Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony na Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Jakubów

Urząd Gminy Jakubów ogłasza przetarg

  • Adres: 05-306 Jakubów, Jakubów 55
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 025 7579190 , fax. 025 7579190
  • Data zamieszczenia: 2013-05-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Jakubów
    Jakubów 55
    05-306 Jakubów, woj. mazowieckie
    tel. 025 7579190, fax. 025 7579190
    REGON: 00054437800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.jakubow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony na Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Jakubów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Odbiór i zagospodarowanie wskazanych w dalszej części opisu przedmiotu zamówienia odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy położonych na terenie gminy Jakubów sposób zgodny z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późń. zm.), ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz. U. 2013r poz. 21), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki odpadami dla Mazowsza na lata 2012- 2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023z załącznikami oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Jakubów a także innymi przepisami prawa ustawowego i miejscowego. Charakterystyka Gminy Jakubów: 1.Powierzchnia gminy wynosi 8 732 ha ( 87,32 km2 ), 2.Liczba mieszkańców na terenie gminy Jakubów wynosi 5 135 osób. Szacuje się, że w czasie trwania umowy liczba mieszkańców może wzrosnąć. 3.Gmina liczy 26 miejscowości: Aleksandrów, Anielinek, Antonina, Brzozówka, Budy Kumińskie, Góry, Izabelin, Jakubów, Jędrzejów Nowy, Jędrzejów Stary, Józefin, Kamionka, Leontyna, Ludwinów, Łaziska, Mistów, Moczydła, Nart, Przedewsie, Rządza, Szczytnik, Strzebula, Turek, Tymoteuszew, Wiśniew, Wola Polska. 4.Szacowana ilość budynków jednorodzinnych wynosi ok.1500. 5.Ilość wytworzonych odpadów na terenie Gminy Jakubów w 2012 roku zgodnie z danymi ze sprawozdań wynosi 392 (Mg). Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia: 1.Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i zagospodarowania każdej ilości odpadów komunalnych wytworzonych i wystawionych przez wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkanych, w tym: a.niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, b.papieru i tektury (w tym opakowania, gazety, czasopisma itp.), c.tworzywa sztucznego - plastik, d.szkła, e.metalu, f.odpadów komunalnych - bytowych, g.popiołu, h.odpadów zielonych, i.odpadów wielomateriałowych, j.odpadów wielkogabarytowych, k.zużytych opon, l.zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, 2.Odpady odbierane są przez przedsiębiorcę sprzed nieruchomości, w terminach ustalonych harmonogramem. Właściciel nieruchomości ma obowiązek wystawić je przed wejście na teren nieruchomości. W przypadku zabudowy kolonijnej oraz gdy niemożliwy jest dojazd do nieruchomości (śnieg, grząska droga, droga prywatna, zbyt wąska droga itp.) właściciel nieruchomości zobowiązany jest dostarczyć odpady do drogi głównej publicznej przebiegającej przez miejscowość. 3.Wykonawca po każdorazowym odbiorze odpadów pozostawi przy wejściu na nieruchomość nowe puste worki w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków. 4.Wykonawca zobowiązany jest do odbierania bezpośrednio z terenu ok. 1500 nieruchomości zamieszkanych w tym 4 Szkoły Podstawowe i Gimnazjum, Urząd Gminy i Ośrodek Zdrowia następujących frakcji odpadów komunalnych z częstotliwością: a.raz w miesiącu - odpady komunalne-bytowe (kuchenne), niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, popiół i odpady zielone b.raz w miesiącu - tworzywa sztuczne, szkło, makulatura , metale i odpady wielomateriałowe c.dwa razy w roku - odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony 5.Wykonawca dostarczy przed dniem 01 lipca 2013 r. właścicielom nieruchomości zamieszkanych worki na odpady segregowane przekazane mu przez Zamawiającego. Worki do selektywnej zbiórki odpadów będą oznakowane napisami określającymi rodzaj odpadów na jaki są przeznaczone w ilości 1 kompletu, 6.Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów z poszczególnych nieruchomości zgodnie z ustalonym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem wywozu. Wykonawca jest obowiązany do wykonania i przedstawienia harmonogramu wywozu odpadów w terminie 7 dni od daty podpisania umowy, a następnie w ciągu 14 dni od dnia przekazania informacji przez Zamawiającego o jego akceptacji, dostarczy właścicielom nieruchomości. Za dostarczenie harmonogramu należy uznać jego pozostawienie w skrzynce pocztowej lub razem z workami na odpady segregowane. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia zmienionych harmonogramów do każdej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych. 7.Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 7.00-20.00. 8.Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów w trakcie realizacji usługi wywozu. 9.Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia e-mailem lub telefonicznie od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić e-mailem lub telefonicznie na adres Zamawiającego. 10 System odbierania odpadów komunalnych nie obejmuje odpadów powstających w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej, odpadów budowlanych i poremontowych, odpadów pochodzących z cmentarzy, przeterminowanych leków i baterii, odpadów medycznych i weterynaryjnych, odpadów z posesji niezamieszkałych np. domków letniskowych. 11.Wykonawca zobowiązany jest do: a.odbioru, wywozu i zagospodarowania wszystkich frakcji odpadów komunalnych dostarczonych przez mieszkańców gminy Jakubów ze Stacjonarnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów zlokalizowanego w miejscowości Jakubów 64B. Częstotliwość odbioru w/w odpadów odbywać się będzie w ciągu dwóch dni od zgłoszenia pisemnego, faksowego lub e-mailowego przez Zamawiającego - nie częściej niż raz na miesiąc. Wykonawca podczas odbioru odpadów zobowiązany jest do ich ważenia w punkcie wagowym zlokalizowanym na terenie Stacjonarnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów w obecności pracownika Punktu. Ilość oraz rodzaj odebranych odpadów potwierdza na piśmie pracownik Punktu oraz osoba upoważniona przez Wykonawcę, b.zorganizowania raz w ciągu trwania zamówienia punktu mobilnego selektywnej zbiórki odpadów w każdej miejscowości, dla frakcji odpadów takich jak: odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, za wyjątkiem odpadów budowlanych i rozbiórkowych, c.ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze i przekazywania dokumentacji pomiarów Zamawiającemu w okresach miesięcznych. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i przekazywania kopii dokumentacji Zamawiającemu w terminie do 10 dnia następnego miesiąca, d.kontroli realizowanych przez właściciela nieruchomości obowiązków w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a w przypadku ich niedopełnienia zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym Zamawiającego, nie później niż w ciągu 3 dni (art. 9f ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach). Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację zdjęciową umożliwiającą identyfikację nieruchomości z rejestracją daty i godziny. e.przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, pozostałości z sortowania odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) zgodnie zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku oraz do przekazywania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21) oraz przedstawienia Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności tj. karty przekazania odpadów w terminie 10 dni od zakończenia danego miesiąca, f.bieżącego przekazywania adresów nieruchomości, na których powstały odpady, a nie zostały ujęte w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego oraz do przekazywania Zamawiającemu faktur z kartami przekazania odpadów, wykazów nieruchomości zobowiązanych do selektywnej zbiórki odpadów, a nie przeprowadzających jej (niesegregujących odpadów), w terminie1 0 dni od zakończenia danego miesiąca. g.uzyskiwania wymaganych przepisami prawa poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września1 996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U . z 2012 r , poz. 397 z późń. zm.),Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012r., poz.645) oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów( Dz.U. z 2012r , poz.6 76 ), h.spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U z 2013 r. poz. 122 ) między innymi: a.posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną w Gminie Jakubów, lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Jakubów, na terenie, do którego posiada tytuł prawny, b.baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych oraz legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów, c.załadunek i transport odpadów będzie odbywał się za pomocą odpowiedniego sprzętu oraz środków transportu, będących w dyspozycji Wykonawcy spełniających wymogi opisane w w/w Rozporządzeniu, d.wykonawca zapewnia właściwy stan sanitarny (mycie i dezynfekcję pojazdów używanych podczas realizacji zamówienia. i.przedkładania Zamawiającemu dokumentów potwierdzających odzysk i recykling sporządzonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 19.12.2006 r w sprawie dokumentów potwierdzających odrębnie odzysk i odrębnie recykling - w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. j.przedkładania Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań zgodnych z art.9n ust.1-3 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r poz.391 z późn. zm) k.przestrzegania podczas trwania umowy przepisów prawnych a, w szczególności: 1.ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r , poz. 21, z późń. zm.) 2.ustawy z dnia 13 września1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach( Dz.U. z 2012 r . poz. 391 z późń. zm.) 3.ustawy z dnia 2 lipca 2004 r o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U z 2010 r. Nr 220. poz.1447 ze zm.), 4.ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U .z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.) 5.ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznymi elektronicznym (Dz. U. z 2005r .,Nr 180,poz.1495 ze zm.), 6.ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r o bateriach i akumulatorach (D z.U. z 2009 r.Nr 79, poz. 666 ze zm. 7.ustawy z dnia 18 lipca 2001r . Prawo wodne( Dz.U. z 2012 r. ,poz.145 ze zm.), 8.ustawy z dnia 18.09.2001r. o podpisie elektronicznym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 130, poz.1450 ze zm.) 9.ustawy z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz.U. z 2002r Nr 101, poz.926 ze zm.), 10.ustawy z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.z 2012 r., poz.1137 ze zm.) 11.rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami (Dz.U. z 2009 r., nr 104 poz.868), 12.rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów (Dz. U. 2010 r,, nr 249 poz, 1673), 13.rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorowych zestawień danych o odpadach( Dz.U . 2010r ., nr 249 poz.1674), 14.rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2001 r., nr 112 poz. 1206), 15.rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z dnia 11 czerwca 2012 r., poz. 645), 16.rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi( Dz.U . z dnia 5 czerwca 2012 r., poz. 630), 17.rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania o raz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów ( Dz.U. z dnia 18 czerwca 2012 r., poz.676), 18.rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11.09,2012 r. w sprawie mechanicznobiologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych (Dz.U. z 2012r, poz. 1052), 19.rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U z 2013 r. poz. 122 ) 20.Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami, 21.uchwały nr XXV/150/2013 Rady Gminy Jakubów z dnia 28 stycznia 2013 roku w sprawie przyjęcia Regulaminu Utrzymania Czystości i Porządku na terenie gminy Jakubów 22.dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów oraz uchylającej niektóre dyrektywy (Dz.U .UE.L 2008.312.3), 23.innych aktów normatywnych obowiązujących na obszarze Gminy Jakubów zawierających powszechnie obowiązujące przepisy prawa. 14.Zakazuje się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Jakubów. 15.W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej. 16.Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zawinione szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich w trakcie odbioru odpadów komunalnych. 17.Przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości, objętych zamówieniem, ze wskazaniem, które z nieruchomości objęte są segregacją odpadów, a które nie. W pozostałych przypadkach wykazy nieruchomości przekazywane będą przez Zamawiającego (w formie pisemnej) do końca miesiąca poprzedzającego odbiór. 18.Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno-prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.jakubow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach