Przetargi.pl
Zakup i wdrożenie aplikacji do prowadzenia ewidencji umów przekształconych z użytkowania wieczystego w prawo własności.

Miasto Rybnik ogłasza przetarg

  • Adres: 44-200 Rybnik, Bolesława Chrobrego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. +48324392302 , fax. +48324224124
  • Data zamieszczenia: 2019-01-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Rybnik
    Bolesława Chrobrego 2
    44-200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. +48324392302, fax. +48324224124
    REGON: 276255430
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rybnik.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zakup i wdrożenie aplikacji do prowadzenia ewidencji umów przekształconych z użytkowania wieczystego w prawo własności.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dostawa i wdrożenie aplikacji (Systemu) do prowadzenia ewidencji umów przekształconych z użytkowania wieczystego w prawo własności (4 licencje) wraz z przygotowaniem mechanizmów eksportu wskazanych przez Zamawiającego umów z system Użytkowanie wieczyste do nowej aplikacji oraz integrację z systemem Rejestr opłat (obsługa księgowa oraz obsługa płatności masowych) i programem Faktury (tworzenie dokumentów księgowych). Podstawowe informacje: 1) Przedmiotem umowy jest dostawa i wdrożenie aplikacji (Systemu) do prowadzenia ewidencji umów przekształconych z użytkowania wieczystego w prawo własności. 2) Zamawiający wymaga, aby: a) oferowane oprogramowanie posiadało mechanizm importu umów z systemu dziedzinowego Użytkowanie wieczyste autorstwa firmy Rekord. Dane umożliwiające import umów z systemu Użytkowanie wieczyste, sposób importu, jego format (plik wymiany) Wykonawca musi ustalić z autorem programu Użytkowanie wieczyste we własnym zakresie i ująć w kosztach. Zakres danych wskazuje Zamawiający w dalszej części opisu, b) aby oferowane oprogramowanie było zintegrowane z systemem Rejestr opłat autorstwa firmy Rekord w zakresie tworzenia należności (przypisów na kartę kontową), wymiarowania oraz odczytywania stanu karty kontowej danego płatnika. Sposób integracji Wykonawca ustala z autorem programu tj. firmą Rekord. Wszelkie koszty związane z integracją oferowanego oprogramowania z systemami dziedzinowymi leżą po stronie Wykonawcy, c) oferowane oprogramowanie było w pełni współpracujące z programem Faktury autorstwa firmy Rekord w zakresie tworzenia dokumentów księgowych, d) oferowane oprogramowanie było w pełni współpracujące i zintegrowane z istniejącymi w UM Rybnik bazą danych i użytkowanymi aplikacjami dziedzinowymi. 3) Systemy dziedzinowe: Użytkowanie wieczyste, Rejestr opłat, Faktury autorstwa firmy Rekord SI Sp. z o.o. pracują na bazie Firebird 2.5 64 bity w środowisku REDHAT ENTERPRISE 6.x 64 bit. Aspekty prawne realizacji zamówienia. Dostarczone w ramach zamówienia rozwiązania muszą być zgodne z obowiązującym systemem prawnym we wszystkich dziedzinach funkcjonowania. Podstawowymi aktami prawnymi, które regulują kwestie prawne związane merytorycznie z wymaganym oprogramowaniem, są: 1) ustawa z dnia 20.07.2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów (Dz. U. z 2018 r. poz. 1716). 2) Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych z dnia 12 kwietnia 2012 r. (t. j., Dz. U z 2017 r. poz. 2247). 3) ustawa o rachunkowości z 29 września 1994 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2018 poz. 395 ze zmianami). Architektura. Bezpieczeństwo i ochrona. 1) Relacyjna baza danych SQL dająca możliwość przyłączenia nieograniczonej liczby użytkowników oraz zapewniająca skalowalność, rozbudowę w przyszłości np. o dodatkowe dyski, pamięci czy procesory czy też migrację na inny serwer. Motor bazy danych obsługujący wiele procesorów, dostępny na współczesne platformy 32 i 64 bit Windows oraz Linux. 2) Wykonawca zapewni sprawne i szybkie działanie przy równoczesnej pracy wielu użytkowników. 3) Funkcjonalność w dowolnej sieci komputerowej w standardzie TCP/IP. 4) Możliwość rozbudowy Systemu o dodatkowe funkcje. 5) Funkcjonalność Systemu w środowisku operacyjnym Windows. 6) Możliwość uwierzytelniania operatorów systemu poprzez Active Directory Zamawiającego. 7) Zarządzanie kontami i uprawnieniami, blokowanie i odblokowywanie kont użytkowników, definiowanie i modyfikacja czasu ważności hasła, definiowanie złożoności hasła. 8) Ograniczenie dostępu do danych i funkcji Systemu przez nieuprawnionych użytkowników. 9) Raportowanie działań operatorów. 10) Raportowanie zdarzeń zachodzących w Systemie. 11) Mechanizmy zapewniające autentyczność i integralność danych wewnątrz dostarczonego Systemu oraz między nim a aplikacjami dziedzinowymi. Wymagania wdrożeniowe. 1) Wszystkie prace związane z integracją Systemu z aplikacjami dziedzinowymi, w tym także kontakty z autorami tych aplikacji dziedzinowych oraz wynikające z tych działań koszty, leżą po stronie Wykonawcy. 2) W ramach wdrożenia Wykonawca wykona: a) instalację i konfigurację oprogramowania na serwerze, b) instalację i konfigurację dodatkowych usług\programów niezbędnych do prawidłowego działania Systemu, c) testowanie konfiguracji. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca: 1) opracuje i dostarczy instrukcję obsługi wdrożonego Systemu dla użytkowników (podręcznik użytkownika) i administratorów, Zamawiający dopuszcza instrukcję obsługi w formie wideo. 2) opracuje i dostarczy Politykę Bezpieczeństwa Systemu zgodną z ustawą o ochronie danych osobowych obejmująca minimum: a) opis struktury zbiorów (struktur baz danych, powiązań pomiędzy tabelami), b) przepływy danych pomiędzy systemami/aplikacjami, c) sposób realizacji ewidencji wpisów, udostępnień danych oraz innych wymagań (jeżeli dotyczy). 3) przeprowadzi szkolenia w zakresie pełnego wykorzystania wdrożonego Systemu dla operatorów i administratorów Systemu – 1 wizyta w siedzibie Zamawiającego, Zamawiający dopuszcza przeprowadzenie szkoleń zdalnych. 4) udzieli licencji na dostarczony System: - dla 4 użytkowników (operatorów) jednocześnie korzystających z systemu – 4 licencje, - na nieograniczoną liczbę użytkowników (operatorów), - na czas nieograniczony, - bez ograniczeń co do wielkości bazy i ilości rekordów w bazie. 5) będzie sprawował serwis gwarancyjny w okresie 12 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru dostawy i wdrożenia przedmiotu zamówienia, w ramach którego zapewni: - usuwanie usterek i awarii w działaniu Systemu (w tym: oprogramowania, bazy danych, mechanizmów importu, eksportu), - wsparcie techniczne, - nadzór autorski. Szczegółowy opis funkcjonalności Systemu 1) Wyodrębnienie z programu REKORD Użytkowanie wieczyste konkretnych umów lub ich części i import do nowej aplikacji, gdzie zamiast użytkowania wieczystego pojawi się własność. Użytkownik (operator) nowej aplikacji decyduje, które nieruchomości (umowy) podlegają przekształceniu. 2) Nowa aplikacja powinna mieć dostęp do bazy danych pozyskanej z programu Użytkowanie wieczyste i możliwość ich importu w zakresie:  nr aktu notarialnego,  data aktu notarialnego,  nr działki,  powierzchnia działki,  nr księgi wieczystej gruntowej,  nr księgi wieczystej lokalowej,  wysokość udziału w prawie własności (dawniej w prawie użytkowania wieczystego),  imię i nazwisko/nazwa właściciela (dawniej użytkownika wieczystego),  nr PESEL /NIP właściciela (dawniej użytkownika wieczystego),  adres zamieszkania właściciela (dawniej użytkownika wieczystego),  wysokości opłaty przekształceniowej ( dawniej opłaty za użytkowanie wieczyste),  adres nieruchomości/lokalu, 3) Nowa aplikacja powinna zawierać zaimportowane z programu Użytkowanie wieczyste dane:  nr aktu notarialnego – zaciągnięte z u.w. zakładka Pozycje Edycja przedmiotu użytkowania,  data aktu notarialnego - zaciągnięte z u.w. zakładka Pozycje Edycja przedmiotu użytkowania,  nr działki – zaciągnięte z u.w. zakładka Działki,  powierzchnia działki – zaciągnięte z u.w. zakładka Działki,  nr księgi wieczystej gruntowej – zaciągnięte z u.w. zakładka Działki,  nr księgi wieczystej lokalowej – jeśli jest to możliwe to pozyskanie danych z u.w. lub egib – w przeciwnym razie możliwość edycji ręcznej,  wysokość udziału w prawie własności – zaciągnięte z u.w. zakładka Pozycje Edycja przedmiotu użytkowania,  imię i nazwisko/nazwa właściciela – zaciągnięte z u.w. zakładka Pozycje Edycja przedmiotu użytkowania,  nr PESEL/NIP właściciela,  adres zamieszkania właściciela – zaciągnięte z u.w. zakładka Pozycje Edycja przedmiotu użytkowania,  adres nieruchomości/lokalu – jeśli jest to możliwe to pozyskanie danych z u.w. lub egib - w przeciwnym razie możliwość edycji ręcznej,  wysokość opłaty przekształceniowej – opłata za użytkowanie wieczyste w wysokości obowiązującej w 2019 r., w przypadku podwyżki stopniowanej wysokość opłaty obowiązującej w trzecim roku. 4) W nowej aplikacji powinno pojawić się pole „nr sprawy” do ręcznej edycji. 5) W nowej aplikacji powinna być możliwa: a) obsługa sprzedaży, b) automatyczne wyliczanie wysokości opłaty przekształceniowej na nowowprowadzonym właścicielu (w związku kupnem udziału), c) zachowanie historii zmian własnościowych. 6) W nowej aplikacji powinna być możliwość automatycznego przeliczenia opłaty przekształceniowej w drodze waloryzacji zgodnie z zasadami, o których mowa w art. 5 ustawy o gospodarce nieruchomościami. 7) W nowej aplikacji powinny generować się numery kont indywidualnych w systemie masowych płatności. 8) W nowej aplikacji powinna być możliwość wygenerowania zaświadczeń o przekształceniu użytkowania wieczystego w prawo własności – indywidualnie dla konkretnego właściciela oraz masowo dla całej umowy, z możliwością modyfikacji treści zaświadczenia przez Zamawiającego. Do zaświadczenia powinny być automatycznie zaciągane dane takie jak:  nr sprawy  nr działki  powierzchnia działki  numer księgi wieczystej gruntowej  numer księgi wieczystej lokalowej  wysokość opłaty przekształceniowej  nr konta indywidualnego  imię i nazwisko/nazwa właściciela  adres zamieszkania właściciela Możliwość generowania innych rodzajów korespondencji (np. zawiadomień w związku z nabyciem udziału czy o waloryzacji opłaty przekształceniowej) z automatycznym zaciąganiem danych z aplikacji oraz możliwością modyfikacji treści przez Zamawiającego. 9) W nowej aplikacji powinny generować się przypisy dotyczące opłaty przekształceniowej na kolejny rok, z uwzględnieniem możliwości zaznaczenia wniesienia opłaty jednorazowej za cały okres przekształcenia lub zaznaczenia do jakiej daty wniesiono opłaty (po tej dacie automatyczne generowania przypisów na pozostały okres) a także z uwzględnieniem wysokości udzielonej bonifikaty (możliwość zaznaczenia wysokości % bonifikaty i automatycznego przeliczenia). 10) Nowa aplikacja powinna posiadać funkcję automatycznego przypisywania/odpisywania należności z tytułu opłaty przekształceniowej do systemu Rejestr Opłat. Stosownie do treści art. 30 ust. 9 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że zamówienie jest dostępne dla wszystkich użytkowników w tym dla osób niepełnosprawnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48700000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz ofertowy. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 3. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii w sytuacji: 1) Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 2) podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (np. wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego) – pełnomocnictwo do podpisania oferty. 4. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający zamieści informacje, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy w pliku o nazwie „Zbiorcze zestawienie ofert” na swojej stronie internetowej www.bip.um.rybnik.eu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach