Przetargi.pl
„Zimowe utrzymanie dróg gminy Baranów w okresie zimowym 2018/2019 oraz 2019/2020”

Gmina Baranów ogłasza przetarg

  • Adres: 63-604 Baranów, Rynek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627 810 400, , fax. 627 810 405
  • Data zamieszczenia: 2018-11-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Baranów
    Rynek 21
    63-604 Baranów, woj. wielkopolskie
    tel. 627 810 400, , fax. 627 810 405
    REGON: 25085552900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.baranow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zimowe utrzymanie dróg gminy Baranów w okresie zimowym 2018/2019 oraz 2019/2020”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg i ulic będących w zarządzie Gminy Baranów własnym sprzętem i środkami uszorstniającymi w celu zapewnienia przejezdności oraz ograniczenia zakłóceń płynności ruchu drogowego wywołanego zjawiskami atmosferycznymi w okresie dwóch sezonów zimowych 2018/2019, 2019/2020. 1) Łączna długość dróg gminnych przeznaczonych do zimowego utrzymania w każdym sezonie zimowym wynosi ok 83 km w tym: - dróg o nawierzchni utwardzonej – ok. 57 km. - dróg polnych/gruntowych - ok. 26 km; 2) Zakres obowiązków Wykonawcy obejmuje przede wszystkim: a) odśnieżanie pługiem wskazanych dróg i ulic utwardzonych oraz gruntowych, b) likwidację skutków gołoledzi poprzez posypywanie dróg i ulic przygotowaną wcześniej przez Wykonawcę mieszanką piasku z chlorkiem sodu, c) utrzymanie przejezdności wszystkich dróg i ulic w okresie zimowym, d) w przypadku bardzo dużych opadów śniegu wywóz jego nadmiaru z miejsc szczególnie niebezpiecznych dla wszystkich użytkowników dróg i pieszych, e) prowadzenie dziennika zawierającego: dni dyżurów, godziny pracy użytego w poszczególnych dniach sprzętu wraz z wyszczególnieniem dróg na których była prowadzona usługa zimowego utrzymania wg załączonego wzoru – Załącznik nr 10. f) pełnienie dyżurów (gotowość świadczenia usług zimowego utrzymania dróg) 3) Wymagania materiałowe i jakościowe: a) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. b) Wymagania w zakresie zimowego utrzymania dróg:  drogi gminne i ulice należy odśnieżać obustronnie, tj. na całej szerokości jezdni,  odcinki dróg proste i równe, nie zlodowaciałe (nie śliskie) nie podlegają posypywaniu materiałami szorstkimi, za wyjątkiem zaistnienia gołoledzi lub zbitej, śliskiej warstwy śniegu,  podjazdy, wzniesienia, łuki, zakręty, skrzyżowania, obiekty mostowe itp. podlegają posypywaniu w całości z zapasem ok. 40 m przed i po w/w elementach dróg, np. 40 m przed skrzyżowaniem i 40 m za skrzyżowaniem, chyba, że zajdzie potrzeba posypania odcinka drogi o większej długości (stwierdzenie takiej konieczności w gestii operatora po wcześniejszym uzgodnieniu z Koordynatorem ze strony Urzędu Gminy w Baranowie),  maź i błoto pośniegowe powstałe po chwilowym wzroście temperatury należy usuwać na bieżąco, nie dopuszczając do jego zamarznięcia na jezdni,  Wykonawca zobowiązany jest do rozpoczęcia akcji zimowego utrzymania dróg tak aby zapewnić przejezdność dróg, po wystąpieniu niekorzystnych dla ruchu drogowego warunków pogodowych, tj.: • niezwłocznie po wystąpieniu gołoledzi, po uprzedniej akceptacji Koordynatora ze strony Urzędu Gminy w Baranowie; • nie później niż 2 godziny od ustąpienia opadów śniegu, po uprzedniej akceptacji Koordynatora ze strony Urzędu Gminy w Baranowie;  w przypadku braku opadów śniegu i gołoledzi, akcji zimowego utrzymania dróg nie prowadzi się; Wykonawca w okresie barku opadów śniegu i gołoledzi pozostaje w gotowości (pełni dyżur) za co przysługuje mu wynagrodzenie za każdy dzień pozostawania w gotowości,  Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia swojej gotowości do prowadzenia zimowego utrzymania dróg od dnia 1 grudnia 2018 r. do dnia 31 marca w każdym sezonie zimowym; c) Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć kierowców w telefon komórkowy, a ich numery podać Zamawiającemu; d) Wykonawca musi posiadać możliwość zorganizowania pracy całodobowo, również w dni wolne od pracy (soboty, niedziele i święta). 4) Inne postanowienia dotyczące przedmiotu zamówienia: a) Wykonawca zapewnia materiały do usuwania śliskości zimowej dróg zgodne z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27.10.2005 r w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. Nr 230, poz. 1960 z późn. zm.) oraz obowiązującymi normami:  dla piasku o uziarnieniu do 2 mm, wg PN-B-11113:1996,  dla soli drogowej, wg PN-86/C-84081/02 i norm pokrewnych,  dla mieszanki: skład 20-25% soli i 75-80% piasku - wg normy PN-86/C-84081/02 piasku o uziarnieniu do 2 mm. b) Nie należy stosować pyłów pochodzących z urządzeń odpylających. Zamawiający zastrzega sobie:  w zakresie nawierzchni z kostki betonowej - posypywanie wyłącznie piaskiem lub żwirem  na pozostałych nawierzchniach dopuszcza się używanie dodatków w postaci soli. c) Wykonawca winien być gotowy do usuwania gołoledzi i szronu jeżeli temperatura powietrza obniżając się, spadła do + l ºC, a na nawierzchni drogi zalega warstwa wody lub mokrego śniegu bądź nawierzchnia jest wilgotna a jej temperatura jest ujemna. Rozpoczęcie prac należy uzgodnić z Koordynatorem ze strony Urzędu Gminy w Baranowie. d) Wykonawca we własnym zakresie organizuje miejsca do składowania materiałów szorstkich do posypywania dróg. e) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę, jak i podwykonawców podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. f) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków wynikające z nieprawidłowej realizacji zamówienia. 5) Przez cały okres realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania niezbędnym sprzętem, pozostającym w ciągłej gotowości do wyłącznej dyspozycji Gminy Baranów, w ilości co najmniej: a) dwa zestawy sprzętowe do odśnieżania; b) dwa zestawy do usuwania śliskości – piaskarki. c) jedna koparko - ładowarka d) dwie przyczepy do wywożenia nadmiaru śniegu 6) Wykonawca wyposaży jednostki sprzętowe (ciągniki ) w liny holownicze, łopaty oraz zainstaluje dodatkowo sygnał ostrzegawczy - (sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej), oświetlenie pojazdu - zgodnie z ustawą z dnia 20.06.1997 r. - Prawo o ruchu drogowym. 7) W przypadku awarii sprzętu wykonawca zobowiązany jest do dysponowania innym sprzętem zastępczym umożliwiającym należytą realizacje zobowiązań umownych. W przypadku, gdy wystąpią trudne warunki pogodowe Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dodatkowej ilości sprzętu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: . Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium w wysokości: 4 000,00 zł Wadium słownie: cztery tysiące złotych 00/100 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego: 09 8413 0000 0406 1311 2000 0004 z dopiskiem – wadium dotyczące postępowania nr GP.ZP.271.8.2018, 4. Zamawiający nie dopuszcza złożenia wadium w walucie innej niż złoty polski i dotyczy to wadium składanego w każdej z możliwych form. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek potwierdzi, że otrzymał przelew przed upływem terminu składania ofert. 6. Dowód wniesienia wadium można dołączyć do oferty lub dołączyć np. w osobnej kopercie (z dopiskiem „wadium”) do wierzchniej strony koperty zawierającej ofertę. 7. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: 1) Nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy a przypadku oferty wspólnej Wykonawcy w imieniu wszystkich wyszczególnionych Wykonawców), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji /poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją(poręczeniem), 3) kwotę gwarancji (poręczenia), 4) termin ważności gwarancji(poręczenia), 5) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji(poręczenia) w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, lub b) Wykonawca, którego ofertę wybrano:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Zasady zwrotu wadium: 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem, że Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. (Załącznik nr 8) Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach