Przetargi.pl
Wynajem jednostek pływających wraz z załogą w celu prowadzenia monitoringu morskich wód przejściowych i przybrzeżnych Bałtyku

Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska ogłasza przetarg

  • Adres: 80001 Gdańsk, ul. Trakt św. Wojciecha
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 3094911 do 13 , fax. 583 094 634
  • Data zamieszczenia: 2016-12-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska
    ul. Trakt św. Wojciecha 293
    80001 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 058 3094911 do 13, fax. 583 094 634
    REGON: 16231700000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wynajem jednostek pływających wraz z załogą w celu prowadzenia monitoringu morskich wód przejściowych i przybrzeżnych Bałtyku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa wynajęcia jednostek pływających wraz z załogą, w celu prowadzenia monitoringu morskich wód przejściowych i przybrzeżnych Bałtyku (pobór prób wody do 1 mili morskiej od brzegu). Badania monitoringowe prowadzone będą w roku 2017, w okresie od dnia podpisania umowy do 31.12.2017 roku, w dwóch rejonach: a) w rejonie od Krynicy Morskiej do Łeby – część I, b) w rejonie Ustki i Rowów – część II. 1.Opis części I przedmiotu zamówienia a)Zamawiający planuje zrealizowanie w roku 2017, w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2017r., 75 rejsów (cykli pomiarowych). W zależności od warunków pogodowych, ilość dni rejsowych jak również planowane terminy rejsów mogą ulec zmianie. b)Wykaz punktów pomiarowo kontrolnych na wodach przybrzeżnych i przejściowych Bałtyku, lokalizację oraz harmonogram i częstotliwość rejsów zaplanowanych w roku 2017 zawiera załącznik nr 1 do SIWZ (tab.1.). c)W każdym miesiącu począwszy od dnia podpisania umowy do końca grudnia 2017 roku, zaplanowano pobór prób wody powierzchniowej w 6-ciu punktów pomiarowych (C8, C11, C16, C18, OM3, C19), na co przewidziano 3 rejsy zgodnie z harmonogramem (tab.1) zał. nr 1 do SIWZ. Rejsy te odbywać się będą przy użyciu łodzi pontonowej typu hybrydowego, wodowanej z plaży położonej możliwie blisko punktu pomiarowego. Ponadto sześć razy w roku (w miesiącach III, V, VI, VII, IX, XI) zaplanowano pobór prób wody powierzchniowej i przydennej w 15 punktach pomiarowych na co przewidziano 6 rejsów w każdym miesiącu. W miesiącu maju planuje się dodatkowy pobór próbek osadów dennych w sześciu punktach. d)Kolejność poboru próbek na poszczególnych punktach zostanie ustalona z Wykonawcą na początku pierwszego cyklu. e)Lokalizację punktów pomiarowo kontrolnych na wodach przejściowych Bałtyku przylegających do województwa pomorskiego zawiera zał. nr 2 do SIWZ (tab. 2. i ryc. 1). f)Lokalizację punktów pomiarowo kontrolnych na wodach przybrzeżnych Bałtyku, przylegających do województwa pomorskiego zawiera zał. nr 3 do SIWZ (tab. 3. i ryc. 2). g)Zamawiający posiada wszystkie niezbędne urządzenia do poboru próbek i badań wykonywanych z jednostki pływającej (czerpacze wody, dna, sita, pojemniki na próbki itp.). h)Zamawiający przewiduje do realizacji zadań określonych dla części I przedmiotu zamówienia, wynikających z zakresu monitoringu, przez maksymalnie dwóch pracowników Zamawiającego. i)Wykonawca winien zapewnić przy realizacji części I przedmiotu zamówienia: •„podstawową” jednostkę pływającą (statek – jacht motorowy) spełniający wymagania opisane w ust.3 niniejszego rozdziału SIWZ, oraz •łódź pontonową typu hybrydowego zapewniającą możliwość wodowania jej z plaży, spełniającą wymagania opisane w ust.4 w niniejszej rozdziale SIWZ. Konieczność zapewnienia takiej łodzi związana jest ze znacznym oddaleniem od siebie punktów monitoringowych oraz bardzo napiętym harmonogramem rejsów. Zamawiający planuje konieczność użycia takiej łodzi w rejsach do punktów C8, C11, C16, C18, OM3, C19. j)Wykonawca winien także zapewnić oprócz jednostek pływających wskazanych w pkt. „i” niniejszego rozdziału SIWZ, przy realizacji części I przedmiotu zamówienia: •lawetę do przewożenia łodzi pontonowej typu hybrydowego, •odpowiedni samochód z napędem 4x4 w celu transportu łodzi pontonowej oraz sprawnego wodowania w/w łodzi z plaży, •samochód do przewozu urządzeń, sprzętu i pracownika(ów) Zamawiającego na jednostki pływające, rano w dniu rejsu z siedziby WIOŚ w Gdańsku lub wieczorem dnia poprzedzającego rejs (w przypadku wyjazdu wieczorem na punkty poboru dnia poprzedzającego rej (pobór), oraz transport po odbytym rejsie urządzeń, sprzętu i pracownika/ów Zamawiającego do siedziby WIOŚ w Gdańsku mieszczącej się przy Trakcie św. Wojciecha 293 w Gdańsku. W przypadku powrotu po odbytym rejsie po godz. 15:15 dowóz pracownika/ów Zamawiającego, do jego miejsca zamieszkania na terenie miasta Gdańsk, około 15 km od siedziby WIOŚ, •dowóz próbek w warunkach chłodniczych w temp. ok +4 st. C do siedziby Zamawiającego, maksymalnie w ciągu 24 godzin, od czasu ich poboru, k)przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy, jednostki muszą posiadać obowiązkowe ubezpieczenie NNW pasażerów. Wykonawca przedłoży do wglądu dokument potwierdzający posiadanie w/w ubezpieczenia na każde żądanie Zamawiającego. l)Wykonawca zobowiązany jest do telefonicznego powiadamiania Zamawiającego, z co najmniej 12 godzinnym wyprzedzeniem, o braku możliwości realizacji planowanego rejsu zgodnie z harmonogramem ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe lub inne przyczyny losowe. 2.Opis części II przedmiotu zamówienia a)Zamawiający planuje zrealizowanie w roku 2017, w okresie od dnia podpisania umowy do dnia 31.12.2017r., 6 rejsów (cykli pomiarowych). W każdym miesiącu, w którym zaplanowano badania monitoringowe, w ramach jednego rejsu przeprowadzony zostanie pobór próbek na trzech punktach pomiarowo kontrolnych. W zależności od warunków pogodowych ilość dni rejsowych może ulec zmianie, jak również planowane terminy rejsów wymienione w (tab.4) załącznik nr 4 do SIWZ. b)Wykaz i lokalizację punktów pomiarowo kontrolnych na wodach przybrzeżnych Bałtyku a także harmonogram i częstotliwość rejsów realizowanych przez Delegaturę WIOŚ w Gdańsku, z siedzibą w Słupsku, określa załącznik nr 4 do SIWZ (tab. 4. i tab. 5. oraz ryc.3). c)Wykonawca winien zapewnić przy realizacji części II przedmiotu zamówienia: •„podstawową” jednostkę pływającą – statek (jacht motorowy) spełniającą wymagania opisane w ust.3 niniejszego rozdziału SIWZ. d)Zamawiający posiada wszystkie niezbędne urządzenia do poboru próbek i badań wykonywanych z jednostki pływającej (czerpacze wody, dna, sita, pojemniki na próbki itp.). e)Zamawiający w celu realizacji części II przedmiotu zamówienia, oświadcza iż dysponuje własnym środkiem transportu lądowego (samochodem) do przewozu sprzętu, urządzeń, próbek i pracowników Zamawiającego. f)Przewiduje się uczestnictwo, w wykonywaniu zadań wynikających z zakresu monitoringu, przez maksymalnie dwóch pracowników Zamawiającego. g)przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy, jednostka musi posiadać obowiązkowe ubezpieczenie NNW pasażerów. Wykonawca przedłoży do wglądu dokument potwierdzający posiadanie w/w ubezpieczenia na każde żądanie Zamawiającego. h)Wykonawca zobowiązany jest do telefonicznego powiadamiania Zamawiającego, z co najmniej 12 godzinnym wyprzedzeniem, o braku możliwości realizacji planowanego rejsu zgodnie z harmonogramem ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe lub inne przyczyny losowe. 3.Wymogi dla „podstawowej” jednostki pływającej – statku (jachtu motorowego) realizującej część I i/lub część II przedmiotu zamówienia. a)„Podstawowa” jednostka pływająca – statek (jacht motorowy), realizująca przedmiot zamówienia (rejsy) dla części I i/lub części II przedmiotu zamówienia musi: •spełniać wymogi i przepisy, uprawniające do poboru próbek wody do 1 mili morskiej od brzegu na wodach przybrzeżnych i przejściowych, posiadać m.in. ważne świadectwo Polskiego Rejestru Statków lub świadectwo równoważnego towarzystwa klasyfikacyjnego lub kartę bezpieczeństwa lub inne dokumenty / dokument uprawniające do wykonania części I i/lub części II przedmiotu zamówienia, •załoga jeżeli jest wymaga, winna posiadać odpowiednie uprawnienia pozwalające na obsługę i prowadzenie jednostki, •być wyposażona w indywidualne środki ratunkowe dla pracowników Zamawiającego przebywających na pokładzie łodzi w czasie poboru prób (maksymalnie 2 osób), wynikające z przepisów dotyczących bezpieczeństwa itp •być w dobrym stanie technicznym, sprawna, zdatna do żeglugi po wodach przybrzeżnych i przejściowych Bałtyku, b)Minimalne parametry techniczne wymagane dla „podstawowej” jednostki pływającej statku (jachtu motorowego) dla części I i/lub części II przedmiotu zamówienia: •silnik umożliwiający prędkość podróżną – min. 10 węzłów ─ dla części I i/lub części II przedmiotu zamówienia, •zanurzenie umożliwiające pobór próbek w punktach pomiarowo kontrolnych o głębokościach w zakresie od: 1,5m do 40 m ─ dla części I przedmiotu zamówienia, 1,5m do 6 m ─ dla części II przedmiotu zamówienia, •pokład wyposażony w żuraw/dźwig o nośności ok. 0,5 tony oraz kabestan/wyciągarkę elektryczną /hydrauliczną o udźwigu ok. 100 kg, które umożliwiają zainstalowanie urządzenia do poboru prób osadów dennych o wadze ok. 50 kg – tylko dla części I przedmiotu zamówienia, •możliwość zamocowania na burcie/relingu ręcznej wyciągarki do poboru próbek wody ─ dla części I i/lub części II przedmiotu zamówienia, •system nawigacji GPS umożliwiający dokładne określenie współrzędnych geograficznych punktu poboru prób ─ dla części I i/lub części II przedmiotu zamówienia, •możliwość utrzymania pozycji w punkcie poboru prób przez około godzinę (kotwica o odpowiedniej masie i długości liny) ─ dla części I i części II przedmiotu zamówienia, •pompa wody zaburtowej z możliwością regulacji strumienia podawanej wody ─ tylko dla części I przedmiotu zamówienia, •zaplecze socjalno-sanitarne w postaci: toalety, miejsca przygotowywania i spożywania posiłków zapewniającego podgrzanie posiłku i zagotowanie wody, miejsca do odpoczynku ─ dla części I i/lub części II przedmiotu zamówienia, •musi posiadać chłodziarkę do przechowywania pobranych prób, o pojemności minimum 250 l netto, zapewniającą temperaturę ok. + 4 st. ─ tylko dla części I przedmiotu zamówienia. 4.Wymogi dla łodzi pontonowej typu hybrydowego dla I części przedmiotu zamówienia a)Łódź pontonowa typu hybrydowego realizująca część I przedmiotu zamówienia (rejsy) musi: •spełniać wymogi i przepisy, uprawniające do poboru próbek wody do 1 mili morskiej od brzegu na wodach przybrzeżnych i przejściowych, posiadać m.in. ważne świadectwo Polskiego Rejestru Statków lub świadectwo równoważnego towarzystwa klasyfikacyjnego lub kartę bezpieczeństwa lub inne dokumenty/ dokument, uprawniające do wykonania części I przedmiotu zamówienia, •spełniać wymagania techniczne oraz posiadać wyposażenie, w tym środki ratunkowe, wynikające z obowiązujących przepisów, •załoga jeżeli jest wymagana, musi posiadać odpowiednie uprawnienia pozwalające na prowadzenie i obsługę jednostki, •być wyposażona w indywidualne środki ratunkowe dla pracowników Zamawiającego przebywających na pokładzie łodzi w czasie poboru prób (maksymalnie 2 osób), wynikające z przepisów dotyczących bezpieczeństwa, •przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy, jednostka musi posiadać obowiązkowe ubezpieczenie NNW. Wykonawca przedłoży do wglądu dokument potwierdzający posiadanie w/w ubezpieczenia na każde żądanie Zamawiającego. b)Minimalne parametry techniczne wymagane dla łodzi pontonowej typu hybrydowego dla I części przedmiotu zamówienia: •silnik umożliwiający prędkość podróżną – min. 10 węzłów, •zanurzenie umożliwiające pobór próbek w płytkowodnych punktach pomiarowo kontrolnych o głębokościach ok. 1,5m, •system nawigacji GPS umożliwiający dokładne określenie współrzędnych geograficznych punktu poboru prób, •możliwość utrzymania pozycji w punkcie poboru prób przez około godzinę (kotwica o odpowiedniej masie i długości liny).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60651000-6

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach