Przetargi.pl
Dokończenie robót w zakresie modernizacji i rozbudowy oczyszczalni ścieków w Stegnie

Przedsiębiorstwo Komunalne "Mierzeja" Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 82-103 Stegna, ul. Gdańska 2
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 55 247 84 63 , fax. 55 247 64 46
  • Data zamieszczenia: 2015-06-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedsiębiorstwo Komunalne "Mierzeja" Sp. z o.o.
    ul. Gdańska 2 2
    82-103 Stegna, woj. pomorskie
    tel. 55 247 84 63, fax. 55 247 64 46
    REGON: 22053470200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pkmierzeja.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: spółka komunalna, międzygminna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dokończenie robót w zakresie modernizacji i rozbudowy oczyszczalni ścieków w Stegnie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: I. Dokończenie projektowania i wykonania robót budowlanych w zakresie modernizacji i rozbudowy oczyszczalni ścieków w Stegnie - w formule projektuj i buduj; II. Modernizacja istniejącej nawierzchni drogi, zatok postojowych oraz chodników wraz infrastrukturą techniczną , na terenie oczyszczalni ścieków w Stegnie - w formule buduj; III. Remont i modernizacja pompowni PS 3a, w Stegnie - w formule projektuj i buduj. I. Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Stegnie: 1. Przedmiotem zamówienia jest dokończenie projektowania i wykonania robót budowlanych w zakresie modernizacji i rozbudowy oczyszczalni ścieków w Stegnie. 2. Celem modernizacji i rozbudowy oczyszczalni ścieków w Stegnie jest zwiększenie przepustowości z Qśrd.=4.500 m3/d i 29 250 RLM do Qśrd.=5.500 m3/d i 51 000 RLM (w okresie letnim), a także poprawa technologii oczyszczania ścieków, która pozwoli na wyeliminowanie okresowych przekroczeń jakości ścieków oczyszczonych (odprowadzanych poprzez rzekę Wisłę Królewiecką do Zalewu Wiślanego) w wyniku sezonowego wzrostu ilości ścieków. 3. Dotychczasowy wykonawca robót budowlanych Hydrobudowa Gdańsk S.A. z uwagi na upadłość likwidacyjną odstąpiła od umowy z Zamawiającym 4. Obecne zawansowanie robót można oszacować na ok. 60 % zakresu rzeczowo-finansowego. 5. Dotychczasowy zakres robót wykonywano w oparciu o Program funkcjonalno-użytkowy, którego elementem była dokumentacja budowlano- wykonawcza Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Stegnie - etap I, na terenie działek nr 1247/7, nr 1247/8, nr 1247/9 przy ul. Gdańskiej w m. Stegna, gm. Stegna (kategoria ob. XXX), oraz pozwolenie na budowę Nr AB.6740.406.2013.MM z dnia 21 01 2014. 6. W dokumentacji projektowej, w zakresie biologicznego oczyszczania ścieków, przyjęto technologię chronioną prawem patentowym, dotyczącym autodenitryfikacji strugi odpływu, po procesie oczyszczania, w układzie z podciśnieniowym odgazowaniem osadu (dalej technologia ASO). 7. Zamawiający w pierwotnym postępowaniu przetargowym, wyłaniającym wykonawcę robót budowlanych, z uwagi na rozwiązania patentowe w zakresie technologii oczyszczania ścieków, dopuścił rozwiązania równoważne tj. zaprojektowanie i wykonanie przez wykonawcę innego rozwiązania niż rozwiązania objęte patentem. 8. Wykonawca wyłoniony w pierwotnym przetargu zdecydował o zastosowaniu technologii biologicznego oczyszczania ścieków w technologii ASO, tj. objętej patentem. 9. Roboty w zakresie biologicznego oczyszczania ścieków są zaawansowane w ok 60 % zakresu rzeczowego. 10. Z uwagi na znaczne zaawansowanie robót, zaleca się dokończenie robót w oparciu technologię biologicznego oczyszczania ścieków w technologii ASO, jednakże nie narzuca się tego rozwiązania. 11. W celu zapewnienia równego traktowania i dostępu wszystkim wykonawcom, Zamawiający w załączniku technicznym nr 8 do PFU przedstawia ofertę rzeczową, finansową i odpowiedzialności technologicznej na ukończenie robót w zakresie biologicznego oczyszczania ścieków, wg. technologii ASO, przez właściciela patentu firmę Biogradex- Holding Sp. z o.o. 12. Wykonawca może zastosować rozwiązania równoważne, tj. zaprojektować i wykonać roboty w zakresie biologicznego oczyszczania ścieków, według własnego projektu, bez stosowania technologii ASO. Wówczas wykonawca przedstawi w ofercie proponowane rozwiązania techniczne i technologiczne według wymagań załącznika nr 7 do IDW. 13. Wykonawca, niezależnie od przyjętej formuły organizacyjnej, opisanej w punkcie 11 lub 12, będzie odpowiedzialny za osiągnięcie poziomu oczyszczania ścieków do parametrów opisanych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006 r. (Dz. U. nr 137 poz. 984) dla oczyszczalni > 15 tys RLM w sezonie letnim i poza sezonem , jak również będzie odpowiedzialny zapewnienie minimalnej przepustowości oczyszczalni ścieków: Dla okresu letniego: RLM = 51000; Qśr.d = 5500 m3/d ~ 230 m3/h; Qmax.d = 6800 m3/d; Qmax.h = 470 m3/h. W pozostałym okresie, tj. od 1 września do 30 czerwca: RLM = 14000; Qśr.d = 2250m3/d; Qmax.d = 3500m3/d; Qmax.h = 170m3/h. Zakres robót do ukończenia, przeznaczenie ukończonych robót budowlanych oraz stawiane im wymagania techniczne, architektoniczne, materiałowe i funkcjonalne opisano w Programie funkcjonalno- użytkowym i jego załącznikach (katalog Oczyszczalnia_Stegna_2) 14. Należy zwrócić szczególną uwagę na fakt, że nadrzędny jest Program funkcjonalno-użytkowy i roboty w nim opisane. Dokumentacja techniczna Zamawiającego i Przedmiar robót mają charakter dokumentów pomocniczych, w których określono sposób i standard wykonania ważniejszych robót budowlanych. Dokumentacja techniczna nie opisuje pełnego zakresu robót wymaganych do wykonania przez Wykonawcę. 15. Wstępna analiza Zamawiającego wskazuje , że uszczegółowienia opisane w PFU, nie naruszają wydanych dla inwestycji decyzji administracyjnych, w tym decyzji zatwierdzającej projekt budowlany i wydającej pozwolenie na budowę. 16. Obowiązkiem wykonawcy jest także: a. Opracowanie dokumentacji projektowej uzupełniającej, wykonawczej w szczególności dokumentacji opisanej w PFU, rozdz. Projektowanie Wykonawcy (A.I.1.2.5), a jeśli ma zastosowanie to także opracowanie kompletnego projektu budowlanego, dokumentacji geotechnicznej posadowienia budowli i budynków opracowanie projektów wykonawczych, dokumentacji i opracowań wymaganych przez prawo ochrony środowiska i prawo wodne oraz wszelkich innych dokumentów oraz uzgodnień technicznych i formalnoprawnych związanych z uzyskaniem zmiany pozwolenia na budowę (tam gdzie ma zastosowanie). b. Opracowanie dokumentacji powykonawczej. c. Opracowanie operatu wodno-prawnego. d. Wykonanie robót odtworzeniowych obejmujących w szczególności: uporządkowanie terenu, otworzenie dróg, placów, chodników oraz zadarnienie (trawniki) terenów naruszonych w wyniku realizacji robót. e. Próby Końcowe (na które składają się próby przedrozruchowe, próby rozruchowe i ruch próbny), szkolenie personelu, nadzór nad Próbami Eksploatacyjnymi w okresie 4 miesięcy. Pierwsza próba w okresie 2 miesięcy, przy dużym obciążeniu oczyszczalni w okresie sezonu letniego. Druga próba, w okresie 2 miesięcy, przy małym obciążeniu oczyszczalni po sezonie letnim. Próby te mogą być przeprowadzone w terminach odwrotnych w zależności od okresu zakończenia robót. f. Usunięcie wszelkich wad w Robotach. g. Wszelkie czynności niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu od właściwych władz lokalnych oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie i pozwolenia wodno-prawnego. 17. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania Robót w sposób, który nie zakłóci normalnej pracy oczyszczalni ścieków. 18. Dokumenty techniczne i formalne związane z modernizacją i rozbudową oczyszczalni ścieków zebrano w katalogu: Oczyszczalnia_ Stegna_2 II. Modernizacja istniejącej nawierzchni drogi, zatok postojowych oraz chodników wraz infrastrukturą techniczną , na terenie oczyszczalni ścieków w Stegnie 19. Celem - modernizacji jest poprawa stanu technicznego i funkcjonalnego drogi wjazdowej na teren oczyszczalni. 20. Roboty należy wykonać w oparciu o projekt budowlano-wykonawczy i zgodnie z decyzją pozwolenia na budowę Nr 44/2015 z dnia 11 lutego 2015r. 21. Obowiązkiem wykonawcy jest także: a. Opracowanie dokumentacji powykonawczej. b. Wykonanie robót odtworzeniowych obejmujących w szczególności: uporządkowanie terenu, oraz zadarnienie (trawniki) terenów naruszonych w wyniku realizacji robót. c. Usunięcie wszelkich wad w robotach. d. Wszelkie czynności niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie Robót od właściwych władz lokalnych oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie. 22. Dokumenty techniczne i formalne związane z modernizacją nawierzchni drogi, zebrano w katalogu: Droga_OS_Stegna III. Remont i modernizacja pompowni PS 3a-w w Stegnie 23. Celem remontu i modernizacji pompowni jest poprawa stanu technicznego pompowni w układzie próżniowo-tłocznym. 24. Remont i modernizacja polega na wewnętrznych pracach budowlano - remontowych ścian, posadzek, wymianie stolarki okienno- drzwiowej, remoncie pokrycia dachowego, wymianie wszystkich urządzeń, armatury, instalacji technologicznych, instalacji elektrycznych, pomp, układu automatyki i sterowania. 25. Remont i modernizację należy przeprowadzić zgodnie z Programem funkcjonalno-użytkowym pn. Modernizacja pompowni PS 3a-w w Stegnie oraz przedmiarem robót. 26. Obowiązkiem wykonawcy jest także: a. Wykonanie wszystkich czynności i opracowań uzupełniających, związanych z rozpoczęciem robót budowlanych, a jeśli konieczne, to także opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie pozwolenia na budowę . b. Opracowanie dokumentacji powykonawczej. c. Opracowanie instrukcji eksploatacji. d. Wykonanie robót odtworzeniowych obejmujących w szczególności: uporządkowanie terenu, otworzenie dróg, placów, chodników oraz zadarnienie (trawniki) terenów naruszonych w wyniku realizacji robót. e. Usunięcie wszelkich wad w Robotach. f. Wszelkie czynności niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie Robót od właściwych władz lokalnych oraz uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie (jeśli będzie wymagane). 27. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania robót w sposób, który nie zakłóci normalnej pracy przepompowni ścieków. Z uwagi na bardzo duże obciążenie obiektu w okresie sezonu letniego roboty mogą być rozpoczęte najwcześniej po 15 września 2015 roku. 28. Dokumenty techniczne związane z remontem i modernizacją pompowni PS 3a, zebrano w katalogu: Pompownia PS3a_ Stegna Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Instytucją Zarządzającą jest Minister Infrastruktury i Rozwoju, Instytucją Pośredniczącą jest Minister Środowiska. Instytucją Wdrażającą dla Projektu jest Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane. Zamawiający może odstąpić w całości lub w części od umowy, w szczególności w przypadku, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane. W takim przypadku Zamawiający dokona płatności tylko za tę część robót która została faktycznie wykonana. Uznaje się, iż złożenie oferty oznacza, że Wykonawca zapoznał się ze wszelkimi odpowiednimi ustawami w szczególności: Prawo budowlane, Prawo ochrony środowiska, Prawo wodne, ustawa o odpadach, ustawa o badaniach i certyfikacji i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć na, lub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającą z niej Umową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452521009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 50.000,00 zł, słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych. 3. Wykonawca wnosi wadium: a) w pieniądzu, sposób przekazania: przelewem na konto: 79 8308 0001 0000 4284 2000 0010 b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach ubezpieczeniowych; d) gwarancjach bankowych; e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm). 4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych: oryginały dokumentów należy przekazać Zamawiającemu w odrębnym opakowaniu umieszczonym w kopercie zawierającej ofertę. 6. Zamawiający zwraca i zatrzymuje wadium zgodnie z warunkami określonymi w ustawie Pzp. 7. Wadium wnoszone w formach określonych w pkt.3b) do 3e), musi zawierać następujące elementy: a) Wskazanie gwaranta poręczenia/gwarancji - Podmiot wystawiający poręczenie lub gwarancję, b) Wskazanie podmiotu zlecającego ustanowienie poręczenia/gwarancji - Wykonawca w imieniu, którego ustanowiono poręczenie/gwarancję, c) Wskazanie beneficjenta poręczenia/gwarancji, d) Określenie nazwy zadania, którego dotyczy poręczenie/gwarancja, e) Zobowiązanie gwaranta do zapłacenia Zamawiającemu kwoty poręczenia/gwarancji - Gwarant musi oświadczyć, że zapłaci Zamawiającemu kwotę gwarancji/poręczenia w przypadku, gdy Zamawiający złoży gwarantowi oświadczenie, że kwota gwarancji /poręczenia jest mu należna na podstawie art. 46 Pzp, f) Bezwarunkowość dysponowania poręczeniem/gwarancją - Poręczyciel lub gwarant zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania kwoty poręczenia lub gwarancji na konto wskazane przez beneficjenta, na pierwsze żądanie beneficjenta zawierające oświadczenie, że kwota jest mu należna z powodu zaistnienia okoliczności określonych w art. 46 ust. 4 a i 5 prawa zamówień publicznych, g) Nieodwołalność poręczenia/gwarancji - Gwarant nie może odwołać zobowiązania wynikającego z udzielonego poręczenia/gwarancji, h) Określenie prawa i miejsca rozstrzygania sporów dotyczących poręczenia/gwarancji -wszelkie spory dotyczące poręczenia/gwarancji rozstrzygane będą w oparciu o prawo obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego, i) Określenie miejsca wykonalności praw z poręczenia/gwarancji - prawa z poręczenie/gwarancji muszą być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 8. Poręczenie/gwarancja o treści niezgodnej z postanowieniami SIWZ lub zawierające postanowienia ograniczające odpowiedzialność Gwaranta wobec Zamawiającego, jest równoznaczne z nie wniesieniem wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pkmierzeja.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach