Przetargi.pl
Remont przyczółków mostu (0+008-0+037,5). Naprawa uszkodzonych koszy kamiennych, odtworzenie koryta rzeki na dł. 100mb związane z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych, Szczyrk ul. Widokowa .

Urząd Miejski w Szczyrku ogłasza przetarg

  • Adres: 43-370 Szczyrk, ul. Beskidzka 4
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 033 8295026 , fax. 033 8178763
  • Data zamieszczenia: 2012-06-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Szczyrku
    ul. Beskidzka 4 4
    43-370 Szczyrk, woj. śląskie
    tel. 033 8295026, fax. 033 8178763
    REGON: 00052528600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.szczyrk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont przyczółków mostu (0+008-0+037,5). Naprawa uszkodzonych koszy kamiennych, odtworzenie koryta rzeki na dł. 100mb związane z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych, Szczyrk ul. Widokowa .
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Remont istniejącego obiektu mostowego Istniejący obiekt mostowy posiada konstrukcję jednoprzęsłową, wolnopodpartą. Konstrukcję nośną stanowi 6 belek prefabrykowanych typu WBS zespolonych z żelbetową płyta pomostową. Belki oparte są za pomocą łożysk stalowych stycznych na dwóch przyczółkach żelbetowych o konstrukcji klasycznej. Przyczółki o szerokości -10m posiadają zamocowane w żelbetowym trzonie obustronne skrzydełka w formie trójkątnych wsporników równoległych do osi drogi. W górnej części przyczółków wykształtowana została ława podłożyskowa w której zabetonowana została szyna stalowa stanowiąca część łożyskowania obiektu. Drugą część stanowią blachy stalowe na końcach belek WBS. Pomost stanowi 6 belek typu WBS w rozstawie ok. 1,5m, zespolonych z żelbetową płytą pomostową o grubości najprawdopodobniej wynoszącej ok. 18cm i posiadającej obustronne wsporniki o wysięgu 0,4m, zwieńczone gzymsami w których zamocowano elementy balustrady stalowej. Konieczne jest zabezpieczenie przed dalszą degradacją spodu konstrukcji nośnej oraz powierzchni przyczółków. Wykonanie takiego zabezpieczenia pozwoli na długotrwałe bezpieczne użytkowanie obiektu mostowego. Charakterystyczne parametry techniczne istniejącego obiektu mostowego: - długość konstrukcji nośnej Lk = 18,70m - rozpiętość teoretyczna Lt = ~18,11m - rozpiętość w świetle Ls = 17,52m (po remoncie 17,12m) - wysokość konstrukcyjna hpł = 1,21m - kąt skrzyżowania z przeszkodą 88o - wymiary światła pod obiektem - pionowe Ho = ~2,80m - poziome Bp = 17,52m (po remoncie 17,12m) - szerokość przyczółków B = 10,00m (po remoncie 10,40m) - długość całkowita obiektu Lc = 28,63m (od strony górnej wody) Lc = 28,55m (od strony dolnej wody) - szerokość jezdni na obiekcie Bj = 7,00m - szerokość chodników Bch = 1,55m (po remoncie 1,20m) - szerokość całkowita obiektu B = 10,40m (po remoncie 10,60m) 1.1 Zakres remontu przyczółków istniejącego obiektu mostowego Istniejąca powierzchnia przyczółków znajduje się w niezbyt dobrym stanie technicznym, widoczne są zacieki i wykwity na powierzchni zarówno trzonów przyczółków jak i skrzydeł. W związku z tym, aby zapobiec pogorszeniu się stanu technicznego przyczółków zaprojektowano wykonanie na powierzchni zewnętrznej przyczółków płaszcza żelbetowego o grubości 0,20m. Płaszcz żelbetowy zamocowany zostanie do konstrukcji przyczółków za pomocą tzw. jeża, wykonanego z kotew stalowych osadzonych w konstrukcji przyczółków. Kotwy należy wykonać z prętów stalowych o średnicy 12mm osadzonych w wywierconych w konstrukcji przyczółkach otworach o średnicy 14mm wypełnionych klejem na bazie żywicy epoksydowej. Kotwy należy osadzić na całej powierzchni na której przewidziano wykonanie płaszcza żelbetowego, w rozstawie 30x30cm. Przed wykonaniem zbrojenia należy odsłonić konstrukcję skrzydeł i przyczółków celem sprawdzenia poprawności przyjętego rozwiązania i w razie konieczności ilość i kształt zbrojenia skorygować w porozumieniu z Inwestorem i projektantem remontu obiektu. Istniejące ściany przyczółków i skrzydeł należy przygotować do wykonania płaszcza żelbetowego poprzez usunięcie luźnych i skorodowanych fragmentów betonu, dodatkowo naroża przyczółków należy podkuć, tworząc łagodny skos. Powierzchnię przyczółków pod projektowany płaszcz należy dodatkowo zgroszkować, a odsłonięte zbrojenie oczyścić i zabezpieczyć antykorozyjnie. Odsłonięte fragmenty przyczółków oraz fragmenty płaszcza żelbetowego przewidziane do zasypania gruntem należy zabezpieczyć poprzez nałożenie cienkowarstowej izolacji przeciwwilgociowej (np. typu Abizol) Zasypki do poziomu terenu można wykonać z gruntu rodzimego, wydobytego wcześniej podczas wykonywania wykopów, po stwierdzeniu jego przydatności do wbudowania. 1.2 Zakres remontu istniejącej konstrukcji pomostu Istniejąca konstrukcja pomostu, z wyjątkiem wsporników płyty pomostowej znajduje się w dość dobrym stanie. Widoczne są zacieki i wykwity na powierzchni spodu płyty pomostowej oraz korodujące zbrojenie płyty i belek WBS. W związku z tym przyjęto do wykonania naprawy spodu płyty pomostowej za pomocą zapraw typu PCC. Naprawą takim zostanie poddana powierzchnia belek oraz spodu płyty pomostowej pomiędzy nimi, a także powierzchnia poprzecznic. Z uwagi na stan wsporników oraz gzymsów, a także konieczność zamocowania w nich barieroporęczy, zdecydowano o rozbiórce istniejących gzymsów wraz z wspornikami i ich odtworzeniu w kształcie dopasowanym do zamocowania projektowanych na obiekcie barieropręczy. Gzymsy i wspornik należy rozkuć w zakresie wskazanym na rysunku, a istniejące zbrojenie poprzeczne płyty odsłonięte w trakcie tych prac oczyścić i zabezpieczyć antykorozyjnie w celu powiązania z projektowanym zbrojeniem nowych gzymsów. Gzymsy należy zakotwić w płycie za pomocą kotew z prętów o średnicy 12mm osadzonych w wywierconych w płycie pomostowej co 150mm otworach o średnicy 14mm wypełnionych klejem na bazie żywicy epoksydowej. Dodatkowo w celu zakotwienia należy wypuścić pręty kotwiące konstrukcję gzymsów w projektowanym betonowym wypełnieniu chodników. Od góry na szerokości wynikającej z szerokości projektowanego chodnika, płytę pomostową po jej odsłonięciu (rozbiórce beton ochronnego oraz izolacji) należy oczyścić i w razie konieczności naprawić ubytki za pomocą zapraw PCC, analogicznie jak w przypadku spodu płyty pomostowej. Powierzchnię płyty należy następnie zabezpieczyć przez wykonanie podwójnej warstwy izolacji z papy termozgrzewalnej, przy czym druga warstwa izolacji powinna zachodzić min. 0,50m na istniejącą izolację płyty pomostowej. Wzdłuż krawędzi jedni w odległości 0,1 należy ułożyć prefabrykowany dren, z odprowadzeniem go do wykonanych w tej samej linii sączków. Sączki należy osadzić w rozstawie co 2,0m w otworach wywierconych w płycie pomostowej. Średnicę otworów dostosować do zastosowanych sączków. Dodatkowo na wspornikach zastosować dreny poprzeczne układane na początku i końcu płyty pomostowej oraz w środku rozpiętości płyty. W zakres remontu wchodzą również następujące prace związane z wyposażeniem obiektu: Barieroporęcz typu sztywnego: Założono wykonanie w miejsce istniejącej bardzo zniszczonej i nie spełniającej swojego zadania balustrady, barieroporęczy typu sztywnego. Barieroporęcz należy wyposażyć w obustronne zakończenia, tzw. baranki Chodnik na obiekcie: Założono wykonanie wypełnienia chodnika (pomiędzy konstrukcją gzymsu, a krawężnikiem) z betonu C30-37, zbrojonego przeciwskurczowo siatką prętów fi12mm o szerokości oczek 150x150mm. Siatkę należy układać w górnej warstwie wypełnienia. W chodniku od strony górnej wody zaprojektowano wykonanie dwóch rur osłonowych z PEHD o średnicy 110mm, natomiast w chodniku od strony dolnej wody należy wykonać 3 takie rury. Krawężniki na obiekcie: Zaprojektowano wykonanie na obiekcie (na długości płyty pomostowej krawężnika kamiennego 150x200mm). Natomiast na długości skrzydeł należy wykonać krawężniki betonowe drogowe pochodzące z rozbiórki istniejących krawężników na obiekcie. W celu uszczelnienia należy ułożyć wzdłuż krawężników pomiędzy jezdnią, a krawężnikiem uszczelnienie z taśmy topliwej pod wpływem ciepła asfaltu lanego. Natomiast pomiędzy krawężnikiem a konstrukcją chodnika należy wykonać uszczelnienie z masy uszczelniającej. Krawężniki na długości skrzydeł układać na ławie betonowej z oporem. Kotwy talerzowe: Na długości chodników należy w miejscu lokalizacji słupków barieroporęczy osadzić w istniejącej płycie pomostowej kotwy talerzowe. Kotwy osadzić co 1,0m na długości płyty pomostowej. Nawierzchnie na obiekcie: Należy odtworzyć rozebrane fragmenty nawierzchni jezdni na obiekcie: a) Nawierzchnia jezdni: - W-wa ścieralna z betonu asfaltowego #0-12,8mm, asfalt D50-70 - 5cm - W-wa wiążąca z betonu asfaltowego #0-16mm, asfalt D50-70 - 5cm - W-wa ochronna z betonu asfaltowego #0-16mm, asfalt D50-70 - 4cm 1.3 Projektowany remont umocnienia dna koryta cieku. Projektowane remont regulacji obejmuje oczyszczenie koryta cieku z zalegającego piachu naniesionego przez nurt rzeki, widoczne jest to zwłaszcza powyżej obiektu mostowego. Utworzona łacha powoduje rozdzielenie przy normalnym stanie wody na dwa strumienie płynące wzdłuż brzegów cieku. Na końcu projektowanej regulacji zostanie wykonany w dnie cieku gurt z koszy siatkowo - kamiennych o wymiarach 1,0x1,0m i długości 10,0m. Natomiast w miejscu zlokalizowania istniejącego wylotu kanalizacji deszczowej (poniżej obiektu mostowego, na lewym brzegu) w dnie cieku przy wylocie zostanie ułożony materac siatkowo - kamienny o wymiarach 2,0x3,0m i grubości 0,23m. Na długości od istniejącego progu wodnego powyżej obiektu, do obiektu oraz ok. 37m poniżej obiektu zaprojektowano remont umocnienia skarp poprzez opaskę z koszy siatkowo - kamiennych. Całkowita długość wraz z szerokości obiektu mostowego wyniesie ok. 100mb. Na długości 10m powyżej i poniżej obiektu umocnienie z koszy siatkowo - kamiennych zostało zaprojektowane na pełną wysokość skarp (z wyjątkiem lewego brzegu poniżej obiektu, gdzie z uwagi na wysokość skarp oraz usytuowanie tam istniejącego wylotu kanalizacji deszczowej umocnienie skarp o pełnej wysokości ma długość ok. 7,5m) Fragmenty skarp pomiędzy przyczółkami obiektu mostowego, a istniejącymi podporami kanalizacji deszczowej zostaną z uwagi na niewielką szerokość (ok. 0,5m) i utrudniony w związku z tym dostęp umocnione brukiem kamiennym na zaprawie betonowej. 1.4 Organizacja ruchu. Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia projektu tymczasowej organizacji ruchu i uzgodnienia go z właściwym zarządcą drogi i innymi niezbędnymi organami oraz Inwestorem. Ze względu na charakter drogi przewiduje się prowadzenie remontu obiektu pod ruchem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452211199
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 20.012,88zł (słownie: dwadzieścia tysięcy dwanaście złotych 88/100). 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 16.07.2012r. do godz. 10:00 w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Radziechowach-Wieprzu konto: 58 8140 0009 0043 8656 2000 0030 z dopiskiem wadium na : Remont mostu i odtworzenie koryta rzeki przy ul. Widokowej w Szczyrku 3. Potwierdzeniem wniesienia wadium w pieniądzu będzie kserokopia przelewu (wpłaty) załączona do oferty. 4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajduje się na koncie Zamawiającego. 5. Wadium w pozostałych formach należy składać w kasie Urzędu Miejskiego w Szczyrku, ul. Beskidzka 4, pokój nr 24 w terminie przed upływem składania ofert. 6. Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 46 Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um.szczyrk.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach