Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg Gminy Wyry na przełomie 2019 i 2020 roku.

Zakład Gospodarki Komunalnej w Wyrach ogłasza przetarg

  • Adres: 43-175 Wyry, ul. Wagonowa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2187242, 3230030 , fax. 323 230 030
  • Data zamieszczenia: 2019-10-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Gospodarki Komunalnej w Wyrach
    ul. Wagonowa 35
    43-175 Wyry, woj. śląskie
    tel. 032 2187242, 3230030, fax. 323 230 030
    REGON: 27769281300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jo.wyry.bip.gmina.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg Gminy Wyry na przełomie 2019 i 2020 roku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: „Zimowe utrzymanie dróg Gminy Wyry na przełomie 2019 i 2020 roku”. 2. Prowadzenie zimowego utrzymania dróg placów na terenie gminy Wyry w miejscowościach Wyry i Gostyń polegające na odśnieżaniu, zwalczaniu i usuwaniu gołoledzi w przypadkach zaistnienia takiej konieczności. 3. Zakres prac: a) Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Wyry polega na:  usuwaniu z jezdni śniegu, zasp, błota pośniegowego i języków śniegowych,  likwidowaniu śliskości powstałej na skutek gołoledzi, śniegu, szadzi, szronu i lodowicy to znaczy odśnieżaniu i posypywaniu piaskiem oraz środkami chemicznymi ulic, placów zgodnie z opracowanym planem „Akcji Zima” (wykazem dróg),  zgromadzeniu we własnym zakresie i na własny koszt odpowiednich ilości środków tj. piasku i środków chemicznych dla sprawnego przeprowadzenia „Akcji Zima”, wg potrzeb, zarówno w dni robocze, jak też w dni wolne od pracy w sezonie zimowym 2019/2020. b) Zamówienie nie obejmuje wywozu śniegu i błota pośniegowego z granic pasa drogowego. c) Wykonawca zobowiązany jest do stałego – w razie konieczności całodobowego – współdziałania z dyspozytorem Zakładu Gospodarki Komunalnej w Wyrach koordynującym całością „Akcji Zima”. d) Raporty pracy dziennej z dnia poprzedniego winny być zgłaszane u kierującego „Akcją Zima” w siedzibie Zakładu Gospodarki Komunalnej w Wyrach, przy ul. Wagonowej 35, w godzinach pracy tj. od poniedziałku do piątku od 7:00 do 15:00. Do prowadzenia „Akcji Zima 2019/2020” należy przewidzieć do odśnieżania 8 brygad, z którymi Zamawiający będzie miał stały kontakt telefoniczny. 4. Standard utrzymania dróg: Przyjmuje się 3 standard utrzymania dróg odpowiedni do przyjętego dla dróg gminnych wg zarządzenia Nr 46 Ministra Transportu i GM z dnia 25 października 1994r. w sprawie zasad odśnieżania i usuwania gołoledzi na drogach. Drogi należy doprowadzić do przyjętego standardu odśnieżania, w przypadku przeciętnych opadów śniegu przed godz. 500, ze szczególnym uwzględnieniem ul. Zjednoczenia w miejscowości Wyry, która do tego czasu wymaga posypania środkami likwidującymi gołoledź. Wykonawca przystępujący do postępowania przetargowego musi wykazać się dysponowaniem następującego sprzętu: a) 6 ciągników rolniczych zaopatrzonych w pługi odśnieżne, które będą obsługiwać jednocześnie dwie miejscowości, z możliwością niezwłocznego pozyskania dwóch kolejnych ciągników rolniczych, w przypadku awarii sprzętu lub zwiększonego opadu śniegu, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi ciągnikami (razem 8 ciągników z pługami odśnieżnymi). Ciągniki winny być wyposażone w liczniki motogodzin, według których będą rozliczane godziny pracy w „Akcji Zima”. b) 4 piaskarek lub piaskarko-solarek, które będą obsługiwać jednocześnie dwie miejscowości, wraz z informacją o podstawie dysponowania piaskarkami lub piaskarko-solarkami. Baza Wykonawcy, w której będzie przechowywany ww. sprzęt pozostający w ciągłej gotowości technicznej na czas Akcji Zima 2019/2020, zgromadzony piasek oraz środki chemiczne, musi znajdować się w odległości do 10 km od siedziby Zamawiającego, licząc odległość dojazdu po drogach publicznych. 5. Technika odśnieżania dróg: a) Technika odśnieżania dróg zależy od:  szerokości jezdni i przyjętej na niej organizacji drogi,  przyjętego dla danej drogi standardu odśnieżania,  rodzaju użytych do odśnieżania pługów. b) Śnieg należy usuwać z jezdni na prawe pobocze. 6. Zwalczanie oraz zapobieganie powstawaniu i likwidowaniu śliskości na jezdni: a) Rozpoczęcie prac następuje na polecenie dyspozytora Akcji Zima. Należy wówczas:  mechanicznie oczyścić nawierzchnię ze śniegu  zastosować piasek lub środki chemiczne w zależności od potrzeb. b) Świeży śnieg należy usuwać wyłącznie mechanicznie. Pozostałości po przejściu pługa po stwierdzeniu konieczności przez dyspozytora Akcji Zima można usuwać za pomocą środków chemicznych, zaś śliskość likwidować przez posypywanie piaskiem. c) Wyżej wymienione prace dotyczą w szczególności:  ul. Zjednoczenia na całej długości,  podjazdów o pochyleniu powyżej 4% (zjazdów z parkingów i podjazdów pod przejazdy kolejowe),  dojazdów do skrzyżowań z drogami i liniami kolejowymi. 7. Drogi dojazdowe prywatne należy odśnieżać w drugiej kolejności, na polecenie kierującego „Akcją Zima”. 8. Wykaz dróg zawiera załącznik A do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia A. Kod przedmiotu zamówienia zgodnie z klasyfikacją Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 90.62.00.00-9 Usługi odśnieżania 90.63.00.00-2 Usługi usuwania oblodzeń B. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z art. 29 ust. 3a Pzp W niniejszym postepowaniu zamawiający nie wyznacza czynności w zakresie realizacji zamówienia, które wymagają zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie umowy o pracę. C. Informacja dotycząca wymagań zgodnie z art. 29 ust. 4 Pzp Zamawiający nie przewiduje wymagań zgodnie z art. 29 ust. 4 Pzp. D. Informacja dotycząca wymagań zgodnie z art. 29 ust. 5 Pzp Zamawiający nie przewiduje wymagań zgodnie z art. 29 ust. 5 Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) załącznik nr 1 – Formularz Oferty, b) załącznik nr 2 – oświadczenie w trybie art. 25a ust. 1 Pzp, dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, c) załącznik nr 3 – oświadczenie w trybie art. 25a ust. 1 Pzp, dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu, d) oryginał pełnomocnictwa lub poświadczona notarialnie kopia, udzielonego osobom podpisującym ofertę, o ile ich prawo do reprezentowania Wykonawcy nie wynika wprost z odpisu właściwego rejestru, ewidencji lub statutu (jeśli dotyczy), e) oryginał pełnomocnictwa lub poświadczona notarialnie kopia, do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenia zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo (jeśli dotyczy). Pełnomocnik może być umocowany do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy; f) zobowiązanie podmiotu trzeciego w trybie art. 22a ust. 2 Pzp (jeśli dotyczy). g) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp, Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp złoży oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu – wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. E. Informacja dotycząca Podwykonawców 1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. 2. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 3. Wykonawca, który zamierza wykonać zamówienie przy udziale Podwykonawcy/ów, musi wskazać w Formularzu Oferty, jaką część (zakres zamówienia) wykonywać będzie w jego imieniu Podwykonawca oraz podać firmę Podwykonawcy, o ile jest ona znana Wykonawcy. Należy w tym celu wypełnić Załącznik nr 1 do SIWZ. Brak ww informacji oznaczać będzie, iż całość zamówienia będzie zrealizowana przez Wykonawcę. 4. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe Podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w wykonanie robót budowlanych. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych Podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. 5. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 6. Powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie całego zamówienia. 7. Umowa o podwykonawstwo nie może zawierać postanowień: a) uzależniających uzyskanie przez Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę płatności od Wykonawcy od dokonania przez zamawiającego na rzecz Wykonawcy płatności za roboty wykonane przez Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę, b) warunkujących podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dokonanie zwrotu kwot zabezpieczenia przez Wykonawcę od zwrotu zabezpieczenia na rzecz Wykonawcy przez zamawiającego. 8. Informacje o umowach o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi, które z uwagi na wartość lub przedmiot tych dostaw lub usług, nie podlegają obowiązkowi przedkładania Zamawiającemu, jeżeli Zamawiający określa takie informacje. a) Nie podlegają obowiązkowi przedkładania Zamawiającemu umowy o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi w przypadku gdy wartość umowy o podwykonawstwo jest mniejsza niż 0,5% wartości umowy zawartej w sprawie zamówienia publicznego. F. Informacja dotycząca wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego 1. Zamawiający dopuszcza wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia publicznego. 2. Zgodnie z art. 23 Pzp podmioty występujące wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum) muszą ustanowić i wskazać Pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo. Powinno ono jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi, precyzować zakres umocowania i wskazywać pełnomocnika (może to być lider). 4. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 5. Wszelka korespondencja między zamawiającym a Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia będzie kierowana do ustanowionego Pełnomocnika ze skutkiem dla mocodawców. 6. W sytuacji gdyby została wybrana jako najkorzystniejsza oferta podmiotów występujących wspólnie Pełnomocnik zobowiązany jest przed terminem zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego dostarczyć umowę regulującą współpracę tych podmiotów tj.: a) przedsiębiorcy występujący jako spółka cywilna zobowiązani są do przedstawienia umowy spółki cywilnej, b) podmioty występujące wspólnie jako konsorcjum zobowiązane są do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych podmiotów. 7. Umowa podmiotów występujących wspólnie jako konsorcjum musi zawierać co najmniej: a) cel gospodarczy, b) czas trwania konsorcjum obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, c) solidarną odpowiedzialność każdego członka konsorcjum wobec zamawiającego za wykonanie umowy, d) wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia, e) zakaz zmian w umowie bez zgody zamawiającego. 8. Nie dopuszcza się składania umowy przedwstępnej konsorcjum lub umowy zawartej pod warunkiem zawieszającym. 9. W przypadku składania jednej oferty przez podmioty występujące wspólnie (np. spółka cywilna, konsorcjum) Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach