Przetargi.pl
„Zamknięcie i rekultywacja składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Pyskowicach przy ul. Wrzosowej” - Rekultywacja IV kwatery

Gmina Pyskowice ogłasza przetarg

  • Adres: 44120 Pyskowice, ul. Strzelców Bytomskich
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 326 000 , fax. 323 326 002
  • Data zamieszczenia: 2018-07-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pyskowice
    ul. Strzelców Bytomskich 3
    44120 Pyskowice, woj. śląskie
    tel. 323 326 000, fax. 323 326 002
    REGON: 27625759300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pyskowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zamknięcie i rekultywacja składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Pyskowicach przy ul. Wrzosowej” - Rekultywacja IV kwatery
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zamknięcie i rekultywacja Kwatery IV składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Pyskowicach przy ul. Wrzosowej, zwanej dalej Kwaterą IV, w ramach realizacji zadania pn. „Zamknięcie i rekultywacja składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Pyskowicach przy ul. Wrzosowej”. W ramach rekultywacji Kwatery IV należy, w szczególności: odpompować i zutylizować nadmiar odcieków jaki zgromadził się w niecce kwatery IV, wymienić grunt przy zbiorniku odcieków, wykonać niwelację zdeponowanych odpadów, docelowo wypełnić bryłę składowiska, wykonać warstwę wyrównującą i ułożyć geowłókninę, wykonać studnię i instalację odgazowania, zmodernizować pompownię i rurociąg tłoczny odcieków, przykryć wierzchowinę i skarpy warstwami rekultywacyjnymi, wykonać rowy odwadniające, wykonać drogę dojazdową na wierzchowinę, wykonać rekultywację biologiczną. UWAGA: w załączniku nr 7 do siwz „STWiORB” „Opis przedmiotu zamówienia” str 10 pkt 2 drugi akapit Zamawiający dokonuje zmiany zapisu: Jest: W ramach formowania bryły na teren IV kwatery zostanie odwieziony materiał z rewitalizacji terenu przy zbiorniku oraz materiał z oczyszczania zbiornika odcieków (zgodnie z opracowaniem „Utylizacja odcieków – część 1”). Poniżej w tabeli podano zestawienie ilości materiału przewidzianego do uzupełnienia i osiągnięcia założonego kształtu bryły składowiska:….” ma być: W ramach formowania bryły na teren IV kwatery nie zostanie odwieziony materiał z rewitalizacji terenu przy zbiorniku. Poniżej w tabeli podano zestawienie ilości materiału przewidzianego do uzupełnienia i osiągnięcia założonego kształtu bryły składowiska:….”. We wskazanej tabeli nie należy uwzględniać pozycji „Ilość materiału ze zbiornika odcieków w ramach jego renowacji 530,0 m3. UWAGA: W przedmiarze robót i w załączniku nr 7 do siwz „STWiORB” „Opis przedmiotu zamówienia” str 10 „CZĘŚĆ 3 – Rekultywacja IV kwatery” nie uwzględniono odpompowania i zutylizowania nadmiaru odcieków jakie zgromadziły się w niecce kwatery IV, w szacunkowej ilości około 15 000 m3. Urządzenia (pompy, przewody, zasilanie) do odpompowania odcieków należy wykonać, jako tymczasowe. Zainstalowane pompy powinny być przystosowane do odcieków ze składowiska w wykonaniu przeciwwybuchowym. Wypompowane odcieki należy bezpośrednio przetransportować do Oczyszczalni. Kwaterę IV przeznaczono do zamknięcia i rekultywacji decyzją Marszałka Województwa Śląskiego Nr 808/OS/2017 z dnia 14 marca 2017 r. Decyzja o zamknięciu i rekultywacji Kwatery IV stanowi zał nr 15 do siwz. Złożona oferta oraz realizacja zadania zamknięcia i rekultywacji Kwatery IV musi być zgodna z przedmiotem zamówienia, załącznikiem nr 15, projektem budowlano-wykonawczym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, siwz, z zastrzeżeniem, iż powyższe dotyczy etapu prac wyszczególnionego w niniejszej siwz. Przejęcie przez Gminę Pyskowice Składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Pyskowicach przy ul. Wrzosowej zwanego dalej Składowiskiem, nastąpiło w dniu 7.11.2017 r. W chwili obecnej Zamawiający stara się o uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego, celem utylizacji odcieków pochodzących ze składowiska w instalacji zlokalizowanej w Rybniku. Niezależnie od wyniku działań Zamawiającego, mających na celu uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego, na Wykonawcy ciążyć będzie obowiązek wyboru instalacji, które posiadają moce przerobowe i są w stanie zutylizować odcieki pochodzące z Kwatery IV. Odcieki należy wypompować i za pomocą wozów asenizacyjnych/ beczkowozów przetransportować i zutylizować w innych oczyszczalniach. Na wykonawcy będzie ciążył obowiązek zawarcia umowy z wybranymi instalacjami na utylizację odcieków. UWAGA: Nieczystości ciekłe Wykonawca zobowiązany będzie opróżniać i transportować zgodnie z posiadaną decyzją wydaną w drodze zezwolenia przez Burmistrza Miasta Pyskowice. Prawo do wykonywania czynności opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wydane przez Burmistrza Miasta Pyskowice zwane dalej zezwoleniem wynika z art. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1289). Obowiązek ten będzie dotyczył Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Brak uzyskania zezwolenia do momentu podpisania umowy będzie oznaczał uchylenie się Wykonawcy od zawarcia umowy. Zamawiający nie zastrzega żadnych czynności, które wymagają osobistego wykonywania przez Wykonawcę, co oznacza, że dopuszcza posługiwanie się również w zakresie wykonywania czynności opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych podwykonawcami posiadającymi na dzień podpisania umowy przez Wykonawcę przedmiotowe zezwolenie. Zezwolenie będzie musiał posiadać ten podmiot, który faktycznie będzie realizował część zadania objętą zezwoleniem, czyli Wykonawca, konsorcjant lub podwykonawca, zgodnie ze stanem faktycznym. W przypadku uzyskania przez Gminę pozwolenia wodnoprawnego umożliwiającego przekazanie odcieków do instalacji w Rybniku, Wykonawca po zawiadomieniu przez Zamawiającego będzie miał 14 dni na złożenie wniosku i dokumentów, celem uzupełnienia zezwolenia wydanego przez Burmistrza Miasta Pyskowice na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, uwzględniającego również tę instalację zgodnie z uzyskanym przez Zamawiającego pozwoleniem. 1. Prace Wykonawcy związane z docelowym kształtowaniem kwatery IV będą polegały na wypełnieniu bryły składowiska oraz wykonaniu warstwy wyrównującej z odpadów dostarczonych przez Zamawiającego zgodnych z rodzajem odpadów określonym przez Marszałka Województwa w decyzji nr 740/OS/2018 z dnia 28.02.2018 r. na przetwarzanie odpadów stanowiącej zał. nr 15a. Ponadto w ramach zadania wymianie podlegać będzie grunt wokół zbiornika odcieków. Powyższe skutkuje koniecznością pominięcia przez Wykonawcę przy wyliczeniu ceny ofertowej poz. 50, 90, 150, 260, 1090 i 1130 przedmiaru robót stanowiącego zał. nr 8 do siwz. Miejsce magazynowania odpadów dostarczonych przez Zamawiającego znajdować się będzie do 1 km od prowadzonych prac na Kwaterze IV, dlatego pozycji z przedmiaru robót stanowiącego zał. nr 8 do siwz nr 40, 80, 140, 200, 250, 1080 i 1120 należy nie ujmować (wyceniać) przy sporządzaniu oferty. Ponadto przy wycenie należy uwzględnić ilość odcieków przeznaczonych do wypompowania i utylizacji tj. około 15 000 m3, których w załaczniku nr 8 do siwz nie uwzględniono. W związku z powyższym należy uwzględnić odpowiedni czas pracy pomp przy odpompowaniu odcieków, montaż i demontaż tymczasowych rurociągów z węży strażackich oraz opłatę za zrzut odcieków do oczyszczalni. Dot. odpadów dostarczonych przez Zamawiającego: Zamawiający informuje, że do chwili obecnej, celem kształtowania bryły kwatery IV, zdeponował już 6932,32 Mg odpadów. Do dnia zakończenia przetargu Zamawiający planuje zagospodarować dodatkowo na kwaterze IV ~ 2000,00 Mg odpadów. UWAGA: Sporządzając ofertę m. in. również w oparciu o załącznik nr 8 do siwz, należy wziąć pod uwagę powyższe informacje - pkt 1 j.w. MATERIAŁ WYKORZYSTYWANY DO WYPEŁNIENIA BRYŁY KWATERY IV SKŁADOWISKA, ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE DOSTARCZAŁ OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU, MINIMUM 2 RAZY W TYGODNIU Z MOŻLIWOŚCIĄ ZWIĘKSZENIA CZĘSTOTLIWOŚCI DO 5 DNI. ZAMAWIAJĄCY CONAJMNIEJ Z 3 DNIOWYM WYPRZEDZENIEM BĘDZIE UZGADNIAŁ Z WYKONAWCĄ TERMINY DOSTARCZENIA MATERIAŁU. 2. Podczas prac należy zachować szczególną ostrożność, gdyż na terenie Kwatery IV występuje biogaz. 3. Pompy, które zostaną wykorzystane do pompowania odcieków muszą być w wykonaniu przeciwwybuchowym. 4. Jeżeli w okresie wykonywania umowy, na Kwaterze IV powstanie zagrożenie dla środowiska lub awaria, w szczególności pożar, podtopienie, obsunięcie skarpy itp. nagłe sytuacje, Wykonawca przystąpi do przeciwdziałania zagrożeniu lub usuwania skutków awarii natychmiast, lecz nie później niż w ciągu 2 godzin od zaistnienia awarii lub stanu zagrożenia. 5. Mając na uwadze zakres wykonywanych robót Zamawiający nie uwzględnił w dokumentacji projektowej wymagań zawartych w art. 29 ust. 5 ustawy o PZP, tj. dotyczących dostępności wszystkich użytkowników a w szczególności osób niepełnosprawnych. 6. Przed podpisaniem umowy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu kosztorysu ofertowego na kwotę podaną w ofercie. 7. W terminie do 2 dni od dnia podpisania umowy podmiot zarządzający Składowiskiem, którym jest ZAOLSZANY Sp. z o. o. przekaże teren budowy tj. przestrzeń, w której prowadzone będą roboty budowlane wraz z przestrzenią zajmowaną przez urządzenia zaplecza budowy. 8. Obowiązującą formą wynagrodzenia jest cena ryczałtowa. Wykonawca w cenie wykonania robót winien uwzględnić wszystkie koszty wynikające z opisu przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ, z projektu budowlanego i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych załączonych do SIWZ dla wyszczególnionego etapu będącego przedmiotem niniejszego postępowania oraz pomocniczo za pomocą załączonych do siwz przedmiarów robót. Wynagrodzenie Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmuje również: organizację, zagospodarowanie i utrzymanie zaplecza budowy, sporządzenia dokumentacji fotograficznej dla wszystkich prowadzonych robót, w szczególności robót zanikających, wszelkich innych dodatkowych kosztów poza wyżej wymienionymi, które są związane z wykonaniem niniejszego zamówienia, a także wynikających ze wszystkich obowiązków Wykonawcy opisanych w SIWZ, a w szczególności w umowie, oraz tych obowiązków, które nie zostały wyszczególnione, lecz są niezbędne do prawidłowego wykonania umowy. 9. Gwarancja udzielona przez Wykonawcę będzie zgodna z ofertą, przy czym minimalny wymagany okres gwarancji wynosi 5 lat na wykonane roboty i wbudowane materiały dostarczone przez Wykonawcę. Rękojmia będzie zgodna z okresem gwarancji. 10. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j.Dz.U. z 2017 r. poz. 1332), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz.1570) oraz wymogom specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót i SIWZ. 12. Zatrudnianie osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia 12.1. Zamawiający wymaga, aby w ramach realizacji umowy czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót (wchodzące w koszty bezpośrednie robót ujęte w przedmiarze robót) były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca (tzw. pracownicy fizyczni). Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową (robotami) oraz dostawców materiałów budowlanych. 12.2. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia warunków dotyczących zatrudniania osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia określonego szczegółowo w umowie. 13. Rozwiązania równoważne 13.1. Tam, gdzie w dokumentacji przetargowej został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: a) parametrów jakościowych, c) funkcjonalnych, d) materiałowych, e) gabarytowych, f) technologicznych, g) bezpieczeństwa 13.2. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normą w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie. 13.3. Ilekroć w dokumentacji, mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. 13.4. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1332), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1570) oraz wymaganiom specyfikacji technicznych, i SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112320-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 90.000,00 zł 1.1. Wadium może być wniesione w: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 poz. 1804 oraz 2015 poz. 978 i 1240). 1.2. Termin wnoszenia wadium upływa wraz z upływem terminu na składanie ofert 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: PKO BP S.A. Nr 61 1020 2528 0000 0902 0480 4870 Uwaga : Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 3. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 4. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9. lit. a niniejszego rozdziału SIWZ. 5. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 4 niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej; b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy Pzp (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach