Przetargi.pl
Konserwacja i naprawa Systemów Sygnalizacji Włamania i Napadu, Systemów Kontroli Dostępu oraz Telewizyjnych Systemów Nadzoru w obiektach wojskowych będących na zaopatrzeniu 45 WOG Wędrzyn

45 Wojskowy Oddział Gospodarczy ogłasza przetarg

  • Adres: 69-211 Wędrzyn,
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 7556236 , fax. 95 7556222
  • Data zamieszczenia: 2016-03-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 45 Wojskowy Oddział Gospodarczy
    69-211 Wędrzyn, woj. lubuskie
    tel. 95 7556236, fax. 95 7556222
    REGON: 08052101800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka Organizacyjna Skarbu Państwa podległa MON

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Konserwacja i naprawa Systemów Sygnalizacji Włamania i Napadu, Systemów Kontroli Dostępu oraz Telewizyjnych Systemów Nadzoru w obiektach wojskowych będących na zaopatrzeniu 45 WOG Wędrzyn
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa konserwacji, usunięcia awarii i wykonania koniecznych napraw w celu utrzymania pełnej sprawności technicznej systemów: sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN), kontroli dostępu (SKD) oraz telewizyjnych systemów nadzoru (CCTV). 2. Zamawiający zleca a Wykonawca zobowiązuje się wykonać usługę w zakresie obejmującym systemy zamontowane w obiektach następujących Użytkowników: 2.1. obiekty 45 Wojskowego Oddziału Gospodarczego, Ośrodka Szkolenia Poligonowego Wojsk Lądowych, 4 Regionalnej Bazy Logistycznej, Węzła Łączności, Wydziału Żandarmerii Wojskowej i Przedszkola Wojskowego w m. Wędrzyn, 2.2. obiekty 17 Brygady Zmechanizowanej w m. Międzyrzecz i Wędrzyn, 2.3. obiekty 35 Dywizjonu Rakietowego Obrony Powietrznej i 4 Regionalnej Bazy Logistycznej w m. Skwierzyna, 2.4. obiekty Wojskowej Komendy Uzupełnień i Wojskowej Pracowni Psychologicznej w m. Gorzów Wielkopolski. 3. Pracownicy wykonawcy pracować będą pod nadzorem osoby wyznaczonej przez wykonawcę (brygadzista, kierownik) oraz pod nadzorem osoby wyznaczonej ze strony Użytkownika do współpracy przy wykonaniu przedmiotu zamówienia. Do wszystkich obiektów, w tym do obiektów poligonowych, Wykonawca winien jest dojechać własnym środkiem transportu. 4. Konserwację systemów SSWiN, SKD i CCTV należy przeprowadzić raz na kwartał. 4.1. Harmonogram wykonywania usługi konserwacji- tabela w SIWZ. 4.2. W powyższych terminach należy wykonać wszystkie czynności, o których mowa w ust. 16 za wyjątkiem napraw konserwacyjnych, o których mowa w ust. 16.23; 4.3. Podczas konserwacji w III kwartale 2016r. Wykonawca dokona sprawdzenia i aktualizacji dokumentacji technicznej urządzeń oraz określenia sprawności eksploatowanych urządzeń (przegląd roczny, zgodnie z normą obronną NO-04-A004-8:2006 punkt 2.4 Rodzaje i częstotliwości prowadzenia przeglądów technicznych systemów i urządzeń alarmowych) a także wyceny kosztów wymiany urządzeń, które w kolejnym kwartale przekroczą maksymalny resurs eksploatacyjny (wg NO-04-A004-8:2006, Tablica 9). Zamawiający zleci wymianę ww urządzeń Wykonawcy na wniosek Użytkownika danego systemu w miarę posiadanych środków finansowych. 4.4. Każdorazowo zmiana terminu wykonywania usługi kwartalnej z zakresu konserwacji w stosunku do harmonogramu, o którym mowa w ust. 4.1., będzie uzgadniana pomiędzy Wykonawcą a Użytkownikiem z zastrzeżeniem, że należy zachować okres min. 60 dni przerwy pomiędzy terminami rozpoczęcia kolejnych usług dla danego systemu. Uzgodnienie to w formie pisemnej winno być dołączone do protokołu odbioru usługi. 4.5. Zakończenie konserwacji, zgodnie z ust. 16.26 nie może przypadać później niż w ostatnim dniu roboczym danego kwartału. 5. Wykonawca będący cudzoziemcem lub zatrudniający cudzoziemców, przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu zamówienia, zobowiązany jest poinformować Zamawiającego o powyższym fakcie w celu uzyskania akceptacji Służby Kontrwywiadu Wojskowego zgodnie z Decyzją Nr 21MON z dnia 10 lutego 2012 r. w sprawie planowania i realizacji przedsięwzięć współpracy międzynarodowej w Resorcie Obrony Narodowej. 6. Nad wszystkimi terenami wojskowymi zabronione jest korzystanie z bezzałogowych statków powietrznych (BSP) typu dron. 7. Zamawiający udostępnia obiekty wojskowe, swoje urządzenia, instalacje oraz dokumentację w zakresie niezbędnym dla wykonania przez Wykonawcę usług objętych Umową - w szczególności zapewni w uzgodnionych terminach i czasie dostęp do pomieszczeń, w których usługi te będą wykonywane. O wszelkich przeszkodach w dostępie do pomieszczeń Wykonawca natychmiast powiadomi Zamawiającego pisemnie oraz telefonicznie. Wszelkie dodatkowe koszty (w tym koszty transportu i dojazdu) nieujęte w Umowie, a niezbędne do wykonania usług, Wykonawca ponosi we własnym zakresie. 8. W związku z potencjalną możliwością dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE w zakresie danych dotyczących systemów: sygnalizacji włamania i napadu, kontroli dostępu oraz telewizyjnego systemu nadzoru, Wykonawca zobowiązany jest do posiadania aktualnego świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego minimum III stopnia, potwierdzającego zdolność wykonawcy do ochrony informacji niejawnych oznaczonych klauzulą minimum POUFNE. 9. Dostęp do informacji związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia będą mieć wyłącznie pracownicy Wykonawcy posiadający poświadczenie bezpieczeństwa osobowego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli minimum POUFNE oraz przeszły przeszkolenie w zakresie ochrony informacji niejawnych zgodnie z Ustawą z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. Nr 182, poz. 1228) i znajdują się na wykazie przekazanym Zamawiającemu. 10. Wykonawca przekaże poprzez Zamawiającego wykaz wszystkich pracowników przewidzianych do wykonywania prac oraz danych dotyczących pojazdów, wraz z podaniem: a. stanowiska (pełnionej funkcji), b. numeru dowodu osobistego, c. klauzuli tajności, numerów i okresów ważności poświadczeń bezpieczeństwa osobowego oraz numerów zaświadczeń stwierdzających odbycie przeszkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych, d. rodzaju pojazdu, numeru rejestracyjnego, marki pojazdu; 11. Wykonawca zobowiązuje się z wyprzedzeniem, co najmniej 7 dniowym uzgadniać wszelkie zmiany osobowe, jakie nastąpią w trakcie realizacji zamówienia oraz uaktualniać wykaz pracowników realizujących przedmiot zamówienia. Brak zachowania tego terminu będzie skutkował niedopuszczeniem pracownika Wykonawcy do pracy. 12. Przed rozpoczęciem realizacji zadania na terenie chronionego kompleksu wojskowego pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych Użytkownika zapozna pracowników wykonawcy z zasadami ochrony informacji niejawnych obowiązującymi na terenie kompleksu, natomiast Komendant Ochrony z zasadami poruszania się po terenie jednostki organizacyjnej. 13. W miejscach realizowania zadania zabrania się bez zgody Dowódcy jednostki wojskowej, na terenie której realizowana jest umowa, używania telefonów komórkowych, urządzeń do nagrywania dźwięku lub obrazu oraz innych środków łączności i urządzeń. 14. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, jakie uzyska w związku z wykonywaniem prac w czasie obowiązywania Umowy oraz po jej zakończeniu lub rozwiązaniu, a w szczególności przyjmie do realizacji postanowienia zawarte w Załączniku nr 1 - Instrukcja bezpieczeństwa przemysłowego. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych zgodnie z Ustawą z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. Nr 182, poz. 1228). 15. Do realizacji każdej usługi Wykonawca wydzieli brygadę składającą się z minimum 2 pracowników. 16. Wszystkie czynności konserwacyjne i serwisowe wykonywane mają być zgodnie z normami obronnymi NO-04-A004-8:2006 oraz PN-EN 50131-1:2009 Systemy alarmowe i powinny obejmować w szczególności: 16.1. kontrolę stanu instalacji, rozmieszczenia i zamocowania całego wyposażenia i urządzeń systemu na podstawie aktualnej dokumentacji technicznej; 16.2. sprawdzenie poprawności działania wszystkich czujek, kontaktronów i urządzeń łącznie z urządzeniami uruchamianymi ręcznie; 16.3. sprawdzenie zgodności z wymaganiami wszystkich połączeń giętkich; 16.4. sprawdzenie poprawności działania centrali i jej obsługi, poprawności opisu linii alarmowych, partycji i obszarów; 16.5. sprawdzenie poprawności działania każdego akustyczno-świetlnego sygnalizatora alarmowego; 16.6. sprawdzenie poprawności działania każdego urządzenia transmisji alarmu przy współpracy z osobą odpowiedzialną i w porozumieniu z alarmowym centrum nadzoru; 16.7. sprawdzenie poprawności działania zasilania głównego i zapasowych źródeł zasilania, badania pojemności akumulatorów i prognozowania ich wymiany; 16.8. sprawdzenie skuteczności obwodu antysabotażowego, poprzez zdjęcie obudowy czujki, a także jej oczyszczenie od wewnątrz; 16.9. oczyszczenie urządzeń i podzespołów systemu z zabrudzeń i kurzu; 16.10. sprawdzenie poprawności działania systemów telewizji przemysłowej, monitora, multipleksera, rejestratora cyfrowego, macierzy dyskowych, kamer zewnętrznych i wewnętrznych; 16.11. regulację urządzeń w zakresie instrukcyjnym celem uzyskania optymalnych możliwości obserwacji rejonów i pozyskiwania materiałów zgrywanych na elektronicznych nośnikach pamięci; 16.12. sprawdzenie stabilności montażu wysięgników wewnętrznych i zewnętrznych oraz stabilności przymocowania do nich kamery, 16.13. czyszczenie obudów kamer i wysięgników, monitorów, czyszczenie i przesmarowanie ruchomych części kamer i oświetlaczy, konserwacja połączeń śrubowych 16.14. sprawdzenie szczelności obudów kamer zewnętrznych i sprawności grzałek - do wykonania czego niezbędny sprzęt (drabiny, podnośnik) zabezpiecza Wykonawca; 16.15. sprawdzenie poprawności połączeń przewodowych urządzeń; 16.16. sprawdzenie stanu gotowości systemu do pracy; 16.17. sprawdzenie skuteczności działania wszystkich przycisków napadowych, a w razie potrzeby - wymianę baterii w każdym pilocie radiolinii napadowej; 16.18. sprawdzenie poprawności działania czytników kart kontroli dostępu z użyciem karty serwisowej, 16.19. testowanie regulacja i smarowanie zwór elektromagnetycznych, elektrozaczepów, 16.20. sprawdzenie stabilności i prawidłowości zapisów baz danych w urządzeniach rejestracji i wizualizacji pracy systemów; 16.21. konserwacja rejestratorów cyfrowych podczas konserwacji w IV kwartale 2016r. (w razie konieczności przeprowadzenia prac w serwisie autoryzowanym należy zainstalować rejestrator cyfrowy zastępczy z zastrzeżeniem ust. 18.2, przy czym dyski twarde bądź inne nośniki danych muszą być bezwzględnie na czas konserwacji przeniesione do urządzeń zastępczych, bądź przekazane Użytkownikowi - niedopuszczalne jest wynoszenie ich poza teren jednostki); 16.22. dla systemów wyposażonych w taką możliwość - przed przystąpieniem do danej konserwacji okresowej, dokonanie archiwizacji zdarzeń alarmowych z Dziennika zdarzeń jednostki centralnej systemu (w formie wydruku); 16.23. wykonanie niezbędnych napraw w przypadku stwierdzenia, w trakcie przeprowadzania danej konserwacji okresowej, niesprawności mającej wpływ na działanie systemu (naprawa konserwacyjna); naprawa winna przebiegać zgodnie z zasadami wg ust. 19; oraz z zastrzeżeniem §2 ust .4.4., 16.24. uwzględnienie próśb i uwag użytkownika systemu, o ile są zasadne i nie wiążą się z jego modernizacją; wykonane czynności należy odnotować w książce przeglądów technicznych urządzeń; 16.25. naniesienie stosownych zmian w dokumentacji technicznej lub wystawieniu dokumentu w formie załącznika do właściwej dokumentacji technicznej urządzenia. 16.26. Konserwację uznaje się za zakończoną, gdy zostały wykonane wszystkie ww czynności oraz usunięte zostały wszystkie niesprawności - systemy są w 100% sprawne. 17. Dokumentem potwierdzającym realizację danej usługi konserwacji okresowej będzie Protokół odbioru prac konserwacyjnych sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do wzoru umowy podpisany przez osoby wymienione w umowie. 18. Wykonawca przystępując do usługi naprawy 18.1. powinien być w posiadaniu zestawu części zamiennych tj. typowych elementów systemów objętych umową, w ilościach wymienionych w poniższej tabeli, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo przekazania Wykonawcy części zamiennych, które winny być wykorzystane w pierwszej kolejności- tabela w SIWZ. 18.2. w razie konieczności zamontowania zastępczych urządzeń rejestrujących dane (zgodnie z ust. 16.21 oraz 19.10), zastosuje urządzenie kompatybilne z nośnikiem danych dostarczonym przez Użytkownika (np. wymontowanym z urządzenia zabieranego do naprawy); w przypadku gdy Użytkownik nie może udostępnić sprawnego nośnika danych, Wykonawca dostarczy taki nośnik a po zakończeniu danej usługi przekaże go dla Użytkownika oraz ujmie do kosztorysu powykonawczego i protokołu odbioru usługi naprawy z adnotacją zastępczy nośnik danych. 19. Usunięcie awarii i wykonanie koniecznych napraw w celu utrzymania pełnej sprawności technicznej systemów SSWiN, SKD oraz CCTV będzie odbywać się wg następujących zasad: 19.1. Zamawiający zawiadomi Wykonawcę o wystąpieniu awarii telefonicznie (pod nr), e mailem (adres) lub faxem (pod nr), podając miejsce jej wystąpienia, objawy oraz skutki. 19.2. Zgłoszenia dokonają osoby wyznaczone ze strony Użytkownika lub osoby pełniące służby dyżurne, przesyłając jednocześnie informację do wiadomości Zamawiającego faxem pod nr 261 676 279 lub pocztą mil-wan na adres 19.3. W przypadku wezwania do awarii, Wykonawca przystąpi do jej usuwania nie później niż w terminie 4 godzin od momentu otrzymania zawiadomienia. W przypadku stwierdzenia niesprawności podczas konserwacji, zgodnie z ust. 16.23, Wykonawca przystąpi do jej usuwania w terminie uzgodnionym z Użytkownikiem, z zastrzeżeniem, ust. 4.4. 19.4. Wykonawca ustala przyczynę niesprawności, lokalizuje uszkodzone części a następnie z Użytkownikiem danego systemu sporządza Protokół awarii konieczności wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do Umowy, którego kopię przekazuje Zamawiającemu. Jeśli usunięcie niesprawności jest możliwe z wykorzystaniem części zamiennych, o których mowa w ust. 18.1, Wykonawca usuwa ją, po czym przystępuje do wykonania czynności zgodnie z ust. 19.12. i kolejnymi. 19.5. W przypadku niesprawności, których usunięcie nie jest możliwe przy pomocy części zamiennych, o których mowa w §2 ust. 18, Wykonawca nie później niż w kolejnym dniu roboczym przygotuje kosztorys ofertowy, który przedstawia Użytkownikowi systemu do weryfikacji a następnie Zamawiającemu do zatwierdzenia. Kosztorys ofertowy powinien zawierać: a) szacowaną ilość roboczogodzin i zestawienie wraz z wartością brutto części zamiennych niezbędnych do wykonania usługi naprawy awaryjnej, b) całkowity szacunkowy koszt brutto tej usługi; 19.6. Wartość brutto części zamiennych użytych do jej wykonania, zakupionych przez Wykonawcę, nie może przekroczyć średniej krajowej ceny tych części w obrocie hurtowym, ustalonej na podstawie danych katalogowych. 19.7. Akceptacja Zamawiającego następuje w formie pisemnego zlecenia usługi. 19.8. W przypadku stwierdzenia konieczności wykonania dodatkowych prac; wymiany dodatkowych części, czego nie można było stwierdzić wcześniej, Wykonawca wystąpi z pisemnym wnioskiem w formie Protokołu konieczności- wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do Umowy, zawierającym dodatkowy kosztorys ofertowy oraz uzasadnienie niezbędności wykonania dodatkowych prac; po zaakceptowaniu wniosku Zamawiający prześle Wykonawcy nowe zlecenie w formie pisemnej. 19.9. Wykonawca usunie niesprawność w możliwie najkrótszym terminie, maksymalny termin zostanie uzgodniony z Użytkownikiem danego systemu i wpisany do protokołu awarii lub konieczności. W przypadku niemożności dotrzymania maksymalnego terminu usunięcia awarii z przyczyn od Wykonawcy niezależnych, przed jego upłynięciem Wykonawca w uzgodnieniu z Użytkownikiem przygotuje i przekaże Zamawiającemu Protokół konieczności - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do Umowy, w którym wskaże nowy termin usunięcia usterek oraz zasadność jego zmiany (np. dołączy odpowiednią korespondencję z producentem dostawcą części używanych do naprawy). 19.10. W przypadku braku technicznych możliwości niezwłocznego usunięcia niesprawności ze względu na konieczność użycia części zamiennych (urządzeń bądź ich elementów), które nie są już produkowane, są produkowane na specjalne zamówienie lub nie są dostępne z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, do czasu zainstalowania nowego bądź naprawionego urządzenia (podzespołu), Wykonawca zainstaluje nieodpłatnie urządzenie spełniające warunki techniczne niezbędne do funkcjonowania systemu, z zastrzeżeniem ust. 18.2. 19.11. Zamawiający może odstąpić od danej usługi naprawy awaryjnej oraz zlecić realizację naprawy podmiotowi trzeciemu, jeżeli możliwości techniczne i wiedza Wykonawcy nie gwarantuje poprawnego i terminowego wykonania usługi naprawy. 19.12. Po usunięciu awarii (tj. przywróceniu pełnej funkcjonalności systemu): a) Użytkownik przekazuje Wykonawcy zużyte lub uszkodzone akumulatory w celu ich utylizacji (na koszt Wykonawcy) zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz.U. Nr 79, poz. 666, z późn. zm.); b) Wykonawca naniesie odpowiednie zmiany w dokumentacji technicznej urządzenia oraz przekaże Użytkownikowi danego systemu świadectwo kwalifikacyjne (certyfikat zgodności) w terminie do 20 dni roboczych od daty zakończenia usługi; c) w przypadku wymiany uszkodzonych urządzeń na urządzenia innego typu lub rodzaju Wykonawca zobowiązany jest wykonać nowy bilans energetyczny systemu w terminie do 20 dni roboczych od daty zakończenia usługi; d) Wykonawca przekazuje Zamawiającemu niesprawne urządzenia (czujki, klawiatury, sygnalizatory, jw.), niezainstalowane na powrót w systemie; 19.13. Dokumentem potwierdzającym realizację danej usługi naprawy będzie Protokół odbioru usługi naprawy sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do umowy podpisany przez osobę uprawnioną do nadzorowania jej prowadzenia, zawierający załączone do niego: a) kartę gwarancyjną na wykonaną usługę oraz na użyte do jej wykonania części zamienne oraz - jeśli występuje - odpowiednio opisaną i ostemplowaną kartę gwarancyjną producenta zamontowanego urządzenia, b) Kosztorys powykonawczy przedstawiający specyfikację wykonanej usługi, w zakresie: rzeczywistej ilości przepracowanych roboczogodzin, przy czym ilość roboczogodzin wynikająca z kosztorysu nie może być wyższa od sumy godzin przebywania pracowników Wykonawcy na terenie jednostki związanego z realizacją danej usługi serwisowej, wynikającej z rejestru wejść na teren danej jednostki, ilości i rodzaju podlegających jej urządzeń,wykazu zużytych do jej wykonania części zamiennych zakupionych przez Zamawiającego, wraz ze wskazaniem ich ilości, cen jednostkowych i wartości brutto, przy czym w przypadku części o których mowa w ust. 18, cena jednostkowa części winna być taka sama, jak w tabeli części zamiennych. 20. Wykaz urządzeń podlegających konserwacji i naprawie: Urządzenia podlegające konserwacji w obiektach 45 WOG- tabela w SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 508000003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: cena za jedną roboczogodzinę usługi serwisowej
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.45wog.wp.mil.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach