Przetargi.pl
Budowa zagrody nadleśniczego

Nadleśnictwo Bytów ogłasza przetarg

  • Adres: 77-100 Bytów, ul. Szarych Szeregów
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48598226066 , fax. +48598229790
  • Data zamieszczenia: 2018-04-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Bytów
    ul. Szarych Szeregów 7
    77-100 Bytów, woj. pomorskie
    tel. +48598226066, fax. +48598229790
    REGON: 770528383
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_szczecinek/nadl_bytow
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Skarb Państwa - Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Bytów

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa zagrody nadleśniczego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia 1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac z zakresu budowy zagrody nadleśniczego. 2) Przedmiot zamówienia nie został podzielony na części. 3) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferta złożona w postępowaniu musi obejmować cały zakres prac przewidzianych w SIWZ dla zamówienia. 4) Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac z zakresu budowy zagrody nadleśniczego. Zamówienie obejmuje: • budowę budynku mieszkalnego murowanego wraz z instalacjami wewnętrznymi (elektryczna, wodna, sanitarna i centralnego ogrzewania); • budowę wiaty drewnianej gospodarczej; • wykonanie przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej; • utwardzenie terenu; • wykonanie ogrodzenia wokół osady; • wykonanie zjazdu indywidualnego na drogę gminną. Zamawiający uzyskał prawomocną decyzję o pozwoleniu na budowę oraz wszelkie wymagane prawem decyzje i uzgodnienia niezbędne do realizacji zamówienia. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie również do uzyskania i wykonania własnym staraniem i na własny koszt: • inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej wszystkich wybudowanych obiektów (w tym budynki, przyłącza, elementy zagospodarowania terenu, zjazd i inne wynikające z dokumentacji projektowej) wraz z przekazaniem jej do właściwego ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej, prowadzącego Państwowy Zasób Geodezyjny i Kartograficzny w celu wniesienia jej na mapę zasadniczą. Zarejestrowaną w PODGiK inwentaryzację powykonawczą Wykonawca dostarczy nie później niż w terminie 6 tygodni od daty podpisania odbioru końcowego. W terminie odbioru końcowego wykonawca przedłoży Zamawiającemu wykonaną inwentaryzację powykonawczą wraz z oświadczeniem, że została ona złożona w PODGiK; • do uzyskania w imieniu Zamawiającego (Inwestora) pozwolenia na użytkowanie obiektu oraz sporządzenia wszystkich dokumentów niezbędnych do jego uzyskania (m.in. protokoły badań i sprawdzeń instalacji wewnętrznych i przyłączeń do budynków, pomiary ochronne instalacji elektrycznej, odbiory wykonanych przyłączy, odbiór kominiarski, straży pożarnej lub sanepidu i inne wymagane odrębnymi przepisami. Wszystkie badania należy wykonać w obecności przedstawicieli Zamawiającego; • świadectwa charakterystyki energetycznej budynków (certyfikat energetyczny); • sporządzenia i uzgodnienia z właściwymi organami projektu czasowej organizacji ruchu wraz z oznakowaniem, jego zatwierdzenie przez właściwy organ oraz zawiadomienie właściwych organów o terminie wprowadzenia czasowej zmiany organizacji ruchu – jeśli będzie wymagane (prace związane z przebudową zjazdu na drogę gminną); • sporządzenia i złożenia wniosku do właściwego zarządcy drogi publicznej o zajęcie pasa drogowego wraz z pokryciem opłat związanych z wydaniem decyzji oraz protokolarne przekazanie zjazdu przed rozpoczęciem robót oraz odbiór zjazdu po zakończeniu robót przez zarządcę drogi. Odbiór końcowy wybudowanych obiektów (zagroda nadleśniczego) nie stanowi wykonania całej umowy przez Wykonawcę. Wykonawca jest zobowiązany do otrzymania w imieniu Zamawiającego (Inwestora) pozwolenia na użytkowanie wybudowanych obiektów oraz do przekazania inwestorowi pełnej dokumentacji powykonawczej. Data otrzymania pozwolenia na użytkowanie, wraz z protokołem końcowego odbioru, stanowić będzie podstawę do zapłaty należności za wykonanie zamówienia publicznego. 5) Szczegółowe opisy przedmiotu zamówienia znajdują się w załączniku nr 9 do SIWZ, tj.: 1) projektach budowalnych (w tym uszczegółowiony opis prac do wykonania i uwzględnienia w trakcie sporządzania oferty – załącznik do projektu budowy budynku mieszkalnego), 2) przedmiarach robót (pomocniczo do wyceny), 3) specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Wykonawca zobowiązany będzie w ramach zaoferowanej ceny do wykonania wszelkich robót wynikających z dokumentacji stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ oraz sporządzenia dokumentacji powykonawczej. 6) Wszystkie błędy ujawnione w projektach budowlanych, przedmiarach robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowalnych lub innych częściach SIWZ Wykonawca powinien zgłosić Zamawiającemu przed terminem składania ofert. 7) Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Bytów, teren leśnictwa Czarna Dąbrowa tj.: dz. nr 44/17 – obręb Mądrzechowo, miejscowość Mądrzechowo, gmina Bytów. 8) Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV): 45211300-2 Roboty budowlane w zakresie budowy domów; 44112100-9 Wiaty; 45233127-5 Roboty budowlane w zakresie rozjazdów; 45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków; 45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu; 45342000-6 Wznoszenie ogrodzeń. 3.2. Unormowania, których zobowiązany będzie w szczególności przestrzegać Wykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia 1) Podstawowe akty prawne: - Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.); - Ustawa z dnia 28 września 1991r. o lasach (Dz. U. z 2017 r., poz. 788 z późn. zm.); - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny ( Dz. U. z 2017 r., poz. 459 z późn. zm.); - Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017 r., poz. 519 z późn. zm.); - Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm.); - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r. Nr 120, poz. 1126 z późn. zm.); - Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26.09.1997 w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. 1997 nr 129 poz. 844 z późn. zm.); - Warunki techniczne wykonywania i odbioru robót budowlano-montażowych; - Obowiązujące przepisy i normy budowlane, Polskie Normy, wytyczne branżowe, przewodniki technologiczne po procesach, procedury postępowania, instrukcje BHP. 3.3. Zasady ogólne realizacji przedmiotu zamówienia. 1) Przedmiot zamówienia zostanie wykonany w zakresie określonym w dokumentacji stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ – zgodnie z przyjętą ofertą oraz SIWZ dla zamówienia publicznego. 2) Wykonawca prowadzić będzie roboty w oparciu o własne materiały i narzędzia. 3) Zamawiający nie zapewnia dostępu do mediów (energia elektryczna, woda itp.). 4) Zamawiający nie zabezpiecza pomieszczeń socjalnych do celów budowy. 5) W trakcie realizacji zadania Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego pisemnego zgłaszania robót zanikowych i ulegających zakryciu do odbioru inspektorowi nadzoru inwestorskiego przed ich zakryciem. Każdorazowy odbiór musi być udokumentowany protokołem wraz z dokumentacją fotograficzną. 6) Wszystkie materiały oraz urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia stosowane przez Wykonawcę muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty, przeglądy, aprobaty techniczne, spełniać wymagane przepisami normy, posiadać wymagane dopuszczenia do obrotu gospodarczego. Nie dopuszcza się używania materiałów z recyklingu. Materiały i urządzenia wbudowane muszą być fabrycznie nowe. 7) Wykonawca będzie zobowiązany do uprzątnięcia wszelkich odpadów i nieczystości z powierzchni, na której wykonywane będą prace. 8) Po zakończeniu robót budowlanych przed zgłoszeniem do odbioru końcowego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy oraz do wyrównania stanu dróg dojazdowych i terenu posesji inwestycji do stanu nie gorszego niż przed przekazaniem placu budowy. 9) Wykonawca najpóźniej przy podpisaniu protokołu odbioru końcowego robót przekaże Zamawiającemu kartę gwarancyjną obejmującą przedmiot całej umowy, na okres zadeklarowany w złożonej ofercie oraz przekaże karty gwarancyjne udzielone przez producenta na wbudowane materiały i urządzenia. 10) Niedostarczenie Zamawiającemu karty gwarancyjnej w terminie będzie traktowane jako przypadek nienależytego wykonania umowy przez Wykonawcę. 11) Podstawą potwierdzenia odbioru przedmiotu zamówienia będzie zgłoszenie do odbioru, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie oraz sporządzony protokół odbioru robót. Protokół odbioru robót będzie podstawą do wystawienia faktury za wykonaną przez Wykonawcę robotę. 12) Zapłata za wykonane roboty następować będzie na podstawie sprawdzonych i zatwierdzonych do zapłaty faktur złożonych przez Wykonawcę. 13) Podstawą wystawienia faktury będzie dziennik budowy, pozwolenie na użytkowanie oraz protokół odbioru robót. 14) Zapłata za wykonane prace następować będzie w ciągu 14 dni od daty doręczenia faktury Zamawiającemu. 15) Zamawiający nie wyraża zgody na cesję wierzytelności wynikającej z realizacji niniejszej umowy, bez pisemnej zgody Zamawiającego; 16) W przypadku gdy Zamawiający użyje w opisie przedmiotu zamówienia normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 Ustawy Pzp należy rozumieć je jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 Ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SIWZ. Każdorazowo gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma lub warunek techniczny, należy przyjąć, że w odniesieniu do nich użyto sformułowania „lub równoważna”. 17) Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. 18) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności z zakresu prac murarskich, betoniarskich, posadzkarskich i tynkarskich (nie dotyczy m.in. dostawców, kierowników budowy, osób sprawujących nadzór). 19) Zamawiający uprawniony jest do jednostronnego ograniczenia zakresu przedmiotu umowy w wielkości nie większej niż 30% wartości Umowy (§ 6 ust 1 wzoru umowy) zawartej na realizację zamówienia, bez prawa Wykonawcy do odszkodowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45211300-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 19 000,00 zł. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 9.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). 9.3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku Pekao SA I oddział w Bytowie nr rachunku: 79 1240 3783 1111 0000 4080 9278 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Budowa zagrody nadleśniczego”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 9.4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 9.5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 12 KASA). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 9.6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty wskazane w SIWZ pkt 7.1. lit. a, e należy złożyć wraz z ofertą (a - oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 22 ust 1 PZP – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ (należy złożyć w oryginale); e - oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 22 ust 1 PZP - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ (należy złożyć w oryginale)). Dokumenty wskazane w SIWZ pkt 7.1. lit. b-d, f- i Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do Wykonawcy po otwarciu ofert. Dokumenty wskazane w pkt 7.1. lit. b-d, f- i powinny być aktualne na dzień złożenia wyznaczony przez Zamawiającego. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności dokumentów, o których mowa w pkt 7.1. lit. b-d, f-i w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. W przypadku wskazania przez wykonawcę dokumentów, o których mowa w pkt 7.1. lit. b-d, f-i, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 7.2. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP Wykonawca będzie zobowiązany złożyć oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ). Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieści na stronie internetowej informacje dotyczące: (1) kwoty jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, (2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie oraz (3) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej ww. informacji przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia zawarty jest w załączniku nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dokumenty bądź informacje, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z takich wykonawców. 7.3. Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób jednoznaczny wolę udostępnienia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie, odpowiedniego zasobu, czyli wskazywać jakiego zasobu dotyczy, określać jego rodzaj, zakres, czas udostępnienia oraz inne okoliczności wynikające ze specyfiki danego zasobu. Z treści przedstawionego dokumentu musi jednoznacznie wynikać: (1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; (2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; (4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty, których wskazane zdolności dotyczą. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1b PZP, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 PZP, Wykonawca będzie zobowiązany do: 1) zamieszczenia informacji o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 7.1. lit. a (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ) i pkt 7.1. lit. e(wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ), w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu; 2) złożenia zobowiązania podmiotu trzeciego albo innego dokumentu, służącego wykazaniu udostępnienia wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci w zakresie określonym w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp Powyższe dokumenty tj. oświadczenia oraz zobowiązanie należy złożyć wraz z ofertą. 3) przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 7.1. lit. b-d, f-i. Dokumenty wymienione w pkt 7.1. lit. b-d, f-i Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, będzie obowiązany złożyć w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni, określonym w wezwaniu wystosowanym przez Zamawiającego do Wykonawcy po otwarciu ofert Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1 –2 i 4 –8 PZP. 7.4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów: 1) o których mowa w pkt 7.1. lit. f, g, h składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: (a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, (b) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 2) o których mowa w pkt 7.1. lit. i składa informacje z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 PZP oraz w art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 PZP. 7.5. Dokumenty, o których mowa powyżej w rozdz. 7 pkt. 7.4. ust. 1 lit. a) oraz w rozdz. 7 pkt 7.4. ust. 2) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa powyżej w rozdz. 7 pkt. 7.4. ust. 1) lit. b) powinny być wystawiane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 7.6. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 7.4., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt. 7.5. stosuje się odpowiednio. 7.7. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 7.8. Jeżeli w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu jakiekolwiek wartości zostaną podane w walucie obcej to Zamawiający przeliczy wartość waluty na złote wedle średniego kursu NBP z dnia przekazania ogłoszenia o zamówieniu do Biuletynu Zamówień Publicznych. 7.9. W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum): a) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; b) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania; c) dokumenty, o których mowa w pkt 7.1. lit. a, e-i oraz pkt. 7.2 obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; d) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy; e) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów; f) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna. 7.10. W przypadku wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem, że do odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia dokumentów, o którym mowa w pkt 7.1. lit e należy załączyć (1) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, iż Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu oraz (2) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu odrębnie dla każdego ze wspólników oraz odrębnie dla spółki . 7.11. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach