Przetargi.pl
Budowa kompleksu lekkoatletycznego przy Liceum Ogólnokształcącym w Nowej Soli - wariant 333 m - obiekt certyfikowany

Powiat Nowosolski ogłasza przetarg

  • Adres: 67-100 Nowa Sól, ul. Moniuszki 3B
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 68 4586800 , fax. 68 4586831
  • Data zamieszczenia: 2015-10-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Nowosolski
    ul. Moniuszki 3B 3B
    67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie
    tel. 68 4586800, fax. 68 4586831
    REGON: 97077758800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-nowosolski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa kompleksu lekkoatletycznego przy Liceum Ogólnokształcącym w Nowej Soli - wariant 333 m - obiekt certyfikowany
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Postępowanie prowadzone dla zamówienia publicznego o wartości zamówienia niższej od wyrażonej w złotych równowartości kwoty 5 186 000 euro . 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa kompleksu lekkoatletycznego przy Liceum Ogólnokształcącym przy ul. Gimnazjalnej 9 w Nowej Soli w następującym zakresie rzeczowym: a) budowa bieżni okrężnej czterotorowej o nawierzchni sztucznej o długości 333,00 m oraz bieżni prostej czterotorowej o nawierzchni sztucznej o długości 120,00m, b) budowa skoczni do skoku wzwyż, c) budowa skoczni do skoku w dal i trójskoku, d) budowa rzutni do pchnięcia kulą, e) budowa rzutni do rzutu dyskiem, f) budowa rzutni do rzutu oszczepem, g) modernizacja boiska do piłki nożnej o wymiarach płyty 59,00x93,00m o nawierzchni trawiastej wraz z wybiegami i nawodnieniem, h) utwardzenia pod trybuny i chodniki prowadzące do kompleksu lekkoatletycznego, ogrodzenia fragmentu działki, montaż trybun, i) oświetlenie kompleksu lekkoatletycznego i boiska piłkarskiego oraz dostawa wyposażenia i sprzętu lekkoatletycznego stałego i ruchomego. Obiekty niżej wymienione a ujęte w dokumentacji stanowiącej zał. nr 8 do SIWZ nie wchodzą w zakres niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia : a) boisko wielofunkcyjne, b) boiska siatkówki plażowej, c) siłownia plenerowa, d) remont oficyny szkoły. 2. Przedmiot niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest współfinansowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach Programu Rozwoju Infrastruktury Lekkoatletycznej. 3. ISTNIEJĄCY STAN ZAGOSPODAROWANIA DZIAŁKI Obecnie na terenie objętym opracowaniem znajduje się boisko do gry w piłkę nożną o nawierzchni trawiastej z dwoma bramkami do piłki nożnej. Nawierzchnia posiada wytarte miejsca (brak trawy). Na boisku znajdują się zagłębienia i dziury oraz pozostałości po bieżni, rzutni do pchnięcia kulą, skoku w dal. W zachodniej części działki zlokalizowane są trybuny, które obecnie są zdewastowane i nie nadają się do funkcji jaka powinny pełnić. Trybuny zlokalizowane na schronie, który obecnie nie nadaje się do użytku i funkcji jaką kiedyś miał pełnić. Schron projektuje się rozebrać. W północno-zachodniej części działki przy wjeździe na teren sportowy(miejsce projektowanego parkingu) znajduje się budynek gospodarczy przeznaczony do rozbiórki. Działka częściowo zadrzewiona, teren stosunkowo równy, wymaga makroniwelacji. Po usunięciu warstwy gruntów nienośnych należy dokonać niwelację terenu do rzędnej wysokościowej ok. 65,15 m n.p.m. tak aby płyta boiska piłkarskiego zakończyła się na wysokości 65,60 m n.p.m. Przed wykonaniem podbudowy należy ułożyć warstwę odsączającą gr. 10cm z piasku. Grunt pod podbudowę zagęścić mechanicznie warstwami do stanu Id = 0,50 zniwelować nadać spadki 0,5% w kierunku odwodnień liniowych oraz zagęścić mechanicznie. 4. BUDOWA KABLOWEJ LINII OŚWIETLENIOWEJ dla kompleksu lekkoatletycznego zlokalizowanych przy Liceum Ogólnokształcącym ul. Gimnazjalna w Nowej Soli. Stan istniejący Obecnie na terenie zrujnowanych przedmiotowych boisk w rejonie objętym inwestycją brak jest oświetlenia nocnego co uniemożliwia pełne całoroczne korzystanie z obiektów i boisk sportowych . 5. ZESTAWIENIE POWIERZCHNI POWIERZCHNIA OBJĘTA OPRACOWANIEM - 10080,00m? POWIERZCHNIA DZIAŁKI - 24050,00m? 1) BIEŻNIA : nawierzchnia syntetyczna, poliuretan ; pow. całkowita 2773,00m?; szerokość 4,88m, długość okrężnej 333,00m, długość prostej 120,00m; 2) BOISKO PIŁKARSKIE I WPISANE URZĄDZENIA LEKKOATLETYCZNE nawierzchnia naturalna, trawiasta, powierzchnia całkowita 7142,00m?; powierzchnia boiska 5487,00m?; szerokość boiska z wybiegiem 59,00m; długość boiska z wybiegiem 93,00m; 3) UTWARDZENIE nawierzchnia z kostki betonowej ; powierzchnia pod utwardzenie 843,00m?. 6. Zamawiający dopuszcza realizację zamówienia poprzez zastosowanie materiałów równoważnych. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia lub jakimkolwiek dokumencie stanowiącym załącznik do SIWZ technologia robót przy realizacji przedmiotu zamówienia zostaje opisana poprzez wskazanie nazwy, znaków towarowych lub pochodzenia, Zamawiający informuje, iż zapis ten jest jedynie przykładowym i stanowi wskazanie dla Wykonawcy jakie minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe powinny posiadać materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma również na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Uwaga: Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy pzp - Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku oferowania produktów równoważnych, Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie Zamawiającego i będą podstawą decyzji o akceptacji równoważników . Zaoferowanie wyrobów lub materiałów równoważnych nie może prowadzić do zmiany projektu. 7. Sprzęt lekkoatletyczny musi posiadać certyfikat IAAF. 8. Wykonawca musi uzyskać certyfikat PZLA dla obiektu kategorii wariant 333, zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Sportu opublikowanych na stronie internetowej w opracowaniu pod tytułem ZAŁOŻENIA DLA PROJEKTANTÓW STADIONÓW LA Warszawa, 25 lutego 2015roku., które znajdują się na stronie internetowej Polskiego Związku Lekkiej Atletyki . W ofercie musi uwzględnić m. in. koszty związane ze sprawdzeniem przez PZLA obiektów lekkoatletycznych, sprawdzenie przez jedno z akredytowanych laboratoriów właściwości fizyko-chemicznych instalowanej nawierzchni oraz jej grubości. 9. Na cały czas prowadzenia robót Wykonawca musi mieć uprawnionego geodetę na obsługę geodezyjną budowy, który na koniec robót sporządzi Raport pomiarowy potwierdzający parametry wybudowanych urządzeń i ich zgodność z przepisami IAAF, niezbędny do uzyskania certyfikatu PZLA. Poza tym geodeta opracuje operat geodezyjno - kartograficzny wraz z 5 egz. mapy powykonawczej w wersji papierowej i na płycie CD, który przekaże Zamawiającemu w dniu zgłoszenia do odbioru oraz zgłosi do Starostwa Powiatowego w Nowej Soli naniesione zmiany na mapie powykonawczej, celem uaktualnienia zasobów mapowych. 10. W skład operatu geodezyjno - kartograficznego powinny wejść: a) pomiary kontrolne w czasie realizacji inwestycji, szczególnie obiektów lub elementów robót ulegających zakryciu, (pomiary linii głównych - rzędne, spadki, pomiary głębokości korytowania i grubości poszczególnych warstw podbudowy), należy inwentaryzować przed zakryciem potwierdzając wykonanie w dzienniku budowy, w razie stwierdzenia odstępstw od projektu obowiązkowy wpis do dziennika budowy przez uprawnionego geodetę, b) geodezyjny pomiar powykonawczy i dokonywanie obliczeń podczas realizacji inwestycji zgodnie z wymogami instrukcji geodezyjnych, c) geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza realizowanej inwestycji wraz z armaturą naziemną i podziemną oraz innymi elementami które uległy przemieszczeniu lub przesunięciu zarówno w płaszczyźnie poziomej jak i pionowej, d) ustalenie ilości robót, poprzez sporządzenie zestawień, tabel, wykazów określających długość i średnice wykonanych rurociągów i przewodów, powierzchni jezdni, wjazdów i chodników, powierzchnię użytkową i kubaturę obiektów budowlanych, itp., e) wykonanie przekrojów podłużnych i poprzecznych wraz z interpretacją graficzną w celu stwierdzenia poprawności zrealizowanej inwestycji, f) sprawdzenie zgodności wykonania robót z zatwierdzonymi projektami, g) potwierdzenie zachowania umieszczonych na gruncie znaków geodezyjnych (graniczniki) w stanie nienaruszonym, h) opracowanie merytoryczne i techniczne redagowanie map kartograficznych powykonawczych oraz ich reprodukowanie w 5 egzemplarzach z pokolorowaniem. 11. Pozostałe informacje w zakresie przedmiotu zamówienia zawierają niżej wymienione załączniki do SIWZ tj.: a) dokumentacja projektowa - komplet -załącznik nr 8; b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 9; c) specyfikacja sprzętu i urządzeń - załącznik nr 10 ; d) wzór umowy - załącznik nr 7 ; e) przedmiar robót - branża ogólnobudowlana - załącznik nr 11; f) przedmiar robót - branża elektryczna - załącznik nr 12, które stanowią integralną część SIWZ. Uwaga: Załączone przez Zamawiającego przedmiary mają charakter informacyjny i pomocniczy do kalkulacji kosztów. Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania na podstawie projektu budowlanego lub ich błędna ilość nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania w ramach wynagrodzenia umownego. Zamawiający zaleca, aby każdy Wykonawca na własny koszt dokonał wizji lokalnej celem sprawdzenia i zapoznania się z przyszłym terenem budowy, z warunkami związanymi z wykonywaniem robót budowlanych oraz uzyskaniem informacji koniecznych do oceny i wyceny wszystkich robót i czynności niezbędnych do prawidłowej realizacji niniejszego zamówienia. Kod i nazwa zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45212221-1 Roboty budowlane związane z obiektami na terenach sportowych 45212200-8 Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych 45233250-6 Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452122211
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 34.000,00 PLN (słownie: trzydzieści cztery tysięcy PLN) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. nr 42,poz.275z późn.zm.) Uwaga: W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, powinna być ona sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwa dającego zlecenie udzielenia gwarancji (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazania ich siedzib; b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; c) kwotę gwarancji; d) termin ważności gwarancji; Uwaga: wymagana ważność wadium w formach innych niż pieniężna minimum 30 dni od daty składania ofert; e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadkach określonych w art.46 ust.4a i 5 ustawy pzp i być bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego BGŻ o/Nowa Sól nr 89 2030 0045 1110 0000 0028 4750 z dopiskiem :przetarg nieograniczony - kompleks lekkoatletyczny LO . 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej do oferty należy załączyć kopię przelewu wadium na rachunek bankowy Zamawiającego potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 5. Wniesienie wadium w innej, niż wskazanej w ust. 2 formie będzie skutkować uznaniem iż oferta Wykonawcy nie jest właściwie zabezpieczona wadium, a Zamawiający będzie musiał wykluczyć takiego Wykonawcę z postępowania na podstawie art. 24 ust.2 pkt 2 ustawy pzp. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym, które zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 7. Termin wniesienia wadium w formie gotówki : 1) za termin wniesienia wadium uznaje się datę wpływu na rachunek Zamawiającego; 2) wadium pieniężne musi być zaksięgowane najpóźniej przed upływem terminu składania ofert, dlatego Wykonawca musi uwzględnić czas, aby wymagana kwota zdążyła wpłynąć na konto Zamawiającego (została zaksięgowana w banku na rzecz Zamawiającego). 8. W przypadku wniesienia przez Wykonawcę wadium w formie określonej w ust.2.pkt 2) do ust. 2 pkt 5) zobowiązany jest on załączyć oryginał właściwego dokumentu poręczenia lub gwarancji do złożonej oferty. 9. Zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 2) Wykonawcę, który nie wniósł wadium w wyznaczonym terminie wyklucza się z postępowania. 10.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art.46 ust.1 ustawy pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej 12.Zamawiający w oparciu o art.46 ust.5 ustawy pzp zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca , którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13.Zamawiający zwróci wadium: a) wszystkim Wykonawcom, niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.12; b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres rękojmi i gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat-nowosolski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach