Przetargi.pl
Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Stegnie

Przedsiębiorstwo Komunalne "Mierzeja" Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 82-103 Stegna, ul. Gdańska 2
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 55 247 84 63 , fax. 55 247 64 46
  • Data zamieszczenia: 2014-04-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedsiębiorstwo Komunalne "Mierzeja" Sp. z o.o.
    ul. Gdańska 2 2
    82-103 Stegna, woj. pomorskie
    tel. 55 247 84 63, fax. 55 247 64 46
    REGON: 22053470200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pkmierzeja.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Spółka międzygminna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Stegnie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    A. Przedmiot zamówienia 1. Zamawiający powierza, a Wykonawca zobowiązuje się wykonać Roboty budowlane polegające na modernizacji i rozbudowie oczyszczalni ścieków w Stegnie z przepustowości Qśrd.=4.500 m3/d i 29 250 RLM do przepustowości Qśrd.=5.500 m3/d i 51 000 RLM ( w okresie letnim), co pozwoli na wyeliminowanie okresowych przekroczeń jakości ścieków oczyszczonych (odprowadzanych poprzez rzekę Wisłę Królewiecką do Zalewu Wiślanego) w wyniku sezonowego wzrostu ilości ścieków. 2. Zamawiający dysponuje dokumentacją budowlano- wykonawczą, dla której uzyskał pozwolenia na budowę Nr AB.6740.406.2013.MM z dnia 21 01 2014 dot. Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Stegnie - etap I, na terenie działek nr 1247/7, nr 1247/8, nr 1247/9 przy ul. Gdańskiej w m. Stegna, gm. Stegna (kategoria ob. XXX). 3. W zakresie technologii oczyszczania ścieków, Zamawiający dopuszcza zaprojektowanie i wykonanie przez wykonawcę innego rozwiązania niż w dokumentacji projektowej Zamawiającego. W zakresie technologii oczyszczania ścieków ma zastosowanie procedura projektuj i buduj 4. Rozbudowana oczyszczalnia winna spełniać wymagania przepisów prawa w zakresie parametrów ścieków oczyszczonych oraz uzyskać przepustowość oczyszczalni w sezonie letnim i poza sezonem. 5. Zasadnicze elementy Robót obejmują: 1) Modernizację części mechanicznej oczyszczalni, w szczególności: 1. Wymianę kraty ręcznej na mechaniczną, 2. Wymianę systemu odbioru skratek, 3. Modernizację wiaty oraz konstrukcji betonowych w obrębie części mechanicznej, 4. Likwidacja istniejącego punktu zlewnego i zastąpienie kontenerowym punktem zlewnym, 5. Modernizację i przebudowę piaskownika. 2) Modernizację i rozbudowę układu odwadniania osadów, w szczególności: 1. Rozbudowę budynku poprzez dobudowę wiaty, 2. Wymianę prasy wraz z urządzeniami współpracującymi, 3. Modyfikację systemu podawania wapna, 4. Modernizację budynku odwadniania osadu. 3) Modernizację składowiska odwodnionego osadu, w szczególności: 1. Wyprofilowanie podłoża, 2. Budowę zadaszenia lekkiego nad częścią składowiska. 4) Modernizację i rozbudowę budynku technicznego w szczególności: 1. Rozbudowę pomieszczenia hali dmuchaw, 2. Wymianę dmuchaw (4 szt) w obudowie dźwiękoszczelnej, 3. Wymianę wentylacji, wymiana zasilania energetycznego i AKPiA w hali dmuchaw, 4. Modernizację pomieszczeń, w tym modernizacja dyspozytorni, 5. Przebudowę stacji transformatorowej w celu podłączenia agregatu prądotwórczego 100 kVA, 6. Termomodernizację budynku technicznego, wymiana w części pokrycia dachowego oraz modernizacja elewacji. 5) Rozbudowę części technologicznej oczyszczalni wg projektu własnego Wykonawcy lub z wykorzystaniem projektu Zamawiającego. 6) Modernizację pompowni głównej. 7) Przebudowę i modernizację dróg, chodników, zieleni (trawników). 8) Wymianę ogrodzenia i montaż bram. 9) Budowę stanowiska zrzutu ścieków dla autobusów. 10) Modernizację ujęcia wody technologicznej. 11) Przebudowę fragmentu sieci wodociągowej, budowę fragmentów sieci sanitarnej. 12) Wymianę oświetlenia zewnętrznego na energooszczędne. 13) Budowę masztu radiowego z wyposażeniem. 14) Rozbudowę i modernizację sieci energetycznych i AKPIA. 15) Budowę systemu telewizji przemysłowej. 16) Dostawy sprzętu i urządzeń. 6. Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej (jeśli ma zastosowanie projektowanie Wykonawcy), w tym w szczególności: kompletnego projektu budowlanego, dokumentacji geotechnicznej posadowienia budowli i budynków, projektów wykonawczych, dokumentacji i opracowań wymaganych przez prawo ochrony środowiska i prawo wodne oraz wszelkich innych dokumentów związanych z uzyskaniem zmiany pozwolenia na budowę. 7. Dokonanie w imieniu Zamawiającego wszelkich wymaganych uzgodnień technicznych i formalno-prawnych oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego zmiany pozwolenia na budowę (jeśli ma zastosowanie projektowanie Wykonawcy). 8. Opracowanie operatu wodno-prawnego oraz dokumentacji powykonawczej. 9. Roboty odtworzeniowe obejmujące uporządkowanie terenu, otworzenie dróg, placów, chodników oraz zadarnienie (trawniki) terenów naruszonych w wyniku realizacji robót. 10. Próby Końcowe (na które składają się próby przedrozruchowe, próby rozruchowe i ruch próbny), szkolenie personelu, nadzór nad Próbami Eksploatacyjnymi w okresie 4 miesięcy. Pierwsza próba w okresie 2 miesięcy, przy dużym obciążeniu oczyszczalni w okresie sezonu letniego (lipiec sierpień). Druga próba, w okresie 2 miesięcy, przy małym obciążeniu oczyszczalni po sezonie letnim. Próby te mogą być przeprowadzone w terminach odwrotnych w zależności od okresu zakończenia robót. 11. Usunięcie wszelkich wad w Robotach. 12. Wszelkie czynności niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie Robót od właściwych władz lokalnych oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania Robót w sposób, który nie zakłóci normalnej pracy oczyszczalni ścieków. Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Instytucją Zarządzającą jest Minister Infrastruktury i Rozwoju, Instytucją Pośredniczącą jest Minister Środowiska. Instytucją Wdrażającą dla Projektu jest Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane. Zamawiający może odstąpić w całości lub w części od umowy w przypadku, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane. W takim przypadku Zamawiający dokona płatności tylko za tę część robót która została faktycznie wykonana. Szczegółowy zakres Robót opisano w Programie funkcjonalno-użytkowym zawierającym także Warunki Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz dokumentacji Zamawiającego, która jest częścią PFU, za wyjątkiem rozwiązań technologicznych w niej opisanych - załącznik nr 10. Uznaje się, iż złożenie oferty oznacza, że Wykonawca zapoznał się ze wszelkimi odpowiednimi ustawami w szczególności: Prawo budowlane, Prawo ochrony środowiska, Prawo wodne, ustawa o odpadach, ustawa o badaniach i certyfikacji i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć na, lub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającą z niej Umową. B. Wizja lokalna. 1. Wizja lokalna zostanie zorganizowana przez Zamawiającego w dniu 11 kwietnia 2014 r. o godz. 12.00 czasu lokalnego. Wizja lokalna nie jest obowiązkowa. Wizja może być zorganizowana w każdym innym terminie na wniosek Wykonawcy, po uprzednim ustaleniu terminu z Zamawiającym. 2. Wizja lokalna obejmie Teren Budowy i jego otoczenie w celu oszacowania przez Wykonawców, na ich własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko, wszelkich danych, jakie mogą okazać się niezbędne do przygotowania oferty i podpisania wynikającego z niej Umowy. 3. Wizja lokalna odbędzie się na terenie oczyszczalni ścieków w Stegnie. Osobą odpowiedzialną za zorganizowanie wizji lokalnej jest p. Tomasz Gajewski tel. nr (55) 247 84 63 w. 37; fax. nr (55) 247 64 46. Podczas wizji lokalnej nie będą przyjmowane żadne zapytania ani udzielane żadne wyjaśnienia dotyczące treści Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4. Jakiekolwiek koszty związane z wizją lokalną i inspekcją Terenu Robót ponosi Wykonawca. Waluty obce Zamawiający nie przewiduje prowadzenia rozliczeń w walutach obcych. Koszty udziału w postępowaniu Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. Gwarancja i Rękojmia Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 3 letniej gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia, na zasadach opisanych w umowie oraz 3 letniej rękojmi na zasadach wynikających z umowy i kodeksu cywilnego oraz gwarancji technologicznych opisanych w umowie. Od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania w wysokości: 5% ceny ofertowej przedstawionej przez Wykonawcę łącznie z podatkiem VAT.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452521009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 100.000,00 zł, słownie: sto tysięcy złotych. 3. Wykonawca wnosi wadium: a) w pieniądzu, sposób przekazania: przelewem na konto: 79 8308 0001 0000 4284 2000 0010 b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach ubezpieczeniowych; d) gwarancjach bankowych; e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm). 4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych: oryginały dokumentów należy przekazać Zamawiającemu w odrębnym opakowaniu umieszczonym w kopercie zawierającej ofertę. 6. Zamawiający zwraca i zatrzymuje wadium zgodnie z warunkami określonymi w ustawie Pzp. 7. Wadium wnoszone w formach określonych w pkt.3b) do 3e), musi zawierać następujące elementy: a) Wskazanie gwaranta poręczenia/gwarancji - Podmiot wystawiający poręczenie lub gwarancję, b) Wskazanie podmiotu zlecającego ustanowienie poręczenia/gwarancji - Wykonawca w imieniu, którego ustanowiono poręczenie/gwarancję, c) Wskazanie beneficjenta poręczenia/gwarancji, d) Określenie nazwy zadania, którego dotyczy poręczenie/gwarancja, e) Zobowiązanie gwaranta do zapłacenia Zamawiającemu kwoty poręczenia/gwarancji - Gwarant musi oświadczyć, że zapłaci Zamawiającemu kwotę gwarancji/poręczenia w przypadku, gdy Zamawiający złoży gwarantowi oświadczenie, że kwota gwarancji /poręczenia jest mu należna na podstawie art. 46 ust. 5 Pzp, f) Bezwarunkowość dysponowania poręczeniem/gwarancją - Poręczyciel lub gwarant zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania kwoty poręczenia lub gwarancji na konto wskazane przez beneficjenta, na pierwsze żądanie beneficjenta zawierające oświadczenie, że kwota jest mu należna z powodu zaistnienia okoliczności określonych w art. 46 ust. 4 a i 5 prawa zamówień publicznych, g) Nieodwołalność poręczenia/gwarancji - Gwarant nie może odwołać zobowiązania wynikającego z udzielonego poręczenia/gwarancji, h) Określenie prawa i miejsca rozstrzygania sporów dotyczących poręczenia/gwarancji -wszelkie spory dotyczące poręczenia/gwarancji rozstrzygane będą w oparciu o prawo obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego, i) Określenie miejsca wykonalności praw z poręczenia/gwarancji - prawa z poręczenie/gwarancji muszą być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 8. Poręczenie/gwarancja o treści niezgodnej z postanowieniami SIWZ lub zawierające postanowienia ograniczające odpowiedzialność Gwaranta wobec Zamawiającego, jest równoznaczne z nie wniesieniem wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pkmierzeja.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach