Przetargi.pl
Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru na zadaniu pn. „Budowa systemu gospodarki ściekowej w Gminie Pruchnik- budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowościach Pruchnik i Hawłowice

Gmina Pruchnik ogłasza przetarg

  • Adres: 37-560 Pruchnik, ul. Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 166236113 , fax. 166236130
  • Data zamieszczenia: 2017-11-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pruchnik
    ul. Rynek 1
    37-560 Pruchnik, woj. podkarpackie
    tel. 166236113, fax. 166236130
    REGON: 650900424
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pruchnik.bip.info.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru na zadaniu pn. „Budowa systemu gospodarki ściekowej w Gminie Pruchnik- budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowościach Pruchnik i Hawłowice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru na zadaniu pn. „Budowa systemu gospodarki ściekowej w Gminie Pruchnik- budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowościach Pruchnik i Hawłowice”. 2. Zakres zamówienia, obejmuje pełnienie funkcji inspektora nadzoru branży budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i drogowej. Opis robót budowlanych/obmiar, których nadzór będzie dotyczył stanowi załącznik nr 1a, 1b, 1c do SIWZ - zał. w Excelu (Załącznik nr 1a zawiera 6 arkuszy; Załącznik nr 1b zawiera 5 arkuszy; Załącznik nr 1c zawiera 3 arkusze, nr post. IZ 271/26/2017). Szczegółowy zakres robót objęty nadzorem został określony w załącznikach do SIWZ przetargu nr IZ 271/9/2017, w tym: w dokumentacji technicznej tj.: Projekty budowlane, wykonawcze, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz w przedmiarach robót/kosztorysach ofertowych. SIWZ do przetargu na budowę sieci kanalizacyjnej w miejscowościach Pruchnik i Hawłowice znajdują się na stronie Zamawiającego: www.pruchnik.bip.info.pl w zakładce zamówienia publiczne/2017/SIWZ. Wszystkie wyjaśnienia Zamawiającego złożone w odpowiedzi na zapytania wykonawców w przetargu nr IZ 271/9/2017 oraz IZ 271/26/2017 stanowią integralną część właściwego SIWZ. 3. Zakres obowiązków inspektora zgodny jest z ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U z 2016 poz. 290 z późn. zm). Osoby pełniące funkcje kierownika budowy lub kierowników robót na inwestycji dotyczącej budowy sieci kanalizacyjnej w miejscowościach Pruchnik i Hawłowice nie mogą jednocześnie pełnić funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego. 4. W szczególności inspektor nadzoru będzie zobowiązany do: 1) Ustanowienie inspektorów nadzoru we wszystkich branżach występujących w projekcie ze wskazaniem inspektora - koordynatora. Czas pracy inspektorów nadzoru powinien być dostosowany do czasu pracy wykonawcy robót. 2) Wymagana jest obecność inspektora na budowie nie rzadziej niż raz w tygodniu (w dni robocze, w godzinach co najmniej między 8:00, a 14:00) niezależnie od czasu trwania tego pobytu. Dojazd na koszt własny inspektora. oraz min.: - na każde żądanie Zamawiającego lub na wniosek Wykonawcy, - odbiorach częściowych i przed zakończeniem robót ulegających zakryciu, - odbiorach końcowych, - komisjach przekazania do użytkowania. 3) Dojazdy na budowy czy do siedziby Zamawiającego są kosztem własnym inspektora. 4) Osobisty pobyt na terenie realizowanej inwestycji oraz bieżące reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z przepisami prawa, postanowieniami umowy oraz projektu technicznego; 5) W razie czasowej niemożności wykonywania obowiązków inspektora nadzoru - Wykonawca zawiadamia o tym fakcie Zamawiającego i wykonawcę robót oraz wyznacza w miarę potrzeby zastępstwo. W przypadku choroby lub innej obiektywnej przyczyny uniemożliwiającej osobiste wykonywanie czynności przez danego inspektora, Wykonawca wyznacza inną osobę, która w jego imieniu pełniła będzie nadzór inwestorski. Zmiana taka wymaga uprzedniej zgody Zamawiającego i podpisania aneksu do umowy. Osoba ta musi spełniać wymagania wynikające z zapisów SIWZ. 6) Prowadzenie dokumentacji fotograficznej z realizacji inwestycji. W zakresie autorskich praw majątkowych: a) Zamawiający staje się właścicielem dokumentacji fotograficznej, sporządzonej przez Inspektora dla celów promocyjnych, pomocniczych czy innych, b) Inspektor przenosi autorskie prawa majątkowe do sporządzonych prac na Zamawiającego w zakresie:  rozpowszechniania i publikacji pracy w całości bądź we fragmentach na stronach internetowych Zamawiającego, promujących inwestycję Zamawiającego w innych mediach,  utrwalania prac na nośnikach cyfrowych (CD-R lub DVD lub in.), 7) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli prawidłowości robót budowlanych pod względem technicznym, zgodności z projektem budowlanym, zgodności jej realizacji z przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej, 8) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, 9) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania, 10) potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie inwestora kontrolowanie rozliczeń budowy. 11) wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, 12) żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. 13) kontrola ilości i terminowości wykonywania robót 14) Inspektor Nadzoru jest zobowiązany do przedstawiania Zamawiającemu swojej opinii w sprawie możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych, wnioskowanych przez Wykonawcę. Bez osobnego upoważnienia Inspektor Nadzoru nie jest upoważniony do podejmowania decyzji w tych sprawach; uzgadnianie z Inwestorem i Wykonawcą oraz czuwanie nad zasadnością ewentualnych robót dodatkowych; rozliczanie w/w robót; kontrola rozliczeń finansowych, w tym protokołów odbioru, kosztorysów, kontrola prawidłowości wystawionych faktur pod względem zrealizowanego zakresu prac, wysokości kwot do zapłaty, zgodności z zawartą umową na roboty budowlane, przygotowanie 15) nadzór nad ewentualnymi robotami dodatkowymi w ramach inwestycji bez dodatkowego wynagrodzenia, 16) obowiązek brania udziału w czynnościach związanych z ujawnieniem i usuwaniem wad w okresie gwarancji. W okresie gwarancji do zadań Inspektora będzie należało: a) Pełna obsługa okresu gwarancyjnego, b) Nadzór nad robotami niezbędnymi do usunięcia wad i usterek, c) Dokonywanie rocznych przeglądów wykonywanych przez kolejne …………. (wpisać ilość miesięcy z oferty wykonawcy robót budowlanych) od daty podpisania protokołu odbioru końcowego i przedkładania Zamawiającemu protokołów przeglądu gwarancyjnego, d) Poświadczenie usunięcia przez Wykonawcę robót budowlanych wad/usterek, e) Odbiór wykonanych robót związanych z usunięciem wad i usterek, f) Ostatni przegląd gwarancyjny musi być przeprowadzony nie później niż na 30 dni przed upływem okresu gwarancyjnego, g) Informowanie Zamawiającego o postępach robót budowlanych i wszelkich okolicznościach, które mogą mieć wpływ na wydłużenie terminu realizacji inwestycji. Do obowiązków Wykonawcy należy, w szczególności pełny zakres czynności określonych w przepisach ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290 ze zm.), jak również: a) kontrolowanie przebiegu prac realizowanych przez wykonawcę robót, b) kontrola jakości użytych materiałów budowlanych, instalacyjnych i elektrycznych, c) kontrola jakości użytego przez wykonawcę robót sprzętu, d) kontrola jakości urządzeń dostarczonych i zainstalowanych w miejscu przeznaczenia, e) sprawowanie funkcji nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującymi przepisami, f) dokonanie czynności odbioru końcowego zadania inwestycyjnego, jego odpowiednich części określonych w umowie z wykonawcą, robót dodatkowych, zamiennych itp., g) dokonywanie sprawdzenia zastosowanych materiałów i urządzeń pod względem zgodności ze specyfikacjami technicznymi, h) niezwłoczne udzielanie wszelkich koniecznych wyjaśnień oraz zawiadamianie Inwestora o zajętym stanowisku. 5. Wyszczególnione wyżej obowiązki Wykonawcy mają charakter przykładowy i nie wyczerpują całego zakresu zobowiązania Wykonawcy wynikającego ze SIWZ, umowy, a także nie mogą stanowić podstawy do odmowy wykonania przez Wykonawcę jakichkolwiek czynności nie wymienionych wprost, a potrzebnych do należytego wykonania przedmiotu umowy. 6. Zamawiający zaleca, aby przed złożeniem oferty Wykonawca zapoznał się z dokumentacją techniczną, przetargową przetargu (nr IZ 271/9/2017), którego dotyczy nadzór celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Stosownie do zapisów art. 29 ust. 3 a ustawy Pzp Zamawiający ze względu na charakter zamówienia nie wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.). Zgodnie z opublikowaną opinią Urzędu Zamówień Publicznych w zakresie stosowania art. 29 ust. 3a czynności wykonywane przez inspektorów nadzoru tj. osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.), zasadniczo nie polegają na wykonywaniu pracy w rozumieniu Kodeksu pracy. Osoby wykonujące te czynności są samodzielnymi uczestnikami procesu budowlanego i działają samodzielnie, także w tym rozumieniu, że same wyznaczają sobie zadania i same te zadania realizują.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71520000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości 1 500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych) przed upływem terminu składania ofert. Nie wniesienie wadium do upływu wyznaczonego terminu (oznaczonego datą i godziną, o których mowa w Rozdziale XIV punkt 1 SIWZ) skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b UPZP. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach: 1) w pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w: Bank Polska Kasa Opieki S.A I Oddział w Jarosławiu nr 48 1240 2571 1111 0010 4450 7605. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu rozumie się gdy w wyznaczonym terminie, tj. do upływu terminu składania ofert (oznaczonego datą i godziną), nastąpi uznanie kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015r. poz. 978 i 1240. 3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu zaleca się, aby np. w tytule przelewu podać znak sprawy postępowania i wyraźnie oznaczyć wykonawcę wnoszącego wadium, szczególnie w przypadku gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika. 4. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia: 1) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, 2) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu; wszystkie spory odnośnie gwarancji/poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich. 3) Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formie innej niż pieniądz należy złożyć przed upływem terminu składania ofert (oznaczonych datą i godziną) w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miejski w Pruchniku ul. Rynek 1, 37-560 Pruchnik, KASA (I piętro - pokój nr 27) lub dołączyć do oferty. 5. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia z treści tych gwarancji/poręczeń musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela (np. banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia – Gminy Pruchnik) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 8, bez potwierdzania tych okoliczności, 2) termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 6. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, jeżeli nie wniesie on wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy. 7. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawcy zobowiązani są zapoznać się dokładnie z informacjami zawartymi w SIWZ i przygotować ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w tym dokumencie. 2. Wykonawca składa ofertę w postaci Załącznika nr 3 - Formularz ofertowy wraz z Załącznikiem nr, 4. 5, 6 do SIWZ i ewentualnie dołącza Zobowiązanie innych podmiotów. 3. Warunki formalne sporządzenia oferty: 1) oferta musi być sporządzona w języku polskim, pod rygorem nieważności w formie pisemnej; 2) każda strona oferty wraz ze wszystkimi załącznikami musi być podpisana przez osobę (osoby) upoważnioną (upoważnione) do reprezentowania Wykonawcy lub pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania Wykonawcy; 3) zaleca się, aby oferta była złożona na kolejno ponumerowanych stronach, a numeracja stron powinna zaczynać się od numeru 1, umieszczonego na pierwszej stronie oferty. Zamawiający nie wymaga numerowania czystych, nie zapisanych stron; 4) każdy Wykonawca może złożyć jedną ofertę; 5) w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty musi być załączone pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy; 6) W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia publicznego, do oferty należy dołączyć, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego- zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Pzp. 7) oferta powinna być trwale zespolona tak, aby niemożliwe było jej przypadkowe zdekompletowanie; 3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia . 5. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty, których wskazane zdolności dotyczą (jeśli dotyczy). PONADTO: 7. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, bez wezwania Zamawiającego przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – Wzór stanowi załącznik nr 7 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach