Przetargi.pl
Remont drogi powiatowej Nr 1326O (Satre Olesno - Jasienie) na odcinku o długości 8,317 km

Powiat Kluczborski ogłasza przetarg

  • Adres: 46-200 Kluczbork, ul. Katowicka 1
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-77 4185218 , fax. 0-77 4186520
  • Data zamieszczenia: 2015-03-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Kluczborski
    ul. Katowicka 1 1
    46-200 Kluczbork, woj. opolskie
    tel. 0-77 4185218, fax. 0-77 4186520
    REGON: 53141250400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatkluczborski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont drogi powiatowej Nr 1326O (Satre Olesno - Jasienie) na odcinku o długości 8,317 km
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Remont drogi powiatowej Nr 1326O (Stare Olesno - Jasienie) na odcinku o długości 8,317 km Części zadania finansowana będzie w ramach faktoringu samorządowego. Wartość zadania przewidziana do finansowania w ramach faktoringu samorządowego wyniesie 50% ceny ofertowej brutto pomniejszonej o 300.000 PLN. Wykonawca zobowiązany jest do wyboru instytucji finansującej przedmiotowe zamówienie na zasadach faktoringu samorządowego. 1. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest remont drogi powiatowej Nr 1326O (Stare Olesno - Jasienie) na odcinku o długości 8,317 km - w ramach realizacji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój. Zakres zamówienia: PRZYGOTOWANIE TERENU POD BUDOWĘ a) Roboty przygotowawcze Na całym odcinku remontowanej drogi (8,32) km zostaną wykonane roboty pomiarowe. Po wykonaniu remontu zostanie opracowana mapa powykonawcza. Istniejące rowy przydrożne zostaną odmulone, na długość 16 003,00 m. Na odcinku o przekroju drogowym zostaną wycięte krzaki na powierzchni 5,84 ha. Drzewa rosnące w pasie drogowym zostaną poddane cięciu pielęgnacyjnemu - 530 szt. Sfrezowanych zostanie 6 pni znajdujących się w poboczu drogi. b) Roboty rozbiórkowe W ramach remontu drogi, rozebrane zostaną stare, wysłużone elementy drogi, w tym: nawierzchnia bitumiczna gr. 8 cm - 50,00 m2, podbudowa z tłucznia kamiennego gr. 25 cm - 50,00 m2, elementy konstrukcji betonowych niezbrojonych - 3,00 m3, przepusty rurowe o średnicy 600 mm o łącznej długości - 50,00m. tablice (47+18) do znaków drogowych i drogowskazów- 65 szt. słupki do znaków drogowych - 67 szt. obrzeże betonowe - 29 m, konstrukcja z kamienia na zaprawie cementowo-wapiennej - 0,80 m3, Gruz pozyskany z rozbiórki w ilości 35,66 m3 zostanie wywieziony z terenu budowy, koszty utylizacji po stronie wykonawcy. Zdemontowane oznakowanie zostanie przewiezione na ODM w Wołczynie - 132,00 szt. Istniejące gruntowe pobocze jest obecnie znacznie zawyżone i dlatego zostanie ścięte a urobek pozyskany ze ścięcia pobocza zostanie wywieziony poza teren budowy. Ścięcie zawyżonego pobocza zostanie wykonane na powierzchni 16 634,00 m2. ROBOTY BUDOWLANE W ZAKRESIE WZNOSZENIA KOMPLETNYCH OBIEKTÓW BUDOWLANYCH LUB ICH CZĘŚCI ORAZ ROBOTY W ZAKRESIE INŻYNIERII LĄDOWEJ I WODNEJ a) Wykonanie zatoki autobusowej wraz z elementami odwodnienia W ramach budowy zatoki wykonane zostaną roboty ziemne w ilości 166,50 m3 z wywozem urobku na odległość do 5km. Pod chodnikiem (str. prawa) na dojściu do szkoły oraz pod peronem przystanku zlokalizowanego po lewej stronie drogi zostanie wykonany kolektor z rur o średnicy 60 cm na łącznej długości 36,5 m. W miejscu budowy zatoki autobusowej (str. prawa) na długości 37,5 m zostanie wykonany kolektor z rur o średnicy 50 cm, na którym zostanie posadowiona jedna murowana studnia rewizyjna (0,88m3). Do studni rewizyjnej zostanie podłączona przykanalikiem długości 4 m jedna studnia ściekowa. Wykop pod kolektory zostanie zasypany i zagęszczony zakupionym gruntem piaszczystym (69,59 m3). W ramach budowy zatoki i peronu na ławie betonowej z oporem (4,11 m3) zostanie ustawiony krawężnik betonowy (68,50m). Przy krawędzi nawierzchni chodnika i peronów zastanie ustawione 183,00 m obrzeża betonowego 30 x 8cm na ławie betonowej (8,05 m3). Na zatoce autobusowej o powierzchni 78,00 m2, zostanie wykonana warstwa odsączająca gr. 15 cm, podbudowa z chudego betonu oraz nawierzchnia z kostki kamiennej. Na chodniku i peronach (217,25 m2) zostanie wykonana nawierzchnia z kostki betonowej gr. 8 cm na podbudowie tłuczniowej gr. 10 cm. Wlot i wylot na kolektorze pod peronem po stronie lewej zostaną zabezpieczone przez obrukowanie kostką granitową (1,20 m2) b) Roboty remontowe Ponieważ w związku z wykonaniem nowej nawierzchni drogi podniesiona zostanie krawędź jezdni, zachodzi konieczność przeprowadzenia remontu zjazdów i innej infrastruktury drogowej przylegającej do krawędzi jezdni. W ramach tych robót remontowi cząstkowemu polegającemu na przełożeniu istniejących, rozebranych uprzednio materiałów  zostaną poddane następujące elementy drogi: chodnik z kostki betonowej - 267,30 m2, nawierzchnia z kostki kamiennej nieregularnej o wysokości 9/11 cm - 21,4 m2, nawierzchnia z kostki kamiennej nieregularnej o wysokości 18/20 cm - 6,75 m2, nawierzchnia z płyt żelbetowych 600x300cm  - 12,00 m2, krawężnik betonowy - 149,80 m, obrzeże trawnikowe - 32,00m, chodnik z płyt betonowych - 23,25 m2, płyty kamienne - 4,80 m2. ponadto przy parkingu zostaną ułożone ścieki z prefabrykatów betonowych - 14,50 m. c) Przepusty W ramach remontu zostanie przebudowanych 5 (5 sztx10m=50m) przepustów rurowych jednootworowych o średnicy rury betonowej 60 cm. Wykopy pod przepusty zostaną zasypane gruntem piaszczystym w ilości 120,00 m3. Na wlotach i wylotach przepustów zostaną wykonane betonowe ścianki czołowe (13,60 m3). Na powierzchni 50 m2 zostanie odtworzona podbudowa tłuczniowa grubości 35 cm (20+15cm). W ramach remontu pozostałe przepusty o średnicy: 50 cm - 1 szt. (10m), 80 cm - 6 szt. (87m), 100 cm - 4 szt. (44,5m), zostaną oczyszczone z namułu. d) Przygotowanie podłoża. Przed wykonaniem nawierzchni z mieszanki mineralno-emulsyjnej, istniejąca nawierzchnia zostanie poddana frezowaniu korekcyjnemu na powierzchni 6 558,72 m2,w celu usunięcia większych nierówności. Istniejące elementy konstrukcyjne jezdni w miejscu wykonania nowych nawierzchni zostaną oczyszczone i skropione emulsją asfaltową ( 43 808,64 m2). e) Nawierzchnia Na powierzchni 36 456,10 m2 zostanie wykonana nowa nawierzchnia z masy mineralno-bitumicznej grubości 4 cm. Przed ułożeniem warstwy ścieralnej nastąpi wyrównanie istniejącej nawierzchni mieszanką mineralno- asfaltową w ilości 4 935,61 Mg. Natomiast na powierzchni 6 405,00 m2, zostanie wykonana nowa nawierzchnia z mieszanki mineralno- emulsyjnej typu slurry-seal o grubości 1 cm. f) Roboty wykończeniowe. Pobocza odcinka drogi, na którym zostanie wykonana nawierzchnia z masy mineralno-bitumicznej zostaną utwardzone tłuczniem kamiennym na szerokości 1,00 m, na powierzchni (14 072,00 m2). W związku z ze zmianą rzędnych nawierzchni należy wyregulować wysokościowo 4 kratki na studniach ściekowych. W ramach remontu zostanie wykoszona trawa w rowach przydrożnych na powierzchni 74 853,00 m2. g) Elementy bezpieczeństwa ruchu i oznakowanie. Wysokie skarpy przy wszystkich obiektach mostowych zostaną zabezpieczone stalowymi barierami ochronnymi. Łączna długość ustawionych barier wyniesie 228,00 m, w tym 76,00 m to fragmenty barier zabezpieczające wysokie nasypy, 152 m (144+8) to zakończenie bariery - skosy zapewniające mniejsze zagrożenie w przypadku najechania na barierę. Na całym odcinku drogi zostanie odnowione i uzupełnione oznakowanie poziome ( 20,52 m2) i ustawione nowe oznakowanie pionowe. Do ustawionych 115 słupków do znaków drogowych zostanie przymocowanych 137 tablic i tabliczek oznakowania pionowego (19+80+6+20+12). W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie również do: - opracowania i zatwierdzenia projektu organizacji ruchu na czas budowy; - wykonania i utrzymania oznakowania w trakcie prowadzenia robót oraz jego rozbiórki po zakończeniu robót; - organizacji placu budowy; - sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej drogi, którą należy oddać do Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej celem sprawdzenia i przyjęcia do zasobów. Wszelkie koszty (uzgodnienia, sporządzenie harmonogramu prac, zajęcie terenu celem prowadzenia prac itp.) związane z prowadzeniem prac przy realizacji zamówienia ponosi Wykonawca. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Dokumentacja Projektowa obejmująca projekt budowlano - wykonawczy, Szczegółowa Specyfikacja Techniczna (SST) oraz Przedmiar Robót, które są załącznikami do niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Kwota wadium wymagana do wzięcia udziału w postępowaniu: 50 000,00 zł(słownie: pięćdziesiąt tysięcy) Dopuszczalne formy wadium: Pieniądz (przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Wołczynie Oddział w Kluczborku Nr: 07 8876 0009 0036 4161 2000 0004 Poręczenia bankowe lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; Gwarancje bankowe Gwarancje ubezpieczeniowe Poręczenia udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2014.1804) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ta musi być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i musi zawierać w szczególności następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zaleca się w treści gwarancji, jako Wykonawcę wskazać wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, np. poprzez następujący zapis: Zostaliśmy poinformowani, że w związku z organizowanym przez Państwa postępowaniem o zamówienie publiczne, którego przedmiotem jest tu nazwa postępowania, w którym na mocy swojej oferty uczestniczą: tu należy wymienić wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (zwani łącznie Wykonawcą), b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, f) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie poręczenia, poręczenie to musi być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i musi zawierać następujące elementy: a) wskazanie podmiotu, za który poręczyciel dokonuje poręczenia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zaleca się w treści poręczenia, jako Wykonawcę (podmiot, za który poręczyciel dokonuje poręczenia) wskazać wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w sposób analogiczny jak opisany przykładowo powyżej, w pkt. 11.2.a SIWZ), b) precyzyjne wskazanie zobowiązania będącego przedmiotem poręczenia, c) kwotę, do wysokości której poręczyciel będzie zobowiązany, d) wskazanie terminu, z którego upływem wygasa zobowiązanie, przy czym poręczenie o charakterze terminowym nie może zostać odwołane. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego, Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego otrzymał taki przelew przed upływem ww. terminu składania ofert. W celu łatwiejszej weryfikacji zaleca się dołączenia do oferty kserokopii dokumentu poświadczającego wniesienie wadium z  potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - przetarg remont drogi Stare Olesno - Jasienie. We wskazanym wyżej przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest zalecane, ale niewystarczające do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. W pozostałych przypadkach tj. wniesienia wadium w formie poręczenia lub gwarancji - wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu, wystawionego na rzecz Zamawiającego, który należy złożyć łącznie z ofertą. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium, o których mowa w punkcie 11 SIWZ muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Oferta nie zabezpieczona wybraną - akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona bez rozpatrywania. Informacje dodatkowe o wadium: 1) Wadium będzie zwrócone w terminie i na warunkach wskazanych w art. 46 ustawy Pzp. 2) Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 3) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 4) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5) Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli: a) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26. ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy nie złożył on dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25. ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt.3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty jako najkorzystniejszej, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. b) Wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, c) Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko­nania umowy, d) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatkluczborski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach