Przetargi.pl
Budowa mikroinstalacji prosumenckich na terenie Gminy Brańsk

Gmina Brańsk ogłasza przetarg

  • Adres: 17-120 Brańsk, Rynek 8
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 737-50-31 , fax. 085 737-58-04
  • Data zamieszczenia: 2015-09-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brańsk
    Rynek 8 8
    17-120 Brańsk, woj. podlaskie
    tel. 085 737-50-31, fax. 085 737-58-04
    REGON: 05065901300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.bransk.wrotapodlasia.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa mikroinstalacji prosumenckich na terenie Gminy Brańsk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w systemie zaprojektuj i wybuduj zadania pn.: Budowa mikroinstalacji prosumenckich na terenie Gminy Brańsk współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rolnictwa w ramach działania 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej objętego PROW na lata 2007-2013. Realizacja zamówienia obejmuje opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej wraz ze wszystkimi wymaganymi prawem uzgodnieniami oraz wszelkie prace budowlano-montażowe budowy: a) instalacji paneli fotowoltaicznych na potrzeby 2 budynków Gminy Brańsk (hydrofornie), b) instalacji paneli fotowoltaicznych i instalacji kolektorów słonecznych próżniowych z pompą ciepła na potrzeby 7 budynków gospodarstw domowych należących do osób prywatnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Program funkcjonalno-użytkowy (PFU) stanowiący załącznik Nr 6 do SIWZ. Zamawiający informuje, że parametry wskazane dla miroinstalacji w PFU są parametrami minimalnymi. Informacje dodatkowe: 1) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lokalizacji adresu nieruchomości, które Zamawiający wskazał w PFU z uwagi na: rezygnację mieszkańców z przyczyn losowych bądź braku technicznych możliwości wykonania mikroinstalacji na rzecz innego mieszkańca nie ujętego w PFU znajdującego się na liście rezerwowej. 2) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany zakresu rzeczowego zamówienia: a) zmniejszenia zakresu rzeczowego zamówienia przyczyn nieprzewidzianych przez Zamawiającego bądź braku technicznych możliwości wykonania mikroinstalacji, a z tym zmniejszenie wynagrodzenia Wykonawcy, b) zmiany rodzaju obiektu posadowienia mikroinstalacji (hydrofornia, dom jednorodzinny, budynek gospodarczy bądź grunt), a z tym zmiana wynagrodzenia zgodnie z danymi wynikającymi z formularza ofertowego Wykonawcy, 3) Warunkiem rozpoczęcia prac realizacyjnych jest zatwierdzenie koncepcji projektu przez Zamawiającego. 4) Wykonawca zobowiązany jest do: a) montażu zestawu kolektora słonecznego do przygotowania ciepłej wody użytkowej obejmuje dostawę oraz montaż kompletnej instalacji solarnej, podłączenie do istniejących instalacji, adaptacja istniejących instalacji na potrzeby instalacji solarnej w tym napełnienie i odpowietrzenie instalacji, wykonanie prób szczelności, regulacja przepływu, dobór opcji sterowania, przeszkolenie użytkowników nieruchomości z zakresu obsługi i eksploatacji zestawów solarnych; b) montażu paneli fotowoltaicznych do wytwarzania energii elektrycznej obejmuje dostawę oraz montaż kompletnej instalacji fotowoltaicznej oraz przygotowanie podłączenia instalacji do sieci energetycznej przez operatora sieci; c) indywidualnego przeszkolenia przyszłych użytkowników w zakresie obsługi i eksploatacji urządzeń wraz z przekazaniem instrukcji obsługi. Fakt przeprowadzenia szkolenia oraz przekazania w/w dokumentów powinien być potwierdzony protokolarnie przez przyszłych Użytkowników. Potwierdzenie tego faktu ma być przekazane Zamawiającemu. d) bezpłatną obsługę serwisową w okresie trwania gwarancji i rękojmi, w tym bezpłatne przeglądy co najmniej raz w ciągu roku przez okres 5 lat. Wykonawca przeprowadzi co 12 miesięcy (pierwszy przegląd w 12-stym miesiącu od terminu zakończenia realizacji niniejszej umowy, tj. podpisania protokołu odbioru końcowego zadania) czynności związanych z corocznym przeglądem technicznym wykonanego przedmiotu zamówienia. Oryginały protokołów z przeprowadzonych przeglądów technicznych Wykonawca przekaże niezwłocznie Zamawiającemu. Przegląd prowadzony będzie w obecności przedstawiciela Wykonawcy, przedstawiciela Zamawiającego i Inspektora Nadzoru. Stwierdzone wady urządzeń Wykonawca usunie na własny koszt w terminie wskazanym w protokole z wykonania przeglądu. Zakres prowadzenia serwisu zawierać będzie wszystkie czynności związane z okresowymi przeglądami instalacji, w tym również dojazd i wymianę niezbędnych elementów w celu zachowania okresu gwarancyjnego. W czasie trwania okresu gwarancyjnego wykonawca zobowiązany będzie również do bezpłatnej wymiany płynu solarnego, a w ostatnim roku trwania okresu gwarancyjnego, we wszystkich zamontowanych instalacjach. e) zapewnienia (w razie konieczności) obsługi geodezyjnej inwestycji, f) przygotowania wniosków do zgłoszenia o przyłączenie do sieci elektroenergetycznej operatora sieci dystrybucyjnej. 5) Wykonawca we własnym zakresie powinien ująć także te prace dodatkowe i elementy instalacji, które nie wyszczególniono w PFU, lecz są ważne, bądź niezbędne dla właściwego i stabilnego działania oraz uzyskania oczekiwanej przez Zamawiającego wieloletniej gwarancji bezawaryjnego funkcjonowania instalacji. 6) Mikroinstalacja powinna być wybudowana zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej oraz spełniać wymogi techniczne i eksploatacyjne zawarte w art. 7a ustawy Prawo energetyczne, Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego i Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej. Przy budowie mikroinstalacji zastosować należy zabezpieczenie przed pracą wyspową. Zabezpieczenie powinno być w stanie identyfikować fazy (zdrowe) i pochodzące z rewersu tzn. w sytuacjach gdy w sieci zasilającej wskutek uszkodzenia w jednej z faz napięcie innej z faz poprzez odbiorniki np. dwufazowe przez sieć wraca do instalacji odbiorczej. 7) Wszystkie dostarczone elementy instalacji i urządzenia muszą być nowe, nie noszące śladów uszkodzeń zewnętrznych i uprzedniego używania tzn. że żaden element instalacji nie może być wcześniej używany, musi pochodzić z bieżącej produkcji, być sprawny i działać bez uwag, posiadać odpowiednie atesty, certyfikaty, świadectwa jakości i spełniać wszelkie wymogi norm określonych obowiązującym prawem (wyżej wskazane dokumenty wraz z gwarancjami producenta oraz dokumentacją powykonawczą należy dostarczyć do zamawiającego w dniu odbioru końcowego zadania). 8) Montaż mikroinstalacji na nieruchomościach, wymienionych w PFU, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu telefonicznie z Zamawiającym i właścicielem nieruchomości. Gotowość montażu wykonawca zgłosi zamawiającemu i właścicielowi nieruchomości na co najmniej 2 dni przed planowanym terminem dostawy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712000000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę w wadium w wysokości 20 000,00 PLN 2. Forma wadium 1) Wadium może być wnoszone w następujących formach w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 2) Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołany obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 46 ust.4a i 5 ustawy oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SIWZ. Dowodem wniesienia wadium jest oryginalny dokument poręczenia lub gwarancji, złożony wraz z ofertą. Wadium nie może zawierać zapisów ograniczających obowiązek zapłaty wadium. Oryginał dokumentu (poręczenie bankowe, poręczenie spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa, poręczenie udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.) należy dołączyć do oferty w sposób umożliwiający jego zwrot, bez konieczności rozszywania (dekompletacji) oferty, np. umieścić w oddzielnej kopercie ze wskazaniem na niej nazwy postępowania, w którym jest składane. Dokument wadialny musi identyfikować Wykonawcę oraz zawierać informacje, iż stanowi zabezpieczenie wadium w przedmiotowym postępowaniu. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Brańsku Nr 05 8063 0001 0010 0100 0101 0011 Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy załączyć do oferty zgodnie z zapisami rozdz. XI pkt. 2 ppkt. 2 niniejszej SIWZ. Wadium może być wniesione przez jednego z Wykonawców lub Pełnomocnika. 4. Termin wniesienia wadium. Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni od terminu składania ofert. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony, a jego oferta odrzucona. Terminowe wniesienie wadium (w każdej z dopuszczonych form jego wniesienia) Zamawiający sprawdzi w ramach własnych czynności proceduralnych. 5. Zwrot wadium 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp (opisanego w rozdz. XI pkt. 6 ppkt 1 SIWZ). 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 (opisanego w rozdz. XI pkt.5 ppkt.1 SIWZ) jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 6. Zatrzymanie wadium Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2) Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.ug.bransk.wrotapodlasia.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach