Przetargi.pl
Przebudowa ul. Polnej na odcinku od ul. Nowakowskiego do ul. Warszawskiej i ul. Słowackiego w Warce

Gmina Warka ogłasza przetarg

  • Adres: 05-660 Warka, Plac St. Czarnieckiego 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 048 665 12 00 , fax. 048 665 12 25
  • Data zamieszczenia: 2014-03-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Warka
    Plac St. Czarnieckiego 1 1
    05-660 Warka, woj. mazowieckie
    tel. 048 665 12 00, fax. 048 665 12 25
    REGON: 00052662400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.warka.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ul. Polnej na odcinku od ul. Nowakowskiego do ul. Warszawskiej i ul. Słowackiego w Warce
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ul. Polnej na odcinku od ul. Nowakowskiego do ul. Warszawskiej i ul. Słowackiego w Warce. Przebudowa ul. Polnej na odcinku od ul. Nowakowskiego do ul. Warszawskiej (droga gminna 161088W), długość odcinka 542 mb jest uzasadniona ze względu na wzrost natężenia ruchu. Na odcinku tym zlokalizowane są ważne dla mieszkańców i osób z zewnątrz instytucje i firmy tj. Centrum Sportu i Rekreacji w Warce, Liceum Ogólnokształcące, Gminna Biblioteka Publiczna (wraz z biblioteką dla dzieci), punkty działalności gospodarczej. W roku 2013 zostały wybudowane nowe osiedla mieszkaniowe przy ul. Polnej jak i przy drogach lokalnych połączonych z niniejszym odcinkiem ulicy Polnej. Zagęszczająca się zabudowa jednorodzinna coraz częściej wielokondygnacyjna powoduje większe zapotrzebowanie na miejsca postojowe, wymaga uregulowania ruchu pieszych oraz rowerzystów. Jednocześnie ten fragment ul. Polnej stanowi drogę objazdową dla pojazdów kierujących się np. w kierunku Białobrzegów, które nie muszą przejeżdżać przez centrum miasta, gdzie obecnie na skrzyżowaniu Warszawska/Wójtowska/Długa tworzą się korki. Ruch od ul. Wójtowskiej przez ul. Słowackiego i Polną stanowi alternatywę i jednocześnie szybsze przemieszczenie się w kierunku Warszawy i Radomia. Przebudowa ta wpłynie na efekt płynności ruchu nie tylko na przedmiotowej ulicy, ale również wpłynie na płynność ruchu w centrum miasta. Początek przebudowy pierwszego odcinka ul. Polnej -308,4 mb (od ul. Nowakowskiego do ul. Słowackiego) stanowi krawędź istniejącej nawierzchni bitumicznej ulicy Nowakowskiego, koniec zaś zakresu robót na skrzyżowaniu z ul. Słowackiego i ul. Zawadzkiego w postaci projektowanego skrzyżowania z ruchem okrężnym. Zgodnie z projektem parametry ulicy objętej przebudową: - Szerokość jezdni (bez zmiany) - 6,0 m - Szerokość chodnika (obecnie pobocze gruntowe) po stronie prawej - zmienna - Szerokość chodnika (obecnie pobocze gruntowe) po stronie lewej - 1,5m - Szerokość ścieżki rowerowej po stronie lewej - 2,0m - Szerokość pasa postojowego po stronie lewej - 2,5m Przebudowa ta obejmuje: - Nawierzchnię jezdni (beton asfaltowy) - Nawierzchnię chodników i ścieżki rowerowej (kostka brukowa betonowa) - Nawierzchnię zjazdów i miejsc postojowych (kostka brukowa betonowa - zjazdy indywidualne dostosowano do usytuowania w stanie istniejącym) - Przebudowę skrzyżowania z ul. Słowackiego i ul. Zawadzkiego - małe rondo, wyrównanie krawędzi/łuków skrzyżowania mające na celu zapewnienie lepszej widoczności dla pojazdów mechanicznych, rowerzystów i pieszych - Przebudowę połączenia z ul. Nowakowskiego (przebudowywanej w ramach NPPDL) - Oddzielenie przestrzeni dla pieszych i pojazdów za pomocą krawężników, oddzielenie przestrzeni dla rowerzystów poprzez oznakowany ciąg rowerowy - Wyznaczenie i oznakowanie poziome i pionowe przejść dla pieszych - Poziome i pionowe oznakowanie ruchu drogowego zwiększające bezpieczeństwo użytkowników drogi - Istniejące skrzyżowania i włączenia poprzeczne - 4 szt. W zakresie przebudowy drugiego odcinka ul. Polnej - 237,7mb (od ul. Słowackiego do ul. Warszawskiej) przewidywana przebudowa zwiększa komfort, bezpieczeństwo i płynność ruchu zarówno pojazdów mechanicznych jak i pieszych, ze względu na odpowiednie ukierunkowanie i uporządkowanie. W wyniku przebudowy planowane jest osiągnięcie następującego stanu: - Jezdnia o szerokości 6,0m - Stanowiska postojowe prostopadłe do osi drogi (po lewej stronie) o głębokości ok. 5.0m - Chodniki dla pieszych (po stronie prawej o zmiennej szerokości i po stronie lewej ciąg pieszo rowerowy) - Oddzielenie przestrzeni dla pieszych i pojazdów za pomocą krawężników, oddzielenie przestrzeni dla rowerzystów poprzez oznakowany ciąg pieszo rowerowy - Wyznaczenie i oznakowanie poziome i pionowe przejścia dla pieszych - Poziome i pionowe oznakowania ruchu drogowego zwiększające bezpieczeństwo użytkowników drogi Przebudowa ul. Słowackiego (droga gminna 161048W) - odcinek zlokalizowany pomiędzy ul. Wójtowską (droga wojewódzka 731) a ul. Polną - 275mb. Ul. Słowackiego stanowi połączenie z drogą wojewódzką dla pojazdów, które chcą ominąć ruchliwe skrzyżowanie w centrum Warki. Przebudowa ulicy Słowackiego ma na celu ograniczenie liczby wypadków głównie na skrzyżowaniu z ulicą Polną, spowodowanych bardzo ograniczoną obecnie widocznością na niniejszym skrzyżowaniu (budynki usytuowane bezpośrednio przy granicy pasa drogowego). Zgodnie z projektem parametry ulicy objętej przebudową: - Szerokość jezdni (bez zmiany) - 6,0 m - Szerokość chodnika po stronie prawej - zmienna - Szerokość chodnika po stronie lewej - zmienna Przebudowa ta obejmuje: - Nawierzchnię jezdni (beton asfaltowy) - Nawierzchnię chodników (kostka brukowa betonowa) - Nawierzchnię zjazdów (kostka brukowa betonowa ) W wyniku przebudowy planowane jest osiągnięcie następującego stanu: - Jezdnia o szerokości 6,0m z nawierzchni asfaltowej - Chodniki dla pieszych (po stronie prawej i lewej o zmiennej szerokości) - Przebudowę skrzyżowania z ul. Polną - małe rondo, wyrównanie krawędzi łuków skrzyżowania mające na celu zapewnienie lepszej widoczności dla pojazdów mechanicznych, rowerzystów i pieszych - Oddzielenie przestrzeni dla pieszych i pojazdów za pomocą krawężników - Oznakowanie - Istniejące skrzyżowania i włączenia poprzeczne - 1 szt. z ul. Błękitną Przebudowa ulicy Polnej i ulicy Słowackiego w Warce realizowana będzie w oparciu o środki finansowe uzyskane z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo Dostępność Rozwój. W związku z powyższym niedopuszczalne będzie przesunięcie terminów realizacji umowy, z uwagi na ryzyko utraty dotacji przez Zamawiającego. Wykonawca przystępując do opracowania oferty powinien mieć świadomość powyższej sytuacji i odpowiednio wcześnie przystąpić do realizacji wszystkich prac związanych z realizacja umowy ( w tym opracowanie i zatwierdzenie projektu czasowej organizacji ruchu). W przypadku nie wywiązania się Wykonawcy z wymaganych terminów, Zamawiający bezwzględnie będzie egzekwował zapisy umowy dotyczące kar umownych. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest zwrócić uwagę na odpowiednie warunki temperaturowe wymagane do zagospodarowania zielenią. Prace rozbiórkowe należy prowadzić w sposób umożliwiający odzyskanie materiałów tj.: destrukt, kamień polny, bloczki betonowe, krawężniki itp. Wykonawca zobowiązany jest protokolarnie przekazać powyższe Zamawiającemu, w miejsce przez niego wskazane. Powyższe Wykonawca powinien uwzględnić w ofercie. Niniejszą przebudowę należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją projektową , przedmiarem oraz STWiOR. Na przedmiotowym terenie występuje zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna oraz obiekty użyteczności publicznej. Wykonawca realizując zadanie musi mieć świadomość utrudnień z tym związanych. Należy zapewnić bezpieczny dostęp do obiektów tj.: CeSiR , Liceum Ogólnokształcące, Basen, punkty usługowo - handlowe oraz posesje prywatne i zaproponować odpowiednią czasową organizację ruchu, ww organizację Wykonawca może przedłożyć do zatwierdzenia po uprzednim zaopiniowaniu przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania całości opracowania projektowego bez względu na podane jednostki obmiarowe. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji technicznej stanowiącej załącznik Nr 9 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Roboty winny zostać wykonane i ukończone zgodnie z prawem obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności: Prawem Budowlanym, Prawem ochrony środowiska, Prawem o ruchu drogowym oraz ustawą o drogach publicznych, ustawą o odpadach, ustawą o badaniach i certyfikacji i wymaganiami Zamawiającego, a kierowanie i nadzorowanie robót mogą wykonywać osoby, które posiadają wymagane prawem uprawnienia i są ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej. Przedmiot zamówienia należy zrealizować według dokumentacji technicznej. Integralną częścią specyfikacji jest projekt techniczny, który określa parametry techniczne, jakościowe -z odwołaniem się do aprobat i atestów, standardu oraz sposobu wykonania. Podane informacje należy uwzględnić na etapie przygotowywania oferty. Zamawiający ustala ryczałtowy system wynagradzania. Oferent powinien przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę oferty, w tym ewentualne kolizje z infrastrukturą podziemną, które Wykonawca zobowiązany będzie usunąć w ramach ceny ryczałtowej. Podstawę do określenia całkowitej ryczałtowej ceny stanowi zakres robót budowlanych określony w dokumentacji projektowej i przedmiarach oraz zakres prac określony w SIWZ, realizowanych zgodnie ze sztuką budowlaną i przepisami ustawy Prawo budowlane oraz Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót. Wykonawca winien sporządzić kosztorys ofertowy na podstawie dostarczonego przedmiaru robót. Przedmiar ma charakter informacyjno-pomocniczy. Załączony przez oferenta kosztorys ofertowy ze względu na ryczałtowy sposób wynagradzania , będzie miał również charakter informacyjno-pomocniczy. Wyłonionego Wykonawcę obowiązuje wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową, SIWZ oraz STWiOR. Zamawiający nie będzie badał zgodności podstawy wyceny, ani ilości robót w złożonych przez oferentów kosztorysach ofertowych. Załączone kosztorysy mają charakter informacyjno pomocniczy. Cena określona w ofercie musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia wynikające z dokumentacji, SIWZ, STWiOR, jak również nie ujęte w dokumentacji projektowej , a niezbędne do wykonania zadania. Dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań projektowych. W wypadku złożenia oferty na rozwiązania równoważne parametry techniczne, funkcjonalne i użytkowe oferowanych urządzeń lub materiałów równoważnych muszą być najmniej takie same, jak parametry rozwiązań projektowych. Wszelkie odstępstwa od dokumentacji projektowej muszą być udokumentowane załączonymi do oferty obliczeniami, szczegółowymi rysunkami technicznymi, kartami katalogowymi urządzeń zamiennych. Niniejsze dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność proponowanych rozwiązań w stosunku do przyjętych w projekcie oraz muszą być załączone do oferty. Powyższe zmiany muszą być wykazane w załączniku Nr 6 i dołączone do oferty. Zamawiający zastrzega sobie prawo do korzystania z opinii ekspertów w celu dokonania oceny równoważności proponowanych rozwiązań. Oferta Wykonawcy, w której zostanie stwierdzone , iż zaproponowane rozwiązania nie są równoważne zostanie odrzucona zgodnie z art. 89 ust. 1, pkt 2. Po zakończeniu zadania Wykonawca sporządzi własnym staraniem i na własny koszt wykaz zrealizowanych prac (rozliczenie rzeczowe), w tym wykaz wykonanych elementów drogi (powierzchnie i długości jezdni i chodników, ścieżek rowerowych, terenów zielonych, ilość poszczególnych studni, wpustów, ilość oznakowania poziomego i pionowego ). Powyższe materiały dołączy do dokumentów odbiorowych. Wykaz winien być podpisany przez uprawnionego geodetę, kierownika budowy i inspektora nadzoru inwestorskiego. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa - załącznik nr 8 do SIWZ oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 9 do SIWZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w SIWZ na stronie internetowej www.warka.pl/zp
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 35 000,00 zł. Wadium będzie uznane za wniesione, jeżeli przed terminem otwarcia ofert (dniem i godziną) będzie się znajdować: w pieniądzu - na koncie Zamawiającego; w innej formie niż pieniądz (dopuszczonej przez Zamawiającego) - znajdzie się w kasie Urzędu Miejskiego w Warce pl. Stefana Czarnieckiego 1. Szczegółowe wymagania dotyczące wadium określone są w SIWZ w pkt 8

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.warka.pl/zp
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach