Przetargi.pl
Wymiana stolarki okiennej w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudziądzu w trybie „zaprojektuj i wybuduj” - sprawa nr 58/2023

13 WOJSKOWY ODDZIAŁ GOSPODARCZY ogłasza przetarg

  • Adres: 86-300 Grudziądz, ul. Czwartaków 3
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 261483290 , fax. 261483222
  • Data zamieszczenia: 2023-07-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 13 WOJSKOWY ODDZIAŁ GOSPODARCZY
    ul. Czwartaków 3
    86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 261483290, fax. 261483222
    REGON: 340907277
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.13wog.wp.mil.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wymiana stolarki okiennej w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudziądzu w trybie „zaprojektuj i wybuduj” - sprawa nr 58/2023
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres przedmiotu zamówienia:Przedmiotem zamówienia wymiana stolarki okiennej w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudziądzu w trybie „zaprojektuj i wybuduj”, zgodnie z wymaganiami określonymi w umowie oraz szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia i jego zakresem zawartym w programie funkcjonalno-użytkowym (PFU) oraz w przedmiarze robót.Obiekt w zakresie, którego będą wykonywane roboty na czas ich wykonywania będzie czynny. Wszystkie prace budowlane należy zorganizować i przeprowadzić tak, aby zapewnić bezpieczeństwo dla osób przebywających na terenie kompleksu, budynku i niezakłóconą możliwość użytkowania budynku.Wykonanie przedmiotu zamówienia odbywać się będzie w dwóch etapach następująco:► Etap 1: opracowanie i przekazanie dokumentacji projektowej określonej w programie funkcjonalno- użytkowym wraz z uzyskanym na podstawie art. 29 ust. 7 pkt 1 Prawa budowlanego pozwoleniem na budowę, w oparciu o pozytywną decyzję Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Toruniu oraz założenia zawarte w programie funkcjonalno-użytkowym tj.: przekazanie Zamawiającemu:► oryginał prawomocnej decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Toruniu;►oryginału prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę;►1 egz. Zatwierdzanego przez organ wydający ww. decyzję projektu architektoniczno – budowlanego wraz z projektem zagospodarowania terenu stanowiący załącznik do ww. decyzji;►1 egz. projektu technicznego w zakresie określonym w pkt III PFU;Wszystkie wskazane powyżej dokumenty Wykonawca winien sporządzić i przekazać Zamawiającemu (zgodnie z wytycznymi zawartymi w założeniach do przedmiotu zamówienia) w formie pisemnej w liczbie egzemplarzy wskazanej powyżej. Wykonawca przekazując Zamawiającemu dokumentację jednocześnie przekazuje prawa autorskie Zamawiającemu do dokumentacji, jej powielania, zmiany i wykorzystania. ►Etap 2: wykonanie robót budowlanych zgodnie z przyjętą i zatwierdzoną dokumentacją projektową (wynikającą z Etapu I), w szczególności: - wymiana stolarki okiennej w budynku nr 9 – zgodnie z załącznikami graficznymi.Do zakresu robót należy również wykonanie prac towarzyszących polegających na ewentualnym uzupełnieniu ościeży wewnętrznych i zewnętrznych po montażu okien, wykuciu istniejących krat oraz wymianie niezbędnych elementów stolarki okiennej, np. parapetów, oświetleniu terenu robót, zabezpieczeniu terenu robót w znaki ostrzegawcze, wykonaniu i utrzymaniu zaplecza budowy, oznaczeniu i zabezpieczeniu instalacji i urządzeń na terenie robót. ►Wykonawca realizując przedmiot zamówienia składający się z dwóch etapów wyszczególnionych powyżej zobowiązany jest do realizacji zamówienia również zgodnie z następującymi wymaganiami:1) Opracowanie dokumentacji będącej przedmiotem zamówienia winno być dokonane z należytą starannością w sposób zgodny z postanowieniami warunków umowy oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w szczególności Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U. 2023. 682 t.j.).2) Wszelkie roboty budowlane w zakresie podane w PFU będą realizowane zgodnie z dokumentacją projektową oraz obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej; 3) Wszelkie niezbędne prace z uwzględnieniem poniesienia wszelkich opłat administracyjnych koniecznych do realizacji robót objętych zamówieniem ponosi Wykonawca;4) Dokumentacja projektowa powinna być wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć;5) Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania wszelkich przewidzianych odpowiednimi przepisami prawa, uzgodnień, pozwoleń i zgłoszeń;6) Wykonawca wykona dokumentację projektową w języku polskim: w wersji papierowej;7) Wykonawca ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za treść dokumentacji projektowej, poczynione w niej założenia i dokonane na jej potrzeby ustalenia;8) Wykonawca będzie weryfikował na własny koszt otrzymane od Zamawiającego dokumenty i informacje pod względem zgodności ze stanem faktycznym;9) W przypadku nie posiadania przez Zamawiającego dokumentów niezbędnych do wykonania dokumentacji projektowej Wykonawca zobowiązany będzie uzyskać je we własnym zakresie i na własny koszt, niezależnie od ich formy i źródła uzyskania;10)Dokumentacja projektowa zawierać musi wymagane prawem opinie, uzgodnienia, sprawdzenia rozwiązań projektowych oraz oświadczenie, że jest wykonana zgodnie z umową a także obowiązującymi przepisami i normami, w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć i winna być zaopatrzona w wykaz opracowań. Na jej podstawie realizowane będzie pełny zakres robót budowlanych niezbędnych dla użytkowania budynku zgodnie z przeznaczeniem;11)Dokumentacja projektowa w swej treści powinna określać przedmiot zamówienia, w tym w szczególności technologię robót, materiały i urządzenia a także parametry techniczne i funkcjonalne przyjętych rozwiązań materiałowych, wybranej technologii, urządzeń i wyposażenia oraz powinna zawierać wszelkie niezbędne uzgodnienia wymagane przez przepisy prawa;12)Dokumentacja projektowa powinna opisywać przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i jakościowych, przy przestrzeganiu polskich norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. Wszelkie niezbędne opinie, uzgodnienia i sprawdzenia rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów oraz oświadczenie o wzajemnym skoordynowaniu technicznym opracowań projektowych powinny być wykonane przez osoby posiadające uprawnienia budowlane do projektowania, zapewniające uwzględnienie zawartych w przepisach zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w procesie budowy;13)Projektant zobowiązuje się do pełnienia nadzoru autorskiego w zakresie określonym w art. 20 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2023 r. poz. 682 j.t.), przez cały okres realizacji przedsięwzięcia będącego przedmiotem projektu, wykonanego przez wybranego przez Zamawiającego Wykonawcę. Wykonawca przenosi na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do wszystkich opracowań będących przedmiotem umowy jak również prawa do wszystkich egzemplarzy opracowań tj. prawa do korzystania z nich i rozporządzania nimi na wszystkich polach eksploatacji w art. 50 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2022 r, poz. 2509 z poźn. zm.), nieograniczone w miejscu i czasie w tym szczególności: do użytkowania i utrwalania opracowań projektowych na własny użytek, do zwielokrotniania opracowań projektowych lub ich części dowolną techniką. Przeniesienie autorskich praw majątkowych nastąpi automatycznie bez konieczności składania przez strony dodatkowych oświadczeń z datą podpisania protokołu odbioru dokumentacji projektowej i pozostałych opracowań. 14)Uzyskanie wymaganych prawem ostatecznych decyzji administracyjnych jeśli są wymagane.15)Wykonawca w przypadku zawarcia umowy z podwykonawcą na prace projektowe jest zobowiązany do zamieszczenia w umowie zapisu informującego, że autorskie prawa majątkowe do opracowań projektowych przechodzą na Zamawiającego. ►Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia określa się w sposób ryczałtowy, według ceny wskazanej w ofercie Wykonawcy. ►Teren oraz budynki kompleksu wojskowego przy ul. Czwartaków 3 są ujęte w Rejestrze Zabytków Nieruchomych (nr rejestru A/1514) Wojewódzkiego Urzędu ochrony Zabytków w Toruniu jako Twierdza Grudziądz.Stan prawny nieruchomości:1) Lokalizacja – działka Nr 1/12 obr. 0004, j.e. Grudziądz, ul. Czwartaków 3, stanowiąca teren zamknięty na podstawie Decyzji Ministra Obrony Narodowej Nr 38/MON z dnia 13 marca 2019 r. w sprawie ustalenia terenów zamkniętych w resorcie Obrony Narodowej2) Własność – Skarb Państwa w zarządzie Ministerstwa Obrony Narodowej3) Zarządca – Rejonowy Zarząd Infrastruktury, ul. Podchorążych 33, 85-915 Bydgoszcz 4) Inwestor (występujący w dokumentacji projektowej oraz wniosku o wydanie pozwolenia na budowę) – Rejonowy Zarząd Infrastruktury, ul. Podchorążych 33, 85-915 Bydgoszcz►Wykonawca zapewnia wszelkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia we własnym zakresie i na swój koszt.►Użyte do wykonania przedmiotu zamówienia materiały, nie mogą obniżać wartości użytkowej i jakościowej wykonanych elementów zamówienia ani ujemnie wpływać na wytrzymałość, funkcjonalność, estetykę i bezpieczeństwo użytkowania i korzystania z terenu robót i jego granicach.W przypadku wskazania w opisie przedmiotu zamówienia znaku towarowego, patentu, pochodzenia – należy przyjąć, że wskazane znaki towarowe, patenty, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym (podstawa prawna art. 99 ustawy) o ile zaoferowane produkty równoważne będą służyły do osiągnięcia przypisanego im efektu finalnego. ►Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia we własnym zakresie wywozu i utylizacji odpadów (śmieci, gruz itp.) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa a w szczególności ustawy o odpadach (art. 3 ust.1 pkt 32 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r., Dz.U. z 2022 r., poz. 699 z późn.zm.) oraz udokumentowania tych czynności.►Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i wywozu pozyskanego podczas robót budowlanych złomu. Pozyskiwany z demontażu na bieżąco złom winien zostać niezwłocznie przeważony w obecności inspektora nadzoru po stronie Zamawiającego. Wywóz złomu z terenu budowy będzie możliwy po pisemnym powiadomieniu i zaakceptowaniu dokumentu przez inspektora nadzoru.►.Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wymianę stolarki okiennej - wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2022 r. poz. 1510 j.t.). Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany zatrudniać na umowę o pracę osoby co najmniej na czas realizacji umowy zawartej pomiędzy Wykonawcą z Zamawiającym - art. 95 ustawy Pzp
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: ►Zamawiający żąda od Wykonawców składających ofertę wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 5.000,00 zł.►Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania ofertą.►Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 14) Ustawy.►Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2022 r. poz. 2080).►W przypadku wniesienia wadium w formie określonej w pkt. 2-3, z jej treści powinno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego (w terminie związania ofertą) zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 Ustawy.►Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:NBP ODDZIAŁ OKRĘGOWY W BYDGOSZCZY54 1010 1078 0105 5913 9120 2000Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).►Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w pkt. 2-4, należy przekazać wraz z ofertą za pośrednictwem platformy zakupowej: https://portal.smartpzp.pl/13wogDokument winien być wniesiony w oryginale w postaci elektronicznej opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta.►Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien podać: nazwę przedmiotu zamówienia, numer sprawy oraz numer rachunku (dotyczy formy pieniężnej), na który należy zwrócić wadium.►Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni wszystkim Wykonawcom w okolicznościach opisanych w art. 98 ust. 1 i 2 Ustawy.►Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 98 ust. 1 Ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.►Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy (ZNWU).► Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na pisemny wniosek Wykonawcy (osoby upoważnionej do występowania w imieniu Wykonawcy), który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.►Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. lub art. 128 ust. 1 Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia , o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: ►O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy są zdolni do należytego wykonania zamówienia, spełniają minimalne poziomy zdolności określone przez Zamawiającego dotyczące zdolności zawodowej (art. 112 ust. 2 pkt. 4) ustawy Pzp w następującym zakresie:►a) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane obejmujące swym montaż/wymianę stolarki okiennej drewnianej w obiektach zabytkowych.Każda wykazana zrealizowana robota winna stanowić co najmniej kwotę 150.000,00 zł brutto►b) Wykonawca wykaże, że będzie dysponował w okresie realizacji zamówienia publicznego co najmniej:jedną osobą odpowiedzialną za kierowanie budową, skierowaną przez niego do realizacji przedmiotu zamówienia tj. kierownikiem budowy, uprawnionym w nieograniczonym zakresie do kierowania budową w zakresie ogólnobudowlanym w specjalności konstrukcyjno–budowlanej - należącym w sposób czynny do Izby Inżynierów Budownictwa i posiadającym opłacone aktualne składki członkowskie oraz ubezpieczenie i spełniającym wymagania, o których jest mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r., o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz.U. z 2022 r., poz.840 ze zm.) tj. brał udział w robotach budowlanych przez co najmniej 18 m-cy przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków, potwierdzone zaświadczeniem o rzetelności przeprowadzonych prac na obiektach zabytkowych wystawione przez konserwatora zabytków albo protokół odbioru robót podpisany przez konserwatora zabytków.orazjedną osobą, tj. projektant uprawniony do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej należącym w sposób czynny do Izby ArchitektówUwaga: Zamawiający wyjaśnia, iż przez wyrażenie „w sposób czynny” należy rozumieć przynależność danej osoby do Izby Inżynierów Budownictwa/Architektów, ubezpieczonej od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, korzystający w sposób nieograniczony z praw mu przysługujących tj. osoba nie została zawieszona, wykreślona itp. (ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa Dz.U. z 2023 r., poz. 551 j.t.).►Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach zawodowych, innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych – art. 118 ustawy Pzp1) W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.2) Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów składa wraz z ofertą, w szczególności zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, z którego wynika: zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby; sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.3) Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 4, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.4) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.5) Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcie gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-08-09

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach