przez Strony protokołu odbioru końcowego inwestycji. 29. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji technologicznej (wymagane parametry jakości ścieków oczyszczonych) – minimum 10 lat od daty podpisania przez Strony protokołu odbioru końcowego inwestycji. 30. Rękojmia za wady fizyczne i prawne na materiały, urządzenia oraz wszelkie prace, w tym roboty budowlane wykonane w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, na okres równy okresom gwarancji. 31. Bieg okresów gwarancji i rękojmi rozpoczyna się w dniu następnym licząc od daty dokonanego odbioru końcowego przedmiotu umowy. Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji lub rękojmi także po tym okresie, jeżeli zgłosił wadę przed upływem tego okresu. 32. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancję minimum 10 lat na zbiornik. 33. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załączniki nr 9 do SIWZ – Program funkcjonalno – użytkowy zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysiące złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w ww. zakresie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach