Przetargi.pl
„Zakup i dostawa aparatu USG.”

Wojewódzki Zakład Opieki Zdrowotnej nad Matką, Dzieckiem i Młodzieżą ogłasza przetarg

  • Adres: 42200 Częstochowa, ul. Sobieskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 606 135 , fax. 343 606 135
  • Data zamieszczenia: 2018-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Zakład Opieki Zdrowotnej nad Matką, Dzieckiem i Młodzieżą
    ul. Sobieskiego
    42200 Częstochowa, woj. śląskie
    tel. 343 606 135, fax. 343 606 135
    REGON: 15153673000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.matkadziecko.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: podmiot leczniczy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Zakup i dostawa aparatu USG.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Zakup i dostawa aparatu USG. Lp. Parametry aparatu / Minimalne wartości wymagane I. Jednostka centralna 1) Aparat ultrasonograficzny klasy premium – fabrycznie nowy, nie rekondycjonowany i nie podemonstracyjny, rok produkcji 2018, sprzedawany przez legalny kanał dystrybucji na rynek polski lub rynki wielu krajów, w tym na rynek polski. 2) Cyfrowy system formowania wiązki min. 12 bitowy 3) Ilość aktywnych gniazd obrazowych dla głowic – min.4 4) Dynamika systemu – min. 210 dB 5) Odświeżanie obrazu (frame rate) dla trybu B - min. 1900 Hz 6) Odświeżanie obrazu (frame rate) dla trybu B + kolor (CD) - min. 800 Hz 6) Zakres pracy aparatu - min. 1.0 -18.0 MHz 7) Głębokość penetracji - min. 35cm 8) Liczba regulowanych ognisk - min. 8 9) Monitor OLED wysokiej rozdzielczości, zamontowany na przegubowym ramieniu, wbudowany w aparat, z możliwością regulacji w 3 płaszczyznach - Przekątna min. 21,5 cala, rozdzielczość min. 1920x1080 dpi Możliwość złożenia i zablokowania monitora do celów transportowych. 10) Pływający pulpit sterowniczy pozwalający na dostosowanie położenia w trzech płaszczyznach: wysokość (góra-dół), obrót lewo-prawo, przybliżenie i oddalenie samego pulpitu niezależnie od konstrukcji całego aparatu. 11) Wbudowany w pulpit panel dotykowy - min. 10 cali 12) Wbudowany w aparat dysk twardy do zapisywania danych min.500GB 13) Wbudowany w aparat videoprinter czarno-biały 14) Fabryczny, wbudowany w aparat podgrzewacz żelu 15) Pamięć dynamiczna (tzw. Cineloop) –min.500.000 klatek 16) Długość filmu w pamięci CINE – min. 5 minut 17) Możliwość przeglądania klatka po klatce oraz odtwarzania pętli z różnymi prędkościami 18) Ilość ustawień wstępnych (tzw. Presetów) programowanych przez użytkownika – min.800 19) Eksport i import w formatach: JPEG, DICOM, AVI, RAW DATA (surowe dane z zapisem informacji o pacjencie). Pełny postprocesing w czasie rzeczywistym i po zamrożeniu. 20) Dostępne aplikacje min. : -kardiologia -jama brzuszna -ginekologia -położnictwo -piersi -małe i powierzchowne narządy -badania naczyniowe -badania przezczaszkowe -pediatria -badania mięśniowo-szkieletowe -urologia -ortopedia 21) Zoom - min. 8x 22) Tryby pracy min.: B-Mode (2D) Doppler Kolorowy (CD) Power Doppler (PD) Doppler spektralny pulsacyjny (PW) Doppler spektralny ciągły (CW) Doppler tkankowy M-Mode, M-Mode anatomiczny 23) Tryb duplex/triplex 24) Obrazowanie w technice wielokierunkowego/skrzyżowanego rozchodzenia się fal ultradźwiękowych – min. 9 kątów 25) Obrazowanie II harmonicznej do 8 pasm – w zależności od głowicy 26) Obrazowanie panoramiczne dostępne na wszystkich oferowanych głowicach obrazowych 27) Obrazowanie przepływów bez użycia funkcji Dopplera (wizualizacja faktycznego obrazu przepływającej krwi w czasie rzeczywistym bez kodowania obrazu jakimkolwiek kolorem oznaczającym prędkość) 28) Wbudowany moduł EKG wraz z zestawem kabli 29) Wbudowany asystent porównywania badań, pozwalający na wyświetlenie historycznego, zarchiwizowanego obrazu badania obok obrazu „na żywo” 30) Automatyczna optymalizacja widma dopplerowskiego przy pomocy jednego przycisku (min. automatyczne dopasowanie linii bazowej oraz PRF) 31) Automatyczny obrys spektrum i wyznaczanie parametrów przepływu na zatrzymanym spektrum oraz w czasie rzeczywistym na ruchomym spektrum (min. S,D,PI,RI,HR) 32) Protokół DICOM z możliwością podłączenia do sieci informatycznej 33) Uchylność bramki dopplerowskiej min. +/- 20˚ 34) Regulcja bramki dopplerowskiej - min.1-16mm 35) Korekcja kąta w zakresie - min. ± 90º 36) Obrazowanie trapezowe na głowicach liniowych 37) Algorytm redukujący szumy z jednoczesnym podkreśleniem granic tkanek 38) Obrazowanie elastograficzne typu Strain w czasie rzeczywistym, umożliwiające uwidocznienie różnic sztywności tkanki 39) obrazowanie elastograficzne typu Strain dostępne min. na głowicy liniowej, convex i endowaginalnej 40) Praca w trybie dwóch żywych obrazów: obraz B + obraz ELASTO 41) Tryb powiększenia z podglądem całego obrazu w czasie rzeczywistym. 42) Wbudowany system archiwizacji danych z możliwością jednoczesnego zapisu obrazu na wewnętrznym dysku HDD i nośniku typu PenDrive oraz wydruku obrazu na printerze. 43) Gniazda USB - min.2 44) Waga aparatu - Max. 200 kg II. GŁOWICE ULTRADŹWIĘKOWE 1. Głowica liniowa matrycowa szerokopasmowa do badań płytko położonych narządów i przepływów a) Pasmo przenoszenia - min. 4.0-15.0 MHz b) Szerokość głowicy - min. 48 mm c) Ilość elementów - min. 1000 d) Głębokość obrazowania do min. 12 cm e) W komplecie metalowa przystawka biopsyjna wielorazowego użytku min. 1 szt. 2. Głowica convex szerokopasmowa - do badań jamy brzusznej, ginekologicznych i położniczych a) Pasmo przenoszenia - min. 1.0-5.0 MHz b) Ilość elementów - min. 192 c) Kąt skanu - min. 70 stopni d) Głębokość obrazowania do min. 32 cm e) W komplecie metalowa przystawka biopsyjna wielorazowego użytku min. 1 szt. 3. Głowica sektorowa matrycowa szerokopasmowa – do badań kardiologicznych i badań przezczaszkowych a) Pasmo przenoszenia - min. 1.0-5.0 MHz b) Ilość elementów - min. 128 c) Pole widzenia - min. 120 stopni d) Głębokość obrazowania do min. 30 cm 4. Głowica sektorowa szerokopasmowa – do badań kardiologicznych dziecięcych a) Pasmo przenoszenia - min. 3.0-8.0 MHz b) Ilość elementów - min. 96 c) Pole widzenia - min. 90 stopni d) Głębokość obrazowania do min 15 cm 5. Głowica ołówkowa „ślepa” – do badań kardiologicznych a) Częstotliwość pracy 2.0 MHz (+/- 0,5 MHz) b) Praca w trybie Dopplera ciągłego CW 6. Głowica endowaginalna szerokopasmowa – do badań ginekologicznych, położniczych i urologicznych a) Pasmo przenoszenia - min. 3.0-10.0 MHz b) Ilość elementów - min. 192 c) Pole widzenia - min. 140 stopni d) Głębokość obrazowania do min. 15 cm e) W komplecie metalowa przystawka biopsyjna wielorazowego użytku min. 1 szt III. Możliwość rozbudowy aparatu o następujące elementy: 1) Elastografia fali poprzecznej (Shear Wave), pozwalająca na uzyskanie konkretnego wyniku pomiaru sztywności tkanki, wyrażonego w kPa lub m/s, dostępna min. na głowicy convex i liniowej (opcja) 2) Fuzja obrazów „na żywo” z obrazami pochodzącymi min. z badania rezonansu magnetycznego i aparatu USG (opcja) 3) Obrazowanie tomograficzne (opcja) 4) Oprogramowanie bazujące na technologii „śledzenia markerów 2D” do analizy kurczliwości globalnej i odcinkowej lewej komory. Podsumowanie w postaci wykresu Bull-Eye min 17 segmentów (opcja) 5) Obrazowanie z użyciem środków kontrastowych (opcja) 6) Oprogramowanie Stress Echo (opcja) 7) Głowice wolumetryczne 4D (min. głowica convex, liniowa, endowaginalna) + dedykowane oprogramowanie do badań 4D (opcja) 8) Głowica sektorowa przezprzełykowa (opcja) IV. Gwarancja i serwis 1) Szkolenie indywidualne wskazanych przez Zamawiającego osób, zakończone wydaniem zaświadczeń imiennych. 2) Instrukcja obsługi w j . polskim w 2 egzemplarzach (wersja papierowa) 3) Bezpłatna aktualizacja oprogramowania w okresie gwarancyjnym przeprowadzona przez producenta oferowanego sprzętu. W momencie zakupu aparatu odblokowane w aparacie oprogramowanie staje się własnością Zamawiającego. Oprogramowanie, udzielone licencje i podłączenie do systemu informatycznego nie wygasa po okresie gwarancji. 4) Bezpłatne przeglądy w okresie gwarancji w odstępach 12 miesięcy przez autoryzowany serwis 5) Zapewnienie części zamiennych przez okres 10 lat liczona o daty podpisania protokołu odbioru końcowego. 6) Gwarancja producenta, liczona o daty podpisania protokołu odbioru końcowego. 7) Wymagania w zakresie serwisu: Maksymalny (wymagalny) czas reakcji serwisowej wynosi 48 godzin od momentu zgłoszeniu przez Zamawiającego usterki lub wady . Czas reakcji serwisowej oznacza czas, w którym Wykonawca zobowiązany jest usunąć zgłoszone usterki lub wady lub dostarczyć na czas naprawy aparat zastępczy o parametrach co najmniej takich samych jak sprzęt lub jego elementy podlegające naprawie. Czas reakcji serwisowej liczony będzie od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego usterki lub wady telefonicznie (w dni robocze), faksem lub drogą elektroniczną (na numer telefonu lub adres mailowy Wykonawcy wskazany w umowie) w okresie obowiązywania zadeklarowanej przez Wykonawcę gwarancji. W odniesieniu do opisu przedmiotu zamówienia przez odesłanie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający wskazuje, że zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, przy czym Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ponadto tam gdzie w SIWZ został wskazany znak towarowy, patent lub pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający dopuszcza oferowanie urządzeń równoważnych. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie przez Wykonawcę elementów/typów urządzeń równoważnych, w stosunku do wskazanych przez Zamawiającego w SIWZ jako przykład, pod warunkiem, że zaproponowane elementy/typy urządzeń, będą spełniały wymogi minimalne wskazane przez Zamawiającego. W przypadku oferowania elementów/typów urządzeń równoważnych w stosunku do określonych w SIWZ, Wykonawca musi załączyć do oferty odrębny wykaz proponowanych rozwiązań równoważnych wraz z ich parametrami technicznymi. W przypadku wątpliwości co do równoważności zaproponowanych w ofercie zamienników, Zamawiający na etapie badania oferty może wymagać wykazania (udokumentowania) równoważności, w szczególności poprzez przedstawienie katalogów producentów oferowanych urządzeń. Ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy. 2. Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia: 1) oferowany sprzęt musi być: fabryczne nowy, nie może być obciążony prawami na rzecz osób trzecich, sprzedawany przez legalny kanał dystrybucji na rynek polski lub rynki wielu krajów, w tym na rynek polski, kompletny (z pełnym okablowaniem, niezbędnym wyposażeniem np.: złącza, zasilacze, wtyczki i itp.), gotowy do pracy, aktualne produkowany na rynku, o parametrach nie gorszych niż wymagane przez Zamawiającego, 2) Zamawiający nie dopuszcza jakiejkolwiek ingerencji poza producentem w dostarczony sprzęt przed dostawą do Zamawiającego, 3) Sprzęt musi być dostarczony do pracowni USG pok. nr 215 budynku Zamawiającego w oryginalnych opakowaniach producenta sprzętu z nienaruszonymi plombami transportowymi, w przeciwnym razie Zamawiający odmówi przyjęcia sprzętu, 4) Wykonawca wraz z dostawą sprzętu dostarczy instrukcje obsługi/użytkowania w języku polskim, 5) Wykonawca wraz z dostawą sprzętu dostarczy karty gwarancyjne zgodne z wymogami SIWZ. 3. Wymagania w zakresie dostawy, uruchomienia, konfiguracji oraz szkolenia personelu Zamawiającego: 1) dostawa sprzętu obejmuje transport, wniesienie, uruchomienie i konfigurację, a także sprawdzenie poprawności działania urządzeń (czynności, które należy wykonać, aby oferowane urządzenia były podłączone, uruchomione i poprawnie działające), 2) przedmiot zamówienia będzie dostarczony transportem Wykonawcy, na jego koszt i ryzyko, 4) Wykonawca przeszkoli wskazanych przez Zamawiającego pracowników w zakresie obsługi dostarczonego sprzętu, 5) ewentualne szkody powstałe w związku z wnoszeniem i montażem sprzętu, zostaną usunięte na koszt Wykonawcy. 4. Termin gwarancji producenta liczony od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego, przy czym okres gwarancji musi być równy okresowi rękojmi. 5. Wymagania w zakresie serwisu: Maksymalny (wymagalny) czas reakcji serwisowej wynosi 36 godzin od momentu zgłoszeniu przez Zamawiającego usterki lub wady. Czas reakcji serwisowej oznacza czas, w którym Wykonawca zobowiązany jest usunąć zgłoszone usterki lub wady lub dostarczyć sprzęt zastępczy o parametrach co najmniej takich samych jak sprzęt lub jego elementy podlegające naprawie. Czas reakcji serwisowej liczony będzie od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego usterki lub wady telefonicznie (dni robocze), faksem lub drogą elektroniczną (na numer telefonu, faxu lub adres mailowy Wykonawcy wskazany w umowie) w okresie obowiązywania zadeklarowanej przez Wykonawcę gwarancji. 6. Ponadto, obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określa także załączony do SIWZ wzór umowy. 7. Zadanie realizowane jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Śląskiego na lata 20014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) dla osi priorytetowej: X. Rewitalizacja oraz infrastruktura społeczna i zdrowotna dla działania: 10.1. Infrastruktura ochrony zdrowia. 8. Nazwa/y i kod/y Wspólnego Słownika Zamówień: (CPV): 33112200-0 Aparaty ultrasonograficzne 51411000-6 Usługi instalowania sprzętu obrazującego 80510000-2 Usługi szkolenia specjalistycznego 50400000-9 usługi w zakresie napraw i konserwacji urządzeń medycznych i precyzyjnych Kody uzupełniające: CA49-7 Dające się modernizować/aktualizować DA14-3 Ruchome DA43-0 Wielofunkcyjne EA26-0 Dla pacjentów JA11-1 Do sieci wewnętrznej JA03-7 Do użytku sieciowego JA15-3 Z licencją LA22-6 Dla personelu medycznego IA23-5 Przegląd i naprawa.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33112200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r., poz. 110 z późn. zm.). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: ING Bank Śląski nr rachunku: 47 1050 1142 1000 0024 4757 7566 z dopiskiem: „Zakup i dostawa aparatu USG.” Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 6. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 11 lit. a) niniejszego rozdziału SIWZ. 7. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem ust. 6 niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa (w formie oryginału), stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Uwaga. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy - nie należy składać wraz z ofertą, ponieważ w pierwszej fazie ofertowania Wykonawca nie zna uczestników procedury, a co za tym idzie nie wie w stosunku do kogo miałby składać przedmiotowe oświadczenie. Ww. Oświadczenie składają wszyscy Wykonawcy, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach