Przetargi.pl
POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA NIECHRONIONYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA TERENIE GMINY ŚWINICE WARCKIE POLEGAJĄCA NA WYDZIELENIU DROGI DLA PIESZYCH NA UL.: ABP. J. ŚWINKI I RÓŻANEJ W MIEJSCOWOŚCI ŚWINICE WARCKIE

GMINA ŚWINICE WARCKIE ogłasza przetarg

  • Adres: 99-140 Świnice Warckie, ul. Szkolna 1
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA ŚWINICE WARCKIE
    ul. Szkolna 1
    99-140 Świnice Warckie, woj. łódzkie
    REGON: 311019533
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.swinice.akcessnet.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA NIECHRONIONYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA TERENIE GMINY ŚWINICE WARCKIE POLEGAJĄCA NA WYDZIELENIU DROGI DLA PIESZYCH NA UL.: ABP. J. ŚWINKI I RÓŻANEJ W MIEJSCOWOŚCI ŚWINICE WARCKIE
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamierzenia budowlanego jest poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu na terenie Gminy Świnice Warckie polegająca na wydzieleniu drogi dla pieszych na ulicach: Abp. Jakuba Świnki i Różanej w miejscowości Świnice Warckie2. LOKALIZACJAMiejscowość: Świnice WarckieGmina: Świnice WarckiePowiat: łęczyckiWojewództwo: łódzkieJednostka ewidencyjna: 100407_2 Świnice WarckieNazwa i numer obrębu: 0022, Świnice OsiedleNumery działek ewidencyjnych: 358, 374, 375, 342 Przedmiotem zamierzenia budowlanego jest przebudowa drogi gminnej nr 104468E w miejscowości Świnice Warckie poprzez budowę drogi dla pieszych na odcinku 657,5 ulicy Abp. Jakuba Świnki i ulicy Różanej. Opracowanie obejmuje roboty związane z wykonaniem chodnika dla pieszych za zieleńcami, montażem dwóch zestawów podświetlanego znaku D-6 na wysięgniku umieszczanego nad przejściem dla pieszych oraz 16 zestawów doświetleniowych zasilanych hybrydowo (panel solarny + turbina wiatrowa + słup stalowy na fundamencie). W ramach przebudowy drogi przewiduje się budowę chodnika dla pieszych za zieleńcami na długości 657,5 m. odwodnienie chodników bezpośrednio na zieleńce za pomocą spadków poprzecznych.Ogólny zakres robót obejmuje: roboty przygotowawcze, roboty rozbiórkowe i ziemne, , wykonanie nawierzchni chodnika z betonowej kostki brukowej, miejsca postojowe z betonowej kostki brukowej, wykonanie zjazdów z betonowej kostki brukowej, roboty wykończeniowe, oznakowanie pionowe i poziome, oświetlenie zasilane hybrydowo, obsługa geodezyjna.Charakterystyczne parametry obiektu• długość odcinka drogi gminnej : 657,5 mb,• szerokość jezdni: 5,5 m,• szerokość chodnika : 2,0 m,• szerokość zieleńców: zmienna zgodnie z PZT,• spadek poprzeczny chodnika: jednostronny w kierunku zieleńców : 2%,Technologia robót budowlanych obejmuje następujące główne etapy:• zdjęcie wierzchniej warstwy z kruszywa na gł. do 20 cm,• roboty ziemne związane z montażem fundamentów prefabrykowanych pod słupystalowe,• wykonanie koryta pod chodnik,• wbudowanie konstrukcji nawierzchni chodnika i zjazdów betonowych,• wykonanie oznakowania pionowego i poziomego. Na przejściach dla pieszych projektuje się podświetlone znaki D-6 oraz światło żółtepulsacyjne LED na wysięgniku (projekt docelowej org. ruchu). Zasilanie hybrydowe.Minimalne wymagania techniczne dla zestawu oświetleniowego :Słup stalowy, z powłoką antykorozyjną, wysokości 6,0 m. Przekrój słupa 100 x 100 mm.Słup montowany do fundamentu 40 x 40 cm i wysokości 1,5 m. Rozstaw między śrubamimontażowymi 30 x 30 cm.Akumulator żelowy o pojemności 120 Ah. Napięcie pracy : 12V.Turbina wiatrowa o mocy nominalnej : 300 W. Napięcie : 12V. Startowa prędkość wiatru :1,8 m/s. Nominalna prędkość wiatru : 10 m/s. Maksymalna prędkość wiatru : 50 m/s. Łopatywirnika : 3 sztuki.Panel fotowoltaiczny o mocy maksymalnej 130 W. Prąd nominalny : 7,2 A. Napięciemaksymalne : 18 V. Zakres temperatur : -40 ÷ +80oC.W ulicach projektuje się także 6 zestawów oświetlenia hybrydowego z oprawami LEDzamontowanymi na słupach stalowych montowanych na fundamencie prefabrykowanym.Słup oświetlenia hybrydowego wyposażony jest w system, który pozwala na niezależnezasilanie oprawy oświetleniowej. Każdy słup wyposażony jest w dwa ogniwa fotowoltaiczne,mini turbinę wiatrową oraz oprawę oświetleniową - nie wymagają zasilania kablowego.Całość posadowiona na fundamencie prefabrykowanym minimum 40 x 40 cm. Akumulatorywg wymagań wskazanych poniżej, montowane z boku lampy oświetleniowej podnawierzchnią chodnika (wg koncepcji przebudowy ulic).Wymagania dla lamp oświetleniowych:• wysokość słupa : 8m,• materiał - ocynkowana stal,• czas pracy lampy - do 10-14h/dzień,• zapas energii - min. 4 dni,• oprawa wykonana z aluminium i hartowanego szkła,• źródło światła - oprawy LED min. 50W,• akumulator - 2 sztuki 180Ah/12V,• typ akumulatora - żelowy lub AGM,• moc panela - min. 2 x 200W,• turbina wiatrowa o mocy min. 300W i prędkości ładowania min. 2 m/s• kontroler zabezpieczania przed przeładowaniem i rozładowaniem• włącznik zmierzchowo-programowalnyW ramach przebudowy drogi przewiduje się roboty budowlane w ujęciu powierzchniowymjak poniżej : nawierzchnia chodnika : 1 217 m2, nawierzchnia zjazdów do posesji : 273 m2, o nawierzchnie zieleńców : 1 102 m2Galanteria betonowa prefabrykowana o wymiarach jak poniżej :Obrzeże : 8 x 30 x 100 cmKostka : gr. 8 cm. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera projekt budowlany, specyfikacja wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiary robót stanowiące załączniki do niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia zwanej dalej SWZ.Załącznik nr 8 do SWZ Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanychZałącznik nr 9 do SWZ Przedmiar robótZałącznik nr 10 do SWZ Projekt budowlanyPrzedmiary robót stanowiące załączniki do SWZ nie stanowią opisu przedmiotu zamówienia, mają charakter poglądowy i mogą stanowić materiał pomocniczy do sporządzenia kalkulacji ceny przez Wykonawcę. Wskazane w przedmiarze robót Katalogi Nakładów Rzeczowych i Katalogi Norm Nakładów Rzeczowych mają charakter pomocniczy przy wycenie robót, KNR i KNNR wskazano w celu przykładowego opisu pozycji przedmiarowych.Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonania robót. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów, uproszczeń lub opuszczeń w dokumentach kontraktowych, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian, poprawek czy uzupełnień.Wszystkie materiały użyte do robót winny mieć świadectwo dopuszczenia do stosowania w budownictwie wydane przez uprawnione jednostki. W przypadku, gdy materiały lub roboty nie będą w pełni zgodne z dokumentacją projektową lub specyfikacją techniczną i wpłynie to na nie zadowalającą jakość elementu budowli materiały takie będą niezwłocznie zastąpione innymi, a roboty rozebrane na koszt Wykonawcy.Wykonawca zobowiązany jest znać wszystkie przepisy wydane przez władze centralne i miejscowe oraz inne przepisy i wytyczne, które w jakikolwiek sposób związane są z robotami. Wykonawca będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw przepisów i wytycznych podczas prowadzenia robót. Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy:1) zorganizowanie i zabezpieczenie placu budowy;2) prawidłowe wykonanie wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacja techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz z aktualnie obowiązującymi normami polskimi, polskim prawem budowlanym wraz z aktami wykonawczymi do niego i innymi obowiązującymi przepisami;3) właściwy nadzór nad przestrzeganiem przepisów BHP i p.poż w trakcie wykonywania robót;4) zapewnienie sprzętu do wykonywanych robót spełniającego normy techniczne;5) pokrycie wszystkich kosztów związanych z uzyskaniem świadectw na materiały, wyroby i urządzenia oraz badań laboratoryjnych wbudowanych materiałów i wykonanych robót;6) opracowanie projektu tymczasowej organizacji ruchu, jeśli będzie konieczny;7) zapłata opłat za składowanie odpadów;8) przygotowanie obiektu i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej wykonanego zakresu robót do dokonania odbioru przez Zamawiającego;9) likwidacja placu budowy i zaplecza własnego wykonawcy bezzwłocznie po zakończeniu wszystkich prac, lecz nie później niż do dnia odbioru końcowego przedmiotu umowy;10) usunięcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez inspektora nadzoru inwestorskiego w trakcie trwania odbioru, w niezwłocznym terminie.Zamawiający wymaga od Wykonawców sporządzenia inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. Zamawiający odstępuje od opisu dokonywania oceny spełnianiawarunku, Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawieoświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. Zamawiający odstępuje od opisu dokonywania oceny spełnianiawarunku, Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawieoświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie. Zamawiający odstępuje od opisu dokonywania oceny spełnianiawarunku, Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawieoświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej pięć zadań porównywalnych zprzedmiotem zamówienia. Jako jedno zadanie porównywalne rozumie się wykonanie robót budowlanych polegających nabudowie chodnika dla pieszych lub placu z kostki brukowej betonowej lub granitowej o powierzchni minimum – 1000 m2każde.b) Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, z kwalifikacjami, doświadczeniem,uprawnieniami odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca musi wykazać, że do wykonaniazamówienia dysponuje co najmniej osobami do pełnienia niżej wymienionych funkcji, które spełniają następującewymagania:Kierownik budowy - 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego do kierowaniarobotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej lub konstrukcyjno-budowlanej,lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązującychprzepisów. Warunek uznaje się za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży wykaz ww. osób, które będą uczestniczyć wwykonywaniu zamówienia, a w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjamina temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówieniapublicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymiosobami.UWAGA:Przez „uprawnienia budowlane” Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 roku, poz. 682 ze zm.) oraz innych obowiązujących w tym zakresie przepisówprawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejscezamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawaniakwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 roku, poz. 220).Zamawiający na etapie składania i oceny ofert nie wymaga, aby osoby posiadające uprawnienia budowlane, a będąceobywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich EuropejskiegoPorozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, poza legitymowaniem sięposiadaniem uprawnień budowlanych zdobytych poza terytorium Polski, musiały dysponować odpowiednią decyzją ouznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych, by spełniły wymagania,o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz,inżynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2019 roku, poz. 1117), dotyczące świadczenia usług transgranicznych, tj. abyuzyskały one tymczasowy wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, za podstawie art. 104 ustawyPrawo budowlane osoby, które, przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane łub stwierdzenieposiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowująuprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywaćzgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. W celu uniknięcia wątpliwościzaleca się podanie daty wydania uprawnień i dokładne cytowanie zakresu uprawnień z posiadanego zaświadczenia.Wszystkie osoby przewidziane do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim. W przeciwnymwypadku wykonawca udostępni wystarczającą ilość tłumaczy, wykazujących znajomość języka technicznego w zakresieterminologii budowlanej, we wszystkich specjalnościach występujących przy realizacji zamówienia. W przypadkuWykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane jest łączne spełnienie warunków przezWykonawców, to znaczy wystarczające jest spełnienie warunków przez którykolwiek podmiot.WAŻNE:Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeliposiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lubzawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizacjęzamówienia ( art. 116 ust.2 ustawy Pzp).DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:1) Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić zakres robót oraz ich wartość, aby można było ustalić, czyspełnia warunek udziału w postępowaniu.2) Zgodnie art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.), przez„budowę” w rozumieniu zapisów SWZ rozumie się wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a takżeOgłoszenie nr 2023/BZP 00486223/01 z dnia 2023-11-092023-11-09 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlaneodbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.3) Zgodnie z art. 3 pkt 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez „przebudowę” w rozumieniu zapisów SWZrozumie się wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznychistniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy,wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznychparametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego.4) Zgodnie z art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, przez „remont” w rozumieniu zapisów SWZ rozumiesię wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, aniestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto wstanie pierwotnym.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-11-24

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach