Przetargi.pl
„Poprawa BRD w ciągu dróg krajowych nr 48 oraz 74 w województwie łódzkim w podziale na 2 części”

GENERALNA DYREKCJA DRÓG KRAJOWYCH i AUTOSTRAD - ODDZIAŁ w ŁODZI ogłasza przetarg

  • Adres: 91-857 Łódź, Irysowa 2
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 233 96 00
  • Data zamieszczenia: 2024-04-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GENERALNA DYREKCJA DRÓG KRAJOWYCH i AUTOSTRAD - ODDZIAŁ w ŁODZI
    Irysowa 2
    91-857 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 42 233 96 00
    REGON: 01751157500154
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gddkia.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Poprawa BRD w ciągu dróg krajowych nr 48 oraz 74 w województwie łódzkim w podziale na 2 części”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część 1: Poprawa BRD wraz z budową oświetlenia dedykowanego w ciągu drogi krajowej nr 48 w m. Spała oraz Inowłódz w woj. łódzkim.Niniejsze zamówienie [Zgodnie z treścią Programu Funkcjonalno – Użytkowego] obejmuje:- Wykonanie wszystkich niezbędnych opracowań projektowych wraz z uzyskaniem w imieniu i na rzecz Zamawiającego koniecznych opinii i warunków technicznych, wszelkich uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, zgód i decyzji niezbędnych dla wykonania zadania zgodnie z wymaganiami Zamawiającego i warunkami Umowy.- Opracowanie i uzgodnienie projektów czasowej organizacji ruchu na czas wykonywania robót, a następnie wprowadzenie i utrzymanie oznakowania w czasie wykonywania robót oraz przywrócenie stałej organizacji ruchu po zakończeniu robót,- Właściwe i zgodne z zasadami sztuki budowlanej oraz zgodnie z dokumentacją projektową wykonanie robót budowlanych.- Uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego decyzje o pozwoleniu na użytkowanie bądź innego dokument pozwalający na użytkowanie obiektu.- Uzyskanie wszelkich uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji i zgód niezbędne dla wykonania Kontraktu zgodnie z Wymaganiami Zamawiającego, w szczególności decyzję o pozwoleniu wodno-prawnym, zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Podjąć działania w przedmiocie doprowadzenia do uzyskania przez ww. decyzje administracyjne przymiotu ostateczności. W szczególności wnioski o ich wydanie, w tym załączniki do wniosków powinny być kompletne i zgodne z przepisami prawa.Część 2: Wyznaczenie nowego przejścia wraz z budową oświetlenia dedykowanego oraz poprawą BRD w ciągu drogi krajowej nr 74 w m. Żarnów w woj. łódzkim.Niniejsze zamówienie [Zgodnie z treścią Programu Funkcjonalno – Użytkowego] obejmuje:- Wykonanie wszystkich niezbędnych opracowań projektowych wraz z uzyskaniem w imieniu i na rzecz Zamawiającego koniecznych opinii i warunków technicznych, wszelkich uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, zgód i decyzji niezbędnych dla wykonania zadania zgodnie z wymaganiami Zamawiającego i warunkami Umowy.- Opracowanie i uzgodnienie projektów czasowej organizacji ruchu na czas wykonywania robót, a następnie wprowadzenie i utrzymanie oznakowania w czasie wykonywania robót oraz przywrócenie stałej organizacji ruchu po zakończeniu robót,- Właściwe i zgodne z zasadami sztuki budowlanej oraz zgodnie z dokumentacją projektową wykonanie robót budowlanych.- Uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego decyzje o pozwoleniu na użytkowanie bądź innego dokument pozwalający na użytkowanie obiektu.- Uzyskanie wszelkich uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji i zgód niezbędne dla wykonania Kontraktu zgodnie z Wymaganiami Zamawiającego, w szczególności decyzję o pozwoleniu wodno-prawnym, zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Podjąć działania w przedmiocie doprowadzenia do uzyskania przez ww. decyzje administracyjne przymiotu ostateczności. W szczególności wnioski o ich wydanie, w tym załączniki do wniosków powinny być kompletne i zgodne z przepisami prawa.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości:dla części 1 - 14 000,00 ( czternaście tysięcy)dla części 2 - 3 000,00 zł (trzy tysiące złotych).2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach wymienionych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, w zależności od wyboru Wykonawcy.3. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej. Wadium w takie musi obejmować cały okres związania ofertą. Treść gwarancji lub poręczenia nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta. Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie gwarancji lub poręczenia należy wskazać – „Skarb Państwa – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad w zakresie działalności Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Łodzi, ul. Irysowa 2, 91-857 Łódź”. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie ZamawiającegoWadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa.4. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego nr 46 1130 1163 0014 7106 0790 0004 (w tytule przelewu należy wpisać znak postępowania), najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.5. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Wykonawca będzie miał możliwość w przypadkach określonych w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp wystąpienia o zwrot wadium, przy czym złożenie wniosku o zwrot wadium spowoduje rozwiązanie stosunku prawnego Zamawiającego z Wykonawcą i utratę przez Wykonawcę prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, uregulowanych w Dziale IX ustawy Pzp.6. Zamawiający zwróci wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. Zaleca się, aby poręczenie lub gwarancja wskazywały adres mailowy na jaki Zamawiający winien składać oświadczenie o zwolnieniu wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 5 ustawy Pzp.7. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: a) dotyczącej Wykonawcy:Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 zadań obejmujących budowę, przebudowę, rozbudowę lub remont infrastruktury technicznej (teletechnicznej i elektroenergetycznej) drogi lub ulicy o klasie technicznej minimum Z, o wartości robót w tym zakresie minimum:- dla części 1 : 670 000,00 PLN brutto każde;- dla części 2 : 150 000,00 PLN brutto każde;Uwaga:W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełnienie warunku (w każdej części zamówienia), którego opis dokonania oceny spełnienia został zamieszczony w powyżej musi wykazać w całości jeden z Wykonawców.Wykonawca, który składa ofertę na więcej niż jedną część zamówienia, może wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu w różnych częściach zamówienia za pomocą tych samych zadań.Za drogę Zamawiający uzna drogę lub ulicę w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1693 ze zm.).Za ulicę Zamawiający uzna ulicę w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U. z 2022r. poz. 1518) wydanego na podst. art. 7 ust. 2 pkt. 2 i ust. 3 pkt. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. prawo budowlane (Dz.U. z 2023r. poz. 682 ze zm.)Za drogę lub ulicę Zamawiający uzna również drogę lub ulicę w rozumieniu uprzednio obowiązującego brzmienia ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 470 ze zm.).Jako wykonanie należy rozumieć doprowadzenie, co najmniej, do wystawienia Świadectwa Przejęcia (dla Kontraktów realizowanych zgodnie z Warunkami FIDIC), Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia).Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych, niż wskazane przez Zamawiającego, należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia Świadectwa Przejęcia (dla Kontraktów realizowanych zgodnie z Warunkami FIDIC) lub na dzień podpisania Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia).b) dotyczącej osób:Wykonawca musi wykazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone.Wykonawca przedstawi wraz z ofertą osoby, na funkcje wymienione poniżej, które muszą być dostępne na etapie realizacji zamówienia, spełniające następujące wymagania:1) osoba proponowana do pełnienia funkcji: Kierownika budowywymagana liczba osób: 1Kwalifikacje zawodowe, uprawnienia:- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;Doświadczenie zawodowe:- przed upływem terminu składania ofert pełnił do czasu wykonania zadania funkcję Kierownika budowy lub Kierownika robót branży elektroenergetycznej przy min. 2 zadaniach obejmujących budowę, przebudowę, rozbudowę lub remont wraz z infrastrukturą techniczną (teletechniczną i elektroenergetyczną) drogi lub ulicy o klasie technicznej minimum Z.Wykonawca, który składa ofertę na więcej niż jedną część zamówienia, może wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu w różnych częściach zamówienia za pomocą tych samych osób.Za drogę Zamawiający uzna drogę lub ulicę w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1693 ze zm.).Za ulicę Zamawiający uzna ulicę w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U. z 2022r. poz. 1518) wydanego na podst. art. 7 ust. 2 pkt. 2 i ust. 3 pkt. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. prawo budowlane (Dz.U. z 2023r. poz. 682 ze zm.)Za drogę lub ulicę Zamawiający uzna również drogę lub ulicę w rozumieniu uprzednio obowiązującego brzmienia ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 470 ze zm.).Jako wykonanie należy rozumieć doprowadzenie, co najmniej, do wystawienia Świadectwa Przejęcia (dla Kontraktów realizowanych zgodnie z Warunkami FIDIC), Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia).W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełnienie warunku opisanego powyżej wykazują łącznie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-04-23

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach