Przetargi.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zamówienia pn.: Utworzenie Ponadregionalnego Centrum Szkolenia Lotniczego w oparciu o zmodernizowaną infrastrukturę lotniska w Krośnie - wykonanie robót budowlanych (etap II) wraz z ich finansowaniem na zasadach faktoringu

Gmina Miasto Krosno ogłasza przetarg

  • Adres: 38-400 Krosno, ul. Lwowska 28a
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 47 43 306 , fax. 13 47 43 306
  • Data zamieszczenia: 2015-10-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Krosno
    ul. Lwowska 28a 28a
    38-400 Krosno, woj. podkarpackie
    tel. 13 47 43 306, fax. 13 47 43 306
    REGON: 00052698900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krosno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zamówienia pn.: Utworzenie Ponadregionalnego Centrum Szkolenia Lotniczego w oparciu o zmodernizowaną infrastrukturę lotniska w Krośnie - wykonanie robót budowlanych (etap II) wraz z ich finansowaniem na zasadach faktoringu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zamówienia pn.: Utworzenie Ponadregionalnego Centrum Szkolenia Lotniczego w oparciu o zmodernizowaną infrastrukturę lotniska w Krośnie - wykonanie robót budowlanych (etap II) wraz z ich finansowaniem na zasadach faktoringu w branżach wynikających z Prawa budowlanego, a w szczególności w specjalności: a) w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń; b) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej; c) w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń; d) w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń; e) w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń. Przedmiotem sprawowania nadzoru inwestorskiego jest wykonywanie następującego zakresu rzeczowego robót budowlanych oraz wyposażenia finansowanych na zasadach faktoringu: 1) część drogowa: a) droga startowa DS wraz z pasem drogi startowej, b) droga kołowania DKE wraz z płytą tankowania PTS, c) droga kołowania DKC (fragment na łuku z drogą startową DS), d) oznakowanie, 2) przebudowa wodociągu, 3) kanalizacja deszczowa (odwodnienie drogi startowej - pozostały zakres oprócz wykonanego kolektora głównego, odwodnienie drogi kołowania DKE, płyty tankowania PTS oraz części drogi kołowania DKC - pozostały zakres oprócz wykonanego kolektora głównego, drenaż (w zakresie niezbędnym dla wykonywanego zakresu robót), 4) infrastruktura elektryczna lotniska: a) urządzenia zewnętrzne infrastruktury lotniska (agregat prądotwórczy, linie kablowe i złącza, radiolatarnia NDB, METEO, zasilanie wskaźników wiatru, zasilanie bram wjazdowych), b) wyposażenie budynku wieży kontroli lotów, c) oświetlenie płyty tankowania PTS wraz ze złączem ZK-PTS, d) wykopy, ochrona kabli, e) oświetlenie nawigacyjne drogi kołowania DKE i płyty PTS, f) przygotowanie linii kablowej do oświetlenia nawigacyjnego drogi kołowania DKD, DKF i placu postoju PPS, g) oświetlenie nawigacyjne drogi startowej DS, h) wyposażenie nadbudowy budynku wieży kontroli lotów w UPS; 5) kanalizacja kablowa i okablowanie teletechniczne (kanalizacja teletechniczna, przyłącze informatyczno-telefoniczne, okablowanie teletechniczne), 6) wskaźniki kierunku wiatru, 7) przebudowa urządzeń elektroenergetycznych (przebudowa kabla SN relacji stacja transformatorowa Krosno WSK - LZN), 8) wyposażenie nadbudowy budynku wieży kontroli lotów. Szczegóły zakresu robót przewidzianych do nadzorowania opisane są w załączonym projekcie wykonawczym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Usługi w zakresie zarządzania i nadzoru, jakie mają być świadczone w ramach niniejszego zamówienia, mają umożliwić płynne wdrożenie umowy na roboty budowlane, nieprzekroczenie budżetu zamówienia, terminowy odbiór robót budowlanych oraz prawidłowe przyszłe funkcjonowanie wybudowanych obiektów i dostarczonego wyposażenia i obsługę robót budowlanych przez Zamawiającego. Usługami, jakie mają być świadczone w ramach niniejszego zamówienia jest prowadzenie zarządzania, nadzoru i kontroli umowy na roboty budowlane w ramach ustalonego z Zamawiającym harmonogramu. Zadania te obejmują koordynację wszystkich czynności związanych z zamówieniem poprzez etap prowadzenia robót, aż po etap zgłaszania wad i rozliczenia, również w okresie gwarancyjnym umowy na roboty budowlane, w tym nadzór nad robotami, zgodnie z obowiązującym polskim prawem budowlanym (w charakterze zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego). Wartość robót budowlanych, oszacowana na podstawie złożonych ofert na wykonawstwo robót wynosi ok. 20 - 30 mln zł netto. 2. Zakres działań i czynności wykonawcy (inspektora/ów nadzoru inwestorskiego). 2.1. Do obowiązków wykonawcy (inspektora/inspektorów) należeć będzie pełny zakres czynności określony przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. Nr 113, poz. 1409 z późn. zm.) w zakresie robót budowlanych wymienionych w pkt. 1, a w szczególności: 1) czynny udział w przekazaniu wykonawcy robót budowlanych placu budowy, 2) reprezentowanie Inwestora na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji inwestycji z projektem budowlanym i wykonawczym, pozwoleniem na budowę, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, postanowieniami umowy zawartej przez Zamawiającego z wykonawcą robót budowlanych oraz aktualnie dostępną wiedzą techniczną, sztuką budowlaną, prawem obowiązującym w tym zakresie, a w szczególności Prawem budowlanym, Polskimi i Europejskimi Normami, 3) obecność na terenie inwestycji zgodnie z potrzebami wynikającymi z harmonogramu budowy w stopniu zapewniającym skuteczność czynności nadzoru inwestorskiego, nie mniej niż 2 razy w tygodniu, a w razie pilnej potrzeby na każde wezwanie Zamawiającego lub kierowników robót wykonawcy robót, 4) szybkie podjęcie czynności nadzoru inwestorskiego przez osobę Koordynatora nadzoru poprzez przedstawienie Zamawiającemu propozycji rozwiązania zaistniałego problemu technicznego lub podjęcie innej czynności objętej zakresem obowiązków inspektora/ów nadzoru inwestorskiego, 5) egzekwowanie jakości robót i materiałów zgodnie z wymaganiami określonymi w umowie z wykonawcą robót budowlanych, zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie czy zamiennych nie objętych dokumentami Zamawiającego, 6) sprawdzenie wiarygodności wyników badań, w tym laboratoryjnych przedstawianych przez wykonawcę robót budowlanych poprzez przeprowadzanie na swój koszt badań kontrolnych. Badaniami i pomiarami kontrolnymi należy objąć 10 % badań przewidzianych do wykonania w STWiORB będących załącznikiem do umowy na roboty budowlane. Badania te winno wykonywać laboratorium nie związane z Zamawiającym ani wykonawcą i wykonawcą robót budowlanych i winne obejmować m.in.: a) materiały stosowane przez wykonawcę robót budowlanych do konstrukcji nawierzchni i obiektów, b) wykonane elementy zagęszczenia gruntu oraz konstrukcji nawierzchni i obiektów, c) prefabrykaty. 7) wykonanie na koszt własny badań nośności (HWD lub FWD) oraz badań równości planografem. 8) ścisła współpraca z podmiotami prowadzącymi nadzór autorski, 9) doradzanie Zamawiającemu na temat możliwych sposobów obniżenia kosztów inwestycji, 10) zgłoszenie podwykonawstwa oraz wydawanie pisemnych opinii odnośnie proponowanych przez wykonawcę robót budowlanych podwykonawców i pisemnego przekazywania tych opinii Zamawiającemu, 11) potwierdzanie wielkości obmiarów wykonanych robót oraz sprawdzanie i weryfikowanie kosztorysów powykonawczych w celu wypłaty wynagrodzenia dla wykonawcy robót budowlanych z egzekwowaniem przyjętego w umowie na roboty budowlane mechanizmu rozliczeń za roboty wykonane przez podwykonawców oraz bieżące kontrolowanie rozliczeń budowy, 12) wskazanie i poświadczenie terminu zakończenia robót oraz zgłoszenie Zamawiającemu gotowości do zakończenia, 13) przygotowanie do odbioru częściowego i końcowego robót, sprawdzenie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez wykonawcę robót budowlanych dokumentów wymaganych do odbioru, dokonywanie odbiorów, 14) sprawdzanie i weryfikowanie kosztorysów na roboty dodatkowe w okresie trwania umowy z wykonawcą robót budowlanych, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym protokołu konieczności wykonania wymienionych robót, 15) sporządzanie, z udziałem kierowników robót, protokołów ustaleń z konieczności wykonania robót zamiennych oraz sprawdzanie i weryfikowanie kosztorysów na roboty zamienne, 16) kontrola i nadzór nad przestrzeganiem na budowie przepisów BHP, p.poż. i ochrony środowiska, 17) wskazywanie i zgłaszanie Zamawiającemu ewentualnych braków, usterek, wad i nieprawidłowości w wykonywanych robotach budowlanych, proponowanie sposobu i terminu ich usunięcia oraz nadzór nad robotami związanymi z usuwaniem wad i usterek oraz uczestnictwo w odbiorach robót związanych z usunięciem wad i usterek wraz z potwierdzaniem ich wykonania, 18) pełnienie nadzoru także w systemie wielozmianowym (w przypadku konieczności i polecenia przez Zamawiającego wprowadzenia ww. trybu pracy), 19) dokonywanie wpisów w dzienniku budowy oraz wydawanie kierownikom robót poleceń określonych przepisami Prawa budowlanego, 20) organizacja oraz przewodniczenie naradom dotyczącym postępu robót (rady budowy, narady koordynacyjne), w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację robót stron oraz sporządzanie protokołów z narad, 21) nadzór nad dotrzymywaniem terminów wykonania robót budowlanych ustalonych w harmonogramie budowy oraz akceptacja zmian harmonogramu, 22) odpowiednio wyprzedzające informowanie Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania lub zwiększenie kosztów, 23) rozliczenie umowy o roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia, 24) ocena słuszności i ewentualnego aprobowania wydłużenia czasu trwania umowy na roboty budowlane oraz zmiany ceny za roboty budowlane, 25) potwierdzanie odbioru robót budowlanych, w tym robót podlegających zakryciu lub zanikających, robót wykonanych częściowo podlegających zapłacie wynagrodzenia częściowego, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych, udział w czynnościach odbiorów częściowych oraz odbioru końcowego obiektów budowlanych i przekazaniu ich do użytkowania (uzyskania pozwolenia), 26) potwierdzenie Zamawiającemu kompletności dokumentacji powykonawczej oraz gotowości obiektów do odbioru końcowego, 27) współuczestniczenie z Zamawiającym i Wykonawcą robót budowlanych w przeprowadzanych przez służby zewnętrzne i nadzór budowlany kontrolach obiektów poprzedzających uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie, 28) współpracę z Zamawiającym w zakresie uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektów, 29) uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych obiektów w okresie udzielonej przez wykonawcę robót budowlanych 5-letniej gwarancji jakości i rękojmi, nadzór nad usuwaniem wad i usterek w okresie gwarancyjnym oraz odbiór usunięcia wad i usterek potwierdzony protokołem odbioru, 30) opracowywanie niezbędnych sprawozdań i udzielanie informacji z postępu robót, 31) udział w rozliczeniu finansowym zadania, w tym przygotowanie zestawienia poniesionych wydatków w formie papierowej i elektronicznej, 32) wykonywanie innych czynności wynikających z przepisów ustawy Prawo budowlane oraz odpowiednich aktów wykonawczych, poleceń Zamawiającego oraz tych, które wynikają z nadzoru autorskiego (uzgodnionych z Zamawiającym). 2.2. Wykonawca (nadzór inwestorski) będzie w szczególności decydować o: 1) dopuszczeniu do robót materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót; 2) zatwierdzeniu projektu, receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót budowlanych, 3) dopuszczeniu do pracy wytwórni mas bitumicznych i betonowych, wytwórni prefabrykatów oraz sprzętu i środków transportu wykonawcy robót budowlanych, 4) wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami wynikającymi z umowy, 5) sposobie zabezpieczenia i postępowania z wykopaliskami odkrytymi na terenie budowy, 6) sposobie zabezpieczenia i postępowania z niewypałami, niewybuchami i przedmiotami niebezpiecznymi odkrytymi na terenie budowy, 7) zgłaszaniu Zamawiającemu konieczności wprowadzania zmian w projektach i robotach wynikających ze zmian prawa dotyczących wykonywanych robót. 2.3. Wykonawca (nadzór inwestorski) ma prawo w szczególności: 1) wydawać projektantowi, kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania obliczeń, pomiarów kontrolnych prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, 2) żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę. 2.4. Wykonawca (nadzór inwestorski) będzie wnioskować w szczególności o: 1) udzielenie pełnomocnictw umożliwiających reprezentowanie Zamawiającego w zakresie wynikającym z umowy, 2) wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej, 3) przeprowadzenie niezbędnych badań i pomiarów lub ekspertyz przez niezależnego eksperta, jeżeli byłoby to wymagane okolicznościami, 4) zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku, gdy wykonawca robót budowlanych nie usunie ich w wyznaczonym terminie, 5) zmianę terminu wykonania robót w umowie na roboty budowlane, kiedy zmiana taka nie wynika z winy czy zaniedbań wykonawcy robót budowlanych, 6) zmianę wartości umowy na roboty budowlane uzasadnioną zmianami przepisów prawa lub zmianami wynikającymi z realizacji ww. robót, 7) zatwierdzenie przez Zamawiającego propozycji wykonawcy robót budowlanych odnośnie zmiany w kierownictwie wykonawcy robót (na inne osoby niż wskazane w ofercie wykonawcy robót budowlanych), kierownika budowy lub kierownika robót. 2.5. Wykonawca (nadzór inwestorski) będzie akceptować w szczególności: 1) przedstawiony przez wykonawcę robót budowlanych harmonogram rzeczowo-finansowy, plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BIOZ, projekt organizacji robót, 2) propozycję wykonawcy robót budowlanych odnośnie zmiany kierownika budowy lub robót na inną osobę niż wskazana w ofercie wykonawcy robót budowlanych, 3) laboratorium wskazane wykonawcy robót budowlanych, o ile nie zostało wskazane w jego ofercie oraz propozycję odnośnie zmiany laboratorium na inne niż wskazane w ofercie, 4) sprzęt i urządzenia pomiarowe wykonawcy robót budowlanych, o ile nie zostały wskazane w ofercie wykonawcy robót budowlanych oraz propozycję wykonawcy robót budowlanych odnośnie zmiany sprzętu lub urządzeń, 5) źródła pozyskania materiałów miejscowych, o ile nie zostały wskazane w ofercie wykonawcy robót budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712470001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w wysokości 9.000 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych). Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w sposób stosowny do jego formy. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty przelewem na rachunek Zamawiającego w banku Pekao S.A. 64 1240 1792 1111 0010 6150 0157. Zaleca się, by wadium w formie poręczeń lub gwarancji składać w oryginale (nie dotyczy potwierdzenia dokonania przelewu). Zamawiający informuje, że gwarancja wadialna musi zapewniać wypłatę wadium bezwarunkowo i na pierwsze żądanie Zamawiającego. Oryginał dokumentu wadialnego należy złożyć w pokoju nr 306 przy ul. Lwowskiej 28a, natomiast jego kopię należy dołączyć do oferty. Nie jest wskazane trwałe wpinanie oryginału dokumentu wadialnego do oferty w przypadku woli jego zwrócenia w sytuacjach określonych ustawą. Wadium w zakresie zabezpieczenia zawarcia umowy musi uwzględniać wszystkie okoliczności jego zatrzymania przez Zamawiającego, wymienione w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy i zabezpieczać ofertę przez cały okres związania nią tj. 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się od upływu terminu składania ofert. Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium odpowiadającego powyższym wymaganiom wyklucza się. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie zawodowe Koordynatora nadzoru
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.krosno.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach