Przetargi.pl
Park nad Prosną – kompleksowa rewitalizacja terenów przyrodniczo-rekreacyjno-sportowych

GMINA BOLESŁAWIEC ogłasza przetarg

  • Adres: 98-430 Bolesławiec, Rynek 1
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-01-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA BOLESŁAWIEC
    Rynek 1
    98-430 Bolesławiec, woj. łódzkie
    REGON: 250855541
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.boleslawiec.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Park nad Prosną – kompleksowa rewitalizacja terenów przyrodniczo-rekreacyjno-sportowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego postępowania jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: „Park nad Prosną – kompleksowa rewitalizacja terenów przyrodniczo-rekreacyjnosportowych” w formule zaprojektuj-wybuduj.2. Lokalizacja: Bolesławiec, Gmina Bolesławiec, Powiat Wieruszów, województwo łódzkie.Obszar Parku nad Prosną znajduje się w granicach obszaru chronionego krajobrazu „Dolina rzeki Prosny” oraz krajowego korytarzu ekologicznego Doliny Prosny.Teren inwestycji jest objęty obowiązującym Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego – Uchwała Nr XXVI/221/2002 Rady Gminy Bolesławiec z dnia 3 czerwca 2002 r.3. Opis przedmiotu zamówienia wg wniosku o dofinansowanie:Park nad Prosną” to inicjatywa stworzenia atrakcyjnych przestrzeni zielonych łączących funkcje społeczne, rekreacyjne i turystyczne. Gmina Bolesławiec posiada zdegradowane i częściowo niezagospodarowane tereny (m.in. tereny nadrzeczne, drogi gminne, zieleni nieurządzonej, w tym budynek socjalno-biurowy, stare boisko sportowe wraz z zużytą technicznie i moralnie infrastrukturą). Tereny te są położone w dorzeczu rzeki Prosny i przylegające do obiektówo szczególnym znaczeniu historycznym dla Polski oraz charakteryzujących się ważnymi waloramidziedzictwa kulturowego i przyrodniczego. Zadanie „Park nad Prosną” zakłada zaprojektowanie izagospodarowanie terenów gminnych oraz stworzenie parku, terenów zieleni urządzonejwyposażonej w obiekty i urządzenia infrastruktury społecznej (sportowej, rekreacyjnej, kulturalnej)służące rekreacji i aktywności sportowej. Projekt "Park nad Prosną" przewiduje również modernizację budynku socjalno-biurowego, znajdującego się na terenie przyrodniczo- rekreacyjno-sportowym.Projekt zakłada zaprojektowanie kompleksu, w tym zaprojektowanie funkcjonalnych powiązań zzabytkowym centrum miejscowości, powiązanie tego terenu z istniejącą w okolicy bazą noclegową, jak i powiązanie z atrakcjami przyrodniczymi i kulturowymi. Ważnym elementem zadania będzie wkomponowanie w tereny zieleni urządzeń rekreacyjno- sportowych i edukacyjno-kulturalnych.Rewitalizacja (w znaczeniu języka potocznego) zdegradowanych terenów gminy pozwoli naprzywrócenie tego terenu do ponownego, intensywnego wykorzystania przez mieszkańców, cowpłynie pozytywnie m.in. na kondycję zdrowotną mieszkańców, przyczyni się do rozwoju aktywności mieszkańców. Ważnym aspektem modernizacji będzie stworzenie atrakcyjnej infrastruktury społecznej, w tym miejsc aktywności, odpoczynku dla różnych grup odbiorców, które sprzyjać będą integracji międzypokoleniowej. Termin wykonania powyżej 12 miesięcy.”4. Zakres robót objętych zamówieniem obejmuje:1) Wykonanie projektu koncepcyjnego dla całości założenia „Parku nad Prosną”.2) Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej (projekt budowlany, wykonawczy) dla przedmiotowego zadania Parku nad Prosną – „Obszar 1”oraz uzyskanie decyzji, opinii, pozwoleń, uzgodnień i zatwierdzeń wynikających z zakresu projektu oraz akceptację kompletnej dokumentacji przez Zamawiającego.3) Wykonanie robót budowlanych w oparciu o opracowaną dokumentację projektową oraz odpowiednie przepisy prawne i normy.Wykonawca będzie zobowiązany uwzględnić w projekcie wartość kulturową i historyczną przedmiotowego miejsca zadania. a) Prowadzenie dziennika budowy – jeśli wymaganyb) Wykonanie przedmiaru robót.c) Przygotowanie zaplecza budowy – jeżeli konieczne.d) Zabezpieczenie terenu budowy.e) Wykonanie robót z zakresu kształtowania terenu z uwzględnieniem potrzeb retencji wody.f) Wykonanie wszelkich innych robót przygotowawczych niezbędnych w celu prawidłowego wykonania robót budowlanych.g) Wykonanie remontów i innych robót budowlanych w tym: remontu elewacji, remont toalet, remont sceny, remont trybun północnych, odświeżenie trybun południowych i budowa altany/wiaty grillowej.h) Wykonanie ścieżek, w tym oznakowanych ścieżek edukacyjnych.i) Montaż małej architektury, w tym ławek, koszy na śmieci, tablic informacyjnych, tablic zregulaminami, urządzeń placu zabaw, stojaków rowerowych oraz innych.j) Wykonanie niezbędnych zabiegów pielęgnacyjnych na istniejących drzewach i krzewach.k) Wykonanie nowych nasadzeń.l) Przygotowanie rozliczenia końcowego robót.m) Sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej i zgłoszenia zmian w OśrodkuDokumentacji Geodezyjnej.n) Sporządzenie dokumentacji powykonawczej.o) Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.Dokumentacje należy opracować w następujących ilościach egzemplarzy:a) Koncepcja programowo-przestrzenna – 2 egz.b) Inwentaryzacja zieleni dla Obszaru 1 – 4 egz.c) Dokumentacja z badań archeologicznych – 4 egz.d) Projekt budowlany – 4 egz.e) Projekt wykonawczy – 4 egz.f) Przedmiar robót – 4 egz.g) Kosztorys inwestorski wraz ze zbiorczym zestawieniem kosztów – 4 egz.h) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót – 4 egz.i) System Identyfikacji Wizualnej – 2 egz.j) Inne opracowania niezbędne do realizacji robót – 4 egz.Wszystkie dokumentacje mają być przekazane w formie elektronicznej w postaci plików PDF, DWG, DOC, DOCX, JPG na odpowiednim nośniku (CD lub DVD) wraz ze wszystkimi dokumentami(uzgodnienia, zezwolenia itp.) Rozdzielczość plików – 300 dpi. Wersja elektroniczna przedmiarów ikosztorysów ma być wykonana osobno dla przedmiarów, osobno dla kosztorysów.Dokumentacje będą podlegać odbiorowi przez Zamawiającego.Pozwolenia i zalecenia do uzyskania przez Wykonawcę we własny zakresie:a) Zalecenia konserwatora – zobowiązuje się wykonawcę do uzyskania akceptacji dokumentacji projektowej dla Obszaru 1.b) Uzyskanie pozwolenia oraz przeprowadzenie sondażowych badań archeologicznych na działkach nr 396 i 242/5; c) Dane zanieczyszczenia atmosfery do analizy ochrony powietrza, raportu, opinie z zakresu ochrony środowiska – zobowiązuje się wykonawcę do uzyskania pozytywnej opinii Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.d) Inne porozumienia, zgody lub pozwolenia potrzebne do realizacji zadania – zobowiązuje się wykonawcę do uzyskania wyżej wymienionych dokumentów we własnym zakresie3) Wykonanie robót budowlanych w oparciu o opracowaną dokumentację projektową oraz odpowiednie przepisy prawne i normy. Program funkcjonalno-użytkowy określa wymagania dotyczące zaprojektowania, realizacji, odbioru i przekazania w użytkowanie wszystkich elementów zadania, w szczególności:a) Demontaż istniejących bramek do piłki nożnej znajdujących się w południowozachodniej części działki 242/5;b) Demontaż istniejących koszy do koszykówki i słupków do rozwieszania siatek znajdujących się w północno-wschodniej części działki 242/5;c) Ściągnięcie płyt betonowych znajdujących się w północno-wschodniej części działki 242/5d) Demontaż zadaszenia wraz z podestem przy parkingu;e) Demontaż bramy;f) Budowa żwirowych ciągów pieszych o szer. 1,8-2m; g) Budowa chodnika o szer. 1,8-2,5m zapewniającego komunikację osobom niepełnosprawnym;h) Modernizacja drogi gminnej,i) Budowa żwirowego placu pod stoły do gry w tenisa i szachy; j) Budowa terenu pod plac zabaw; k) Wykonanie zielonych miejsc parkingowych;l) Renaturyzacja zdegradowanych terenów; m) Nowe nasadzenia; n) Założenie/rekultywacja trawnika rekreacyjnego; o) Rekultywacja polany rekreacyjnej; p) Przeprowadzenie zabiegów pielęgnacyjnych/porządkujących murawy boiska;q) Budowa altany/wiaty grillowej r) Remont elewacji budynku socjalno-biurowego (wraz z wymianą zewnętrznych stolarek)s) Remont toalet t) Remont sceny u) Remont trybun północnych i południowychv) Montaż bramy w) Montaż urządzeń i ogrodzenia placu zabaw x) Montaż stołów do tenisa y) Montaż stołów do gry w szachy z) Montaż szachów wielkoformatowych aa) Montaż ławek bb) Montaż koszy na śmieci cc) Montaż stojaków rowerowych dd) Montaż tablic informacyjnych i z regulaminami.5. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera: Program Funkcjonalno – Użytkowy - Załącznik nr 7 do SWZ, Opis przedmiotu zamówienia – Załącznik nr 8 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy i 00/100 złotych);2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2022 r. poz. 1613).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:35 8413 0000 0700 0101 2000 0008Z adnotacją: „Park nad Prosną”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP.2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Bolesławiec,7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej: jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie, remoncie lub rewitalizacji terenów rekreacyjnych lub terenów wypoczynkowych wraz z montażem elementów małej architektury - o wartości robót minimum 800 000 zł. bruttooraz jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie obiektu typu: skatepark lub pumptrack lub bikepark lub dirt park (zamawiający dopuszcza wykonanie obiektu w ramach dostaw),oraz jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie ciągów komunikacyjnych (np. dróg, chodników, ścieżek)oraz jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie budynku lub budowli - o wartości robót minimum 200 000 zł. bruttoZamawiający dopuszcza łączne spełnienie warunku.Do wykazu robót (załącznik nr 5 do SWZ) należy załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane należycie.Uwagi:1) Pod pojęciami „budowa”, „przebudowa”, „remont” rozumie się pojęcia zdefiniowane odpowiednio w art. 3 pkt. 6, 7a i 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U.2023. 682ze zm.).2) Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/ umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnieniaw zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.3) Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót budowlanych od wymaganych przez Zamawiającego.4) W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.b) dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji zamówienia i skieruje do jego realizacji co najmniej następujące osoby spełniające poniższe wymagania:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował:- osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania obiektu budowlanegow specjalności konstrukcyjno – budowlanej,- osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,- osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania obiektu budowlanegow specjalności drogowej,- osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymiw specjalności konstrukcyjno – budowlanej - która będzie pełnić funkcję kierownika budowy,- osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymiw specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,- osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymiw specjalności drogowej,- osobą posiadającą uprawnienia wskazane w art. Art. 37e Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Badaniami archeologicznymi kieruje osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, w zakresie archeologii i przez co najmniej 12 miesięcy brała udział w badaniach archeologicznych).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-02-09

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach