Przetargi.pl
„Zamknięcie i rekultywacja składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Pyskowicach przy ul. Wrzosowej” - Rekultywacja III kwatery

Gmina Pyskowice ogłasza przetarg

  • Adres: 44120 Pyskowice, ul. Strzelców Bytomskich
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 323 326 000 , fax. 323 326 002
  • Data zamieszczenia: 2018-01-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pyskowice
    ul. Strzelców Bytomskich 3
    44120 Pyskowice, woj. śląskie
    tel. 323 326 000, fax. 323 326 002
    REGON: 27625759300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pyskowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zamknięcie i rekultywacja składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Pyskowicach przy ul. Wrzosowej” - Rekultywacja III kwatery
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zamknięcie i rekultywacja Kwatery III składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Pyskowicach przy ul. Wrzosowej, zwanej dalej Kwaterą III, w ramach realizacji zadania pn. „Zamknięcie i rekultywacja składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Pyskowicach przy ul. Wrzosowej”. W ramach rekultywacji Kwatery III należy: - wykonać renowację zbiornika odcieków, - odpompować i zutylizować nadmiar odcieków jaki zgromadził się w niecce kwatery III oraz w istniejącym zbiorniku odcieków, - sprawdzić stan uszczelnienia kwatery III, - wykonać niwelację zdeponowanych odpadów, docelowo ukształtować koronę składowiska, - wykonać warstwę wyrównującą, - ułożyć geowłókninę, - wykonać okrywę rekultywacyjną wierzchowiny i skarpy, - wykonać drenaż skarpowy, - wykonać rowy odwadniające przy zewnętrznych skarpach, - wykonać rekultywację biologiczną. Kwaterę III przeznaczono do zamknięcia i rekultywacji decyzją Marszałka Województwa Śląskiego Nr 435/0S/2017 z dnia 9 lutego 2017r. Decyzja o zamknięciu i rekultywacji Kwatery III stanowi zał nr 15 do siwz. Złożona oferta oraz realizacja zadania zamknięcia i rekultywacji Kwatery III musi być zgodna z przedmiotem zamówienia, załącznikiem nr 15, projektem budowlano-wykonawczym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót z zastrzeżeniem, iż powyższe dotyczy etapu prac wyszczególnionego w niniejszej siwz. Przejęcie przez Gminę Pyskowice Składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w Pyskowicach przy ul. Wrzosowej zwanego dalej Składowiskiem, nastąpiło w dniu 7.11. 2017r. W chwili obecnej Zamawiający dysponuje jedynie pozwoleniem wodno-prawnym, które posiadał dotychczasowy podmiot zarządzający Składowiskiem. Pozwolenie to umożliwia odprowadzanie odcieków do infrastruktury PWiK Sp. o. o., z siedzibą w Gliwicach do końca czerwca 2018r. w ilości miesięcznej nie przekraczającej 800 m3. Podana wielkość jest maksymalną miesięczną wielkością, uzależnioną od mocy przerobowej ww. oczyszczalni. Na Wykonawcy ciąży obowiązek wyboru dalszej/ dalszych instalacji, które posiadają moce przerobowe i są w stanie zutylizować odcieki pochodzące z Kwatery III. Odcieki, które nie będą odprowadzone do PWiK sp. z o. o. w Gliwicach należy wypompować i za pomocą wozów asenizacyjnych/ beczkowozów przetransportować i zutylizować w innych oczyszczalniach Na wykonawcy będzie ciążył obowiązek zawarcia umowy ze wszystkimi instalacjami na utylizację odcieków. 1. Prace Wykonawcy związane z docelowym kształtowaniem wierzchowiny i skarp kwatery III wykonane będą poprzez ułożenie warstwy wyrównującej z odpadów dostarczonych przez Zamawiającego zgodnych z rodzajem odpadów określonym przez Marszałka Województwa w Decyzji o zamknięciu kwatery III składowiska przy ul. Wrzosowej w Pyskowicach stanowiącej zał. nr 15 do siwz zwanej dalej „Decyzją”. Zamawiający dostarczy również odpady do naprawy wałów zbiornika zgodnie z Decyzją. Powyższe skutkuje koniecznością pominięcia przez Wykonawcę przy wyliczeniu ceny ofertowej poz. 130, 330 i 370 przedmiaru robót stanowiącego zał. nr 8 b do siwz oraz poz. 230 przedmiaru robót stanowiącego zał. nr 8 a do siwz. Odpady dostarczone przez Zamawiającego będą znajdowały się do 1 km od prowadzonych prac na Kwaterze III, dlatego pozycji z przedmiaru robót stanowiącego zał. nr 8 b do siwz nr 120, 320 i 360 oraz przedmiaru robót stanowiącego zał. nr 8 a do siwz nr 220 należy nie ujmować(wyceniać) przy sporządzaniu oferty. Ponadto przy wycenie należy uwzględnić zmniejszoną ilość odcieków z 20.000 m3 na 17 000 m3 , o którym mowa w poz. 100u i 110u zał nr 8 a do siwz oraz w związku z tym faktem zmniejszony czas pracy pomp przy odpompowaniu odcieków, o którym mowa w poz. 50 zał nr 8 a do siwz z 2000 godz. na 1700 godz. UWAGA: Sporządzając ofertę m.in. w oparciu o załączniki nr 8 a i 8 b do siwz, należy wziąć pod uwagę powyższe informacje - pkt 1 j.w. 2. Podczas prac należy zachować szczególną ostrożność, gdyż na terenie Kwatery III występuje biogaz i jest czynna instalacja odgazowująca należąca do osoby trzeciej. 3. Zaleca się, aby każdy z Wykonawców dokonał oględzin miejsca budowy na etapie sporządzania ofert celem sprawdzenia warunków panujących w terenie. Wizja lokalna odbędzie się w dniu 17 stycznia 2018r. o godz. 10:00. Miejscem spotkania jest główna brama składowiska przy ul. Wrzosowej w Pyskowicach. 4. Zamawiający informuje, iż w trybie awaryjnym w grudniu 2017r. odpompowano 3.000 m3 odcieków. W związku z tym do wywiezienia pozostaje 17.000 m3 odcieków, a nie 20.000 m3 odcieków, o których mowa w dokumentacji technicznej. Przy wycenie należy należy ująć (wycenić) 17.000 m3 odcieków, a nie 20.000 m3 . 5. Pompy, które zostaną wprowadzone do studni muszą być w wykonaniu przeciwwybuchowym. 6. Jeżeli w okresie wykonywania umowy, na Kwaterze III powstanie zagrożenie dla środowiska lub awaria, w szczególności pożar, podtopienie, obsunięcie skarpy itp. nagłe sytuacje, Wykonawca przystąpi do przeciwdziałania zagrożeniu lub usuwania skutków awarii natychmiast, lecz nie później niż w ciągu 2 godzin od zaistnienia awarii lub stanu zagrożenia. 7. Mając na uwadze zakres wykonywanych robót Zamawiający nie uwzględnił w dokumentacji projektowej wymagań zawartych w art. 29 ust. 5 ustawy o PZP, tj. dotyczących dostępności wszystkich użytkowników a w szczególności osób niepełnosprawnych. 8. Przed podpisaniem umowy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu kosztorysu ofertowego na kwotę podaną w ofercie. 9. W terminie do 2 dni od dnia podpisania umowy Zamawiający ( lub podmiot zarządzający Składowiskiem, którym jest ZAOLSZANY Sp. z o. o.) przekaże teren budowy tj. przestrzeń, w której prowadzone będą roboty budowlane wraz z przestrzenią zajmowaną przez urządzenia zaplecza budowy. 10. Obowiązującą formą wynagrodzenia jest cena ryczałtowa. Wykonawca w cenie wykonania robót winien uwzględnić wszystkie koszty wynikające z opisu przedmiotu zamówienia, z projektu budowlanego i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych załączonych do SIWZ dla wyszczególnionego etapu będącego przedmiotem niniejszego postępowania oraz pomocniczo za pomocą załączonych do siwz przedmiarów robót. Wynagrodzenie Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową obejmuje również: - organizację, zagospodarowanie i utrzymanie zaplecza budowy, - opracowanie inwentaryzacji fotograficznej terenu budowy przed wykonaniem zadania, - sporządzenia dokumentacji fotograficznej dla wszystkich prowadzonych robót, w szczególności robót zanikających, - wszelkich innych dodatkowych kosztów poza wyżej wymienionymi, które są związane z wykonaniem niniejszego zamówienia, a także wynikających ze wszystkich obowiązków Wykonawcy opisanych w SIWZ, a w szczególności w umowie, oraz tych obowiązków, które nie zostały wyszczególnione, lecz są niezbędne do prawidłowego wykonania umowy. Inwentaryzacja i dokumentacja fotograficzna będą przekazywane Zamawiającemu na bieżąco. 11. Gwarancja udzielona przez Wykonawcę będzie zgodna z ofertą, przy czym minimalny wymagany okres gwarancji wynosi 5 lat na wykonane roboty i wbudowane materiały dostarczone przez Wykonawcę. Rękojmia będzie zgodna z okresem gwarancji. 12. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz.1570) oraz wymogom specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót i SIWZ. 13. Zatrudnianie osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia 13.1. Zamawiający wymaga, aby w ramach realizacji umowy czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót (wchodzące w koszty bezpośrednie robót ujęte w przedmiarze robót) były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca (tzw. pracownicy fizyczni). Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową (robotami) oraz dostawców materiałów budowlanych. 13.2. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia warunków dotyczących zatrudniania osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia określonego szczegółowo w umowie. 14. Rozwiązania równoważne 14.1. Tam, gdzie w dokumentacji przetargowej został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: a) parametrów jakościowych, c) funkcjonalnych, d) materiałowych, e) gabarytowych, f) technologicznych, g) bezpieczeństwa 14.2. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normą w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie. 14.3. Ilekroć w dokumentacji, mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. 14.4. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 290z późn. zm.), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1570) oraz wymaganiom specyfikacji technicznych, i SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112320-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 150.000,00 zł 1.1. Wadium może być wniesione w: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 poz. 1804 oraz 2015 poz. 978 i 1240). 1.2. Termin wnoszenia wadium upływa wraz z upływem terminu na składanie ofert 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: Bank Spółdzielczy Gliwice o/Pyskowice Nr 20 8457 0008 2003 0068 0680 0002 Uwaga : Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 3. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 4. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 9. lit. a niniejszego rozdziału SIWZ. 5. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 6. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 4 niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej; b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca musi posiadać prawo do wykonywania czynności opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wydane przez Burmistrza Miasta Pyskowice na podstawie art. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1289).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach