Przetargi.pl
Kompleksowa organizacja i przeprowadzenie grupy wsparcia dla rodziców dzieci niepełnosprawnych – uczestników projektu pt. „Krok w przyszłość” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020 osi priorytetowej IX Włączenie społeczne, Działania 9.1 Aktywna Integracja, Poddziałania 9.1.6 Program aktywnej integracji osób i grup zagrożonych wykluczeniem społecznym – tryb pozakonkursowy

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 43-190 Mikołów, ul. Kolejowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 242 660 , fax. 323 242 694
  • Data zamieszczenia: 2016-12-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Kolejowa 2
    43-190 Mikołów, woj. śląskie
    tel. 323 242 660, fax. 323 242 694
    REGON: 345536200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: jednostka organizacyjna administracji samorządowej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Kompleksowa organizacja i przeprowadzenie grupy wsparcia dla rodziców dzieci niepełnosprawnych – uczestników projektu pt. „Krok w przyszłość” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020 osi priorytetowej IX Włączenie społeczne, Działania 9.1 Aktywna Integracja, Poddziałania 9.1.6 Program aktywnej integracji osób i grup zagrożonych wykluczeniem społecznym – tryb pozakonkursowy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Celem grupy wsparcia jest wzajemna pomoc w rozwiązywaniu wspólnych problemów osobistych i społecznych, zrzeszającej osoby o podobnych doświadczeniach życiowych. Udział w grupie wsparcia winien gwarantować uczestnikom poczucie więzi, zmniejszy uczucie "dyskryminacji", dać oparcie emocjonalne. Poprzez możliwość "przegadania" problemu, zwerbalizowania go, stworzy warunki do wyładowania emocji, możliwości konfrontacji i szukania przyczyn problemów. Ułatwi zrozumienie niewłaściwych sposobów zachowania, uzyskania wglądu i zmian. W trakcie pierwszych spotkań należy przeprowadzić diagnozę potrzeb uczestników w ramach, której zostaną wytyczone kierunki kolejnych spotkań. Diagnoza powinna ewaluować w ramach wzrostu kompetencji grupy uczestników. Zajęcia winny obejmować: a) warsztaty relaksacyjne - udział umożliwia naukę różnych metod radzenia sobie ze stresem i wybór najbardziej odpowiedniej dla siebie. Zajęcia obejmą w szczególności: - naukę oddechu, który wspomaga relaksację, - zwiększenie świadomości ciała (elementy jogi) i jego wpływu na nasze emocje i poziom odczuwanego stresu, - naukę wizualizacji i wykorzystania wyobraźni do osiągnięcia stanu relaksu, - elementy treningu uważności, który zwiększa samoświadomość, - a także relaksację mięśniową. W ramach zajęć powinny być świadczone zabiegi wizażu polegające w szczególności na makijażu make up no make up, makijażu dziennym i wieczorowym, dobór palety barw do typu urody, podstawowe zagadnienia dotyczące stylizacji – w tym przypadku istnieje możliwość realizacji zamówienia w lokalu do tego przystosowanym. Wykonawca przekaże informację zamawiającemu o siedzibie lokalu najpóźniej na 5 dni przed planowanym wsparciem, b) warsztaty z dietetykiem - warsztaty propagujące zdrowe odżywianie zarówno dla uczestników jak i porady związane z zdrowym odżywianiem dla całej rodziny w szczególności dzieci, zajęcia winny pomóc w kształtowaniu prawidłowych postaw i nawyków żywieniowych, winny inspirować i zmotywować do zdrowego, pełnego smaku życia c) warsztaty z pedagogiem – celem warsztatów jest pomoc w porozumiewaniu się ze swoim dzieckiem, rozwiązaniu pojawiających się konfliktów, wszechstronnym wsparciu rozwoju swojego dziecka, w lepszym radzeniu sobie w sytuacjach trudnych. d) spotkania psychologiczno – warsztatowe – w ramach spotkań będą poruszane między innymi kwestie: minimalizowanie poczucia osamotnienia w problemach; skorygowanie problemu/ów; poprawa samopoczucia; podnoszenie pewnych aspektów poczucia własnej wartości; poprawienie funkcjonowania w społeczeństwie tj. zwrócenie uwagi na różnorodność komunikatów, którymi posługujemy się na co dzień, zwrócenie uwagi na rolę komunikacji w naszym życiu codziennym, kształtowanie otwartości w stosunkach interpersonalnych. e) spotkania informacyjne ze stowarzyszeniami i fundacjami działającymi na terenie Mikołowa działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych realizacja tego zadania będzie wspomagana przez pracowników zamawiającego poprzez nawiązanie kontaktu z powyższymi instytucjami. f) spotkania edukacyjne tj. kosmetolog, ginekolog/położna - celem spotkań będzie pogłębienie wiedzy na wybrane zagadnienia z powyższych dziedzin. Zajęcia, o których mowa powyżej powinny być stosowane wymiennie w trakcie dwóch godzin jednego wsparcia lub wymiennych zajęciach. Realizacja powyższych form wsparcia w ramach grupy wsparcia winna wspomóc rodziców w akceptacji przez rodziców choroby dziecka, minimalizowaniu poczucia osamotnienia w problemach, dowartościowaniu rodziców, wskazanie ich mocnych stron oraz możliwość podzielenia się swoją opowieścią, doświadczeniami z bycia rodzicem dziecka niepełnosprawnego, doskonaleniu przez rodziców umiejętności nazywania emocji, określenie ich nasilenia, pozwolenie sobie na ich zwerbalizowanie, wsparciu rodziców w problemach związanych z wychowaniem zdrowego rodzeństwa niepełnosprawnego dziecka, umożliwieniu rodzicom kontaktu ze specjalistami, dostarczeniu rodzicom relaksu, nauce rodziców umiejętności radzenie sobie z przejawami izolacji społecznej. 3.1. Wsparcie będzie prowadzone dla grupy 10 osób. 3.2. Czasowy wymiar wsparcia- spotkanie trwające dwie godziny zegarowe, dodatkowo 5 minutowa przerwa. Przewidywana ilość spotkań- 30. Szczegółowy harmonogram zajęć zostanie ustalony bezzwłocznie po podpisaniu umowy. Ilość spotkań w danym miesiącu wraz z godzinami spotkań będą ustalane z Wykonawcą na bieżąco. 3.3. Wsparcie będzie się odbywać w miejscu wskazanym przez Wykonawcę. Lokal winien być położony w Mieście Mikołów w odległości do 3 km od siedziby Zamawiającego, ponadto powinien mieć stosowne zaplecze techniczne dostosowane do realizacji przedmiotu zamówienia. O siedzibie przeprowadzenia zajęć wykonawca winien poinformować zamawiającego w dniu podpisania umowy. 3.4. Do obowiązków Wykonawcy należy: 3.4.1. zapewnienie kadry prowadzącej grupę wsparcia w zależności od zdiagnozowanych potrzeb uczestników tj. psychologa, dietetyka, pedagoga, kosmetologa, wizażysty i ginekologa/ położnej. 3.4.2. Prowadzenie dziennika zajęć. 3.4.3. Wykonawca w terminie do 5 dni od dnia wykonania usługi w danym miesiącu przedstawi Zamawiającemu: - listy potwierdzające odbiór materiałów szkoleniowych (jeżeli takie będą), - listy obecności uczestników - protokół odbioru usługi wraz z fakturą/rachunkiem. 3.4.4. Wykonawca w terminie do dnia 27 grudnia 2017 roku przedstawi Zamawiającemu: - kopię prowadzonego dziennika zajęć, - kopie zaświadczeń/certyfikatów wydanych uczestnikom, - listy obecności uczestników grupy wsparcia, - fakturę/rachunek - protokół zdawczo – odbiorczy 3.4.5. Zapoznanie się z załącznikiem nr 6 do Regulaminu naboru w ramach Poddziałania 9.1.6 Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych wykluczeniem społecznym – projekty pozakonkursowe Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 - załącznik dostępny na stronie: https://rpo.slaskie.pl/lsi/nabor/8 3.4.6atrzenie wszystkich dokumentów obowiązującymi logotypami w projektach realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020. Zamawiający przekaże wykonawcy niezbędne wzory logotypów droga elektroniczną niezwłocznie po zawarciu umowy. 3.4.7.Niezwłoczne informowanie koordynatora projektu Pani Aleksandry Stolarskiej lub pracowników socjalnych pracujących z grupą uczestników tj. Pani Ireny Kowalskiej i Pani Diany Sawickiej o wszelkich utrudnieniach w realizacji umowy. Informacje można przekazać osobiście lub drogą internetową na adres aleksandra.stolarska@mops.mikolow.eu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80570000-0

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach