Przetargi.pl
Dozór mienia, ochrona fizyczna obiektów i mienia Nadleśnictwa Świebodzin

Nadleśnictwo Świebodzin ogłasza przetarg

  • Adres: 66-200 Świebodzin, Wojska Polskiego 3
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 68 382 20 01 , fax. 68 382 3926
  • Data zamieszczenia: 2023-08-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Świebodzin
    Wojska Polskiego 3
    66-200 Świebodzin, woj. lubuskie
    tel. 68 382 20 01, fax. 68 382 3926
    REGON: 970040209
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://swiebodzin.zielonagora.lasy.gov.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Dozór mienia, ochrona fizyczna obiektów i mienia Nadleśnictwa Świebodzin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie bezpośredniej ochrony fizycznej obiektów i mienia Nadleśnictwa Świebodzin. Część zamówienia nr 1 obejmuje PAKIET I – siedziba Nadleśnictwa Świebodzin. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Pakietu IPAKIET I – siedziba Nadleśnictwa Świebodzin1.Świadczenie usługi w ramach Pakietu I obejmuje świadczenie stałej bezpośredniej ochrony fizycznej obiektów i mienia Nadleśnictwa Świebodzin, na terenie nieruchomości Zamawiającego przy ul. Wojska Polskiego 3, 66-200 Świebodzin - (łączna pow. działki 0,36 ha),2. Charakterystyka nieruchomości objętych dozorem - dozorowaniu podlegają następujące obiekty i mienie w nich znajdujące się:- nowe skrzydło budynku biurowego wraz z łącznikiem do istniejącego budynku i wbudowaną windą dla osób niepełnosprawnych oraz istniejący budynek biurowy dwupiętrowy,- budynek przy Nadleśnictwie - budynek: warsztatów, magazynów, archiwum, garaży, stróżówka, wiata śmietnikowa – jeden ciąg budynków, - miejsce ładowania pojazdów elektrycznych,- ogrodzenia wokół obiektów,- maszt antenowyoraz każde inne obiekty i mienie nadleśnictwa będące na terenie posesji, biurowca i zaplecza wewnątrz ogrodzenia.3. Zakres usługi obejmuje:- ochronę fizyczną jednoosobową w systemie ochrony stałej w godz. od 15:00 do 7:00 dnia następnego w dni robocze (od poniedziałku do piątku) – w incydentalnych wypadkach po uzgodnieniu stron, godziny dozoru mogą ulec zmianie - i całodobowo w dni wolne od pracy (soboty, niedziele) od godz.15:00 w piątek do godz. 7:00 w poniedziałek oraz całodobowo w pozostałe dni wolne od pracy, w tym dni ustawowo wolne od pracy (święta) w systemie ochrony ciągłej zmianowej przy co najmniej 1- osobowej obsadzie na zmianie;- obserwacja monitoringu telewizyjnego nowego skrzydła budynku biurowego wraz z łącznikiem i istniejącym budynkiem biurowym wewnątrz i na zewnątrz oraz terenów wewnątrz ogrodzenia;- systematyczny obchód budynków przez pracownika ochrony, zgodnie z wytyczoną trasą obchodu (2 punkty kontrolne zainstalowane przez Wykonawcę), przy czym nie rzadziej niż co 2 godziny. Wykonawca we własnym zakresie dokona instalacji systemu monitoringu pracy pracowników ochrony oraz zaopatrzy swoich pracowników w elektroniczny system kontroli pracy. Zainstalowany sprzęt, zarówno w trakcie realizacji usługi, jak i po wykonanej usłudze pozostaje własnością Wykonawcy, co zobowiązuje również Wykonawcę do jego konserwacji i bieżących napraw w celu uniknięcia przerw w jego działaniu oraz demontażu na koszt własny, po zakończeniu realizacji umowy;- dokonywanie kontroli osób wchodzących oraz wychodzących, jak również dokonywanie kontroli pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających na teren objęty dozorem;- ochronę przed wejściem lub wjazdem na teren podlegający dozorowi osób nieupoważnionych;- kontrolowanie stanu pomieszczeń oraz zabezpieczeń, a także kontrolowanie zamknięcia okien i drzwi we wszystkich pomieszczeniach w budynkach, wraz z ich zamknięciem w przypadkach, gdy zostały pozostawione otwarte przez pracowników Zamawiającego lub pracowników firmy sprzątającej;- zabezpieczenie majątku trwałego i ruchomego chronionego obiektu;- nadzorowanie powierzonego mienia celem zabezpieczenia obiektu i mienia przed kradzieżą włamaniem, pożarem oraz innymi szkodami bądź losowymi zagrożeniami;- niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o zagrożeniu obiektów i mienia (Tel. Straż Leśna - 602 576 312, Sekretarz Nadleśnictwa - 504 139 247), a także w przypadkach wymagających interwencji, specjalistycznych służb – Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego;- zabezpieczenie obiektów do czasu przybycia służb, o których mowa powyżej, bądź osób reprezentujących Zamawiającego;- reagowanie na wszelkie wypadki zakłócania spokoju, porządku publicznego, dewastacji oraz zapobieganie aktom wandalizmu;- podjęcie interwencji w przypadku zakłóceń porządku na terenie chronionych obiektów;- niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszelkich zaistniałych w obiektach awariach lub zauważonych symptomach potencjalnych awarii, jak również podjęcie możliwych działań mających na celu ograniczenie ich negatywnych skutków;- bieżące informowanie Zamawiającego o brakach w zabezpieczeniu mienia, a także o naruszeniu przepisów z zakresu zabezpieczenia mienia przez pracowników Zamawiającego;- w związku z tym, że w nowym skrzydle budynku znajduje się magazyn broni, pracownicy Wykonawcy będą zobowiązani do udostępnienia obiektu dla pracowników wykonujących czynności w ramach grupy interwencyjnej;Do dodatkowych czynności dozorowania będzie należało:- w okresie letnim sprzątanie placu, chodników przyległych do ogrodzenia od strony ulicy tj. uprzątanie śmieci, liści, naniesionej ziemi po deszczach i składowanie nieczystości do wyznaczonych pojemników,- w okresie zimowym odśnieżanie placu, chodników przyległych do ogrodzenia od strony ulicy, zgarnianie śniegu w miejsca poza trasami przejść i przejazdu samochodów, posypywanie piaskiem i solą (piasek i sól zapewnia Wykonawca).4. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest:- prowadzić „Dzienniki dozoru", do którego personel Wykonawcy wpisywać winien wszelkie spostrzeżenia, uwagi oraz istotne zdarzenia z zakresu wykonywanych czynności, m.in. takich jak powyżej wymienione. Wpisów do „Dziennika dozoru” mogą dokonywać również organa kontrolne Zamawiającego i Wykonawcy („Dzienniki dozoru” zapewnia Wykonawca, zarówno w trakcie realizacji usługi, jak i po wykonanej usłudze „Dzienniki dozoru” stają się własnością Zamawiającego).- oznakować wyżej wymieniony teren podlegający dozorowaniu tablicami informacyjnymi o następującej treści:• napis OBIEKT CHRONIONY• nazwa podmiotu dozorującego• telefon kontaktowy,umieszczonymi w widocznych punktach charakterystycznych dozorowanych obiektów (minimum 2 tablice).- w przypadku stwierdzenia przez pracownika Wykonawcy jakiegokolwiek zagrożenia strzeżonego obiektu ma on obowiązek natychmiastowego powiadomienia w pierwszej kolejności odpowiednich służb: Straż Pożarna, Policja, Pogotowie Gazowe, Pogotowie Energetyczne itp. a następnie przedstawicieli Zamawiającego,- w przypadku stwierdzenia szkody w strzeżonym mieniu Zamawiającego, Wykonawca natychmiast zawiadamia policję, a w ciągu 2 dni zawiadomienie to powinno być potwierdzone na piśmie z określeniem ilości oraz rodzaju szkody,- zapewnić do dyspozycji pracowników ochrony środek łączności – telefon komórkowy oraz latarkę.5. Dodatkowe wymagania wobec pracownika ochrony:5.1. nie był skazany prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne i nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne o takie przestępstwo;5.2. posiada nienaganną opinię;5.3. posiada zdolność fizyczną do wykonywania zadań wynikających z przedmiotu zamówienia;5.4. został przeszkolony z podstawowych zasad BHP i udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej;5.5. posiada przygotowanie teoretyczne i praktyczne w zakresie ochrony obiektów i mienia oraz znajomość przepisów prawa związanych z wykonywaniem ochrony obiektów i mienia;Wykonawca ponosi odpowiedzialność za spełnienie wymogów opisanych w pkt. 5.6. Pracownicy Wykonawcy:6.1. pracownicy Wykonawcy muszą być oznaczeni w sposób jednolity, umożliwiający ich identyfikację oraz identyfikację podmiotu zatrudniającego;6.2. posiadać przy sobie stosowną legitymację pracownika ochrony fizycznej bądź legitymację kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej, wystawioną przez Wykonawcę;6.3. wykonywać polecenia osób działających w imieniu instytucji państwowych lub samorządowych wydane na podstawie przepisów prawa;6.4. pracownicy Wykonawcy zobowiązani są do znajomości zasad alarmowania i postępowania na wypadek pożaru oraz zasad współpracy ze Strażą Pożarną;6.5. pracownicy Wykonawcy zobowiązani są do kulturalnego zachowania względem pracowników Zamawiającego oraz innych osób przebywających w chronionych obiektach;7. Zamawiający:7.1. Zamawiający zastrzega sobie prawo w uzasadnionych przypadkach, żądania zmiany pracownika ochrony w trybie natychmiastowym;7.2. wyznaczony pracownik Zamawiającego zapozna pracowników ochrony z obsługą zainstalowanych bądź wyposażonych w obiektach urządzeń/sprzętów przeciwpożarowych oraz wskaże usytuowanie głównych wyłączników mediów podłączonych do obiektów. Po dokonaniu czynności, o których mowa z zdaniu poprzednim wyznaczony pracownik Zamawiającego odbierze od pracowników ochrony stosowne oświadczenia o dokonanych czynnościach informacyjnych;Wykonawca odpowiada za szkodę spowodowaną kradzieżą z włamaniem lub pożarem tylko wówczas, gdy w sposób nie budzący wątpliwości zostanie udowodniona jego wina przy wykonywaniu ochrony mienia.Zamawiający umożliwi Wykonawcy korzystanie z pomieszczeń wraz z ich wyposażeniem w każdym z obiektów podlegającym ochronie, w celu zabezpieczenia niezbędnych potrzeb socjalnych w zakresie pełnienia usług ochroniarskich, przy czym Wykonawca będzie zobowiązany do korzystania z tych pomieszczeń w oparciu o:a) umowę najmu - w siedzibie Nadleśnictwa Świebodzin - z pomieszczenia stróżówki i toalety wraz z obsługującym je pomieszczeniem socjalnym (16,12 m2) znajdujących się w budynku przy Nadleśnictwie do wyłącznego korzystania przez Wykonawcę. W odniesieniu do pomieszczeń objętych umową najmu Wykonawca będzie zobowiązany m.in. do zapłaty Zamawiającemu czynszu najmu z tytułu najmu pomieszczeń, o których mowa w zdaniu poprzednim w wysokości 69,92 zł netto miesięcznie, a także zryczałtowanych kosztów eksploatacyjnych za korzystanie z ww. pomieszczeń w wysokości 88,69 zł netto miesięcznie. Szczegółowe zasady oraz warunki najmu pomieszczeń wraz z ich wyposażeniem, zawarte są we wzorze Umowy najmu stanowiącej załącznik nr 9 do SWZ.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie bezpośredniej ochrony fizycznej obiektów i mienia Nadleśnictwa Świebodzin. Część zamówienia nr 2 obejmuje PAKIET II – Szkółka Leśna w Ołoboku. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Pakietu IIPAKIET II – Szkółka Leśna w Ołoboku1.Świadczenie usługi w ramach Pakietu II obejmuje świadczenie stałej bezpośredniej ochrony fizycznej obiektów i mienia Nadleśnictwa Świebodzin, na terenie nieruchomości Zamawiającego – Szkółka Leśna w Ołoboku, 66-213 Skąpe (łączna pow. działki 11,84 ha).2. Charakterystyka nieruchomości objętych dozorem - dozorowaniu podlegają następujące obiekty i mienie w nich znajdujące się:- budynek socjalny parterowy wraz z biurem szkółki oraz pomieszczeniem technologicznym i magazynowym, - chłodnia na zwierzynę, - chłodnia na nasiona wraz pomieszczeniem termoterapii, magazynkiem środków chemicznych, dwóch magazynów, pomieszczeniem z agregatem prądotwórczym – jeden budynek z osobnymi wejściami do poszczególnych pomieszczeń, - 2 wiaty stalowe ze sprzętem, - drewniana wiata nad myjką, - przepompownia, - zbiornik deszczowni, - wiata na drewno, - obiekt rekreacyjny (drewniany), - namioty foliowe 6 sztuk, - powierzchnie z sadzonkami i urządzeniami deszczującymi,- oświetlenie, - ogrodzenie szkółki, - kompostownia z ogrodzeniem w odległości 10 m od ogrodzenia szkółki, na której są posadowione urządzenia pomiarowego punktu meteorologicznego oraz maszt stalowy o wysokości ok. 15m,oraz każde inne obiekty i mienie nadleśnictwa będące na terenie szkółki i zaplecza wewnątrz ogrodzenia.3. Zakres usługi obejmuje:- ochronę fizyczną jednoosobową w systemie ochrony stałej w godz. od 15:00 do 7:00 dnia następnego w dni robocze (od poniedziałku do piątku) - w incydentalnych wypadkach po uzgodnieniu stron, godziny dozoru mogą ulec zmianie - i całodobowo w dni wolne od pracy (soboty, niedziele) od godz.15:00 w piątek do godz. 7:00 w poniedziałek oraz całodobowo w pozostałe dni wolne od pracy, w tym dni ustawowo wolne od pracy (święta) w systemie ochrony ciągłej zmianowej przy co najmniej 1- osobowej obsadzie na zmianie;- systematyczny obchód obiektów szkółkarskich w granicach ogrodzenia przez pracownika ochrony, zgodnie z wytyczoną trasą obchodu (4 punkty kontrolne zainstalowane przez Wykonawcę), przy czym nie rzadziej niż co 3 godziny. Wykonawca we własnym zakresie dokona instalacji systemu monitoringu pracy pracowników ochrony oraz zaopatrzy swoich pracowników w elektroniczny system kontroli pracy. Zainstalowany sprzęt, zarówno w trakcie realizacji usługi, jak i po wykonanej usłudze pozostaje własnością Wykonawcy, co zobowiązuje również Wykonawcę do jego konserwacji i bieżących napraw w celu uniknięcia przerw w jego działaniu oraz demontażu na koszt własny, po zakończeniu realizacji umowy;- dokonywanie kontroli osób wchodzących oraz wychodzących, jak również dokonywanie kontroli pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających na teren objęty dozorem;- ochronę przed wejściem lub wjazdem na teren podlegający dozorowi osób nieupoważnionych;- kontrolowanie stanu pomieszczeń oraz zabezpieczeń, a także kontrolowanie zamknięcia okien i drzwi we wszystkich pomieszczeniach w budynkach i obiektach Szkółki Leśnej w Ołoboku wraz z ich zamknięciem w przypadkach gdy zostały pozostawione otwarte przez pracowników Zamawiającego;- kontrola pracy chłodni i deszczowni, w razie awarii w/w urządzeń powiadamianie szkółkarza;- rejestracja pracy agregatu prądotwórczego;- prowadzenie kontroli pracy chłodni - odczyt temp. o godz. 19:00 i 5:00;- utrzymanie odpowiedniej temperatury w przepompowni (wł./wył. grzejnik);- zabezpieczenie majątku trwałego i ruchomego chronionego obiektu;- nadzorowanie powierzonego mienia celem zabezpieczenia obiektu i mienia przed kradzieżą włamaniem, pożarem oraz innymi szkodami, bądź losowymi zdarzeniami;- niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o zagrożeniu obiektów i mienia (Tel. Straż Leśna - 602 576 312, Sekretarz Nadleśnictwa – 504 139 247, Specjalista SL ds. Nasiennictwa i Szkółkarstwa – 502 355 716), a także w przypadkach wymagających interwencji, specjalistycznych służb – Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego;- zabezpieczenie obiektów do czasu przybycia służb, o których mowa powyżej, bądź osób reprezentujących Zamawiającego;- reagowanie na wszelkie wypadki zakłócania spokoju, porządku publicznego, dewastacji oraz zapobieganie aktom wandalizmu;- podjęcie interwencji w przypadku zakłóceń porządku na terenie chronionych obiektów;- niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszelkich zaistniałych w obiektach awariach lub zauważonych symptomach potencjalnych awarii, jak również podjęcie możliwych działań mających na celu ograniczenie ich negatywnych skutków;- bieżące informowanie Zamawiającego o brakach w zabezpieczeniu mienia, a także o naruszeniu przepisów z zakresu zabezpieczenia mienia przez pracowników Zamawiającego;Do dodatkowych czynności dozorowania będzie należało:- w okresie letnim sprzątanie placu przyległego do obiektów szkółkarskich tj. uprzątanie śmieci, liści, naniesionej ziemi po deszczach i składowanie nieczystości do wyznaczonych pojemników,- w okresie zimowym odśnieżanie placu przyległego do obiektu socjalnego, zgarnianie śniegu w miejsca poza trasami przejść i przejazdu samochodów, posypywanie piaskiem i solą (piasek i sól zapewnia Wykonawca).4. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest:- prowadzić „Dzienniki dozoru", do którego personel Wykonawcy wpisywać winien wszelkie spostrzeżenia, uwagi oraz istotne zdarzenia z zakresu wykonywanych czynności, m.in. takich jak powyżej wymienione. Wpisów do „Dziennika dozoru” mogą dokonywać również organa kontrolne Zamawiającego i Wykonawcy („Dzienniki dozoru” zapewnia Wykonawca, zarówno w trakcie realizacji usługi, jak i po wykonanej usłudze „Dzienniki dozoru” stają się własnością Zamawiającego).- oznakować wyżej wymieniony teren podlegający dozorowaniu tablicami informacyjnymi o następującej treści:• napis OBIEKT CHRONIONY• nazwa podmiotu dozorującego• telefon kontaktowy,umieszczonymi w widocznych punktach charakterystycznych dozorowanych obiektów (minimum 2 tablice).- w przypadku stwierdzenia przez pracownika Wykonawcy jakiegokolwiek zagrożenia strzeżonego obiektu ma on obowiązek natychmiastowego powiadomienia w pierwszej kolejności odpowiednich służb: Straż Pożarna, Policja, Pogotowie Gazowe, Pogotowie Energetyczne itp. a następnie przedstawicieli Zamawiającego,- w przypadku stwierdzenia szkody w strzeżonym mieniu Zamawiającego, Wykonawca natychmiast zawiadamia policję, a w ciągu 2 dni zawiadomienie to powinno być potwierdzone na piśmie z określeniem ilości oraz rodzaju szkody,- zapewnić do dyspozycji pracowników ochrony środek łączności – telefon komórkowy oraz latarkę.5. Dodatkowe wymagania wobec pracownika ochrony:5.1. nie był skazany prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne i nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne o takie przestępstwo;5.2. posiada nienaganną opinię;5.3. posiada zdolność fizyczną do wykonywania zadań wynikających z przedmiotu zamówienia;5.4. został przeszkolony z podstawowych zasad BHP i udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej;5.5. posiada przygotowanie teoretyczne i praktyczne w zakresie ochrony obiektów i mienia oraz znajomość przepisów prawa związanych z wykonywaniem ochrony obiektów i mienia;Wykonawca ponosi odpowiedzialność za spełnienie wymogów opisanych w pkt. 5.6. Pracownicy Wykonawcy:6.1. pracownicy Wykonawcy muszą być oznaczeni w sposób jednolity, umożliwiający ich identyfikację oraz identyfikację podmiotu zatrudniającego;6.2. posiadać przy sobie stosowną legitymację pracownika ochrony fizycznej bądź legitymację kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej, wystawioną przez Wykonawcę;6.3. wykonywać polecenia osób działających w imieniu instytucji państwowych lub samorządowych wydane na podstawie przepisów prawa;6.4. pracownicy Wykonawcy zobowiązani są do znajomości zasad alarmowania i postępowania na wypadek pożaru oraz zasad współpracy ze Strażą Pożarną;6.5. pracownicy Wykonawcy zobowiązani są do kulturalnego zachowania względem pracowników Zamawiającego oraz innych osób przebywających w chronionych obiektach;7. Zamawiający:7.1. Zamawiający zastrzega sobie prawo w uzasadnionych przypadkach, żądania zmiany pracownika ochrony w trybie natychmiastowym;7.2. wyznaczony pracownik Zamawiającego zapozna pracowników ochrony z obsługą sprzętów przeciwpożarowych (gaśnic) oraz wskaże usytuowanie głównych wyłączników mediów podłączonych do obiektów. Po dokonaniu czynności, o których mowa z zdaniu poprzednim wyznaczony pracownik Zamawiającego odbierze od pracowników ochrony stosowne oświadczenia o dokonanych czynnościach informacyjnych;Wykonawca odpowiada za szkodę spowodowaną kradzieżą z włamaniem lub pożarem tylko wówczas, gdy w sposób nie budzący wątpliwości zostanie udowodniona jego wina przy wykonywaniu ochrony mienia.Zamawiający umożliwi Wykonawcy korzystanie z pomieszczeń wraz z ich wyposażeniem w celu zabezpieczenia niezbędnych potrzeb socjalnych w zakresie pełnienia usług ochroniarskich, przy czym Wykonawca będzie zobowiązany do korzystania z tych pomieszczeń w oparciu o stosowne Porozumienie - na terenie Szkółki Leśnej w Ołoboku - z pomieszczenia do spożywania posiłków oraz toalety przy pomieszczeniu do spożywania posiłków wraz z obsługującym je korytarzem w budynku socjalnym. Wykonawca zobowiązany jest do zapłaty Zamawiającemu zryczałtowanych kosztów eksploatacyjnych za korzystanie z ww. pomieszczeń w wysokości 86,83 zł netto miesięcznie. Szczegółowe zasady oraz warunki udostępnienia pomieszczeń wraz z ich wyposażeniem, zawarte są we wzorze Porozumienia stanowiącego załącznik nr 8a do SWZ.Z uwagi na ograniczoną wartość pola, która nie może być dłuższa niż 10 000 znaków - Zamawiający informuje, że pozostałe dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia zostały opisane w pkt 3.5. SWZ.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie bezpośredniej ochrony fizycznej obiektów i mienia Nadleśnictwa Świebodzin. Część zamówienia nr 3 obejmuje PAKIET III – Ośrodek Wypoczynkowy „Leśnik” w Łagowie.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Pakietu IIIPAKIET III – Ośrodek Wypoczynkowy „Leśnik” w Łagowie1.Świadczenie usługi w ramach Pakietu III obejmuje świadczenie stałej bezpośredniej ochrony fizycznej obiektów i mienia Nadleśnictwa Świebodzin, na terenie nieruchomości Zamawiającego – Ośrodek Wypoczynkowy „Leśnik” w Łagowie ul. Bolesława Chrobrego 10, 66-220 Łagów (łączna pow. działki 1,33 ha).2. Charakterystyka nieruchomości objętych dozorem - dozorowaniu podlegają następujące obiekty i mienie w nich znajdujące się:- budynki ośrodka - blok A, B, C, D oraz znajdujące się tam sale konferencyjne, konsumpcyjna i klubowa, - pawilon grillowy,- boisko wielofunkcyjne i boisko do siatkówki plażowej, - plac zabaw,- 2 garaże w jednym budynku, - agregat prądotwórczy wraz z zadaszeniem,- pomieszczenie na drewno i pojemniki na śmieci, - parkingi, - plaża,- 2 pomosty, - drewniane wiaty: grillowa i na sprzęt pływający, - toaleta kontenerowa z murem oporowym, - 2 zewnętrzne platformy dla osób niepełnosprawnych, - drogi i chodniki wewnętrzne,- miejsce ładowania pojazdów elektrycznych.oraz każde inne obiekty i mienie znajdujące się na terenie Ośrodka wewnątrz ogrodzenia.3. Zakres usługi obejmuje:- ochronę fizyczną jednoosobową w systemie ochrony stałej w godz. od 22:00 do 7:00 dnia następnego we wszystkie dni tygodnia, w tym dni ustawowo wolne od pracy (święta) w systemie ochrony ciągłej zmianowej przy co najmniej 1- osobowej obsadzie na zmianie;- obserwacja monitoringu telewizyjnego budynków A, B, C, D ośrodka wewnątrz i na zewnątrz oraz terenów wewnątrz ogrodzenia;- systematyczny obchód całego terenu Ośrodka przez pracownika ochrony zgodnie z wytyczoną trasą obchodu (8 punktów kontrolnych zainstalowanych przez Wykonawcę) co 2 godziny. Wykonawca we własnym zakresie dokona instalacji systemu monitoringu pracy pracowników ochrony oraz zaopatrzy swoich pracowników w elektroniczny system kontroli pracy. Zainstalowany sprzęt, zarówno w trakcie realizacji usługi, jak i po wykonanej usłudze pozostaje własnością Wykonawcy, co zobowiązuje również Wykonawcę do jego konserwacji i bieżących napraw w celu uniknięcia przerw w jego działaniu oraz demontażu na koszt własny, po zakończeniu realizacji umowy;- dokonywanie sprawdzenia uprawnień do przebywania na terenie obiektu chronionego osób, które winny okazać kartę pobytu;- dokonywanie sprawdzenia uprawnień pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających na teren objęty dozorem;- ochronę przed wejściem lub wjazdem na teren podlegający dozorowi osób nieupoważnionych;- zabezpieczenie majątku trwałego i ruchomego chronionego obiektu;- nadzorowanie powierzonego mienia celem zabezpieczenia obiektu i mienia przed kradzieżą, włamaniem, pożarem oraz innymi szkodami bądź losowymi zagrożeniami;- niezwłoczne powiadamianie o zagrożeniu Zamawiającego (kierownik O.W. ,,Leśnik” tel. 608 635 436 oraz Straż Leśną tel. 602 576 312, a także w przypadkach wymagających interwencji, specjalistycznych służb – Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego;- zabezpieczenie obiektów do czasu przybycia służb, o których mowa powyżej, bądź osób reprezentujących Zamawiającego;- reagowanie na wszelkie wypadki zakłócania spokoju, porządku publicznego, dewastacji oraz zapobieganie aktom wandalizmu;- podjęcie interwencji w przypadku zakłóceń porządku na terenie chronionych obiektów;- niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszelkich zaistniałych w obiektach awariach lub zauważonych symptomach potencjalnych awarii, jak również podjęcie możliwych działań mających na celu ograniczenie ich negatywnych skutków;- bieżące informowanie Zamawiającego o brakach w zabezpieczeniu mienia, a także o naruszeniu przepisów z zakresu zabezpieczenia mienia przez pracowników Zamawiającego bądź gości ośrodka;Do dodatkowych czynności dozorowania będzie należało:- w okresie zimowym odśnieżenie ze składowaniem we wskazanych przez Zamawiającego punktach, chodników i parkingu oraz posypywanie piaskiem i solą w razie konieczności na wyznaczonych trasach niezbędnych do komunikacji gości i pojazdów zaopatrzenia (piasek i sól zapewnia Wykonawca);- nadzór sprzętu wodnego (zgodnie z wykazem znajdującym się w recepcji) na przystani Ośrodka - przeliczanie ilości sprzętu przy rozpoczęciu i zakończeniu dyżuru. 4. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest:- prowadzić „Dzienniki dozoru", do którego personel Wykonawcy wpisywać winien wszelkie spostrzeżenia, uwagi oraz istotne zdarzenia z zakresu wykonywanych czynności, m.in. takich jak powyżej wymienione. Wpisów do „Dziennika dozoru” mogą dokonywać również organa kontrolne Zamawiającego i Wykonawcy („Dzienniki dozoru” zapewnia Wykonawca, zarówno w trakcie realizacji usługi, jak i po wykonanej usłudze „Dzienniki dozoru” stają się własnością Zamawiającego).- oznakować wyżej wymieniony teren podlegający dozorowaniu tablicami informacyjnymi o następującej treści:• napis OBIEKT CHRONIONY• nazwa podmiotu dozorującego• telefon kontaktowy,umieszczonymi w widocznych punktach charakterystycznych dozorowanych obiektów (minimum 2 tablice).- w przypadku stwierdzenia przez pracownika Wykonawcy jakiegokolwiek zagrożenia strzeżonego obiektu ma on obowiązek natychmiastowego powiadomienia w pierwszej kolejności odpowiednich służb: Straż Pożarna, Policja, Pogotowie Gazowe, Pogotowie Energetyczne itp. a następnie przedstawicieli Zamawiającego,- w przypadku stwierdzenia szkody w strzeżonym mieniu Zamawiającego, Wykonawca natychmiast zawiadamia policję, a w ciągu 2 dni zawiadomienie to powinno być potwierdzone na piśmie z określeniem ilości oraz rodzaju szkody,- zapewnić do dyspozycji pracowników ochrony środek łączności – telefon komórkowy oraz latarkę.5. Dodatkowe wymagania wobec pracownika ochrony:5.1. nie był skazany prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne i nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne o takie przestępstwo;5.2. posiada nienaganną opinię;5.3. posiada zdolność fizyczną do wykonywania zadań wynikających z przedmiotu zamówienia;5.4. został przeszkolony z podstawowych zasad BHP i udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej;5.5. posiada przygotowanie teoretyczne i praktyczne w zakresie ochrony obiektów i mienia oraz znajomość przepisów prawa związanych z wykonywaniem ochrony obiektów i mienia;Wykonawca ponosi odpowiedzialność za spełnienie wymogów opisanych w pkt. 5.6. Pracownicy Wykonawcy:6.1. pracownicy Wykonawcy muszą być oznaczeni w sposób jednolity, umożliwiający ich identyfikację oraz identyfikację podmiotu zatrudniającego;6.2. posiadać przy sobie stosowną legitymację pracownika ochrony fizycznej bądź legitymację kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej, wystawioną przez Wykonawcę;6.3. wykonywać polecenia osób działających w imieniu instytucji państwowych lub samorządowych wydane na podstawie przepisów prawa;6.4. pracownicy Wykonawcy zobowiązani są do znajomości zasad alarmowania i postępowania na wypadek pożaru oraz zasad współpracy ze Strażą Pożarną;6.5. pracownicy Wykonawcy zobowiązani są do kulturalnego zachowania względem pracowników Zamawiającego oraz innych osób przebywających w chronionych obiektach;7. Zamawiający:7.1. Zamawiający zastrzega sobie prawo w uzasadnionych przypadkach, żądania zmiany pracownika ochrony w trybie natychmiastowym;7.2. wyznaczony pracownik Zamawiającego zapozna pracowników ochrony z obsługą zainstalowanych bądź wyposażonych w obiektach urządzeń/sprzętów przeciwpożarowych oraz wskaże usytuowanie głównych wyłączników mediów podłączonych do obiektów. Po dokonaniu czynności, o których mowa z zdaniu poprzednim wyznaczony pracownik Zamawiającego odbierze od pracowników ochrony stosowne oświadczenia o dokonanych czynnościach informacyjnych;Wykonawca odpowiada za szkodę spowodowaną kradzieżą z włamaniem lub pożarem tylko wówczas, gdy w sposób nie budzący wątpliwości zostanie udowodniona jego wina przy wykonywaniu ochrony mienia.Zamawiający umożliwi Wykonawcy korzystanie z pomieszczeń wraz z ich wyposażeniem w celu zabezpieczenia niezbędnych potrzeb socjalnych w zakresie pełnienia usług ochroniarskich, przy czym Wykonawca będzie zobowiązany do korzystania z tych pomieszczeń w oparciu o stosowne Porozumienie - na terenie Ośrodka Wypoczynkowego „Leśnik” w Łagowie - z recepcji i toalety wraz z obsługującym je korytarzem, znajdujących się przy recepcji na parterze budynku B. Wykonawca zobowiązany jest do zapłaty Zamawiającemu zryczałtowanych kosztów eksploatacyjnych za korzystanie z ww. pomieszczeń w wysokości 66,76 zł netto miesięcznie. Szczegółowe zasady oraz warunki udostępnienia pomieszczeń wraz z ich wyposażeniem, zawarte są we wzorze Porozumienia stanowiącego załącznik nr 8b do SWZ.Z uwagi na ograniczoną wartość pola, która nie może być dłuższa niż 10 000 znaków - Zamawiający informuje, że pozostałe dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia zostały opisane w pkt 3.5. SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości:1)dla Pakietu I-1 400,00 zł.2)dla Pakietu II –1 600,00 zł.3)dla Pakietu III –800,00 zł.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1)pieniądzu,2)gwarancjach bankowych,3)gwarancjach ubezpieczeniowych,4)poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz.U. z 2023r. poz.462).3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BGŻ BNP PARIBAS nr rachunku: 58203000451110000000286860 (Nr Swiftowy Banku PPABPLPK IBAN: PL58203000451110000000286860) z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na:"Dozór mienia, ochrona fizyczna obiektów i mieniaNadleśnictwa Świebodzin, Pakiet _____”Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.4.Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art.98 ust.6 PZP.5.Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2.ppkt 2)-4)SWZ należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art.98 ust.2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art.226 ust.1 pkt14 PZP w zw. z art. 266 PZP.6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia,3) kwotę gwarancji/poręczenia,4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.7.Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art.98 ust. 1-5 PZP.8.Zamawiający zwróci wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. Zaleca się, aby poręczenie lub gwarancja wskazywały adres mailowy na jaki Zamawiający winien składać oświadczenie o zwolnieniu wadium, o 9.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w treści wadium wnoszonego w formach określonych w pkt2 ppkt 2-4) powyżej, powinni zostać ujęci wszyscy członkowie konsorcjum albo powinno z niej jednoznacznie wynikać, że Wykonawca, na którego gwarancja/poręczenie zostały wystawione działa w imieniu innych członków konsorcjum, bądź w ich treści powinien zostać ujęty szerszy zakres odpowiedzialności gwaranta/poręczyciela niż tylko dotyczący działań/zaniechań odnoszących się do wykonawcy, na którego gwarancja/poręczenie to zostało wystawione.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do występowania w obrocie gospodarczym.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże:dla Pakietu I, II, III - posiadanie aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (tekst jednolity Dz. U. z 2021r., poz. 1995 z późn. zm.),wydanej przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, określającej zakres i formy prowadzenia tych usług, adekwatnej do zakresu usług zawartych w opisie przedmiotu zamówienia w odniesieniu do każdego z Pakietów.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.4) zdolności technicznej lub zawodoweja) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał bądź nadal wykonuje co najmniej jedną usługę w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy, polegającą na świadczeniu stałej, bezpośredniej ochrony fizycznej obiektów i mienia:I) dla Pakietu I – w budynku użyteczności publicznej w rozumieniu § 3 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz. 1225 z późn. zm.), o wartości minimum80 000,00 zł brutto w skali roku;II) dla Pakietu II – w budynku użyteczności publicznej w rozumieniu § 3 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz. 1225 z późn. zm.), o wartości minimum 90 000,00 zł brutto w skali roku;III) dla Pakietu III – w budynku użyteczności publicznej w rozumieniu § 3 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz. 1065 z późn. zm.) lub innym budynku, o wartości minimum 40 000,00 zł brutto w skali roku;Jeżeli w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu jakiekolwiek wartości zostaną podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy wartość waluty na złote wedle średniego kursu NBP z dnia ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.b) Warunek ten, w zakresie potencjału technicznego, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.c) Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:I) dla Pakietu I - minimum 3 osobami wykonującymi zadania ochrony (warunek spełnią osoby wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony, jak również osoby niewymagające wpisu na tą listę) w rozumieniu ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r., poz. 1995 z późn. zm.), w tym minimum 2 osobami posiadającymi co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe każda;II) dla Pakietu II - minimum 3 osobami wykonującymi zadania ochrony (warunek spełnią osoby wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony, jak również osoby niewymagające wpisu na tą listę) w rozumieniu ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r., poz. 1995 z późn. zm.), w tym minimum 2 osobami posiadającymi co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe każda;III) dla Pakietu III - minimum 2 osobami wykonującymi zadania ochrony (warunek spełnią osoby wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony, jak również osoby niewymagające wpisu na tą listę) w rozumieniu ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r., poz. 1995 z późn. zm.), w tym minimum 1 osobą posiadającą co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe;2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia”/„nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, o których mowa w punkcie 8.3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 1. powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy.4. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w pkt 1. ppkt 4) lit. a) powyżej, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają na formularzu oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane.6. Jeżeli Wykonawca ubiega się o udzielenie zamówienia na kilka Pakietów, nie może celem wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu wskazywać w więcej niż jednym Pakiecie:1) wartości tego samego doświadczenia,2) tego samego potencjału osobowego.7. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy, Zamawiający działając na podstawie art. 116 ust. 2 PZP w zw. z art. 266 PZP może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-08-18

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach