Przetargi.pl
PRZEBUDOWA DROGI LEŚNEJ - DOJAZD POŻAROWY NR 26 II

Nadleśnictwo Włocławek ogłasza przetarg

  • Adres: 87-800 Włocławek, ul. Ziębia 13
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 054 2349800 w. 17 , fax. 054 2349281
  • Data zamieszczenia: 2016-06-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Włocławek
    ul. Ziębia 13 13
    87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 054 2349800 w. 17, fax. 054 2349281
    REGON: 91050785500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wloclawek.torun.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: PGL Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZEBUDOWA DROGI LEŚNEJ - DOJAZD POŻAROWY NR 26 II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi leśnej będącej zarazem dojazdem pożarowym nr 26 przebiegającej przez obszar obrębu leśnego Włocławek w leśnictwach Brześć Kuj. i Dębice. Długość odcinka przeznaczonego do przebudowy wynosi 2328,44 mb. Realizacja inwestycji prowadzona będzie w następujących działkach ewidencyjnych nr 398, 399, 400, 401 obręb ewidencyjny Potok oraz nr 371, 372, 368, 369, gm. Włocławek, powiat Włocławski, Województwo Kujawsko-Pomorskie. 3.2. Obecnie droga na fragmentach wzmocniona jest destruktem betonowym oraz naturalnym kruszywem łamanym. Na części projektowanej drogi oraz mijankach występują samosiewy drzew o zróżnicowanym wieku. W ramach realizacji prac przewiduje się: - wykonanie robót pomiarowych - mechaniczne karczowanie pni - roboty ziemne - wykonanie nawierzchni z kruszywa łamanego wraz z podbudową z kruszywa łamanego - wykonanie odwodnienia - wykonanie oznakowania drogi 3.3. Szczegółowe wymagania, warunki techniczne związane z realizacją przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 8 do SIWZ - Dokumentacja techniczna (w tym dokumentacja projektowa, szczegółowe specyfikacje techniczne, ślepy kosztorys ofertowy wraz z przedmiarem) 3.4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3.3. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień: 45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg; 45233225-2 Roboty budowlane w zakresie dróg jednopasmowych 45233123-7 Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych 45232451-8 Roboty odwadniające i nawierzchniowe 3.4.Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom. 3.4.1 Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wyłonionego w postępowaniu Wykonawcę żadnych z części zamówienia. 3.4.2 W przypadku wykonywania przedmiotu zamówienia publicznego z udziałem podwykonawców, Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresy), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 3.4.3 Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, lub podania przez wykonawcę nazw (firm)podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje sie na zasadach określonych w art.26 ust. 2b ustawy pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp. 3.4.4 Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał sie, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, ustawy pzp wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3.4.5 Zamawiający, na potrzeby przedmiotowego postępowania, określa następujące wymagania dotyczące umów o podwykonawstwo zawieranych przez Wykonawców z podwykonawcami (podwykonawców z dalszymi podwykonawcami): a) termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy (dalszemu podwykonawcy) przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni, licząc od daty doręczenia Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej mu roboty budowlanej, b) termin wykonania zadań przez podwykonawcę (dalszego podwykonawcę) nie może być dłuższy niż termin wykonania zamówienia podstawowego, c) wartość zleconych robót podwykonawcom nie może przekraczać kwoty ujętej przez wykonawcę w ofercie za ten sam zakres. 3.4.6 Zamawiający będzie wymagał od Wykonawców (podwykonawców, dalszych podwykonawców) deklarujących realizację przedmiotowego zamówienia z pomocą podwykonawców (dalszych podwykonawców) przedłożenia, w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy o wykonanie zamówienia publicznego między Zamawiającym a Wykonawcą (lub od daty zgłoszenia Zamawiającemu realizacji części zamówienia przez podwykonawcę, dalszego podwykonawcę), projektu umowy o podwykonawstwo, którego przedmiotem są roboty budowlane (podwykonawcy - wraz ze zgodą Wykonawcy na jej zawarcie - o treści zgodnej z projektem umowy), a także - w terminie 7 dni od daty jej zawarcia - potwierdzonej za zgodność z oryginałem kopii zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane. W przypadku gdy zapisy projektu (zawartej umowy) nie będą spełniać wymagań określonych w pkt.3.4.5 , Zamawiający, w terminie 14 dni od otrzymania projektu (zawartej umowy) zgłosi na piśmie zastrzeżenia do projektu (sprzeciw do zawartej umowy). 3.4.7 Niezgłoszenie przez Zamawiającego, w terminie 14 dni od daty otrzymania, zastrzeżeń do projektu umowy (sprzeciwu do zawartej umowy) oznacza akceptację projektu (zawartej umowy). 3.4.8 Zamawiający będzie wymagał od Wykonawców (podwykonawców, dalszych podwykonawców) deklarujących realizację przedmiotowego zamówienia z pomocą podwykonawców (dalszych podwykonawców) przedłożenia, w terminie 7 dni od daty jej zawarcia, potwierdzonej za zgodność z oryginałem kopii zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi. Jeżeli w przedłożonej umowie został określony dłuższy termin płatności od wskazanego w pkt. 3.4.5 lit. a, Zamawiający wezwie Wykonawcę (podwykonawcę, dalszego podwykonawcę) do skrócenia tego terminu do zgodnego ze wskazanym w pkt. 3.4.5 lit. a, pod rygorem wystąpienia o zapłatę kary umownej. 3.4.9 Obowiązek przedłożenia potwierdzonej za zgodność z oryginałem kopii zawartej umowy o podwykonawstwo, o której mowa w ust.. 3.4.8 nie dotyczy umów o wartości niższej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli jednak wartość umowy o podwykonawstwo przekracza 50 000 zł, Wykonawca w każdym przypadku ma obowiązek przedstawiania umów o podwykonawstwo. 3.4.10 Postanowienia pkt. 3.4.3 - 3.4.9 stosuje się odpowiednio do zmian już zawartych umów o podwykonawstwo. 3.4.11 Szczegóły dotyczące rozliczania wynagrodzenia Wykonawcy i ewentualnych podwykonawców oraz pozostałe informacje związane z realizacją przedmiotowego zamówienia - istotne z punktu widzenia podwykonawstwa zawarte są w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 3.5 Dodatkowe wymagania stawiane Wykonawcy: 3.5.1. Roboty budowlane należy wykonać: -zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016r. poz. 290 ze zm.), Ustawy z dnia 3 października 2008r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2016 r., poz. 353 z późn. zm.), Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2015 r., poz. 1651 z późn. zm), Ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1789), Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 353), Ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2015 poz. 2100 z późn. zm.) normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami dotyczącymi bhp przy wykonywaniu robót budowlanych tj. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003r. Nr 47 poz. 401), przepisami ppoż. oraz zgodnie z poleceniami inspektora nadzoru. - zgodnie z dokumentacja projektową, szczegółowymi specyfikacjami technicznymi - stanowiącymi zał. nr 8 do SIWZ, kosztorysem ofertowym załączonym do oferty i zawartą umową, której wzór stanowi zał. Nr 7 do SIWZ. 3.5.2 Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 3.5.3 Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 3.5.4. Wymagany okres gwarancji: wynosi 60 miesięcy, co odpowiada okresowi rękojmi za wykonane roboty. Szczegółowy opis wymagań dotyczących udzielenia gwarancji zawiera zał. nr 11 do SIWZ. 3.5.5 Koszt zabezpieczenia terenu robót musi być wliczony w cenę oferty. 3.6 Materiały użyte do wykonania zadania muszą posiadać deklaracje zgodności lub certyfikat zgodności z polską norma lub aprobata techniczną w przypadku braku polskich norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. Wykonawca wyłoniony w postępowaniu zobowiązany będzie dostarczyć w/w dokumenty przy odbiorze ostatecznym zadania. 3.7 Podczas realizacji robót Wykonawca udostępni na żądanie Zamawiającego wgląd w materiały, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia. Uwaga: Podane w dokumentacji projektowej i SIWZ nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164) a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Zamawiający dopuszcza w każdym przypadku użycie materiału równoważnego pod względem istotnych (głównych) parametrów technicznych i użytkowych, przy zachowaniu, co najmniej tego samego poziomu jakości, trwałości oraz kompatybilności z pozostałymi materiałami użytymi przy realizacji zamówienia; dopuszczalne są jedynie takie zmiany materiałów, które mieszczą się w ramach zawartych w dokumentacji technicznej i specyfikacji technicznej rozwiązań konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych, co wyraża się niedopuszczeniem przez Zamawiającego składania ofert wariantowych. Przyjęcie rozwiązań równoważnych powodujące konieczność ingerencji w dokumentację projektową i wydane decyzje administracyjne wymagają ewentualnej zgody autora projektu w zakresie ochrony praw autorskich. Koszty związane z koniecznością zmian w projekcie i wydanych decyzjach administracyjnych leżą po stronie Wykonawcy. Termin wykonania całości przedmiotu zamówienia musi uwzględniać czas niezbędny na wykonanie ewentualnych zmian. W przypadku wykorzystania zamiennych materiałów, bądź urządzeń innych niż podano w dokumentacji technicznej należy zachować niezmienne parametry pracy i budowy urządzeń oraz materiałów opisanych w tej dokumentacji. 3.8 Załatwienie wszelkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy robót. 3.9 Zamawiający nie stawia przeszkód w możliwości dokonania wizji lokalnej, w celu uzyskania niezbędnych informacji (teren i warunki pracy etc.) dla poprawnego i kompletnego przygotowania oferty. Koszty dokonania wizji terenu ponosi Wykonawca. Termin wizji lokalnej należy ustalić pisemnie, elektronicznie lub faksem z Zamawiającym. 3.10 Zamawiający informuje, że w celu zapewnienia bezkolizyjnego dojazdu do placu budowy, zostaną ustalone drogi dojazdowe, którymi wykonawca będzie mógł dojeżdżać, w celu realizacji inwestycji. Powyższe ustalenia zostaną podjęte z udziałem przedstawiciela Zamawiającego w momencie przekazania placu budowy. 3.11. Termin wykonania zamówienia: 85 dni od momentu podpisania umowy 3.12. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pełna obsługę geodezyjną niezbędną do wykonania przedmiotu umowy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332207
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 85 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 12. Wymagania dotyczące wadium 12. 1 Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości:15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych ) 12.2 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu,przelewem na rachunek Zamawiającego: BGŻ SA oddz. Włocławek 87 2030 0045 1110 0000 0037 6160 z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy wpłata: Dojazd ppoż. nr 26 II. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej , z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016r poz. 359) 12.3 Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz wykonawca załącza do oferty. 12.4 Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta (poręczyciela). Gwarancja (poręczenie) musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta (poręczyciela). Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji (poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta (poręczyciela do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 a także 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych. 12.5 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. tj. do dnia: 04.07.2016r. do godz. 9.00. 12.6 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego. 12.7 Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 12.8 Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została uznana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 12.11. 12.9 Zamawiający niezwłocznie dokona zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ustawy Pzp. 12.10 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy pzp , z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy pzp, lub informacji o tym, ze nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp, co powodowałoby brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12.11 Wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy: a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 12.12 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 21. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy 21.1. Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, które służyć będzie pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. 21.2. Od wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości: 10 % ceny ofertowej przedstawionej przez Wykonawcę 21.3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone jest w jednej lub kilku następujących formach: 21.3.1 w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: BGŻ SA oddz. Włocławek 87 2030 0045 1110 0000 0037 6160 z adnotacją zabezpieczenie należytego wykonania umowy na Przebudowa drogi leśnej - dojazd pożarowy nr 26 II 21.3.2 w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 21.3.3 w gwarancjach bankowych, 21.3.4 w gwarancjach ubezpieczeniowych 21.3.5 w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016r., poz. 359). Zamawiający dopuszcza również wniesienie zabezpieczenia w następujących formach: 21.3.6 w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, 21.3.7 przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego, 21.3.8 przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów, 21.4. Sposób przekazania zabezpieczenia w formie innej niż pieniądz: Zabezpieczenie w innej formie niż pieniężnej Wykonawca składa w kasie Nadleśnictwa Włocławek przed podpisaniem umowy o zamówienie. 21.5. W trakcie realizacji umowy wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka ww. form zabezpieczenia. 21.6. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 21.7. Zamawiający zwróci 70% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane. Pozostałe 30 % zabezpieczenia zamawiający zwróci nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady 21.8. W przypadku wniesienia zabezpieczenia w innej formie niż pieniądz należy je podzielić w stosunku 70 do 30 większa cześć zabezpieczenia zostanie zwrócona w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane. Pozostałe zabezpieczenia zamawiający zwróci po upływie rękojmi. Zamawiający zatrzymuje wniesione zabezpieczenie w całej części z tytułu niewykonania umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_torun/nadl_wloclawek/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach