Przetargi.pl
Poprawa warunków komunikacyjnych popegeerowskich gmin obszaru funkcjonalnego Wschodniego Powiśla

Gmina Dzierzgoń ogłasza przetarg

  • Adres: 82-440 Dzierzgoń, Plac Wolności 1
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 55 276 25 01
  • Data zamieszczenia: 2024-02-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dzierzgoń
    Plac Wolności 1
    82-440 Dzierzgoń, woj. pomorskie
    tel. 55 276 25 01
    REGON: 170747833
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dzierzgon.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Poprawa warunków komunikacyjnych popegeerowskich gmin obszaru funkcjonalnego Wschodniego Powiśla
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa (modernizacja) dróg i/lub ciągów komunikacyjnych, wskazanych odpowiednio przez: Gminę Dzierzgoń, Gminę Gardeja, Gminę Prabuty, Gminę Ryjewo, Gminę Stary Dzierzgoń, Gminę Stary Trag, realizowana w ramach Programu Rządowego Funduszu Polski Ład pn. „Poprawa warunków komunikacyjnych popegeerowskich gmin obszaru funkcjonalnego Wschodniego Powiśla” - według parametrów określonych w załączonych dokumentacjach projektowych i w przedmiarach robót (odpowiednio dla każdej z w/w Gmin uczestniczących w Związku Międzygminnym). Przedmiotowe zadanie winno być wykonane w zakresie niezbędnym do zapewnienia bezpieczeństwa ruchu oraz prawidłowych funkcji komunikacyjnych w strefach objętych przebudową (modernizacją), zgodnie z obowiązującymi standardami i przepisami. Część 1 – Poprawa warunków komunikacyjnych w Gminie Dzierzgoń.2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.3. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8.4. Zamawiający wymaga udzielenia minimum 36-miesięcznej gwarancji, na zastosowane technologie i wykonane roboty budowlano-montażowe oraz na wbudowane wyroby i materiały. Niezależnie od uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji jakości, Zamawiający może realizować uprawnienia z tytułu rękojmi za wady. Termin rękojmi jest równy terminowi ustawowemu zastrzeżonemu w art. 568 ust. 1 KC.5. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawierają Dokumentacje projektowe wraz Przedmiarami robót, stanowiące Załączniki nr od 9.1 do 9.6 do SWZ (odpowiednio dla każdej z Gmin uczestniczących w Związku Międzygminnym).Uwaga:1) Zadanie realizowane na podstawie niniejszego zamówienia, jest objęte dofinansowaniem z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych z dnia 2023-07-27 nr Edycja6PGR/2023/2880/PolskiLad. Niezależnie od tego, że przedmiotowe zamówienie przewiduje możliwość składania ofert częściowych, zgodnie z zasadami określonymi w w/w Programie – jest ono traktowane jako całościowe przedsięwzięcie i stosownie do tego, uzyskanie przyznanego dofinasowania zostało obwarowane obowiązkiem wypłacenia wynagrodzenia (poza wkładem własnym Zamawiającego) - po zakończeniu realizacji całej inwestycji. Wobec faktu, że powyższy warunek może być spełniony tylko, gdy termin wykonania wszystkich części jest jednakowy, w przypadku otrzymania ofert częściowych z różnymi terminami realizacji, Zamawiający przewiduje ustalenie dla umów na poszczególne części - jednolitego terminu realizacji, tożsamego dla tej części zamówienia, w której wybrana oferta najkorzystniejsza zawiera termin najdłuższy. Wyrażenie przez Wykonawców zgody, na ujednolicenie terminu realizacji jw., warunkuje skuteczność realizacji całego przedsięwzięcia.2) Jeżeli w odniesieniu do wymienionych powyżej elementów opisu zamówienia, powstałyby u Wykonawcy jakiekolwiek wątpliwości lub niejasności, wówczas dla ostatecznego rozstrzygnięcia wymagań Zamawiającego w tej kwestii oraz przygotowania oferty przez Wykonawcę – wiążącymi będą wyjaśnienia, uściślenia oraz informacje uzupełniające, uzyskane w trakcie formalnej procedury ewentualnych zapytań do SWZ.3) Jeżeli gdziekolwiek w SWZ, przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia to Zamawiający dopuszcza w tym zakresie składanie ofert przy zastosowaniu rozwiązań równoważnych opisywanym. Tam gdzie w opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie rozwiązań projektowych objętych zamówieniem, o których mowa w art. 102 ust. 1 ustawy PZP (np. marka, znak towarowy, producent, dostawca), Zamawiający dopuszcza oferowanie rozwiązań o parametrach równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów techniczno-jakościowych oraz wymogów gwarancyjnych, nie gorszych od założonych w w/w opisie. Podane w opisach przedmiotu zamówienia nazwy własne, mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technicznych i technologicznych Zamawiającego. 4) Ponadto, jeżeli gdziekolwiek w SWZ (przedmiarze robót), przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie norm, Zamawiający dopuszcza w tym zakresie składanie ofert przy zastosowaniu rozwiązań równoważnych opisywanym normom i wówczas należy przyjąć, że każdemu z takich wskazań, towarzyszy określenie „lub równoważne”. W przypadku oferowania rozwiązań o parametrach/cechach równoważnych w stosunku do norm wskazanych w SWZ, Wykonawca w składanej ofercie jest zobligowany do udowodnienia (w szczególności za pomocą odpowiednich przedmiotowych środków dowodowych), że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. W celu wykazania równoważności jw., Wykonawca winien wskazać odpowiednie dokumenty, o których mowa w art. 101 ust. 2 lub ust. 3 ustawy PZP, umożliwiające Zamawiającemu jednoznaczną weryfikację prawidłowości oferowanych rozwiązań, w stosunku do wymagań wynikających z norm wskazanych w SWZ.1. Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa (modernizacja) dróg i/lub ciągów komunikacyjnych, wskazanych odpowiednio przez: Gminę Dzierzgoń, Gminę Gardeja, Gminę Prabuty, Gminę Ryjewo, Gminę Stary Dzierzgoń, Gminę Stary Trag, realizowana w ramach Programu Rządowego Funduszu Polski Ład pn. „Poprawa warunków komunikacyjnych popegeerowskich gmin obszaru funkcjonalnego Wschodniego Powiśla” - według parametrów określonych w załączonych dokumentacjach projektowych i w przedmiarach robót (odpowiednio dla każdej z w/w Gmin uczestniczących w Związku Międzygminnym). Przedmiotowe zadanie winno być wykonane w zakresie niezbędnym do zapewnienia bezpieczeństwa ruchu oraz prawidłowych funkcji komunikacyjnych w strefach objętych przebudową (modernizacją), zgodnie z obowiązującymi standardami i przepisami. Część 2 – Poprawa warunków komunikacyjnych w Gminie Gardeja.2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.3. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8.4. Zamawiający wymaga udzielenia minimum 36-miesięcznej gwarancji, na zastosowane technologie i wykonane roboty budowlano-montażowe oraz na wbudowane wyroby i materiały. Niezależnie od uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji jakości, Zamawiający może realizować uprawnienia z tytułu rękojmi za wady. Termin rękojmi jest równy terminowi ustawowemu zastrzeżonemu w art. 568 ust. 1 KC.5. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawierają Dokumentacje projektowe wraz Przedmiarami robót, stanowiące Załączniki nr od 9.1 do 9.6 do SWZ (odpowiednio dla każdej z Gmin uczestniczących w Związku Międzygminnym).Uwaga:1) Zadanie realizowane na podstawie niniejszego zamówienia, jest objęte dofinansowaniem z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych z dnia 2023-07-27 nr Edycja6PGR/2023/2880/PolskiLad. Niezależnie od tego, że przedmiotowe zamówienie przewiduje możliwość składania ofert częściowych, zgodnie z zasadami określonymi w w/w Programie – jest ono traktowane jako całościowe przedsięwzięcie i stosownie do tego, uzyskanie przyznanego dofinasowania zostało obwarowane obowiązkiem wypłacenia wynagrodzenia (poza wkładem własnym Zamawiającego) - po zakończeniu realizacji całej inwestycji. Wobec faktu, że powyższy warunek może być spełniony tylko, gdy termin wykonania wszystkich części jest jednakowy, w przypadku otrzymania ofert częściowych z różnymi terminami realizacji, Zamawiający przewiduje ustalenie dla umów na poszczególne części - jednolitego terminu realizacji, tożsamego dla tej części zamówienia, w której wybrana oferta najkorzystniejsza zawiera termin najdłuższy. Wyrażenie przez Wykonawców zgody, na ujednolicenie terminu realizacji jw., warunkuje skuteczność realizacji całego przedsięwzięcia.2) Jeżeli w odniesieniu do wymienionych powyżej elementów opisu zamówienia, powstałyby u Wykonawcy jakiekolwiek wątpliwości lub niejasności, wówczas dla ostatecznego rozstrzygnięcia wymagań Zamawiającego w tej kwestii oraz przygotowania oferty przez Wykonawcę – wiążącymi będą wyjaśnienia, uściślenia oraz informacje uzupełniające, uzyskane w trakcie formalnej procedury ewentualnych zapytań do SWZ.3) Jeżeli gdziekolwiek w SWZ, przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia to Zamawiający dopuszcza w tym zakresie składanie ofert przy zastosowaniu rozwiązań równoważnych opisywanym. Tam gdzie w opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie rozwiązań projektowych objętych zamówieniem, o których mowa w art. 102 ust. 1 ustawy PZP (np. marka, znak towarowy, producent, dostawca), Zamawiający dopuszcza oferowanie rozwiązań o parametrach równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów techniczno-jakościowych oraz wymogów gwarancyjnych, nie gorszych od założonych w w/w opisie. Podane w opisach przedmiotu zamówienia nazwy własne, mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technicznych i technologicznych Zamawiającego. 4) Ponadto, jeżeli gdziekolwiek w SWZ (przedmiarze robót), przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie norm, Zamawiający dopuszcza w tym zakresie składanie ofert przy zastosowaniu rozwiązań równoważnych opisywanym normom i wówczas należy przyjąć, że każdemu z takich wskazań, towarzyszy określenie „lub równoważne”. W przypadku oferowania rozwiązań o parametrach/cechach równoważnych w stosunku do norm wskazanych w SWZ, Wykonawca w składanej ofercie jest zobligowany do udowodnienia (w szczególności za pomocą odpowiednich przedmiotowych środków dowodowych), że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. W celu wykazania równoważności jw., Wykonawca winien wskazać odpowiednie dokumenty, o których mowa w art. 101 ust. 2 lub ust. 3 ustawy PZP, umożliwiające Zamawiającemu jednoznaczną weryfikację prawidłowości oferowanych rozwiązań, w stosunku do wymagań wynikających z norm wskazanych w SWZ.1. Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa (modernizacja) dróg i/lub ciągów komunikacyjnych, wskazanych odpowiednio przez: Gminę Dzierzgoń, Gminę Gardeja, Gminę Prabuty, Gminę Ryjewo, Gminę Stary Dzierzgoń, Gminę Stary Trag, realizowana w ramach Programu Rządowego Funduszu Polski Ład pn. „Poprawa warunków komunikacyjnych popegeerowskich gmin obszaru funkcjonalnego Wschodniego Powiśla” - według parametrów określonych w załączonych dokumentacjach projektowych i w przedmiarach robót (odpowiednio dla każdej z w/w Gmin uczestniczących w Związku Międzygminnym). Przedmiotowe zadanie winno być wykonane w zakresie niezbędnym do zapewnienia bezpieczeństwa ruchu oraz prawidłowych funkcji komunikacyjnych w strefach objętych przebudową (modernizacją), zgodnie z obowiązującymi standardami i przepisami. Część 3 – Poprawa warunków komunikacyjnych w Gminie Prabuty.2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.3. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8.4. Zamawiający wymaga udzielenia minimum 36-miesięcznej gwarancji, na zastosowane technologie i wykonane roboty budowlano-montażowe oraz na wbudowane wyroby i materiały. Niezależnie od uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji jakości, Zamawiający może realizować uprawnienia z tytułu rękojmi za wady. Termin rękojmi jest równy terminowi ustawowemu zastrzeżonemu w art. 568 ust. 1 KC.5. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawierają Dokumentacje projektowe wraz Przedmiarami robót, stanowiące Załączniki nr od 9.1 do 9.6 do SWZ (odpowiednio dla każdej z Gmin uczestniczących w Związku Międzygminnym).Uwaga:1) Zadanie realizowane na podstawie niniejszego zamówienia, jest objęte dofinansowaniem z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych z dnia 2023-07-27 nr Edycja6PGR/2023/2880/PolskiLad. Niezależnie od tego, że przedmiotowe zamówienie przewiduje możliwość składania ofert częściowych, zgodnie z zasadami określonymi w w/w Programie – jest ono traktowane jako całościowe przedsięwzięcie i stosownie do tego, uzyskanie przyznanego dofinasowania zostało obwarowane obowiązkiem wypłacenia wynagrodzenia (poza wkładem własnym Zamawiającego) - po zakończeniu realizacji całej inwestycji. Wobec faktu, że powyższy warunek może być spełniony tylko, gdy termin wykonania wszystkich części jest jednakowy, w przypadku otrzymania ofert częściowych z różnymi terminami realizacji, Zamawiający przewiduje ustalenie dla umów na poszczególne części - jednolitego terminu realizacji, tożsamego dla tej części zamówienia, w której wybrana oferta najkorzystniejsza zawiera termin najdłuższy. Wyrażenie przez Wykonawców zgody, na ujednolicenie terminu realizacji jw., warunkuje skuteczność realizacji całego przedsięwzięcia.2) Jeżeli w odniesieniu do wymienionych powyżej elementów opisu zamówienia, powstałyby u Wykonawcy jakiekolwiek wątpliwości lub niejasności, wówczas dla ostatecznego rozstrzygnięcia wymagań Zamawiającego w tej kwestii oraz przygotowania oferty przez Wykonawcę – wiążącymi będą wyjaśnienia, uściślenia oraz informacje uzupełniające, uzyskane w trakcie formalnej procedury ewentualnych zapytań do SWZ.3) Jeżeli gdziekolwiek w SWZ, przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia to Zamawiający dopuszcza w tym zakresie składanie ofert przy zastosowaniu rozwiązań równoważnych opisywanym. Tam gdzie w opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie rozwiązań projektowych objętych zamówieniem, o których mowa w art. 102 ust. 1 ustawy PZP (np. marka, znak towarowy, producent, dostawca), Zamawiający dopuszcza oferowanie rozwiązań o parametrach równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów techniczno-jakościowych oraz wymogów gwarancyjnych, nie gorszych od założonych w w/w opisie. Podane w opisach przedmiotu zamówienia nazwy własne, mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technicznych i technologicznych Zamawiającego. 4) Ponadto, jeżeli gdziekolwiek w SWZ (przedmiarze robót), przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie norm, Zamawiający dopuszcza w tym zakresie składanie ofert przy zastosowaniu rozwiązań równoważnych opisywanym normom i wówczas należy przyjąć, że każdemu z takich wskazań, towarzyszy określenie „lub równoważne”. W przypadku oferowania rozwiązań o parametrach/cechach równoważnych w stosunku do norm wskazanych w SWZ, Wykonawca w składanej ofercie jest zobligowany do udowodnienia (w szczególności za pomocą odpowiednich przedmiotowych środków dowodowych), że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. W celu wykazania równoważności jw., Wykonawca winien wskazać odpowiednie dokumenty, o których mowa w art. 101 ust. 2 lub ust. 3 ustawy PZP, umożliwiające Zamawiającemu jednoznaczną weryfikację prawidłowości oferowanych rozwiązań, w stosunku do wymagań wynikających z norm wskazanych w SWZ.1. Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa (modernizacja) dróg i/lub ciągów komunikacyjnych, wskazanych odpowiednio przez: Gminę Dzierzgoń, Gminę Gardeja, Gminę Prabuty, Gminę Ryjewo, Gminę Stary Dzierzgoń, Gminę Stary Trag, realizowana w ramach Programu Rządowego Funduszu Polski Ład pn. „Poprawa warunków komunikacyjnych popegeerowskich gmin obszaru funkcjonalnego Wschodniego Powiśla” - według parametrów określonych w załączonych dokumentacjach projektowych i w przedmiarach robót (odpowiednio dla każdej z w/w Gmin uczestniczących w Związku Międzygminnym). Przedmiotowe zadanie winno być wykonane w zakresie niezbędnym do zapewnienia bezpieczeństwa ruchu oraz prawidłowych funkcji komunikacyjnych w strefach objętych przebudową (modernizacją), zgodnie z obowiązującymi standardami i przepisami. Część 4 – Poprawa warunków komunikacyjnych w Gminie Ryjewo.2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.3. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8.4. Zamawiający wymaga udzielenia minimum 36-miesięcznej gwarancji, na zastosowane technologie i wykonane roboty budowlano-montażowe oraz na wbudowane wyroby i materiały. Niezależnie od uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji jakości, Zamawiający może realizować uprawnienia z tytułu rękojmi za wady. Termin rękojmi jest równy terminowi ustawowemu zastrzeżonemu w art. 568 ust. 1 KC.5. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawierają Dokumentacje projektowe wraz Przedmiarami robót, stanowiące Załączniki nr od 9.1 do 9.6 do SWZ (odpowiednio dla każdej z Gmin uczestniczących w Związku Międzygminnym).Uwaga:1) Zadanie realizowane na podstawie niniejszego zamówienia, jest objęte dofinansowaniem z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych z dnia 2023-07-27 nr Edycja6PGR/2023/2880/PolskiLad. Niezależnie od tego, że przedmiotowe zamówienie przewiduje możliwość składania ofert częściowych, zgodnie z zasadami określonymi w w/w Programie – jest ono traktowane jako całościowe przedsięwzięcie i stosownie do tego, uzyskanie przyznanego dofinasowania zostało obwarowane obowiązkiem wypłacenia wynagrodzenia (poza wkładem własnym Zamawiającego) - po zakończeniu realizacji całej inwestycji. Wobec faktu, że powyższy warunek może być spełniony tylko, gdy termin wykonania wszystkich części jest jednakowy, w przypadku otrzymania ofert częściowych z różnymi terminami realizacji, Zamawiający przewiduje ustalenie dla umów na poszczególne części - jednolitego terminu realizacji, tożsamego dla tej części zamówienia, w której wybrana oferta najkorzystniejsza zawiera termin najdłuższy. Wyrażenie przez Wykonawców zgody, na ujednolicenie terminu realizacji jw., warunkuje skuteczność realizacji całego przedsięwzięcia.2) Jeżeli w odniesieniu do wymienionych powyżej elementów opisu zamówienia, powstałyby u Wykonawcy jakiekolwiek wątpliwości lub niejasności, wówczas dla ostatecznego rozstrzygnięcia wymagań Zamawiającego w tej kwestii oraz przygotowania oferty przez Wykonawcę – wiążącymi będą wyjaśnienia, uściślenia oraz informacje uzupełniające, uzyskane w trakcie formalnej procedury ewentualnych zapytań do SWZ.3) Jeżeli gdziekolwiek w SWZ, przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia to Zamawiający dopuszcza w tym zakresie składanie ofert przy zastosowaniu rozwiązań równoważnych opisywanym. Tam gdzie w opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie rozwiązań projektowych objętych zamówieniem, o których mowa w art. 102 ust. 1 ustawy PZP (np. marka, znak towarowy, producent, dostawca), Zamawiający dopuszcza oferowanie rozwiązań o parametrach równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów techniczno-jakościowych oraz wymogów gwarancyjnych, nie gorszych od założonych w w/w opisie. Podane w opisach przedmiotu zamówienia nazwy własne, mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technicznych i technologicznych Zamawiającego. 4) Ponadto, jeżeli gdziekolwiek w SWZ (przedmiarze robót), przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie norm, Zamawiający dopuszcza w tym zakresie składanie ofert przy zastosowaniu rozwiązań równoważnych opisywanym normom i wówczas należy przyjąć, że każdemu z takich wskazań, towarzyszy określenie „lub równoważne”. W przypadku oferowania rozwiązań o parametrach/cechach równoważnych w stosunku do norm wskazanych w SWZ, Wykonawca w składanej ofercie jest zobligowany do udowodnienia (w szczególności za pomocą odpowiednich przedmiotowych środków dowodowych), że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. W celu wykazania równoważności jw., Wykonawca winien wskazać odpowiednie dokumenty, o których mowa w art. 101 ust. 2 lub ust. 3 ustawy PZP, umożliwiające Zamawiającemu jednoznaczną weryfikację prawidłowości oferowanych rozwiązań, w stosunku do wymagań wynikających z norm wskazanych w SWZ.1. Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa (modernizacja) dróg i/lub ciągów komunikacyjnych, wskazanych odpowiednio przez: Gminę Dzierzgoń, Gminę Gardeja, Gminę Prabuty, Gminę Ryjewo, Gminę Stary Dzierzgoń, Gminę Stary Trag, realizowana w ramach Programu Rządowego Funduszu Polski Ład pn. „Poprawa warunków komunikacyjnych popegeerowskich gmin obszaru funkcjonalnego Wschodniego Powiśla” - według parametrów określonych w załączonych dokumentacjach projektowych i w przedmiarach robót (odpowiednio dla każdej z w/w Gmin uczestniczących w Związku Międzygminnym). Przedmiotowe zadanie winno być wykonane w zakresie niezbędnym do zapewnienia bezpieczeństwa ruchu oraz prawidłowych funkcji komunikacyjnych w strefach objętych przebudową (modernizacją), zgodnie z obowiązującymi standardami i przepisami. Część 5 – Poprawa warunków komunikacyjnych w Gminie Stary Dzierzgoń.2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.3. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8.4. Zamawiający wymaga udzielenia minimum 36-miesięcznej gwarancji, na zastosowane technologie i wykonane roboty budowlano-montażowe oraz na wbudowane wyroby i materiały. Niezależnie od uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji jakości, Zamawiający może realizować uprawnienia z tytułu rękojmi za wady. Termin rękojmi jest równy terminowi ustawowemu zastrzeżonemu w art. 568 ust. 1 KC.5. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawierają Dokumentacje projektowe wraz Przedmiarami robót, stanowiące Załączniki nr od 9.1 do 9.6 do SWZ (odpowiednio dla każdej z Gmin uczestniczących w Związku Międzygminnym).Uwaga:1) Zadanie realizowane na podstawie niniejszego zamówienia, jest objęte dofinansowaniem z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych z dnia 2023-07-27 nr Edycja6PGR/2023/2880/PolskiLad. Niezależnie od tego, że przedmiotowe zamówienie przewiduje możliwość składania ofert częściowych, zgodnie z zasadami określonymi w w/w Programie – jest ono traktowane jako całościowe przedsięwzięcie i stosownie do tego, uzyskanie przyznanego dofinasowania zostało obwarowane obowiązkiem wypłacenia wynagrodzenia (poza wkładem własnym Zamawiającego) - po zakończeniu realizacji całej inwestycji. Wobec faktu, że powyższy warunek może być spełniony tylko, gdy termin wykonania wszystkich części jest jednakowy, w przypadku otrzymania ofert częściowych z różnymi terminami realizacji, Zamawiający przewiduje ustalenie dla umów na poszczególne części - jednolitego terminu realizacji, tożsamego dla tej części zamówienia, w której wybrana oferta najkorzystniejsza zawiera termin najdłuższy. Wyrażenie przez Wykonawców zgody, na ujednolicenie terminu realizacji jw., warunkuje skuteczność realizacji całego przedsięwzięcia.2) Jeżeli w odniesieniu do wymienionych powyżej elementów opisu zamówienia, powstałyby u Wykonawcy jakiekolwiek wątpliwości lub niejasności, wówczas dla ostatecznego rozstrzygnięcia wymagań Zamawiającego w tej kwestii oraz przygotowania oferty przez Wykonawcę – wiążącymi będą wyjaśnienia, uściślenia oraz informacje uzupełniające, uzyskane w trakcie formalnej procedury ewentualnych zapytań do SWZ.3) Jeżeli gdziekolwiek w SWZ, przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia to Zamawiający dopuszcza w tym zakresie składanie ofert przy zastosowaniu rozwiązań równoważnych opisywanym. Tam gdzie w opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie rozwiązań projektowych objętych zamówieniem, o których mowa w art. 102 ust. 1 ustawy PZP (np. marka, znak towarowy, producent, dostawca), Zamawiający dopuszcza oferowanie rozwiązań o parametrach równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów techniczno-jakościowych oraz wymogów gwarancyjnych, nie gorszych od założonych w w/w opisie. Podane w opisach przedmiotu zamówienia nazwy własne, mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technicznych i technologicznych Zamawiającego. 4) Ponadto, jeżeli gdziekolwiek w SWZ (przedmiarze robót), przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie norm, Zamawiający dopuszcza w tym zakresie składanie ofert przy zastosowaniu rozwiązań równoważnych opisywanym normom i wówczas należy przyjąć, że każdemu z takich wskazań, towarzyszy określenie „lub równoważne”. W przypadku oferowania rozwiązań o parametrach/cechach równoważnych w stosunku do norm wskazanych w SWZ, Wykonawca w składanej ofercie jest zobligowany do udowodnienia (w szczególności za pomocą odpowiednich przedmiotowych środków dowodowych), że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. W celu wykazania równoważności jw., Wykonawca winien wskazać odpowiednie dokumenty, o których mowa w art. 101 ust. 2 lub ust. 3 ustawy PZP, umożliwiające Zamawiającemu jednoznaczną weryfikację prawidłowości oferowanych rozwiązań, w stosunku do wymagań wynikających z norm wskazanych w SWZ.1. Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa (modernizacja) dróg i/lub ciągów komunikacyjnych, wskazanych odpowiednio przez: Gminę Dzierzgoń, Gminę Gardeja, Gminę Prabuty, Gminę Ryjewo, Gminę Stary Dzierzgoń, Gminę Stary Trag, realizowana w ramach Programu Rządowego Funduszu Polski Ład pn. „Poprawa warunków komunikacyjnych popegeerowskich gmin obszaru funkcjonalnego Wschodniego Powiśla” - według parametrów określonych w załączonych dokumentacjach projektowych i w przedmiarach robót (odpowiednio dla każdej z w/w Gmin uczestniczących w Związku Międzygminnym). Przedmiotowe zadanie winno być wykonane w zakresie niezbędnym do zapewnienia bezpieczeństwa ruchu oraz prawidłowych funkcji komunikacyjnych w strefach objętych przebudową (modernizacją), zgodnie z obowiązującymi standardami i przepisami. Część 6 – Poprawa warunków komunikacyjnych w Gminie Stary Trag.2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.3. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8.4. Zamawiający wymaga udzielenia minimum 36-miesięcznej gwarancji, na zastosowane technologie i wykonane roboty budowlano-montażowe oraz na wbudowane wyroby i materiały. Niezależnie od uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji jakości, Zamawiający może realizować uprawnienia z tytułu rękojmi za wady. Termin rękojmi jest równy terminowi ustawowemu zastrzeżonemu w art. 568 ust. 1 KC.5. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawierają Dokumentacje projektowe wraz Przedmiarami robót, stanowiące Załączniki nr od 9.1 do 9.6 do SWZ (odpowiednio dla każdej z Gmin uczestniczących w Związku Międzygminnym).Uwaga:1) Zadanie realizowane na podstawie niniejszego zamówienia, jest objęte dofinansowaniem z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych z dnia 2023-07-27 nr Edycja6PGR/2023/2880/PolskiLad. Niezależnie od tego, że przedmiotowe zamówienie przewiduje możliwość składania ofert częściowych, zgodnie z zasadami określonymi w w/w Programie – jest ono traktowane jako całościowe przedsięwzięcie i stosownie do tego, uzyskanie przyznanego dofinasowania zostało obwarowane obowiązkiem wypłacenia wynagrodzenia (poza wkładem własnym Zamawiającego) - po zakończeniu realizacji całej inwestycji. Wobec faktu, że powyższy warunek może być spełniony tylko, gdy termin wykonania wszystkich części jest jednakowy, w przypadku otrzymania ofert częściowych z różnymi terminami realizacji, Zamawiający przewiduje ustalenie dla umów na poszczególne części - jednolitego terminu realizacji, tożsamego dla tej części zamówienia, w której wybrana oferta najkorzystniejsza zawiera termin najdłuższy. Wyrażenie przez Wykonawców zgody, na ujednolicenie terminu realizacji jw., warunkuje skuteczność realizacji całego przedsięwzięcia.2) Jeżeli w odniesieniu do wymienionych powyżej elementów opisu zamówienia, powstałyby u Wykonawcy jakiekolwiek wątpliwości lub niejasności, wówczas dla ostatecznego rozstrzygnięcia wymagań Zamawiającego w tej kwestii oraz przygotowania oferty przez Wykonawcę – wiążącymi będą wyjaśnienia, uściślenia oraz informacje uzupełniające, uzyskane w trakcie formalnej procedury ewentualnych zapytań do SWZ.3) Jeżeli gdziekolwiek w SWZ, przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia to Zamawiający dopuszcza w tym zakresie składanie ofert przy zastosowaniu rozwiązań równoważnych opisywanym. Tam gdzie w opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie rozwiązań projektowych objętych zamówieniem, o których mowa w art. 102 ust. 1 ustawy PZP (np. marka, znak towarowy, producent, dostawca), Zamawiający dopuszcza oferowanie rozwiązań o parametrach równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów techniczno-jakościowych oraz wymogów gwarancyjnych, nie gorszych od założonych w w/w opisie. Podane w opisach przedmiotu zamówienia nazwy własne, mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technicznych i technologicznych Zamawiającego. 4) Ponadto, jeżeli gdziekolwiek w SWZ (przedmiarze robót), przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie norm, Zamawiający dopuszcza w tym zakresie składanie ofert przy zastosowaniu rozwiązań równoważnych opisywanym normom i wówczas należy przyjąć, że każdemu z takich wskazań, towarzyszy określenie „lub równoważne”. W przypadku oferowania rozwiązań o parametrach/cechach równoważnych w stosunku do norm wskazanych w SWZ, Wykonawca w składanej ofercie jest zobligowany do udowodnienia (w szczególności za pomocą odpowiednich przedmiotowych środków dowodowych), że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. W celu wykazania równoważności jw., Wykonawca winien wskazać odpowiednie dokumenty, o których mowa w art. 101 ust. 2 lub ust. 3 ustawy PZP, umożliwiające Zamawiającemu jednoznaczną weryfikację prawidłowości oferowanych rozwiązań, w stosunku do wymagań wynikających z norm wskazanych w SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wniesieniem wadium w łącznej wysokości 46.000,00 PLN (słownie złotych: czterdzieści sześć tysięcy 00/100), w tym:1) 8.500,00 PLN - w przypadku, gdy oferta dotyczy realizacji części 1 zamówienia,2) 7.500,00 PLN - w przypadku, gdy oferta dotyczy realizacji części 2 zamówienia,3) 8.000,00 PLN - w przypadku, gdy oferta dotyczy realizacji części 3 zamówienia,4) 7.500,00 PLN - w przypadku, gdy oferta dotyczy realizacji części 4 zamówienia,5) 6.500,00 PLN - w przypadku, gdy oferta dotyczy realizacji części 5 zamówienia,6) 8.000,00 PLN - w przypadku, gdy oferta dotyczy realizacji części 6 zamówienia.W przypadku ofert obejmujących więcej niż jedną część zamówienia, wadium powinno być wniesione w wysokości stanowiącej sumę kwot wskazanych jw. dla odpowiednich części.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2023r. poz. 462 ze zm.).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku Spółdzielczym w Dzierzgoniu, nr rachunku: 86 8310 0002 0013 4297 2000 0010, z dopiskiem „Wadium – Poprawa warunków komunikacyjnych”.Uwaga: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP;2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Związek Międzygminny „Wschodnie Powiśle”, ul. Wojska Polskiego 3, 82-440 Dzierzgoń7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Wykonawca prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową spełni warunek jeżeli wykaże, że prowadzi przedmiotową działalność odpowiednią dla realizacji zamówienia, obejmującą swoim zakresem co najmniej prowadzenie robót w branży budowlanej oraz jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500.000,00 PLN (dotyczy osobno każdej z 6-ciu części zmówienia).Uwaga:W przypadku, gdy oferta obejmuje realizację więcej niż jednej części zamówienia, Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże jego spełnianie (zgodnie z wymogami określonymi jw.), w odniesieniu co najmniej do 2-ch z oferowanych części, tj. posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1.000.000,00 PLN.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane, odpowiadające swoim rodzajem niniejszemu zamówieniu, tj. budowa lub przebudowa lub remont, nawierzchni utwardzonych (np. kostką betonową i/lub płytami betonowymi i/lub masą bitumiczną) dróg i/lub chodników i/lub ciągów pieszo-jezdnych i/lub placów parkingowych (manewrowych), o łącznej powierzchni minimum 1.500 m2 (dla każdego z 2-ch wymienionych przedsięwzięć).Uwaga:W przypadku, gdy oferta obejmuje realizację więcej niż jednej części zamówienia, Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że wykonał należycie co najmniej trzy roboty budowlane, (zgodnie z wymogami określonymi jw.), o łącznej powierzchni minimum 1.500 m2 (dla każdego z 3-ch wymienionych przedsięwzięć).b) skieruje do realizacji zamówienia osobę wykonującą funkcję kierownika budowy/kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, co najmniej w specjalności drogowej oraz będącą członkiem właściwej izby samorządu zawodowego (w przypadku gdy oferta obejmuje realizację więcej niż jednej części zamówienia, dopuszcza się wykonywanie funkcji kierownika budowy/kierownika robót przez tę samą osobę).Uwaga:Kierownik budowy oraz kierownicy robót powinni posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020r., poz. 1333 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2020r., poz. 220).3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej wymaga, aby warunek ten był spełniony w całości co najmniej przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-02-27

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach