Przetargi.pl
Budowa budynku garażowo – usługowego na potrzeby jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Sztabinie wraz z punktem sprzedaży produktów tradycyjnych, regionalnych i lokalnych w Sztabinie

GMINA SZTABIN ogłasza przetarg

  • Adres: 16-310 Sztabin, Augustowska 53
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-04-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA SZTABIN
    Augustowska 53
    16-310 Sztabin, woj. podlaskie
    REGON: 790671024
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sztabin.ug.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa budynku garażowo – usługowego na potrzeby jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Sztabinie wraz z punktem sprzedaży produktów tradycyjnych, regionalnych i lokalnych w Sztabinie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część 1 zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych związanych z budowa budynku garażowo – usługowego na potrzeby jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Sztabinie wraz z punktem sprzedaży produktów tradycyjnych, regionalnych i lokalnych wraz z robotami towarzyszącymi, na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej .Główne elementy planowanych do wykonania robót związanych z budowa budynku garażowo – usługowego oraz robót towarzyszących :- roboty ziemne- roboty fundamentowe- wykonanie ścian zewnętrznych i wewnętrznych- strop nad parterem w części usługowej- wykonanie konstrukcji dachu wraz z pokryciem- roboty wykończeniowe wewnętrzne- montaż stolarki okiennej i drzwiowej - wykonanie elewacji- budowa przyłącza wodociągowego i wykonanie instalacji wodociągowej wraz z armaturą,- wykonanie instalacji kanalizacyjnej wraz z armaturą i włączenie do istniejącego na działce przyłącza, - wykonanie przyłącza energetycznego z budynku ośrodka zdrowia, wykonanie instalacji elektrycznej i odgromowej, - wykonanie instalacji centralnego ogrzewania ( w części garażowej grzejniki, w części usługowej ogrzewanie podłogowe- montaż pomp ciepła powietrze/woda typu split z jednostką zewnętrzną oraz wewnętrzną w budynku garażowo – usługowym ( 2 szt. o mocy 14,7 kW każda),- montaż pomp ciepła powietrze/woda typu monoblok z jednostką zewnętrzną oraz wewnętrzną w budynku ośrodka zdrowia ( 2 szt. o mocy 14,9 kW każda) z włączeniem do istniejącej instalacji c.o.- wykonanie i montaż na dachu budynku garażowo – usługowego instalacji fotowoltaicznej o mocy 26,1 kWp,- przebudowa istniejącego zjazdu na drogę krajową nr 8.Część 2 zamówienia obejmuje pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji budowy budynku garażowo – usługowego Przedmiot zamówienia w Części 2 obejmuje nadzór inwestorski całego procesu inwestycyjnego we wszystkich branżach robót budowlanych oraz wszystkie czynności wynikające z prawa budowlanego, rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U z 2019 r., poz. 831), rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2018 r. Nr 108, poz. 953 ze zmianami).1. Nadzór realizowany będzie do zakończenia robót budowlanych przez wykonawcę zgodnie z przyjętymi etapami realizacji inwestycji. 2. Do obowiązków Inspektora Nadzoru należeć będzie m.in: 1) wykonywanie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i wynikających z zawartej umowy;2) upewnienie się przed rozpoczęciem robót budowlanych, że spełnione zostały wymagania dotyczące bezpieczeństwa ( obejmujące też poruszanie się po terenie budowy) oraz że prace budowlane zorganizowano z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia;3) zapewnienie, aby były przestrzegane przedsięwzięcia dla ochrony środowiska w czasie budowy i po wykonaniu obiektów stałych;4) zatwierdzenie ewentualnych rysunków roboczych Wykonawcy robót budowlanych i niezbędnych korekt tych rysunków;5) zatwierdzenie materiałów budowlanych przewidzianych przez Wykonawcę robót do wbudowania oraz formułowanie zaleceń dotyczących wszelkich certyfikatów, atestów, dokumentów jakości, aprobat, deklaracji zgodności, gwarancji, praw własności itp., w celu nie dopuszczenia do wbudowania materiałów wadliwych lub nie dopuszczonych do stosowania;6) utrzymywanie na bieżąco łączności i sprawozdawczości między wszystkimi uczestnikami inwestycji;7) monitorowanie i realizacja umowy o roboty pod względem technicznym, finansowym i organizacyjnym;8) rozliczanie robót;9) wyegzekwowanie od Wykonawcy Inwestycji jego obowiązków wynikających z umowy zawartej z Zamawiającym i kontrola ich przestrzegania;10) kontrolowanie w sposób ciągły jakości robót oraz dostaw zgodnie z wymogami specyfikacji technicznej, dokumentacji projektowej, bieżące archiwizowanie wszelkich atestów, deklaracji, certyfikatów itp.;11) bieżąca kontrola Wykonawcy Inwestycji odnośnie jakości wykonywanych prac, dostaw sprzętu, wbudowanych materiałów i wyrobów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, dostarczenie Zamawiającemu dokumentów i informacji w terminach przez niego ustalonych, w przypadku sporów sądowych i innych sporów oraz spraw wynikających z realizacji inwestycji;12) stałe monitorowanie i kontrola postępu robót poprzez sprawdzanie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z umową z Wykonawcą robót, wydawanie poleceń przyspieszenia lub opóźnienia prac;13) stała obecność przez okres realizacji inwestycji na terenie wykonywanych robót budowlanych: minimum dwa razy w tygodniu. W przypadku robót zanikowych wymagana jest obecność wg potrzeby, a także na każde wezwanie Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych i Kierownika Robót. 14) weryfikacja i zatwierdzenie przygotowanej przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentacji powykonawczej;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie:Część 1 – 20 000,00 zł ( słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100).Dla Części 2 wadium nie jest wymagane.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzuWadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Gminy Sztabin, 16-310 Sztabin, ul. Augustowska 53Bank Spółdzielczy w Augustowienr rachunku: 98 9351 0000 0020 0123 2000 00602) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 oraz z 2022 r. poz. 807 i 1079)4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Zamawiający.7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.) Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy.8. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.9. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:(Część 1 ):- w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat wstecz od dnia składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej jedno zamówienie związane z przedmiotem zamówienia polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie budynku użyteczności publicznej, o wartości brutto nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł ( słownie: sześćset tysięcy złotych 00/100);W przypadku gdy wartość wykazywanego zamówienia określona została w walucie innej niż PLN, Wykonawca przeliczy ją według średniego kursu NBP na dzień zatwierdzenia protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, podając datę zatwierdzenia protokołu/dokumentu i kurs walut.- dysponuje jedną osobą na stanowisko kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń oraz posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub robót- dysponuje jedną osobą na stanowisku kierownika robót, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub robót w ww. specjalności,- dysponuje jedną osobą na stanowisku kierownika robót, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub robót w ww. specjalności.W przypadku warunku zdolności technicznej lub zawodowej, w zakresie dysponowania osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi, Zamawiający uznaje wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określone w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U. z 2019 r. poz. 831) oraz uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych, a także zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.). Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień dopuszcza odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220).Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji, co oznacza wszystkie wymagane uprawnienia do kierowania robotami posiadać może jedna lub dwie osoby.(Część 2 ):- dysponuje co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję: Kierownika zespołu nadzorującego (Inspektor nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno - budowlanej) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, upoważniające do kierowania robotami budowlanymi lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, albo które zostały wydane w innym państwie, upoważniające do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń;doświadczenie Kierownika zespołu nadzorującego: w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert pełnił funkcję Inspektora nadzoru robót budowlanych przy realizacji co najmniej jednej zakończonej inwestycji obejmującej budowę, przebudowę, rozbudowę lub remont budynku użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż 1 mln. zł brutto,- dysponuje co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję: Inspektora nadzoru branży sanitarnej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacji sanitarnych bez ograniczeń, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, albo które zostały wydane w innym państwie upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;doświadczenie: co najmniej 36 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku inspektora nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych.- dysponuje co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję: Inspektora nadzoru w branży elektrycznej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacji elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, albo które zostały wydane w innym państwie, upoważniające do kierowania robotami w specjalności instalacji elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń;doświadczenie: co najmniej 36 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku inspektora nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.W przypadku warunku zdolności technicznej lub zawodowej, w zakresie dysponowania osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi, Zamawiający uznaje wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określone w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( Dz. U. z 2019 r. poz. 831) oraz uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych, a także zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.). Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień dopuszcza odpowiadające im uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220).Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji, co oznacza że wszystkie wymagane uprawnienia do nadzorowania robotami posiadać może jedna lub dwie osoby
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-05-16

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach